Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistäköhän johtui, että minulla oli varaa

Vierailija
31.10.2007 |

hoitaa lapsiani kotona 6v. Ilman tukia olin 2v. Miehen palkka ei ollut kummoinen, 1300e netto/kk. Ruokaa oli aina ja vaatetta, auto ja harrastuksia. Kaikkea sitä samaa mitä nyt kun olen töissä. En usko siihen, että lapsi vietävä hoitoon pienenä koska ei ole varaa olla kotona. p.s eikä meidän asuminenkaan ollut ilmaista.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintaso on meille ihan riittävä. Viina ei juoda, eikä tupakoida tai ajeta autoa. Siinä meidän " salaisuus" .

Vierailija
22/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene edes 150¿ kk ja on ihan oma ja vuoden vanha auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a kaikille lapsille juhlavaatetta, hautajaisista ei voi edes jäädä pois jne

Vierailija
24/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutimme yhteen niin molemmat myivät melkein velattomat omat asunnot ja ostimme yhteisen, velkaa ei jäänyt älyttömästi. Auto ei ollut uusi muttei pommikaan, liikennevakuutus riitti. Olen aina pitänyt ruuanlaitosta ja leipomisesta. Ravitsemustietouttakin minulla on jonkun verran. Lapset ovat normaalipainoisia ja perusterveitä. ap

Vierailija
25/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset teillä on kun noin hyvin pärjäätte tuloillanne. Siis en ivaile mutta mistä kaikesta olette tinkineet? Leivotteko itse esim leivät? Tietääkö kukaan järjestääkö Martat tmv taho jotian kursseja joilta saisi tietoa säästämisestä ja nuukasti elämisestä. Meillä kun kaikki mitä tulee niin myös menee...

Vierailija
26/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

bensat (2 tankkia a 60 euroa=120 e /kk)

Vakuutusmaksun 100 euroa /kk yhteensä 1200 euroa v

Huollon joka vuosi (viimeksi huolto maksoi 500 euroa) eli 42 euroa /kk

Auton pesu ja rekaiden vaihto aina välillä (okei nämä voisi tehdä itsekin)

Vierailija
27/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä ihminen ja äiti, eikä kukaan muu lapsia ansaitsekaan.

Tässä kruunusi, ota ole hyvä.

Vierailija
28/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeita tulee myös erilaisia. Sinä et sentään vienyt lapsia päivähoitoon vai veitkö? Minulla vanhin lapsi oli kotona ja selvisimme hyvin ilman monia vaatteita, mitä ne päiväkodissa vaativat. Kun vein nuroemmat lapset päivähoitoon, niin olin ihmeissäni, kun meiltä ei löytynyt sellaisia vaatekappaleita. En edes tullut ajatelleeksi vanhemman lapsen kanssa, että niitä vaatteita tarvittaisiin. Kyllä me ulkona kävimme joka säällä - jopa pahemmalla kuin päiväkotilapset käyvät.

Muutenkin vaatteita tarvitsee enemmän ja kuulee myös lasten menoista enemmän. Esimerkiksi kotona ollessa en seurannut sirkuksia tai muita tapahtumia. KUn liikun työelämässä koko ajan kuulee, mitä tapahtuu ja sitten tekee mieli mennä niihin tapahtumiin.

Vierailija
29/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy kun sanotaan, että töihin mentävä kun rahat loppu!

Vierailija
30/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet antanut lapsillesi aikaasi, kiireettömyyttä ja turvallisuutta. Hienoa!

Vierailija
31/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuitte varmaan myös pienessä vuokrakämpässä?

Vierailija
32/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käteen edes ruokarahoja saati tv-maksuja! Kerropas nyt, että todellako olit tuloitta? Asumistuki? Lapsilisät luonnollisesti saitte, mutta ei niillä kyllä paljon hedelmiä ja kasviksia lapsille tarjoilla...

Vierailija
33/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on olla kotona siihen asti kun nuorimmainen täyttää 3-v koska en halua että vakityö menee alta. Mutta silti aion tehdä lyhennettyä työviikkoa sen jälkeen.

Rahaa saa menemään vaikka kuinka jos haluaa, mutta jos ostaa ihan oikeasti kaiken tarpeellisen niin hyvin sitä pärjää.

Itse haluan olla lasteni kehityksessä mukana ja myös vaikuttaa siihen, ikävä kyllä töistä ei voi olla pidempään hoitovapaalla.

Tulot meillä on ihan hyvät, ei lainaa ja rakennamme tällähetkellä.

Vierailija
34/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoksi elämänlaaduksi? Minulla oli viime viikolla tulos- ja kehityskeskustelu esimiehen kanssa. Yhtenä positiivisena asiana hän sanoi, että kotonani on lämmin/välittävä ilmapiiri. Hoitolapseni kokevat olevansa tervetulleita ja rakastettuja. Kaikki lapseni ovat hoitolapsilleni kuin isoja sisaruksia. Heidän ei tarvitse kilpailla huomiosta, tietävät jokainen kuinka rakkaita ovat. Olen antanut lapsilleni perusturvallisuuden kotona vietettyjen vuosien aikana. ap

Vierailija
35/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on auto joka maksaa 500¿/kk, halvempiakin autoja on olemassa. Tuskinpa ap:lla noin kallita autoa olikaan.

Meillä on tulot lapsilisineen 1500 ¿/kk ja joka vuosi käydään yhteensä 1 kk ulkomailla, meillä on uutena käteisellä ostettu auto ja omistusasunto josta tosin vielä noin puolet maksamatta. Kaikkeen riittää kyllä rahaa kun elää säästeliäästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi