Ensiasunnon ostajat, naiset; älkää houkutelko miehiänne ostamaan asuntoa
Kommentit (7)
minkäs merkkinen kristallipallo ap:lla on?
kaikki ovat patistaneet minua ostamaan asuntoa nyt parin vuoden ajan, mutta minä hankin ason ja sanoin, että taantuma on tulossa ostan asunnon kun hinnat vähän laskee. Ystävät sanoivat, ettei hinnat enää tule tuntuvasti laskemaan pääkaupunkiseudulla, minä olin eri mieltä. Asosta pääsee eroon kolmessa kuukaudessa.
vaikka muualla maassa hinnat laskivat muutaman %.
Me kyllä ostetaan se asunto silloin kun löydetään juuri sellainen kuin halutaan. Tarkoituksena on kuitenkin asua siinä seuraavat parikymmentä vuotta, ei siis myydä sitä heti kohta pois ja vaihtaa toiseen. Meille siis on tärkeintä saada koti josta tykätään varmasti.
Kaikki on tapauskohtaista. Me myimme oman omistusasuntomme kaksi vuotta sitten ja saimme Hyvän Hinnan. Ostimme uuden. No, nyt tämän uuden arvo voi parin seuraavan vuoden aikana laskea mutta mitä sitten?! Jos me olisimme a) odottaneet vanhan myyntiä ja uuden ostoa odotellen hintojen laskua, olisimme saaneet myös vanhastamme reilusti vähemmän tai b) jos olisimme myyneet vanhan kalliilla ja asuneet vuokralla nämä vuodet odotellen hintojen laskua, olisimme menettäneet vuokrina aika paljon rahaa. Viisihenkinen perhe ei ihan kaksioon mahdu...
tässä taloustilanteessa, jos ette halua menettää kymmeniä tuhansia. Asuntojen hinnat tulee laskemaan ensi vuoden aikana reilusti arviolta 20-40%. Malttia ja jäitä hattuun!