***LOKAMAATUSKAT -05 marraskuu***
Morjens pitkästä aikaa! Ja onnittelut 2-vuotiaille!
Hetimiten vastaan 2v-neuvolakäynnistä, meillä poju 95.5 cm ja reilu 14 kg. Nuppipalapeliä piti koota ja tornia palikoista, sen verran poju näytti hoitsulle että osaa ja lähti muihin hommiin....eli levittelemään lelulaatikkoa.
Me mennään ensi viikolla ottamaan influenssarokote nro 1 ja siitä se neljä viikkoa ja toinen. Vesirokkorokote otetaan myös. Se piti oikeastaan jo tällä viikolla käydä ottamassa mutta poju on toista viikkoa jo nuhassa ja yskässä. Mutta ilmeisesti ei haittaa jos ei ole kuumetta.
Muuten täällä elellään niin kuin ennenkin. Perhekahvilassa käydään viikottain. Itse olen menossa parin viikon päästä joulutöihin ja siinähän ne viikonloput sitten jouluun asti menee.
Joulukortit olen jo askarrellut valmiiksi. Sitten vaan odottamaan että ne voi myös postittaa. Ihmetteliskös joku jos saisi jo nyt joulukortin, heh.
Illalla mulla on Me&i-lastenvaatekutsut täällä kotona, samoin ensi viikolla. Myös perhekahvilassa on näin ennen joulua jos jonkinsortin kutsuja.
Olen menossa joulukuussa ' makoisat joululahjat' iltakurssille, ajattelin että aikuiset eivät tänä vuonna saa lahjoja joten teen marmeladia, sinappia sekä jotain konvehtejä heille.
Kohta on isänpäiväkin ja jotain pitäisi keksiä omalle isälle, se on aina yhtä vaikea. Miehelle on jo ajatus, pitäisi vaan päästä kauppaan ostamaan se.
Juu mutta tämä oli nyt tällä erää tässä, jään myös odottelemaan Napsun synnytyskuulumisia. Ihanaa kun tänne tulee taas vauvauutisia!
Aurinkoista marraskuun ekaa!
Kommentit (39)
Sataa,sataa ropisee...pilipilipom!
Tulinpa pikkuisen nostamaan pinoamme, ettei taas huku kauas pois..
Ihan kauheaa tuolla Tuusulassa tapahtuu, hui!
Nyt alkaa näyttää sää semmoiselta, kuin allakan mukaan pitäskin:o(. Kesärenkaat vielä alla, joten ei tarttis liukkaita kelejä tulla ennen viikonloppua.
Perhekahvilassa käytiin, ja sormiväreillä sotkettu hieno kortti isänpäiväksi. Lahja vielä kaupassa, mutta josko perjantaina käpäsis Jumbossa, Mun pitäs kyllä vissiin piipahtaa siellä tänään jo, kun jääkaappi huutaa tyhjänä, taas kerran! Kyllä tota ruokaa ja juomaa menee ihan mielettömiä määriä, kun on noita murkkuja talossa.
Eilen kävin lekurissa yläselän vaivojen vuoksi, ja johan taas sain dropit! Yötä vasten otettavasta pilleristä lähtee taju ja suuta kuivaa vielä seuraavana päivänäkin pitkään ja tulehduskipulääkkeistä tulee vatsa kipeäksi..Kummanhan nyt valitsis, tajuttoman selkäsäryn vaiko epämiellyttävän mahakivun?? Sauvakävelyä lekuri kyllä suositteli, että saisin kaikki selkävaivani pois. Onko maatuskoissa sauvakävelijöitä? Onko mukavaa hommaa, ja kuinka vaikea on oppia se homma tekemään oikeaoppisesti?
Pakko lähteä tekasemaan jotakin sapuskaa, ja mennä katsomaan tekstitv;stä miten pahasti asiat on siellä Tuusulan koulussa..
Tulkaahan piristämään sateista päivää!!
Trutti
Ei voi käsittää että tollasta sattuu Suomessa!!! Tähänkö tää maailma on nyt menossa...
Sain tänään tekstiviestin jossa pyydettiin sytyttämään kynttilä keittiön ikkunaan klo 18 näiden menehtyneiden muistoksi. Ajattelin laittaa tätä kautta teillekin tietoa eteenpäin.
Torstai-aamuna syntyi tyttö :), pitkäsäärinen ja melko tanakka ;)... Mittaa tytöltä löytyi huikeat 4915g/ 56cm. Järkytyksestä toivuttuaan koko perhe voi hyvin ja eilen kotiuduttiin. Palailen paremmalla ajalla yksityiskohtiin, sen verran voin paljastaa et ei ollu heleppoo... Tuplat synnyttäisin tältä istumalta mieluummin. Mutta mukavaa isänpäivän iltaa ja alkavaa viikkoa kaikille!
Laitoin äsken pyykkejä koneeseen ja yhtäkkiä tuli tunne, että nyt on mentävä pinoa vilasee ainoan kerran tän viikonlopun aikana, notta Napsu on varmaan laittanut vauvauutisia!!! Mä oon noita, hih!
Hurjasti, hirveesti, mielettömästi ONNEA!!! " Pienen" (Huh, varmaankin tietää tehneensä..) typyskän johdosta!!! Virtuaali-kukkakori ja leivoskaffet äiteelle, ollos hyvä! Tuuhan jatkossa kertomaan, kuinka tuplat ovat ottaneet tulokkaan vastaan..
Ihan taas täällä ihokarvat pystyssä ja muuteskin kananlihalla, kun liikutun niin aina noista vauva-uutisista.
Meillä ollut yhtä haipakkaa tää viikonloppu, kun ollaan vähän vaihdeltu huonejakoa, että kolmonen sai oman huoneen. Mattoa metsästettiin eilen, mutta meitsi veti taas herneet nenään ukkokullalle, kun se ei kertakaikiaan osaa mun mielestä kauppareissulla olla tarpeeksi kiinnostunut ko.asiasta. Joten matto kaupassa edelleen, ja siinähän sitten onkin projekstia alkuviikolle.
Kuinkas kelläkin on isänpäivää vietelty? Meillä aikas tavallinen päivä, toki tehtiin aamiainen iskälle valmiiksi ja kakku pyöräytettiin, mutta isäntä itse on vaihdellut talvirenkaita näin juhlapäivän kunniaksi.
Illallla vois taas jännätä, kuka BB-talosta tänään lähtee kotimatkalle..Toivon, että Farbod, mutta saas nähdä. Mites muut BB-tuijottajat funtsii?
Pino on taas ollut senverran hiljaa, etten yksinpuhelua viitsi tämän enempää jatkaa..Toivastelen edelleen, josko porukka aktivoituisi näin syyspimeillä!
Iloista illanjatkoa, " Napsulle" kaikkea hyvää vaavin kanssa ja jaksuja vallankii...
Truide ja MIlo
yrittäkää saada noista edellisistä kirjoituksista jotakin tolkkua:O)):
T
' PIENEN' TYTTÖVAUVAN SYNTYMÄSTÄ!!!
Pikaiset isänpäiväkuulumiset...viime yö meni valvoessa kun poju yksi koko yön. Tänään käytiin lääkärissä ja korvatulehdushan siellä. Tosin nuhaa ja yskään on ollut jo kolmisen viikkoa enemmän tai vähemmän. Tämä taisi olla uusi kierros kun nokkakin vuotaa enemmän.
Isänpäivälounasta käytiin syömässä mun vanhemmilla, serkut leikkivät keskenään kun veljen perhe olivat myös siellä.
Nyt lääkettä antamaan...ja se onkin helppo homma...joo-o.
Ja ihan alkuun, TOSI PALJON ONNEA TYTÖN TYLLERÖSTÄ napiaiselle ja siis koko perheelle!!! Ihan hyvänkokoinen tyllerö sieltä tulikin :)
Hurjaa oli tuo tuusulan juttu :( Oltiin samaisella paikkakunnalla kyläilemässä juuri tuon hirveän tapahtuman aikaan.
Mihin maailma onkaan menossa... :(
Käytiin siis vähän shoppailu ja sukuloimis reissulla. Ekaa kertaa vierailtiin kuuluisassa jumbossa :) Ikeassa tuli " piipahdettua" myös. Ja sit käytiin hoplopissa, josta meidän perheen vilperit oli aivan innoissaan! Oli kyllä kiva paikka!
Mutta nyt tarttee lähtee jatkamaan kotihommia, oli tämmönen pikapinoutuminen...
t. K@tju ja pojat
Pikavisiitti tänne ennen töihin lähtöä.
PÄIKKÄRIT nukkuu 1-2h, samoin minä saman ajan. Jotenkin on nyt vaan niin väsynyt että pakko nukkua itsekin.
Ei meille muuta ihmeempää, töitä sinne jouluun asti ja sitten onkin jo uusi vuosi, taas. Mennään vko 6 Himokselle. Sitten on Eva Dahlgrenin keikka helmikuun lopussa ja Tukholman-risteily ehkä maaliskuussa. Ja touko-kesäkuun vaihteessa Kreetalle. Että ihan kivoja juttuja tiedossa. Ja sitten se kamala paluu töihin kesän jälkeen...kääääk sanon jo nyt!
Perhekahvilan kevätohjelmaa pitäisi ruveta miettimään ja muutamia juttuja lyötykin jo lukkoon.
Juu mutta palaan paremmalla ajalla. Tulkaahan kuulolle!
Näin iltapuhteeksi päätin tulla käymään ja kertomaan meidän kuulumisia, vaikkei meille mitään erikoista kuulukaan.
Ensin kuitenkin Napsulalle megalomaaniset onnittelut typykästä! Wau mitkä mitat! :)
Sitten muihin juttuihin, eli PIKKUJOULUT oli duunin puolesta tuossa pari viikkoa sitten. Kivaa oli, mutta jatkoille taidan olla jo liian vanha. Ja kun toipuminen juhlista kestää muutaman päivän, niin täytyy sanoa, että onneksi pikkujoulut on kerran vuodessa vaan..
PÄIKKÄRIT tyttö nukkuu pk:ssa hyvin, ja kotona vaihtelevasti 1-4 tuntia, jos siis ylipäätään nukkuu.
PUHETTA meillä tulee sellaisena tulvana, että välillä siihen melkein hukkuu!! 4-5 sanan lauseita tyttö sanoo jo ihan sujuvasti, mutta nykyään lemppari on kuitenkin tilanteesta riippumatta " Toi on mun!" . Muutenkin typy pitää aina kovaäänisesti puolensa, eikä takuulla jää ilman jos jotain tarvitsee.
Meillä muuten on opetettu lapset pienestä pitäen pyytämään nätisti ruokapöydässä lisää, ja mä en edes " kuule" jos lapset huutaa pöydästä " MAITOO!!" . Niinpä nykyään pikkumuorikin kiekuu oppineesti " Saako leipäÄäÄäÄä?!" Hilmuisen helttaista.. :)
Mitenkäs muilla maatuskoilla käytöstavat? Onko teillä kova kuri vai löysät otteet? Musta tuntuu, että oon joskus liiankin tiukka, mutta toisaalta taas hyvin johdonmukainen. Eikä nää isommatkaan ole ihan pilalle menny tällä kasvatuksella, joten.. näillä mennään! ;)
Ohhoh, kylläpäs aika rientää! Aamulla on taas aikanen herätys kun koululaiset pitää saada kasiksi opinahjoon. Eiku turpaa tyynyyn vaan.
Siispä sou long sisters!
Pähkis
Mukavaa, että Pähkiskin kerkiää välillä kertomassa kuulumisia!
Käytöstavat; Mä oon kans aika " tiukkis" kasvattaja, mutta olen myös kovasti iloinen siitä, että voin mennä mihinkä vaan lasteni kanssa (Miloa EI lasketa, toistaiseksi), eikä tarvitse hävetä! Sen vuoksi olen varmaan useastikin ollut esim. Tukholman risteilyllä keskenäni viiden lapsen kanssa, eikä oo ollenkaan hankalaa, kun tiedän tapauksia, jotka eivät voi liikkua mihinkään ihmisten ilmoille edes yhden/kahden kanssa. Toisaalta taas, meidän penskat on hirvittävän hiljaisia ja aikas ujoja, joten jossain bussissa tai kaupassa, mummot vetää herneet nenuunsa, kun eivät lapset ala heidän kanssaan juttusille..Sehän ei toki ole kohteliasta olla vastaamatta, mutta kun toisaalta taas pitää opettaa sekin, ettei vieraiden kanssa mennä juttusille, kun on noita dillejäkin ihmisiä, niin on sitten aika hankalaa vaatia toisaalta puhumaan vieraille, ja sitten taas ei! Ymmärsiköhän kukaan, mitä yritän sepustaa?(No väliäkö hällä, kun eihän täällä pinossa näy kukaan oikein käyvänkään..).
Jumbossa tuli taas käytyä tuhlaamassa viimisetkin pennoset:O(: Käydään usein perjantaisin Milon kanssa kakkukaffella kahdestaan, ja alkaa jo kotona taputtamaan, kun kysäsen, mennäänkö Jumboon? Ekan joululahjankin ostin nyt; Meijän vitoselle kirjan " Tatun ja Patun Suomi" . Tykkää hirvittävästi niistä kirjoista, ja nyt kun on oppinut lukemaan, niin ahmii suorastaan kirjoja.. Toi kirjahan voitti justiinsa jonkun palkinnonkin lastenkirjoissa, ja kun muualla maksaa 19.90, niin Suomalaisessa oli vain 14.90.
Tänään nelonen täyttää 9 vuotta, ja hälle ostin lumilaudan.Siis semmosen ihan pihakäyttöön. Illalla tulee sitten kavereita juhlimaan, ja huomanna tätiä ja enoa, joten puuhaa riittää mullakin, vallankin kun oon huomenna ja sunnuntaina taas töissäkin.
Napiaiset vois kävästä kertomassa tunnelmiaan tripla-perheen elosta!
Kaasujalka taas kohti koulua ja sitten pikaisille kauneusunille ennen juhlahumun valmisteluja!
Iloista viikonloppua, ilman minkäänlaista hoppua! Ois kiva lukea juttuja, ja ikäänkuin tavata teitä " tuttuja" !
Trutti ja Milo
Eipä ole aikoihin tullut pinouduttua,mutta joskos nyt sitten pikaisesti.. :)
Joku oli kai kysellyt 2-kerrosasumisen ihanuudesta tai kamaluudesta? me muutettiin muutama kk sitten 2-kerroksiseen omakotitaloon enkä kyllä kadu päivääkään! Lasten huoneet on yläkerrassa, samoten tv/leffa-huone,joka on siis äänieristetty että ihan rauhassa saapi katsella iltasin töllötintä vaikka vekarat nukkumassa oiski :)
Alakerrassa nukutaan itse, mutta yläkerran portti jätetään öisin auki,jos tuo 2-vuotias sattuu jotain pelkäämään tai tulee hätä.
Ihan kiva ratkaisu meillä ja mikä parasta niin yläkerran voi hätätapauksissa jättää imuroimatta, eikä sinne sotkua samanlailla kerrykään,koska koirilla ei ole asiaa muualle kuin alakertaan.
PÄIVÄUNET: mitkä ne on? autossa nukahtaa satunnaisesti,muttei muualla kyllä nuku kirveelläkään. Yöunet nukutaan 20.30-09 heräämättä, joten ei taida riittää unta enään päivälle.
POTTAILU: kakka tehdään pääsääntöisesti pyttyyn pienentimen avulla, vaipat silti yleisesti ottaen käytössä kun pissat tulee niihin poikkeuksetta.
UHMAA: on ainakin täällä. Moneen asiaan tulee eikä tai enkä ja välillä on kyllä rasittavaa. Autoon mennessä heittäytyy joskus ulko-ovelle selälleen ja nauraa päälle kun menet itse sitä hakemaan. Välillä kiusaa pikkusiskoaan joka ei osaa puolustautua vielä tältä termiitiltä :) mutta kai vaan ohimenevä vaihe.
PUHE: puhutaan paljon ja ymmärretään paljon. Pitkiä lauseita ja ymmärtää kyllä yleensä mitä sanotaan,kuulo on välistä valikoivaa mutta sekin taitaa kuulua vaan ikään.
Nyt ei tule muuta, hääkutsujen postitukseen ja kaupungille asioihin,mars!
-henna ja tytöt-
Hauska kuulla Romistakin pitkästä aikaa! Sä oot kyllä semmonen energiapakkaus, että kateeksi käy! Jaksat puuhata yhtä sun toista, ja aina hyviä ideoita ilmassa..Mitenköhän saisin tartunnan??
Onkos kukaan muu ottanut tommosta vesirokkorokotusta? Meidän piti huomenna mennä kylään, mutta tänään kaverini ilmoitti, että heiltä saisi sitten vesirokon kylkiäisenä, niin en aatellut ehdoin tahdoin tautia hakea. Tietysti ois parempi sairastaa se mahd.nuorena, mutta jos ei sairastas ollenkaan rokotteen ansiosta, hmmm..
Onkos Romi muuten perhekahvilassa riittänyt porukkaa? Ens viikolla aattelin kans mennä Milon kanssa perhekahvilaan, kun siellä tehtäis isänpäiväkortteja..Muut lapset tekee kuiteskin koulussa semmoset, niin sais Milokin sotkea sormiväreillä omanlaisensa, ja mukavampaa toki hyvässä seurassa, kuin äidin kanssa kahden.
Olen koko aamun ootellut, että ilmoittaisivat sieltä autokorjaamolta saanko kärryni tänään pois, muttei mitään kuulu vaikka niin lupailivat ilmoittaa kuinka käy:O(. Pitänee kohta soitella itse sinnepäin.
Tuskanhikeä jo pukkaa, kun Lelukirjat taas ovat ilmestyneet. Lapset lukevat niitä kuin raamattua, ja Joulupukin kirjeitä alkaa olla kuistin pöytä pullollaan, huoh! Minkäslaisia lahjoja olette itse aikoneet pikkumaatuskoillenne antaa?
Joko muilla on siirrytty " isojen" sänkyyn nukkumaan? Meillä vieläkin poitsu nukkuu pinniksessä, vaikka isompi sänky ollut koottuna makkarissa jo kesästä lähtien..Ai minäkö saamaton, häh? Ja pottakin on edelleen aika tuntematon kapistus, tutti ja rätti edelleen tärkeitä jne.jne.
Olikos muita raskautuneita, kun " Napsu" ? Että saadaanko jännätä jatkossakin uusia vauvoja tässä pinossa?
Huhuilenpa taas huvikseni kaikkia kadonneita kertomaan kuulumisianne; Pähkis, K@tju, ulkomaansistersit, " Millan ja Mellan äitee" , Sanja ja kaikki muutkin,kun tää dementikko ei muista ees nimimerkkejä enää..BYÄÄH!!
Aurinkoista viikonloppua(vaikka lumisadetta vissiin lupailivatkin) ja käykäähän linjoilla!
Då diin, nyt soittivatkin, että saan auton vasta maanantaina, voihan kökkö!
Truutta ja Milo
Terpat vaan kaikille 2-vuotiaille ja maatuskoille siinä samalla! Ja onnittelut siis synttärisankareille ihan tälleen hivenen myöhässä, kuten mulla on pahana tapana..
Mulla on nyt elämässä koko ajan semmosta sutinaa, että oksat pois! Mä en ehdi soitella enkä laulella mihinkään suuntaan koskaan enkä ikinä, ja se on ihan megaärsyttävää! Töiden ja lasten harrastusten ym. lisäksi ehdin hädin tuskin tehdä välttämättömimmät kotityöt, ja kämppä on aina kuin pommin jäljiltä. Viikonloput sit siivotaan ja pyykätään, prkl..
Pienoinen viherrys nousee väkisinkin pintaan kun ajattelen teitä kotimaatuskoja tuolla työmaalla hikoillessani.. ;/
Meidän pätkä viihtyy päiväkodissa erinomaisesti, mikä onneksi vähän helpottaa myös äidin elämää. Aikaiset aamutkin sujuu yllättävän jouhevasti, eikä itkuja ole juuri nähty. Aamuvirkku pikkumuori hoputtaa mua aina käsi ovenkahvalla ja sanoo " haluu kotiin!" . Ja tarkottaa muuten PÄIVÄkotiin.. :)
Ensimmäinen korvatulehdus oli ja meni, muuten tyttö on ollut suht terveenä. Varattiin myös aika influenssarokotukseen, kun jotenkin musta tuntuu, että tarhakasvatilla siihen on oikeasti tarvetta. Mites se vesirokkorokote? Pitääkö se ite maksaa? Vois olla ihan aiheellinen sekin ottaa.
Muorin mitat oli Truidenkin mieleen :) 84cm ja 12,1kg. Eli pikkuinen tyllerö edelleen. Vaatteet 86cm tällä hetkellä käytössä, ja talvipuku 92cm, joka on siis vaaaaltavan iso! Kengät on kokoa 23 (mahtuu vielä paksu sukkakin), mitäs teillä muilla?
Oli aikalailla omaa napaa nyt tää teksti, mutta en millään muista mitä kukakin on kysellyt. Mulla on vapaapäivä töistä, mutta kyökkivuorosta en pysty luistamaan, joten hellan ääreen joutuu nyt tää maatuskaparka. Hyvää viikonloppua ja aurinkoa sekä räntäsadetta kaikille tasapuolisesti, ainaki tänne piäkaupunkiin vissiin..
Pähkis
oli Trutti näppiksen kimpussa! :)
Vastaan heti: edelleen pinnis käytössä. Yöt ollu viime aikoina vähän levottomia, enkä vähään aikaan edes harkitse tytölle tavallista sänkyä. Se vielä puuttuis, että pitäis yöt läpeensä kanniskella muoria takasin sänkyynsä..
Potta ei tyttöä kiinnosta, ei sitten yhtään! Mulla ei ole senkään asian takia stressiä, ehtiihän tuota vielä vaikka ens kesänä kuivaksi..
Ja Romin energisyyttä kadehditaan täälläkin.. MUTTA! Pieni itsekehu on kyllä paikallaan, koska mä olen alkanut käydä kerran viikossa uimassa! Siis minä, kaikkien maailman vetelimpien sohvaperunoiden äiti!! Onnitteluja otetaan vastaan, kiitos. ;)
P
Täällä taas netissä hengailen kun poju nukkuu...
PERHEKAHVILASSA käy kivasti porukkaa, alusta asti suosittu.
JOULULAHJAT LAPSELLE viime vuonna hurahdin ostamaan liikaa lahjoja pojulle, tänä vuonna jos muutaman vain ostaisi. Uusi pyjama olisi tarpeen ja oliskos sitten vaikka sellainen autojen kuljetus rekka autoineen...autohullu kun on. Sai niin paljon synttärilahjoja että uusia leluja on nyt kyllä.
SÄNKY nukkuu isossa sängyssä
POTTA meilläkin aika tuntematon, vahingossa on muutamat pisut sinne saatu
TUTTI ei käytössä, lopetti itse käytön joten ei tarvittu mitään poppaskonsteja. Sentään yksi asia jota ei tarvinnut kantapään kautta tehdä.
VESIROKKOROKOTE pitää maksaa itse ja hinta on 67 euroa
VAATE/KENGÄNKOKO talvikengät taitaa olla kummatkin kokoa 27, nyt menee vielä hetken tennarit kokoa 25. Vaatteet on kutakuinkin kaikki jo 98 yläosassa, housuissa 92.
Eiliset lastenvaatekutsut meni tosi hyvin, äitejä oli paikalla 9 ja kaikki olivat tosi ihastuneita vaatteisiin. Poju sai roolikseen kokeilla eri kokoja, monella on samanikäiset lapset kotona kun tuo meidän villiviikari joten hyvä oli hänelle laittaa niitä ylle.
Aamupäivällä käytiin keskustassa, poju oli sen aikaa isänsä toimistolla hulinoimassa kun minä kävin hoitamassa joulutyön asioitani.
Huomenna olisi tarkoitus mennä katsomaan yhtä vajaa 2kk ikäistä tyttövauvaa, nousee kuume mulla varmaan entisestään...
Juu mutta aurinkoa ja räntää sekä hyvää viikonloppua toivotellen menen muihin hommiin!
P.S Hyvä Pähkis että olet ruvennut uimaan!!!
Mä vissiin joko oon käymättä pinossa, tai sitten käyn liikaakin.. Ei osaa silleen tasaseen tahtiin, juu nou!
Ihanaa, Pähkis, että ilahdutit meitä sieltä työtätekevien puolelta! Ja mun on kans tunnustettava, että käyn uimahallissa viikottain, mutta uimisesta en voi puhua, sillä olen muutamaan otteeseen siellä nyt ollut, mutta kun on Milo ja kolme muuta tenevaa mukana, niin oma uiminen sopii taas tähän " rantautunut valas" -osioon. Milo on aikas vesipeto, mutta hurjalla tavalla, sillä hyppäis aikuisten altaaseenkin ihan suorin vartaloin, ja meillä kun ei ole mitään vauva-uinti-historiaa takana, niin aikamoista uhkarohkeutta ylipäänsä sen kanssa mennä uimaan..
Romille kovasti toivastelen onnea pikkukakkosen varalle, joko tulevaisuuteen tai mahdollisesti jo " pilkkeenä silmäkulmassa" olevalle..
Minkäslaisia ne esittelyssänne olevat kuteet muuten olivat, Romi? Olikos pojille jotain muutakin väriä kuin mustaa, tummanharmaata jne.?
Hienoa, kun tänään on satanut lunta! Vaikkei juuri maassa pysykään, niin meillä lapset on ihan innoissaan pihalla ihmettelemässä sitä, ja keksivät heti parempia leikkejäkin, kuin kuivalla tai sateisella syyssäällä. Pihaa tuli vähän siivottua, mutta nyt ei sentäs ole uima-allas enää maassa, mutta trampoliini on edelleen säiden armoilla, ARGH!!
Jokohan " Napsu" on ollut tositoimissa ja saanut " pitkäsäärensä " syliinsä?? Jänskättää, toivottavasti saamme pian vauva-uutisia!
Taidanpa mennä tekasemaan muutamat croissantit ja luumutortut lauantai-illan ratoksi, ja toivottelen mukavat illan jatkot kaikillen! Epäilemättä olen taas huomenna aikaani kuluttamassa täällä, toivottavasti muitakin..*vink,vink*
Truuttendaali ja Mil
...tosiaan ovat muuta kuin mustia ym synkkiä värejä ne Me&i-lastenvaatteet, käykää katsomassa meandi.fi. Myydään kotikutsu-tyyppisesti.
Olipas kiva kun truide oli kaivannut ;)
Onnea siis KAIKILLE 2-vuotiaille!!!
PUKIMISTA: Meillä vaatteet kokoa 92cm ja kengät 23/24 (ja tuohon 24 mahtuu paksu villasukka). Pojalla on sellanen lyhyt ja pullea jalka, on muuten hiton hankalaa löytää sille sopivia kenkiä! ...Siis meinaa olla niin, että varpaille jää tilaa senttitolkulla ja kenkä puristaa jalkapöytää :/
ROKOTUKSISTA: Influenssa rokotus haetaan huomenna. Vesirokko rokotetta ei olla otettu.
POTTA: Juu, istuu vaan ei mitään sinne tee... vieläkään...
SÄNGYSTÄ: Meille hankittiin kerrossänky ja esikoinen nukkuu siellä ylhäällä ja tää pienempi herra alhalla. Hyvin on siellä unettanut, mahtuu siellä pyörimäänkin kun sänky täyskokoinen, 80x200.
Pienimmäistä odottaa nyt sitten siellä jatkettava, jakka sen aika koittaa.
TUTTI: Siitä luovuttiin reilu kuukausi sitten. Ei muista edes koko kapinetta enää.
TYÖSSÄKÄYMINEN: Täällä taas yksi joka välillä vihreenä teille työssäkäyville ;) Ihan välillä tuntuu siltä että kun toiset käy töissä niin mie oon valinnu tehdä työkseni lapsia.
Noh, ens elokuun loppuun olis hoitovapaata ja sit olis kyllä vakaa aikomus vaihtaa alaa ja lähtee sinne oikeisiin töihin :)
Vitsit, että tuo mein poika on niin söpö kun on oppinu puhumaan! Tai no siis sanoja vasta tulee, mutta kummiskin. Huhuilee kovin usein Isiä ja ystäväänsä Enniä. Sitten kun ehdottaa jotain ei mieleistä, tulee tosi tiukka EI tai EN! Ja hurjasti koittaa tavotella kaikkia sanoja. Sanoja on varmaan joku 30 nyt ja sitten ne melkein sanat jota tavoittelee.
Pikkasen pihalla nauratti kun meidän herra piti puoliaan lelustaan naapurin tytsyn sitä ottaessa ja tokaisi sille tytölle että : ET OTAKKAAN! Että taitaa olla halusta enemmin kiinni kun taidosta nuo meidän herran puheenlahjat.
Mein pienin on jo kohta 8kk ja oppi eilen nousemaan seisomaan pinniksessään... NYYH... Ei oo enää mikään vauva.
... Mutta ei minkään sortin vauvakuumetta, ei ei...
Nyt kyllä pakko oikassa hetkeksi sohvalle, että jaksaa juossa taas kohta noiden vauhtiveikkojen perässä pitkin pihamaata.
t. K@tju ja pojat
Pääs sitte tääkin maatuska taas pitkästä aikaa tänne piipahtaa! :D
Nuo päivät on vaan menny sellasta vauhtia ohi, ettei oo paljoo koneelle ehtiny! Isolla pimulla on sellanen uhma päällä ettei oo tosikaan, mut onneks tuo pienempi on äipän oma pikku enkeli! ;)
Neuvolassa käytiin tänään ja mitoiksi saatiin 92cm ja 14,6kg. Mekin saatiin samalla sitte tuo flunssarokotus... Pimu näki sen neulan ja kroppa jännitty aivan kauhusta kankeeks, ei kuiteskaan itkeny, pieni inahdus vain ja sithän se oli jo ohi. Sai vielä tarran urhoollisuudesta :o)
Hyvin oli kehittynyt, ei ollut mitään " huomautettavaa" . Rakensi palikoista tornin, pujotteli renkaita keppiin ja hoivasi vauvanukkea. Piti käydä punnitsemassa se ihan samoin kuin hänet ja pikku pimu.
Meidän pikku pimu on siis kohta (ylihuomenna) jo 3kk! Niin se aika vaan menee! Hälle me saatiin mitoiksi 65,5cm ja 7430g. Pikkiriikkisen isompi tyllerö ku tuo eka. :)
POTTA meillä ei edelleenkään ole vakikäytössä. Sillon tällön suostuu siihen istumaan, mutta ilman tuotoksia. Eilen tosin oli ilman vaippaa suihkun jälkeen ja ilmoitti että olisi kakka tulossa ja sanottiin että tulepas sitte potalle. Hetkeä myöhemmin pimu tuli ja ilmotti että kakka tuli. Siinä sitte epätoivoisena etsimään, että mihin se tuli, kun tiesi ettei potalle ollu menny, ku se oli mun vieressä olkkarissa. Vessan matolta löyty sitte kaksi siistiä pökälettä... Eihän siinä voinu muuta ku hymyillä, ihan oikee paikka, mut ku oltiin otettu se potta aikasemmin päivällä olkkariin sieltä vessasta... :o)
Pääs ukko sitte mattopyykille ;) Mut ehkä se tästä alkaa, ku aikasemmin tuo ei oo koskaan suostunu ees myöntämään et kakka ois tulossa vaik näkis naamastakin!
TUTTI me heitettiin jo sillo viime pääsiäisenä pois eikä sitä olla sen kummemmin kaipailtu. Muutaman kerran tossa maisto pikkusen tuttia, mut ei enää. Tosin nyt vkloppuna sai pieni ekan kerran vähän pullosta maitoa ku oli mumi ja mufa vahtimassa (äiti ja iskä kävi syömässä äitin synttäreiden kunniaksi), ni heti oli tuo pullon vapauduttua alkanu itekin sitä lutkuttaa... Mut eiköhän se ollu vaan maistamiskokeilu. En usko et kaipaa enää pulloa ku siitäkin on luovuttu jo vuosi sitten!
Ja ISOSSA SÄNGYSSÄ me on nukuttu huhti- vai toukokuusta asti... en nyt muista... Hyvin siellä nukkuu, yleensä ihan koko yön. Välillä saattaa herätä ja sit kömpii meidän väliin. Ollaan sovittu et ku minä hoidan tuota pienempää öisin, et tää isompi ois sit miehen vastuulla ja et hänen pitäis sit kuskaa tuo neiti takas omaan sänkyyn, mut aikas usein käy niin et ei se mitään jaksa ja sit pimu nukkuu loppu yön meidän välis.
Tuo pienempi syö viel 3-4 kertaa yössä, joten mun voimat menee siihen, enkä jaksa sit pimuakin vielä hoitaa ja paapoa keskellä yötä. Mut ei kai se nyt niin vaarallista oo vaik välistä nukkuukin iskän ja äiskän kaa!
Meil oli 2v hammastarkastuskin viime viikolla. Oikein hienot, kauniit hampaat typskällä ja kuulema puhtaatkin! Ei kyl aina oo harjaustuloksesta nin varma ku se pistää suuta suppuun ettei harjaus onnistu ja puree sitä harjaa tai työntelee sitä kielellä pois suusta yms. Ei oo helppoo! Mut sille hammashoitajalle se ihan nätisti avas suunsa ja anto kattoo!
2v juhlat meil oli viime tiistaina, niinku synttäritkin! Nää oli siis lapsikekkerit. Tuli mun 7 ystävää lapsineen pimua juhlimaan. Ei oltu kaikki samaan aikaan vaan vieraita ripotteli pitkin päivää joten illalla oli pimu aika valmista kauraa! Aikuisten juhlat oli pari viikkoa sitten ristiäisten yhteydessä ja voi sitä lahjavuorta! En tiedä mihin mä oikein joudun tän tavara määrän kanssa! Ja viel ois joulukin tulossa! Sovittiin kyl miehen kanssa et ite ei osteta yhtään lahjaa! Vaik mul on kyl kaks jo valmiina tuol kaapissa... Mut siis niiden lisäksi!
Talvihaalarikin saatiin vihdoin viimein ostettua. Vaihtoehtoja oli hirveesti ja tosi vaikee päättää! Ostettiin nyt sit Lassien G-tech haalari ku ei ollu kauheen kallis ja eiks se Lassie oo ihan hyvä merkki!? Oli siinä ainakin 1 vuoden puhkikulumattomuustakuu mikä oli kans plussaa! Ja toivossa on hyvä elää et se menis viel enskin vuonna (koko 98). Ja onhan meil sit tuo jatkokäyttäjäkin viel tossa ;)
Tää on ollu nyt aikas omanapaista tää teksti, mut toivottavasti ette pistä pahaks! Yritän palailla hieman pikaisemmin ens kerralla! ;)