Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

BULIMIASTA!!!!

Vierailija
31.10.2008 |

Viime yönä ajattelin, että nyt on pakko laihduttaa...

olen 175cm pitkä ja painan tällä hetkellä noin 70kg eli painoindeksi on ihanteellinen...

kuitenkin on tota mahaa jonkin verran ja haluaisin siitä eroon..

no ystäväni on sairastanut bulimiaa ja on tämän takia hoidossa, itse olen tänään oksentanut itseni jo 3 kertaa...

en tiedä mitä tehdä. painoni vain nousee kilo kilolta, koska joka ilta tekee mieli juoda muutama siideri... tunnen olevani myös alkoholisti, mutta juon aina vasta sitten kun lapset nukkuvat ja tätä on jatkunut jo useamman voden...

päivisin en syö juuri mitään ja iltaisin sit humaltuessa syön kaikkea, vaikka yritän olla syömätää.

päällimmäisenä täsää nyt ei ole tuo juominen vaan tuo tänään alkanut oksentelu. tiedän, että se vie vielä sairauteen, mutta silti ajattelen, että pystyn lopettamaan sen ajoissa???

hoitoon ei ole rohkeutta mennä...

kukaan ei painosta niin sanotustin laihuuteen, mutta äitini kovastin puhuu, miten on ihanaa kun olen pysynyt hoikkana 4 lapsen jälkeen ja nyt olen ns. löytanyt sen ihanuuden, että vaikka syön jotain rasvaista ja nautin siitä niin voinhan aina käydä sen jälkeen oksentamassa...

voi ei! olen syvällä tässä jo nyt!!!

onko kukaan kokenut samaa... auttakaa oikeastin, itselläni ei siihen voimia ole!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti tarvitsisit ammattiapua ja sitä löydät esim. neuvolan kautta. Tuossa tilanteessa on vaarana, että se pahenee ja lopulta et pysty huolehtimaan lapsista. Hanki apua nyt kun auttaminen on vähän helpompaa.

Älä pelkää kertoa ongelmasta, koska sua ei neuvolassa tuomita vaan ohjataan psykiatrisen avun piiriin.

Vierailija
2/2 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän, mitä oksentelu tekee hampaillesi ja ruokatorvellesi? Kun hapanta mahansisältöä nousee ruokatorveen ja suuhun, se tekee vahinkoa: hampaat syöpyvät ja altistuvat reikiintymiselle ja kiillevaurioille. Ruokatorvessa vaikutus on sama, altistat sen periaatteessa jopa syövälle. Oksentaminen altistaa myös muille häiriöille elimistössä, esim. elektrolyyttihäiriöille, joista voi pahimmillaan seurata vaikkapa neurologisia oireita.

Sinun pitäisi syödä päivisin ettei tarvitsisi ahmia iltaisin, lisäksi sinun pitäisi ehkä rajoittaa juomista, jos humallut lähes päivittäin (kerrot siis, että haluaisit joka ilta juoda muutaman siiderin)

Mielestäni voisit aloittaa siitä siideristä. Jätät sen pois, saat siten jo karsittua kaloreita päivittäisestä saannistasi (kuivassa omenasiideripullossa on 200kcal/5dl, makeassa enemmän) ja ehkä ahmimisen hillitseminenkin onnistuisi. Onnistuisitko karkkipäivällä, eli herkuttelet vain kerran viikossa?

Hienoa, että olet herännyt ongelmaasi nyt, sillä puolen vuoden päästä tilanne voisi olla jo vaikeampi. Sinulla taitaa olla muutaman itsetutkiskelun paikka, niissä voisi jokin ammattitaho ehkä auttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla