Onko tehyläisillä mitään tunteita potilaitaan kohtaan?
Tarkoitan, että haluavatko he todella auttaa ja hoitaa esimerkiksi keskosta jolla on vaikea sydänvika? Tai pieniä syöpäpotilaita? Tai pieniä elinsiirtopotilaita? Onko hoitajan työ vain suorittamista, vailla tunteita? Mä en saa enää kuvaa hoitajista, en minkäänlaista! Kuvittelin aina että hoitajiin voi luottaa ja turvata, mut näinhän se ei enää ole? Miten voisin taas luottaa siihen että läheiseni ovat hyvissä käsissä?
Kommentit (78)
Tottakai on tunteita. Mutta silti hoitajana olo on työtä, ja siinä on säilytettävä tietty ammatillisuus, ei sitä työtä muuten jaksa ja voi tehdä. Vai mitä ajattelisit hoitajasta, joka romahtaa henkisesti yhdessä potilaan ja tämän omaisten kanssa? Kyllä minä olen työssä itkenyt ja nauranut, mutta raja menee siinä, että kotiini työasiat eivät saa tulla ... jos liian tunteelliseksi rupeaa, niin siinä menee sitten jo yöunetkin.
Hirvittävää on tämä hoitajien mollaaminen. Olen itse sh, ja eipä kyllä kiinnosta palata työelämään jos arvostus on tätä tasoa mitä täällä palstalla esitetään. Olen kylläkin toiveikas, sillä kokemukseni on, että tuolla sairaalamaailmassa potilaat pääsääntöisesti ovat asiallisia ja kiitollisia saamastaan hoidosta.
Tehyläisissä on paljon muitakin ammattiryhmiä kuin sairaanhoitajat. Sairaanhoitajienkin peruspalkka on alle 1900 euroa. Vuorolisiä ei kannata vertailla, koska ne on haittakorvauksia kamalista työajoista ja niitä maksetaan jokaiselle, joka joutuu työssään tekemään vuorotyötä. Myös sinulle.
tilastojen mukaan olla palkka.
= )))
klö, Espoo
ps: Ja hoidan kyllä empaattisesti kaikki potilaani, myös sinun, joka haistattelet minulle ja sinun, joka syydät kaiken kohtaamasi vääryyden minun kasvoilleni. Jaksan kyllä ymmärtää teitä kaikkia ja teidän kärsimyksiänne, mutta jatkossa haluan nähdä palkkakuitissa myös hieman paremman summan, esim 2400e/kk.
Sitä odotellessa...
Tietty ammatillisuus pitää säilyttää. Kuolemaan tottuu, kun vuosia sitä näkee.
Yllätys, yllätys, ette ole.
Ainakin minun lisät tilinauhassa maksetaan ihan euroina, joilla sitten maksan lainanlyhennykset ja ruokalaskut ja hoitomaksut.
Miksi ihmeessä niitä lisiä ei hoitajilla lasketa palkaksi? Vai saatteko te ne vielä vanhoina markkoina ettei niitä voi elämiseen käyttää vai mikä mättää?
Tuon kätilön alle 2000¿ aion kyllä jostain tilastosta tarkistaa. En heti sitä nimittäin usko. Vai oliko sekin taas jotain peruspalkkalöpinää.
Ainakin silloin kun opiskeluaikana olin kaupan kassalla, niin myymälänhoitaja vastasi koko kaupasta ja sen toiminnasta. Aivan kuten kauppias, mutta ei omistanut putiikkia.
Sairaanhoitajan koulutuksellako meinaat kauppaa pyörittää. Tarkista ensin että olet esimiesainesta.
Ihmettelin vain työpaikkaasi, koska teet vain päivätyötä. Ajattelin sinun olevan myös vastavalmistunut, en tiedä miksi.
Pyydän anteeksi jos loukkasin.
Meitä on myös äitiys- ja gynen poleilla, lapsivuode- ja antenataaliosastoilla, gynenosastoilla.
En loukkaantunut, mutta ärsyyntynyt olen tähän tilanteeseen noin yleisesti. Tällä hetkellä tuntuu, että töitä pitäisi tehdä mieluummin ilmaiseksi ; ).
Mutta nyt poistun.
espoossa asuva klö
2586¿
Mielestäni se on yli 2000, onko sinun mielestäsi.
JA vaikka 60% saa niitä LISIÄ, niin se on korvaus epämukavasta työajasta. Se ei ole säännöllistä tuloa, koska
-tulee epäsäännöllisesti
-tulee vain, jos on niitä epämukavia työaikoja.
Eivätkä ne lisät nyt niin valtavia edes ole, jos luulette, että niillä pääsee rikastumaan.
tv: irtisanoutunut
Missä olet töissä?
Koska olet valmistunut?
Miksi teet vain päivävuoroa?
Miksi sinulle ei ole myönnetty yhtään henkilökohtaista lisää?
Mikä on vastuu työssäsi?
Myymälänhoitaja
2257e/kk
Myymälänhoitaja
2257e/kk
Myymäläautonhoitaja
1912e/kk
Ja nämä olivat vuoden 2003 keskiansioita, joten eiköhän se palkka ole heillä jo noussutkin.
Mutta jos 60% ei saa lisiä, niin se tarkoittaa sitä, että kk-ansio on sillä muulla 40% aivan huima.
Lasketaampa:
100 työntekijää ansioilla 2487: 248700
60 työntekijää ansioilla 1889: 113340
tällöin loput 40 saa yht: 248700-113340 = 135360
Eli loput 40 saa keskimäärin 3384¿/kk
Aika huomasti minun mielestäni. Tuohon vielä 24% korotus päälle.
Näinkö se siis menee?
Vierailija:
Missä olet töissä?
HUS:n sairaalassaKoska olet valmistunut?
90-luvun loppupuolella AMK-tason koulutusMiksi teet vain päivävuoroa?
Kaikki eivät voi tehdä vuorotyötä.Miksi sinulle ei ole myönnetty yhtään henkilökohtaista lisää?
Niitä ei meillä ole juuri kenelläkään, sellaisen saa n 1 hoitaja vuodessa.Mikä on vastuu työssäsi?
Tuo on niin laaja asia, että en edes ala sitä tässä selittämään. Jokainen, joka kykenee ajattelemaan, tiedostaa kätiön työn vastuun.
Olen pienen keskosen saannut äiti ja en silti kannata hoitajien ahnetta tapaa saada korotuksia. He olisivat ansainneet korotuksen ja semmoisen jo saivatkin, mutta tämä ahneus saada lisää tuntuu käsittämättömältä. Varsinkin kun miettii keinoja mitä he siihen käyttävät.
Olen raskaana ja jos saan tämänkin lapsen keskosena, niin se syntyy sopivasti irtisanoutumisien aikana. pitää vaan rukoilla, että pieni lapsemme selviää.... inhottavaa jos hän joutuu uhriksi toisten rahan ahneudelle.
Mieheni on palomies ja on hoitajien kanssa tekemisissä päivittäin. Voitte kuvitella mikä fiilis sillä on työskennellä näiden idiootti-hoitajien kanssa jos oma lapsi kuolee koska hoitajat irtisanoutuvat. Onneksi muiden tärkeiden alojen edustajat eivät ole noin ilkeitä ja moraalittomia. Miehenikin tekee raskasta, vaativaa työtä PALJON huonommalla palkalla kuin sairaanhoitajat. Silti hän ei lähtisi moiseen joukkkoirtisanoutumis pelleilyyn, sillä heillä on sentään jonkinnäköinen moraali.
Voisivat kyllä jättää sairaanhoitajat ja heidän sukulaiset hakematta ambulanssilla...tai hakea aianakin TOSI hitaasti!!!!
ÄRSYTTÄÄ
Eli
100 työntekijää sai sen 248700
ja 40 sen 1889 eli yht: 75560
jolloin lisällisten keski kk-ansio on: 2885¿
No ei mielestäni kovin huono sekään.
Olen tehnyt työtä ravintola-alalla jossa on ilta ja yötyötä sekä sunnuntaitöitä.
Peruspalkka on pieni mutta lisät on merkittävä osa kokonaispalkasta.
Joten lopettakaa hoitajat marina pienistä palkoista.