Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko normaali kolmekymppinen mies juo joka päivä kaljaa tai muuta?

Vierailija
09.06.2013 |

Koulutetut, työssäkäyvät, kaupunkilaiset kolmekymppiset? Meneekö metsään jos arvelee että sellainen 4-6 arki-illassa kyllä menee?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuossa olin laivalla ja tajusin taas, miten yleistä kaljan kittaaminen on ja miten mulla ei ole ollut yhtään miestä tai poikaystävää, joka olisi sitä harrastanut. Enkä minäkään. Kamalaahan se olisi olla jatkuvasti pöhnässä - pystyykö sitä sängyssäkään mihinkään?

Kai sitä joku ottaa pari joka ilta, mutta useimmat miehet eivät onneksi yhtään. Riippuvuus alkaa pienestä, ei kannata leikkiä asialla.

Vierailija
22/81 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakulla voi olla tapana juoda joka ilta pullo/purkki kaljaa, mutta 4-6 olutta illassa viittaa jo riskikäyttäytymiseen: 28-42 olutta viikossa on selkeästi alkoholin suurkulutusta. Lomalla ton vois ymmärtää, mutta ei ympärivuotisena käytäntönä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-4 on varmaan ihan perussetti kaupunkilaisille

Vierailija
24/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies juo pe-la 2-3 olutta illassa, harrastaa olutmakumatkailua. Viikolla ei yhtään. Silti on urheilullinen, 6pack näkyy ja on terve.

Vierailija
25/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Viikossa pari, kolme. Tissuttelu ei ole normaalia.

Vierailija
26/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki-iltoina ei kyllä yhtäkään mun miehellä. Juodaan sitten ku juodaan, eli ehkä kerran kahdessa kuussa ja sitten sitä juodaan kunnolla useampiki olut. 

Vierailija
27/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä? Mä olen tainnut erota sitten erikoisesta miehestä kun joi noin 6 kaljaa vuodessa ja nekin kesällä grillatessa.

En kyllä katselisi miestä jonka olisi pakko juoda viikottain olutta.

Vierailija
28/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä juo vähintään kaksi 0,5 l olutta yleensä menee neljä. Viikonloppuisin monesti tuplat. Eli 1,5 - 2 korillista olutta per viikko. Olut ei miehen mielestä ole alkoholia ja kaikki muutkin miehet suomessa rentoutuvat samalla tavalla. Näin lomalla ja usein myös viikonloppuna olut aukeaa jo aamupalaksi...

Vierailija
29/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies juo kaks lasia viiniä kuukaudessa :D

mä juon itse ihan kunnon kännit kerran kuussa. Eli noin 12 olutta. Lapsia ei ole.

Vierailija
30/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä joi pälle lavan ja sitä edellinen sen 6 - lavan. No hirveitä ne olikin ja mä säälittävä paska jolle kelpas kuka vaan. Nyksä juo jos on joku semmonen tilaisuus, hääjuhlat, polttarit yms, missä on tarjoilu. Paljon ei juo, on tosi hilpeä ja skarppi juotuaan.

Vierailija
31/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena nolla, enintään saunakalja. Ja hermo menisi jokavloppuiseen hörpöttelyynkin.

Vierailija
32/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 00:37"]

Eksä joi pälle lavan ja sitä edellinen sen 6 - lavan. No hirveitä ne olikin ja mä säälittävä paska jolle kelpas kuka vaan. Nyksä juo jos on joku semmonen tilaisuus, hääjuhlat, polttarit yms, missä on tarjoilu. Paljon ei juo, on tosi hilpeä ja skarppi juotuaan.

[/quote]

Mulla ihan samanlaisia eksiä ja just niin totta tuo että itelle kelpas kuka vaan kunhan oli joku vaan. Ja nyt vihdoin kun oon oppinu itteeni arvostamaan ja mieheltäkin jotain tasoa vaatimaan, niin kappas; yksinpä sitä jääkin.

Vierailija
33/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin omituinen kysymyksen asettelu. Kertoo paljon juomatavoista ja tätä kautta mahdollisista alkoholisoitujista. Usein ja pitkin viikkoa kaljan kiskominen on turn off.

Vierailija
34/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:50"]

Koulutetut, työssäkäyvät, kaupunkilaiset kolmekymppiset? Meneekö metsään jos arvelee että sellainen 4-6 arki-illassa kyllä menee?

[/quote]

28-vuotias työssäkäyvä kaupunkilaismies. En juo alkoholia lainkaan.

Meidän lapsuudenkodissa ei myöskään käytetty, enkä siksi saanut kotoa sellaista mallia. Sosiaalisia paineitakaan en ole asiasta koskaan ottanut, koska olen ihan tyytyväinen ollut ilmankin. Jos joku on joskus pahoittanut mielensä siitä, etten juo, niin se on hänen ongelmansa, ei minun. Ajattelen asian siten, että jokainen juokoon mitä huvittaa ja olkoon myös vastuussa itsestään. Periaatteesta en lähde kenellekään kuskiksi.

Joskus saatan maistiaisiksi ottaa pienen lasillisen tai maistaa siemauksen, jos tarjotaan. Keväällä maistoin kossua ekan kerran elämässäni (noin pari millilitraa otin). En kuitenkaan itse osta enkä tilaa alkoholia itselleni edes ravintolassa, kun en tunne siihen tarvetta. Humalaakaan en tarvitse. Tiedän kyllä (tarkemmin erittelemättömistä syistä) miltä tuntuu, kun pää on sekaisin, enkä sitä tunnetta kaipaa.

Vierailija
35/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei juo alkoholia ollenkaan. Olen siitä hyvin iloinen.

Vierailija
36/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa 1-2 saunakaljaa...

+ yleensä pari kertaa vuodessa käy jossain illanistujaisissa (pikkujoulut, kaverin polttarit/ varpajaiset/tuparit tms.) mitä nyt sattuu olemaan.

Ihan terve suhtautuminen alkoholiin, onneksi!

Olemme molemmat viettäneet omat lapsuutemme alkoholistiperheissä...

Vierailija
37/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin menee 2-4 tuoppia. Viikonloppuisin en juo koska se on perheaikaa

Vierailija
38/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei juo ollenkaan, paitsi silloin kun kylässä jotain tuputetaan. En itsekään juo, enkä kyllä ottaisi miestä, joka juo edes viikottain. Mies + alkoholi on sen verran paha yhdistelmä.

Vierailija
39/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo ollenkaan kaljaa.. Tänä vuonna juonut 3 lonkeroa, siinäpä se. Ei pysty käsittämään miten suuressa roolissa alkoholi on Suomessa. Jo se herättää kummastusta, kun sanoo ettei juo kaljaa. Moni on huudahtanut että: Kaikki miehethän juo kaljaa!! Öö, ei juo.. Vaikka taidetaan olla aika harvassa.

T: Mies 31vee

Vierailija
40/81 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä viikkojakin ilman alkoholia.