Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tehyläisillä mitään tunteita potilaitaan kohtaan?

Vierailija
31.10.2007 |

Tarkoitan, että haluavatko he todella auttaa ja hoitaa esimerkiksi keskosta jolla on vaikea sydänvika? Tai pieniä syöpäpotilaita? Tai pieniä elinsiirtopotilaita? Onko hoitajan työ vain suorittamista, vailla tunteita? Mä en saa enää kuvaa hoitajista, en minkäänlaista! Kuvittelin aina että hoitajiin voi luottaa ja turvata, mut näinhän se ei enää ole? Miten voisin taas luottaa siihen että läheiseni ovat hyvissä käsissä?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen opiskeluaikanani ollut pikkukaupassa vuosikaudet töissä. On totta että kassalla olija tekee ihan kaikkea, eli on esim. yksin kaupassa ja juoksee kassalla palvelemassa asiakkaita ja samalla koittaa ehtiä täyttää hyllyjä.

Se taas ei ole totta, että kauppaan pääsemiseksi vaadittaisiin YHTÄÄN MITÄÄN. Tilanne on lähivuosina vain pahentunut, kun osaaville ihmisille löytyy parempiakin töitä. Ainakin pääkaupunkiseudulla pikkukauppoihin on todella vaikea löytää henkilökuntaa, sillä lähes kaikki halukkaat ovat opiskelijoita, jotka eivät voi tehdä aamu- ja päivävuoroja. Ne jotka eivät ole opiskelijoita, ovat noin 18-vuotiaita nuoria tyttöjä, joilla ei ole mitään koulutusta peruskoulun jälkeen.

Pikkukaupoissa työskentely on oikeasti ihan hirveetä. Minulla on kokemusta useammasta kaupasta sekä pääkaupunkiseudulla että Itä-Suomessa. Töitä on enemmän kuin kerkiää tehdä, ja joka ilta jäädään kaupan sulkemisen jälkeen tekemään valmiiksi ne hommat, joita ei asiakkaiden aikana onnistunut tehdä. Ylitöitä ei tietenkään kirjata mihinkään, vaan ylimenevä aika tehdään ilmaiseksi.

Vierailija
2/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos palkkani olisi tuo 2400 ja rapiat. Voin kertoa teille että työskentelen yksikössä, jossa on työssä n. 30 hoitajaa.

Itselläni valmistumisesta 10 vuotta ja olen nuorimmasta päästä. JOKA ainoan meidän peruspalkka on 1950e, tähän lisää alle satanen ikälisänä...ja olen urani huipulla.

En kuulu Tehyyn, en ole irtisanoutumassa. Mutta oman tulevaisuuteni tähden olen hakeutumassa aktiivisesti toisen alan koulutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymälänhoitajaksi ei taida sh:n papereilla päästä. Paitsi ehkä lähi Siwaan jossa on 3 työtekijää. Mutta palkkakin on sitten huomattavsti pienempi.

Vierailija
4/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastollamme on ollut tilanteita ettei sijaisia ole kertakaikkiaan saatu, joten vuorossaolevien hoitajien työtaakka vaan lisääntyy kun potilasmäärät lisääntyy hoitajien puuttumisen vuoksi. Ja mitään lisäkorvausta ei siitä saa vaikka tekisi kolmen hoitajan työt.

Hoitajien palkat ei todellakaan ole päätähuimaavat. Itselläni peruspalkka 2000e ja työpaikka Helsingissä.

Tämä hoitajien syyllistäminen on ihan typerää!! Se on työnantajien homma hakea työntekijöitä tai alkaa maksaa kunnon palkkaa vaativasta työstä!

Vierailija
5/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos palkkatoiveenne menevät läpi? Miten, kertokaa hyvät hoitajat, miten työolonne yhtäkkiä paranisivat korotusten jälkeen? Miksi ette aja asiaa työolojen parannusten puolesta, vaan vaaditte hirveitä palkankorotuksia, jotka eivät tasan varmasti työolojanne paranna? Ei sitä rahaa ole ammentaa jostain pohjattomasta kaivosta SEKÄ palkankorotuksiin ETTÄ lisävirkoihin samalla kertaa.

Vierailija
6/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitän kyllä potilaista, mutten murehdi asioita töistä pois ollessani, asian olen oppinut pitkän urani aikana. Hoitaja, joka hoitaa potilaita omasta kutsumuksestaan, tai tyydyttääkseen vain muiden tarpeita on usein huono hoitaja, koskei osaa olla objektiivinen. Hän myös kuluttaa nopeasti voimansa loppuun. Onkohan moni kaupankassa kassalla siksi, että hän rakastaa tavaroita ja kassakoneen kilinää????Sairaudet eivät ole minun aiheuttamiani, eivätkä ne murehtimalla lopu. Niinpä jos olen irtisanoutunut, on vastuu niillä ketkä päättävät asioista, eli palaan takaisin kyllä kunhan saan työtäni vastaavan palkan. Käyn mielelläni kyllä töissä ja pidän potilaistani ja työstäni kovasti...

Vierailija
7/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä olen sitten käsittänyt väärin, mutta se ainakin minulla on motiivina.

t. hoitsu

Vierailija
8/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi kannattanut lähteä toiselle alalle?

Vierailija
9/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehesi tienaa?

Kuinka paljon oli viime palkkakuitissa tunteja ja paljonko tuli rahaa?

Vierailija:

Olen pienen keskosen saannut äiti ja en silti kannata hoitajien ahnetta tapaa saada korotuksia. He olisivat ansainneet korotuksen ja semmoisen jo saivatkin, mutta tämä ahneus saada lisää tuntuu käsittämättömältä. Varsinkin kun miettii keinoja mitä he siihen käyttävät.

Olen raskaana ja jos saan tämänkin lapsen keskosena, niin se syntyy sopivasti irtisanoutumisien aikana. pitää vaan rukoilla, että pieni lapsemme selviää.... inhottavaa jos hän joutuu uhriksi toisten rahan ahneudelle.

Mieheni on palomies ja on hoitajien kanssa tekemisissä päivittäin. Voitte kuvitella mikä fiilis sillä on työskennellä näiden idiootti-hoitajien kanssa jos oma lapsi kuolee koska hoitajat irtisanoutuvat. Onneksi muiden tärkeiden alojen edustajat eivät ole noin ilkeitä ja moraalittomia. Miehenikin tekee raskasta, vaativaa työtä PALJON huonommalla palkalla kuin sairaanhoitajat. Silti hän ei lähtisi moiseen joukkkoirtisanoutumis pelleilyyn, sillä heillä on sentään jonkinnäköinen moraali.

Voisivat kyllä jättää sairaanhoitajat ja heidän sukulaiset hakematta ambulanssilla...tai hakea aianakin TOSI hitaasti!!!!

ÄRSYTTÄÄ

Vierailija
10/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, moni lähteekin.

Sehkä tässä juuri onkin ongelmana!!! Liian moni lähtee muihin töihin ja sen vuoksi hoitajista on niin kova pula.

Miksi tämä ei mene jakeluun?

Vierailija:

Eikö olisi kannattanut lähteä toiselle alalle?

Vierailija
11/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu huonojen työolojen vuoksi, eikä palkan vuoksi. Onkohan lähteneet hoitajat todellakin valmiita tulemaan takaisin samoihin kehnoihin työoloihin, mutta paria satasta isommalla palkalla??

Vierailija
12/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ainakin motivoi parempi palkka samasta työstä. Ihmettelen ihmisiä joita ei motivoi.

Vierailija:

tapahtuu huonojen työolojen vuoksi, eikä palkan vuoksi. Onkohan lähteneet hoitajat todellakin valmiita tulemaan takaisin samoihin kehnoihin työoloihin, mutta paria satasta isommalla palkalla??

Vierailija
13/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin voin sanoa, että jos palkka ei nyt nouse, en palaa hoitovapaalta enää työhöni.

Jos saadaan reilu korotus, palaan hoitotyöhön.

Pidän työstäni, mutta nykyisellä alle 2000¿ palkalla ei sitä enää suostu tekemään. Palkka ei millään tapaa vastaa työn vastuuta ja vaativuutta.

Vierailija:

Vierailija
14/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan muutaman vuoden kuluttua miten on käynyt. Parempi olis että hoitajien valitus loppuu tasan siihen sekuntiin kun ja jos sopimus saadaan aikaan. Sen hetken jälkeen kaikki on hyvin.

Vierailija
15/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajilla on yleensä aika yhtenevät mielipiteet hoitoalan tilanteesta ja muilla ihmisillä näkökulma on aika erilainen.

Ja hoitajat pyritään aina lyttäämään täysin vaikka millä perusteilla, jopa menemällä täysin asiattomuuksiin.

Eikö kenellekään tule mieleen, että ehkä hoitajilla on kaikista paras näkemys siitä, mitä hoitoalalla todellisuudessa tapahtuu juuri nyt ja millä tolalla terveydenhuolto oikeasti on? Lääkäritkin puolustavat hoitajien palkankorotusvaatimuksia, koska näkevät työn todellisuuden.

Poliitikot tai muut päätäjät eivät tee hoitotyötä eivätkä todellakaan osaa sanoa siitä yhtään mitään.

Vierailija
16/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, itse en ole valittanut vuorotyöstä, minusta on vain kohtuullista, että siitä maksetaan lisiä, koska kyllä se vaikeuttaa perhe-elämää (sitäkään en nuorena tiennyt) sekä muutakin sosiaalista elämää.

Kolmanneksi nautin työstäni ja sen tuomista haasteista. Mielenkiintoisempaa työtä en löytäisi hakemallakaan.

eräs klö

Vierailija
17/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei ole mitään omia tarpeita, ei perhettä, elämää eikä mitään, vain potilaat. He eivät saa itse tarvita tai edellyttää mitään, heillähän on kutsumus!

Tämä on varmaan ylivoimaisesti ääliömäisin tapa arvioida koko palkkataistelua ja sen osapuolia. Ja niin valitettavan monen tapa vielä.

Vierailija
18/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kkyseessä.

Vierailija
19/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien työ on pelkkää työtä, ja siitä maksetaan. Hoitajan, ja potilaan suhde, ei ole samalainen kuin äiti-lapsi suhde. Välittämistä toki on, mikä hoitajien työssä liittyy potilaisiin, toisella alalla se kohdistuu johonkin muuhun oleelliseen.

Vierailija
20/78 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatyötähän se heillekin on. Monelle osittain myös kutsumusammatti.

Mutta jos palkka alkaa olemaan työn vaativuuteen ja työmäärään nähden naurettavan pieni, puhumattakaan että sillä palkalla pitäisi nyky-yhteiskunnassa elätää itsensä ja perheensä niin ihan oikein että ajavat asiaansa.

Siinä tosin olen samaa mieltä monen muun kanssa että se lakko tmv. pitäisi hoitaa ihmishenkiä vaarantamatta.