Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laitan nyt tännekkin tämän pikaisen kysymyksen

01.11.2007 |

pitäisi ostaa uusi istuin 1,5 vuotiaalle pojalle autoon, mutta kun olen katsonut monesta paikasta istuimia, niin joka paikassa lukee että 0-10 kg matkustaa selkä menosuuntaan ja 9-18 kg matkustaa kasvot menosuuntaan, joten kun poikamme on tosiaan vasta 1,5 vuotias ja painaa 13kg niin pitäisikö hänet sitten jo kääntää kasvot menosuuntaan vai voiko vielä matkustaa selkä menosuuntaan?? minkä ikäisenä yleensä ruvetaan matkustamaan toistappäin???

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenhan on turvallisempi matkustaa selkä menosuuntaan. Aika usein tuntuu syynä olevan kääntää istuin kasvot menosuuntaan se, että lapsi ei enää viihdy ' väärinpäin' . Mielestäni ilman muuta, jos lapsesi vain viihtyy, niin pidä hänet vielä selkä menosuuntaan. Liikenneturva taitaa suosittaa näin päin vähintään kolmivuotiaaksi.

Vierailija
2/4 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lasta suositellaan kuljetettavaksi selkä ajosuuntaan niin kauan kuin hän sopii istuimeen, mutta ainakin kolmeen ikävuoteen saakka." Tämä on kopioitu liikenneturvan sivuilta. Olen mielestäni samoilta sivuilta löytänyt suosituksen, että 15 kg olisi painoraja istuimen kääntämiseen.

Meillä 2v5kk istuu selkä menosuuntaan vielä, painoa hänellä vajaat 12 kg.

Mareila+Pojat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa ymmärtänyt että kolmivuotiaaksi asti selkä menosuuntaan ja näin se meillä tällä hetkellä onkin (poika nyt 2v 2kk). Painoa pojalla on juuri tuon 15 kg, eli pitäisikö hänet nyt sitten pian kääntää, voiko olla jotain haittaa siitä että onkin painavampi kuin 15 kg ja silti on selkä menosuuntaan??

Vierailija
4/4 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittäisin ohjeistuksen niin päin, että 15-kiloisena lapsen voi kääntää jos on pakko. Mutta _mieluummin_ yli 15-kiloinenkin selkä menosuuntaan!

Jopa aikuisille on parempi istua selkä menosuuntaan, mikä ei autossa tietenkään toteudu. Mutta junassa istuessanne, yrittäkää valkata paikka selkä menosuuntaan - jos tulee onnettomuus, olette paljon paremmassa asemassa kuin toisinpäin istuvat!