Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän kaupungissa ei saa viedä lasta hoitoon, jos molemmat vanhemmat ei ole töissä tms!

Vierailija
01.11.2007 |

Asia ei ole mulle ajankohtainen, mutta ihmettelen tätä.

Voiko kunnat/ kaupungit itse määrätä tätä asiaa?

Eivät ota kuulema edes tutustumaan (jos on töihin tms. menossa) aiemmin, ellei kovasti tinkaa.

Ja tässä ketjussa EI keskustella siitä, onko lapsen vieminen hoitoon oikein, jos toinen vanhempi on kotona.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eloi tuosta kolmesta lapsesta samaan päiväkotiin:

Hauskinta oli se, kun johtaja sanoi että jos mulla olisi ne kaksi vanhempaa jo siellä hoidossa niin kyllä he sitten saisivat sen pienimmän sijoitettua joukon jatkoksi. Nii-in, jos sen osa-aikaisen hoitopaikan olisi saanut pitää, niin olisi ollutkin vain se yksi siinä vaiheessa :)

Vanhin juputtaa vieläkin kun se ja se ja se kaveri jäi vanhaan päiväkotiin.

Vierailija
22/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään se järjestyy siinä vaiheessa, kun tekee kantelun lääninhallitukseen.

Mutta kunta voi kyllä sitten tahallaan antaa hoitopaikan mahdollisimman hankalasta paikasta, sillä mikään laki ei velvoita kuntaa järjestämään paikkaa kodin läheltä, kunhan hoitopaikka on saman kunnan alueella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opettaja lähtee kotiin kesken työpäivän esim vain kymmenen min ennen, koska oppilaat osaavat kyllä olle hetken itsekseen. Ovathan he koulun jälkeenkin yksin. Jos siis opella hyvä syy esim lääkäri? Siis laissahan tätä lupaa ei anneta, mutta eikö ope voi itse keksiä omat sääntönsä. Samoin eikö sairaanhoitaja voi päättää labrassa, että turhia kokeita määrätty. En ota näitä, voitte lähteä kotiin? Eikö olisi paljon joustavampaa ja mukavampaa, kun jokainen voisi omassa työssään itse päättää mikä on fiksua. Bussikuskitkin voisivat ajella mitä reittejä haluavat, kyllä saattavat tietää, miltä pysäkiltä ei kuitenkaan yleensä tule ketään kyytiin.

Vierailija
24/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoidon ohjaaja huvikseen rikkoo lakia.

Haen kahdelle lapselle ph-paikkaa, sanoivat katsovansa ensin kaikki hakemukset läpi ja tarkistavansa että mitkä ovat " todellisia" hakemuksia. En pitänyt sitä mitenkään outona...olisi ilmeisesti pitänyt.

Vierailija
25/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat yhteyttä johonkin lehteen, vaikka paikallis, asiallisesti ja ehdotat juttutarjousta. Eli annat vinkin jutusta. Jos joku alkaa taas toistella viestini perään ei kannata, miksi pitäisi niin jätä omaan arvoonsa.

terv. silloin tällöin kirjoittava.

Vierailija
26/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin ainakaan ystäväperheellämme ei ollut mitään ongelmia saada pidettyä isommilla hoitopaikkaa, kun perheeseen syntyi vauva. Näin siis läntisessä Jyväskylässä.

Vierailija
27/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina on puututtu useammankin kerran vaiettuihin käytänteisiin, joissa kierretään lakia, vastuuta tai velvollisuuksia.

Vierailija
28/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset otetaan pois tarhasta ja pian eri tarhaan uudelleen!

Mulla yksi tuttu täällä menee nyt työkkärin pakkokursille, ja luultavasti sit työllistyy tammikuussa. On siis välissä työttömänä. Lapsi ei saa olla sen aikaa päiväkodissa, vaan ei kun sitten taas harjotellaan uusiksi ja pahimmillaan se päiväkotikin vaihtuu..

Vaikka tuo työllistyminen ei ole varmaa, niin ois ollu mun mielestä paras että lapsi ois saanu jäädä vaikka osa-aikaiseksi sen aikaa. Ja sitten ottaa pois, jos työtä ei saakaan.

ap

Ps. pitääpä ottaa selvää, onko täällä sitä avointakaan olemassa.. Tosiaan taitaa täällä tökkiä tuo homma..

Vierailija
29/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saataisiin ehkä muutos tuohon subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen.

Vierailija
30/30 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että eteläisessä Jyväskylässä, en viitsi sanoa kaupunginosan nimeä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan