Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakee nyt: mikä mun selässä ON??????

Vierailija
31.10.2007 |

Alan olla ihan raunio kun kokoajan jomottaa ja pienikin liike aiheuttaa vihlontaa.

Siis, nyt on kaksi viikkoa sattunut kovaa selkään. Kipualue on selkärangan vieressä yläselässä, oikealla puolella. Noin 10cm lapaluun alapuolella.

En pysty kumartumaan, en nostamaan mitään enkä kantamaan ilman, että vihloo aivan älyttömästi. Myös kävellessä sattuu ja juoksua tai muuta nopeampaa liikuntaa en uskalla edes ajatella.

En voi hengästyä koska jos alan hengittää kovin syvään ja vedän keuhkot täyteen ilmaa, selästä vihlaisee niin lujaa, että hengitys salpautuu. Kipua on myös lepoasennossa ja heräänkin yöllä kun käännän kylkeä.

MITÄ TÄMÄ VOI OLLA?

Mulla ei ole ikinä ollut selkävaivoja ja tästä olen jo kerran käynyt ortopedilla. Silloin kuvattiin kylkiluut, joten siell ei ole murtumaa joka säteilisi kivun ylemmäs. Ortopedi ei löytänyt muutakaan ihmeellistä joten sain vain tulehduskipulääkettä (burana600) ja käskyn ottaa rauhassa.

Mutta tämä ei ala helpottaa kuten ortopedi ennusti vaan tuntuu pahenevan. Pienten lasten äitinä tämä on raastava tilanne kun en voi tehdä juuri mitään ilman että tulee kyyneleet silmiin kivusta.

Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa? Uutta lääkäriaikaa ei vielä ole mutta olen ajatellut soittaa ortopedille viimeistään perjantaina jos tämä olo ei ala parantua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oireistasi päättelen, että sairastat vyöruusua. Kipin kapi lääkäriin tarkistuttamaan tilanne. pääset varmasti ihan päivystyksen kautta. Kipu on valtava, sillä vyöruusu säteilee hermojen kautta ja on tyypillinen selän alueella, toisella puolella. Jopa tuulenvire voi laukaista kipukohtauksen, minulla miehen hipaisu sai ulvomaan tuskasta. Luulin myös että johtuu väärästä työskentelyasennosta tai sängystä jne, sitä on vaikea paikallistaa itse. Oletko tarkistanut näkyykö selässä jotain pientä ihottuman tapaista tai näppyä? Lääkekuuri auttaa n. 2viikossa kipuun!

Vierailija
2/5 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi!

Vyöruusu ei kyllä tullut ekana mieleen mutta tietty kun asiaa ajattelee niin voisihan se olla... Kipu on niin oudon paikallinen, että on vaikea käsittää mitä tämä on. Tänään tuntuu aivan kuin kipu olisi aavistuksen lievempää... Mutta tiedä sitten. Aion nyt katsella vielä huomiseen ja menen huomenna sitten lääkäriin taas jos tuntuu, ettei tämä ollenkaan helpota.

Kävin siis tosiaan Ortopedilla jo kerran eikä hän ainakaan löytänyt mitään. Uudestaan en ole vielä käynyt missään mutta huomenissa kai se on mentävä jos ei ala helpottaa.

Osaako kukaan muu veikata tai kertoa omien kokemusten pohjalta mitään? Kipua tuntuu siis muun muassa kumartuessa, kurottaessa, nostaessa, kantaessa, mennessä kyykkyyn ja noustessa ylös... Kaikessa normaalissa liikkeessä siis.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mikä se nyt onkaan nimeltään? Mulla oli kerran, itse asiassa silloin, kun nuorempi lapsi oli ihan vauva. Hierojan mukaan johtui juuri lapsen nostelusta, imetysasennoista ja no, huonosta ergonomiasta.

Oli todella kipeä, juokseminen ja hyppiminen tuntui kuin olisi puukkoa isketty selkään. Kävin hierojalla ja hän sai sen kerralla auki, mutta kävin kuitenkin useamman kerran vielä, koska vaiva tuntui palaavan silloin herkästi.

Vierailija
4/5 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo kuulostaa ihan tavalliselta hermosäryltä. Sulla on joku hermo puristuksissa, todennäköisesti olkapään seutuvilla. Vaihda lääkäriä!

Vierailija
5/5 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilevytyrä Th 6-8 väleissä. Hermojuuret puristuksessa.