Miten tehdä ilmianto rattijuoposta?
Miehelläni on siis kaveri joka tapaa ajaa kännissä. On omien sanojensa mukaan täysin ajokunnossa vaikka ois juonnu twelvarin kaljaa. Oli ajanu grillijuhlista kotiin, ja mies kertoi ettei "kehdannut" tarrjoutua kuskiksi. Jos olisin tän tiennyt olisin soittanut poliisin...vai olisinko? Mihin siis tehdään ilmoitus rattijuoposta? Mun pitää vaan ensin selvittää sen auton rekkari :D
Kommentit (39)
Please älkää ilmoitelko! Ajan kännissä paremmin.
Pidä huoli omista asioistasi. Oman kunnan alueella saa ajaa.
ja vitut saa ajaa ei mihinää saa kännis ajaa mä ilmoitan ainaki poliisille jos kohtaan rattijuopon liikenteessä juoppo ratissa on vaarallinen itselleen ja muille
Minä olen lääkärinä soittanut kännisistä kuskeista aina suoraan 112 numeroon ja antanut auton tuntomerkit.
En ole koskaan mitään ilmoitellut, nappaan avaimet pois, että tyyppi ei lähde ajelemaan.
mä ilmoitan poliisille välittömästi jos näen tai edellä ajaa auto joka heittelehtii kaistalta toiselle parempi ilmoittaa kun jättää ilmoittamatta rattijuoppo liikenteessä on tosi vaarallinen ja voi loukkaantua tai kuolla joku sivullinen syytön ihiminen vankilaan rattijuopot niin vähenis se kännissä ajelu
soitto poliisille ja rattijuopon auton rekisterinumero ylös ei poliisi kerro kuka ilmoitti niillä on vaitiolo velvollisuus mä oon ilmiantanu joskus rattijuopon eikä tiedä tänä päivänäkää kuka ilmoitti poliisille
Poliisin pitäisi ampua rattijuoppo. Kun alkometri näyttää että ihminen on ottanut, tienpenkalle polvilleen ja niskalaukaus
Poliisi voisi ampua rattijuopot tien sivuun, josta ruumisauto voisi hakea. Poliiautossa voitas pitää pikaoikeudenkäynti ja sitten poliisimies tai nainen ampuisi niskalaukauksen
Mikä on suomeksi twelvari? Ilmeisesti jotain juotavaa...
Vierailija kirjoitti:
soitto poliisille ja rattijuopon auton rekisterinumero ylös ei poliisi kerro kuka ilmoitti niillä on vaitiolo velvollisuus mä oon ilmiantanu joskus rattijuopon eikä tiedä tänä päivänäkää kuka ilmoitti poliisille
Niin jos saa rysän päältä kiinni. Rattijuoppo ajoi moponsa ojaan, tiesin että aiemmin oli korttinsa polttanut. Joku ohiajava soitti poliisit, tulivat minulta tinkaamaan että miten tapahtui. Olin autuaan tietämätön asiasta, enpä viitsinyt käräjille todistajaksi lähteä tutulle miehelle. Poliisit otti sitten mopon ja miehen, olivat kotiinsa vienyt. Ukko oli selittänyt että oli työntämässä mopoaan korjaamolle ja ohiajava kiilasi ojaan.
Vierailija kirjoitti:
Jälkikäteen mutta jos joku tulee lukemaan. Mikäli et yrittänyt estää niin kyllä, olet syyllinen. Mutta jos et olisis voinut estää mikä tutkinnassa käy ilmi kun tilannetta käydään läpi niin et sä sitten mihinkään syyllisty.
Ei ole syyllinen jossei estä rikosta. Oman auton antaminen känniselle tai kortittomalle on rikos mutta siitähän tässä ei ole kysymys.
Vierailija kirjoitti:
mä ilmoitan poliisille välittömästi jos näen tai edellä ajaa auto joka heittelehtii kaistalta toiselle parempi ilmoittaa kun jättää ilmoittamatta rattijuoppo liikenteessä on tosi vaarallinen ja voi loukkaantua tai kuolla joku sivullinen syytön ihiminen vankilaan rattijuopot niin vähenis se kännissä ajelu
Meinasin soittaa poliisille kun edessä menevä Tesla kiemurteli kuin känninen. Sitten kuulin, että niissä on jonkun sortin autopilotti... oli kyllä surkean näköistä menoa.
Huomioikaa, että ojaan/penkkaan,/,puuhun ajaneella kännikuskillla on aina kiire pois paikalta jos jalat vain kantavat. He pyrkivät kotiin tai baariin juomaan alkoholia äkkiä, että voivat sitten sanoa ajaneensa selvin päin ja vasta sitten ottaneensa kun matka katkesi, jos poliisi tavoittaa ja puhalluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomioikaa, että ojaan/penkkaan,/,puuhun ajaneella kännikuskillla on aina kiire pois paikalta jos jalat vain kantavat. He pyrkivät kotiin tai baariin juomaan alkoholia äkkiä, että voivat sitten sanoa ajaneensa selvin päin ja vasta sitten ottaneensa kun matka katkesi, jos poliisi tavoittaa ja puhalluttaa.
No eipä sinulla ole oikeutta sitä pidätellä. Kännissä kävely ei ole rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi seurata sinne baariin ja ilmoittaa henkilökunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi seurata sinne baariin ja ilmoittaa henkilökunnalle.
Ja henkilökunta tekee mitä?
mä ilmoitan ainakin kaikki kännissä ajat poliisille koska rattijuoppo voi ajaa jonkun syyttömän päälle tai itse ajaa johnku ja luokkaantuu eli ei häviä mitää vaikka soittaa ja ei ne poliisit kerro kuka on ilmoittanu jos sanoo että ei saa sanoa kuka ilmoitti heillä on vaitiolo velvollisuus ja on ehkä parempikin että ei kerrota koska siinä voi herätä koston ja kiusanteon halu sille joka ilmoitetaan