Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistäköhän johtui, että minulla oli varaa

Vierailija
31.10.2007 |

hoitaa lapsiani kotona 6v. Ilman tukia olin 2v. Miehen palkka ei ollut kummoinen, 1300e netto/kk. Ruokaa oli aina ja vaatetta, auto ja harrastuksia. Kaikkea sitä samaa mitä nyt kun olen töissä. En usko siihen, että lapsi vietävä hoitoon pienenä koska ei ole varaa olla kotona. p.s eikä meidän asuminenkaan ollut ilmaista.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

---vai mitä ap

Vierailija
2/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liikennevakuutus ja superkasko ja kuussa se tulee maksamaan hiukan vajaa 50¿

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat vaatimattomuudella? ap

Vierailija
4/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rahattomuus pakottaa töihin!

Vierailija
5/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi tulet elvistelemään kun kerran melkein velattomassa asutte? Se on ihan eri asia olla asuntovelallinen ja omistaa jo melkein kokonaan asunto kuin, että joutuu maksamaan vuokraa!!

Teidän suurin menoeränne, eli asumiskulut on se syy, jonka takia teillä on niin pienet menot! Laskeppa uudestaan normaali tilanne, alueeltasi vastaavan tasoisen asunnon vuokra ja tule sitten sanomaan, että pärjäisitte hyvin!!

Vierailija
6/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan yli varojen elä jos on mitoittanut asumisen, auton, jne niihin tuloihin joita sai ennen lapsia.

Minä en ainakaan suostu myymään taloani jotta voin olla lasten kanssa kotona. Pärjättäisiin varmaan paljon pienemmässäkin ja voitaisiin ajaa vanhemmalla autolla. Mutta minä en vain halua luopua elintasosta johon pääsin ennen lapsia.

Ja kyllä lapset merkkaa mulle paljon, mutta itse sellaisessa pärjättiin just kodissa kasvaneena haluan tarjota lapsilleni parempaa. Mä haluan nauttia elämästäni enkä halua aina laskea jokaisen pennin päälle. Haluan myös turvata tulevaisuuteni, eli kun kotona olo ei kasvata eläkettä niin sekin on aika iso juttu sitten joskus.

nämä on valintoja jotka onneksi saamme jokainen itse tehdä ettei muiden tarvitse niitä meille kertoa. Eli vaikka ap pärjää noilla tuloilla se ei tarkoita että joku toinen pärjää tai edes haluaa pärjätä.

Vierailija
7/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa asua melkein velattomassa asunnossa. Täytyyhän sen melkein velattoman talon lainojakin maksella.

Vierailija
8/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko teillä meni rahaa asumiseen?

Meillä jää asumismenojen jälkeen 683e joka kuukausi ja sillä pärjätään. Auto on.

Vierailija
9/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ettekö te sitä tajunneet.. ok jos ap maksaa lainoja vuokran verran niin sitten on kyllä kova sana.. mutta että jos laskee, että kolmiossakin asuu niin saa kyllä etsiä alle 700 ¿ kolmiota ja siihen vedet ja sähköt päälle..

Asumiseen menee keskimäärin vuokralla tuon verran kolmiossa..

Eli asumiseen 700 ¿

Auton hoitoon sitten vaikka 300 ¿

Sitten on kotivakuutukset, vaatteet, tv-maksu, kännykät, netti ja niihin uppoaa varmasti väh 100 ¿

Jää 200 ¿ +lapsilisät ja tuossa ei ole edes ruokaa vielä tai edes kunnon kenkiä saa tuohon mahtumaan.. eli kyllä minusta aika tiukalla saa mennä.. siinä ei paljon yllätyskuluja saa tulla!

Vierailija
10/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kannalta olisi paras, että vanhemmat miettivät mikä on tärkeää elämässä. Onko se pröystäilevä talo, uutuuttaan kiiltelevä auto? Vai kenties kiiretöntä ja rauhallista aikaa? Kyse on aikuisten arvoista! Ja kyllä oktalossa asuminen on kalliimpaa kuin jossain vuokrakolmiossa. Täällä kotona kun vaikka jääkaappi hajoo niin pakko olla sukanvarressa jotain, että saa uuden. Vuokra-asunnossa soitat isännöitsijälle ja saat uuden. ap

Vierailija
11/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina tiennyt, että lasten paikka on KOTI!

ja päätin jo " aikojen alussa, äitiyden alussa" , että haluan lapseni hoitaa kotona siihen, kun 3v täyttävät.

ja tästä olen kiinni pitänyt, vielä ensi syksyyn kotona,e ttä kuopus saa myös tämän kotona olemisen vuodet elää.

ja kaikki lapset menevät yhtä aikaa sitten ensi syksynä päivähoitoon.

isommat käyvät päiväkerhossa 2 kertaa vko nyt.

EHDOTTOMASTI KUNNIOITAN SINUA :)

Vierailija
12/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin huomaat sitten vuosien kuluttua, että kannatti! :)) ap

Vierailija
13/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko kuitenkaan mieleen että lähtökohdat saattavat olla ihan erilaiset ? On ihan eri juttu jos jostain perähikiältä on tullut ostettua oma asunto vuonna 1993 kuin se että on esim. kymmenen vuotta myöhemmin on siinä tilanteessa että voi ensimmäisen asunnon hankkia, esim pääkaupunkiseudulta jossa oma elämä on ? Maksoi sitten lainaa tai vuokraa niin rahat on jostain revittävä, pieneenkin asuntoon ! Pk-seudulla yksiön vuokra on helposti yli 500 ¿.

Hienoa että on sellaisia joilla ei ole isoa asuntolainaa ja on käteisellä ostettu auto. Se ei vain tarkoita sitä että muilla olisi asiat näin !

Vierailija
14/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai koti ja aika on lapselle parasta. Mutta kaikki eivät osaa ottaa rennosti jos joutuu venyttämään senttejä.

Kaikki eivät nauti siitä lasten kanssa ruoan laitosta ja leipomisesta.

Se on hienoa että ap:lla on mennyt hyvin ja lapset varmasti ovat onnellisia. Mutta pitää kunnioittaa että se toinen perhe joka ajelee hienolla autolla ja asuu isossa uudessa talossa voi olla oikein onnellinen. He saattavat pystyä antamaan laatuaikaa lapselle myöskin. Ne lapset saattaa olla jopa onnellisempia kuin ap:n lapset. Ei raha ja aika ole toistensa vastakohtia. Meillä oli äiti kotona siihen asti kun menin kouluun ja mä inhosin kun meillä ei ollut yhtä hienoja vaatteita kuin kavereilla ja me ei matkusteltu. Äiti teki hyvää ruokaa ja leipoi, mutta en mä ole läheinen mun äidin kanssa. Mä lapsena jopa halusin päiväkotiin että olis ollut enemmän kavereita. Että en mä muista että mulla olis ollut erityisen onnellinen lapsuus vaikka äiti oli kotona.

Kotona oleva äiti saattaa olla huono ja työssä käyvä äiti hyvä, mutta samoin voi olla toisinpäinkin. Eli me ollaan sellaisia kun ollaan ja jokainen ajattelee omalta lähtökohdaltaa parasta lapsilleen. Sen minkä itse on valmis ja haluaa lapsilleen antaa.

Vierailija
15/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
16/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minulla oli vielä autolainaa niin vakuutusmaksu on jotain 54 euroa /kk, mutta kun lainan maksoi pois niin samaa vakuutusta ei vain uudestaan saa. Ja minun vakuutus on Fenniassa. Maksu on katsos myös kalliimpi jos auto on uudempi.

Vierailija
17/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tekosyy kun sanotaan, että töihin mentävä kun rahat loppu!

Joo, on ne ihmiset tyhmiä kun kehtaavat käydä töissä ja vielä väittävät että rahan takia. Nyt vaan kaikki kotiin, kyllä sitä rahaa riittää!

Vierailija
18/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. itse olen ollut pienestä asti hoidossa eikä minulla ole minkään valtakunnan traumoja asiasta. Välit niin äitiin kuin isäänkin ovat läheiset. Mieheni on taas kouluikään asti kotihoidettu eikä hän pidä sitä mitenkään mahtavana, päinvastoin sanoi halunneensa päiväkotiin muiden lasten kanssa.

Vierailija
19/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennyt työelämään ja hankkinut sen ensimmäisen asunnon , jonka jo velattomana olet ehtinyt myydä ? Minkä ikäinen näinä ajankohtina ollut ? Ammattisi ? Niin voisi vähän paremmin vertailla ?

Olen valmistunut v. 2000, ollut pätkätöissä neljä vuotta, ekan vakipaikan sain v.2004, jolloin ensiasunto ostetettiin. Omaa rahaa oli, se mitä oli pystynyt säästämään. Silti jouduimme ottamaan ison lainan, vaikka 70-luvun rivarissa asutaan, ei todellakaan leveästi.

Vierailija
20/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeita perussairauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme