***ENSKAT marraskuun alussa***
No niin nyt eka pino meille vauvapuolelta tulleille. Ahkerasti vaan kirjoittelemaan. Tässä linkki sinne vauvapuolen pinoon.
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (53)
...väärin päin ja punaiset silmät mutta menkööt.
Heltsy:
Hyvä kuva Kiiasta. Paljon vanhemman näkönen kun Neea. Heti kun on tukkaa niin se vaikuttaa. Heh, meinän neiti taitaa olla porukan vanhin ja kaljuin ;D
Meinaakko tosiaan että vuoden vielä jaksat odotella? Kyllä se kuume sinnekin ihan varmasti iskee.
Meillä ois ollu kans Tallinnan reissu vaihtoehtona. Mä voin niin herkästi pahoin laivalla jos vähänkin keikkuu, joten päätettiin jättää suosista nää syysmyrskyt väliin ja valita toi kylpyläviikonloppu.
Pia-maria:
Me ei taideta ottaa rokotetta. Ollaan muutenkin perusterveitä oltu, eikä Neea oo menossa tarhaan. Meille on nyt muutenkin tulossa toi rokkorokote, josta tulee neuvolan mukaan melkein kaikille viikon kestävä kuume ja kitinä.
Odottelija:
Onnea puolenvälin etapista. Tuuhan sit huomena kertoon niitä ultrakuulumisia.
Hermione:
Kiitos vinkistä. Neea on vaan niin luihu, että on sit yleensä päikkäreillä turauttanu vaippaan. Tänään koitin viä metsästää iltaruuankin jälkeen, mutta ei. Sit just kun oltiin menossa nukkuun päätti turauttaa, en sit viittiny keskeyttää, kun jos oiskin jättäny kakan kesken niin yö ois ollu varmasti aika moista ähräämistä. No huomenna uutta matoo koukkuun.
MamajaJustus:
Aika jännä että teillä oli pikkujoulut tollain keskellä viikkoo. Meillä on kans tulossa 14.11. Luvassa on jotain yllätys ohjelmaa. Kai ne on kehittäny mulle jonkun tiputanssi numeron :D
Koitan huomenna saada kans jonkun kuvan laitettua.
Buuffa ja Neea 1v2kk
Ite oon ollu taas koko päivän menossa, en oo paljon koneelle ehtiny. Aamusta oltiin muskarissa ja sen jälkeen käytiin vaan piaksesti heittään muskarikamat kotiin, Ella odotti autossa ja sit lähdettiin mun kaverille. Piti muka kahvilla piipahtaa, mut menikin sit vähän pidemmän kaavan mukaan toi visiitti, et hyvä kun ehdittiin kotiin iltapuuron keittoon.
mama: Lindexiltä hain tänään ne liikaa rahastetut rahat takaisin. Katsoin viisaammaksi kävellä suoraan kassalla ja ulos, niin ei tullut enempää löytöjä. Käytiin meinaan sitä ennen kavern kanssa tuolla Iittalan tehtaanmyymälässä, minä muka "vain kuskina", koska "enhän mä mitään tarvi" ja sit rahaa meni yli 100 euroa. Ella sai pari lautasta ja sit oli "pakko" ostaa Arabian Teema-lautasia hirvee määrä, kun oli tarjouksessa ja huomasin että niiden keltaisten Teemojen valmistus loppuu 31.12.2008, meillä kun sitä keltaista sarjaa on entuudestaan kerättynä. Voi olla että tarvii vielä mennä uudestaan tuhlaamaan vähän lisää ja ostaa vielä puuttuvia keltaisia astioita.
pikkujoulukausi näyttää siis alkaneen. mä hiukan kyllä loukkaannuin kun työkaverit ei ole mulle muistaneet informoida pikkujouluista, tiedän että sellaiset on ja sinne saisin mennä (olin viime vuonnakin). ilmeisesti työkaverit ei halua mua sinne koska kukaan ei ole mulle informoinu tai kyselly et haluisinko tulla. enhän mä tosin oo töihinkään menossa pariin vuoteen, mut ois ne silti voinu mut muistaa pyytää.
odottelija: talvi tulee juu. mäkin jouduin eilen illalla hakeen Ellalle toppahaalaria kellarista kun kattelin sääennusteita. viime talvi kun oli aika leuto niin en uskonut että näin pian tarvittaisiin toppahaalaria, arvelin että kunnon kerrospukeutumisella (villavaatetta + vk-haalari) pärjättäisiin jouluun asti.
tulehan sitten pikimmiten kertomaan niitä ultrauutisia, joita täällä kaikki innokkaasti odottavat, minä ainakin.
hannnah
Tulin vaan laittaan että ihania kuvia Odottelijalla ja Heltsyllä =)
Suloisia enska-lapsosia molemmat.
Mä oon menossa kaupungilla ostaan isänpäivälahjaa miehelle kunhan vien Eetun hoitoon yhdeksäksi. Iltavuoro taas tänään ja sit la-su aamut. Voi olla etten paljoa jaksa/kerkiä oleen koneella. Sikspä toivottelen kaikille hyvää viikonloppua! Saatan mä silti täällä pyöriä =)
Buuffalle tsemppiä kakan metsästykseen. En mä mitenkään siks kertonut tota meidän tapaa että sitä pitäis sulla kokeilla, toinen tapa sopii toiselle yms. Mutta kyllähän sä sen tiedätkin. Sen takiahan täällä vaihdetaan kokemuksia että jos niistä toinen joskus jotain vinkkiä sais.
Palataan taas!
Oottepas olleet aktiivisia kirjoittelijoita, hyvä hyvä! Miulla ollut vähän kiireitä viime päivinä: nettiaika (eli käytännössä se aika, kun typy nukkuu päikkäreitä... tai no, osa siitä ajasta) mennyt avoimia työpaikkoja etsiessä ja hakemuksia lähettäessä. Kävin tosin eilen entisen työnantajankin juttusilla: ehkä alkaa yksi uusi projekti tammikuussa, joten kuulemma 90 %:n varmuudella olis töitä, tietää ensi kuussa sitten. Meinasin kyllä, että mielelläni olisin vaihtanut työpaikkaa, mutta toki otan tuon työn vastaan, mikäli se toteutuu. Miehen työpaikalla nimittäin on lomautusuhka päällä, joten joka sentti on tarpeen. Pitäs alkaa selvitellä myös päivähoito-asioita, ei hajuakaan, mikä täällä kunnassa on tilanne. Tää ikävä tilanne nyt vähän laskee miun tonska-kuumetta... :(
Sitten olen shoppaillut kummipojalle synttärilahjaa, isälle ja miehelle isänpäivälahjat, itselle talvikengät ja makkariin sen yövalon vihdoin viimein. Viime yönä oli eka kerran käytössä ja Pätkis nukkui yön melko hyvin. Tai siis kuulin kyllä, kun ähisi ja käänsi kylkeä montakin kertaa, mutta ei herännyt huutelemaan yhtään kertaa! Mahtavaa! Toivottavasti se oli siitä valosta kiinni, voihan se olla kyllä sattumaakin. MAMAJAJUSTUKSELTA pitikin kysyä, että miten teillä: onko siitä ollut apua?
Neuvolakuulumiset myös, ikää siis tasan 11 kk. Pituus 72,5 cm, paino 8,745 kg. Pituus menee hienosti omalla käyrällä, mut paino pikkusen laskusuunnassa. Tosin terkkatäti arveli, että kun on alkanut liikkua niin paljon, että voi johtua siitä. Joka tapauksessa kk kuluttua uusi käynti, katotaan tarviiko öljylisää. Tai jospa Pätkis on perinyt isänsä hoikkis-geenit :) Saatiin influessarokotus ja hb oli hyvä, 121. Piikit itketti, mutta nopeesti harmitus unohtui, kun oli kivoja leluja tutkittavana.
Sitten muutama kommentti, katotaan miten paljon ehdin, ennen kuin tyttö herää...
HERMIONE: Hyvää viikonloppua sinnekin, vaikkakin työn merkeissä taitaa siulla mennä. Harmi tosiaan, että työilmapiiri ikävä, se taitaa olla valitettavasti yleistynyt hoitoalalla. Mitä nyt olen kommentteja kuullut tutuilta. Ja jos sie olet töissä samassa puljussa, kuin miun täti, niin sen suuntaista on hänenkin osastollaan... Hyvä, että Eetulla menee hoidossa hienosti, helpottaa varmaan äidin mieltä.
HANNNAH: Ai keltasen Teeman valmistus loppuu? Meillä on sinisiä ja keltaisia, toivottavasti se sininen nyt ei ainakaan loppuis! Olishan se tosiaan mukava, että työkaverit muistais kutsua pikkujouluihin eli ymmärrän kyllä, jos olet vähän loukkaantunut. Oletko muuten heihin yhteyksissä ollut?
BUUFFA: Meilläkään ei tuo pottaan kakkaaminen oikein suju. Monesti just käy silleen, että aamulla oon käyttäny potalla ja 10 min. sen jälkeen on kakka vaipassa. Ei auta oottaminenkaan tai se kerkee tulla sinne vaippaan. Pitääpä kokeilla meidänkin tuota Hermionen tapaa, jos se vaikka toimisi.
HELTSY: ihana kuva teidän neitokaisesta! Kiva idea tosiaan tuo muki, täytyypä panna korvan taakse.
ODOTTELIJA: Ultrakuulumisia odotellaan täälläkin... Onnea puolivälistä ja tsempitystä toiselle puolikkaalle! Ja hyviä kuvia Eemilistä. Miusta on kans tosi kiva, että ollaan "säilytty" hyvin samalla porukalla kasassa täälläkin taapero-puolella.
MAMAJAJUSTUS: Siellä pikkujouluiltu, kivaa vaihtelua varmaan. Onnea Justukselle hampaasta!
No, nyt tuo typykkä heräilee... johan tässä tulikin turistua! Vilkutus kaikille muillekin!
Dajm + Pätkis tänään 11 kk!
Voihan väsymys taas. Oltiin viime yö Kiian kanssa mummolassa. Ihan muuten vaan, ei siis mitään kriisiä kotona;) Nukuttiin pitkästä aikaa samassa huoneessa ja mä nukuin niiiin huonosti. Kuuntelin vaan Kiian tuhinoita ja oma uni jäikin sitten sekä määrällisesti että laadullisesti minimiin. Höh.
Buuffa: kyllä meinaan ja meinataan odotella ainakin se vuosi. Aika itsekkäät syyt löytyy taustalla mutta onneksi ei tonskakuume vaivaa. Mutta niinkuin sanoin, voihan olla että mieli muuttuu. Meille on sukuun ja lähipiiriin tammi-maaliskuussa tulossa useampikin vauva, että sitä odotellessa sitten. Neean kuvaa odotellessa.
hannnah: joo aika kurja juttu jos ei oo töistä kuulunut kutsua pippaloihin. Varsinkin jos siellä viimekin vuonna olit:(
Hermione: mitäs löytyi iskän pakettiin? Tsemppiä työntäyteiseen viikonloppuun.
Dajm: sielläkin pähkäillään päivähoitohakemusten kanssa. Me laitettiin just alkuviikosta meneen, ja nyt sitten odotellaan. Taikka eihän sieltä mitään varmaan tän vuoden puolella kuulu. Hienot mitat Pätkiksellä. Niin ja onnea 11kk päivästä!
Nyt taas ompelukoneen ääreen. Mulla kaverin kone lainassa ja oon ommellut vaippoja Kiialle urakalla. Onkos muut kestoilijat kokeilleet samaa? Viikonloppu menee mulla pelien merkeissä, huomenna Lohjalla koko päivä ja sunnuntaina onneksi kotipeli mutta koneelle varmaan ennättää vasta alkuviikosta. Niinpä kaikille oikein hyvät viikonloput ja isänpäivät!
heltsy ja kiia
piti sanoa että nyt vihdoin näin Eetun kuvan! Voi että kun on ihana naurava hurmuripoika, melkein kuulee naurun läpi tänne saakka:)
Ultrassa on sitten käyty ja erittäin "virkeä sikiöhän" siellä mennä polskutteli karkuun minkä ehti. Tosissaan sai täti tehä töitä et sai kuvat ja mitat otettua. : ) Lopulta kuitenki löyty kaikki tarvittava, kaikki kunnossa ja vastaa viikkoja.
Ja kyllä äidin vaisto on osunu ihan oikeeseen sukupuolen suhteen. : )) Vaikka kovasti täti muistutteli että on hänen mielikuvituksen tuotetta eikä ole ikinä täysin varmaa, erehtyäkkin voi. Ite tein näkemäni perusteella täysin saman tulkinnan ku ultraaja.
Niin ja tällä tulokkaalla taitaa olla isänsä nenä. : )
Nyt jää kommentoinnit tällä kertaa väliin, pitää lähteä iltapuuron tekoon. Pikasesti vaan piti tulla kuulumiset kertomaan. : )
Odottelija, Eemil 10kk + "Onni" 20+1
mä oon ollut ihan poikki nyt viikonloppuna. Tänään meinasin pyörtyä kupsahtaa töissä. Olin kyllä syönyt ja juonut ja pitänyt taukoja mut kai sitten vauhti on ollut liian kova. Onneks meni ohi ilman sen suurempaa "kohtausta".
Odottelijalla ihania ultrakuulumisia =)
Nyt lepäämään kun hetkeks voi mennä, eilenkin olin jo puol ysin jälkeen nukkumassa. Niin varmaan tänäänkin. Sorry kun ei irtoa enempää kommenttia.
hermione ja Eetu 1v1,5kk ja Eero rv17+3
Hohhoijaa, mikä loppuviikko. En sitten ole keskiviikon jälkeen päässyt kirjoittelemaan, kun vatsatauti iski torstai-iltapäivällä ja olen ollut ihan kaput. Onneksi mun isä ja äitipuoli tuli meille lauantai-aamuna ja lähti tänään iltapäivällä, sain vähän apua lapsen viihdyttämiseen. Kaveri käväisi mulle kaupassa perjantaina, ojensi kassin ovenraosta ja tekstasi seuraavana päivänä, että on myös vatsataudissa... En kyllä jaksa uskoa, että se olisi siitä oven raosta tarttunut, ollaan oltu aiemmin viikolla samoissa paikoissa, eli eiköhän se tartunta ole tullut jo aikaisemmin. Tai näin ainakin rauhoittelen syyllistä mieltäni.
Meillä on nyt sitten kissa, Yona nimeltään, pyhä birma rodultaan. Ihana ukkeli, paitsi että pelkää Siennaa kamalasti ja viettää päivät lähinnä saunan lauteilla tai kirjastohuoneen sohvan takana. Nytkin heti kun sain Siennan nukkumaan niin kissa uskaltautui liikkeelle. Sienna on tietysti ihan innoissaan kissasta, mikä ei auta yhtään tilannetta. Se nimittäin konttaa hirveää vauhtia kissaa kohti ja hokee "ssa, ssa" ja kiljuu riemusta, mikä tietysti pelottaa kissaa entisestään. No, eiköhän ne pikkuhiljaa tutustu toisiinsa.
Mitään sen kummempaa kerrottavaa ei ole kun olen vaan maannut kipeänä kotona ja yrittänyt viihdyttää lasta. Paras kikka on ollut lähettää se asioille eri puolille asuntoa, hakemaan esim. pupua omasta sängystään tms. Silloin saa ehkä minuutin olla rauhassa. Muutaman uuden sanan viikonloppuvieraat ehtivät Siennalle opettaa (mm. "koju" eli koru ja "ukko" eli ukki) ja lisäksi tyttö laulaa nyt pyynnöstä (laa-laa-laa). Tänään se seisoi ekan kerran ilman tukea sillai, että laskin sen sylistä maahan keskelle lattiaa ja siihen se jäi tönöttämään. Aiemmin on siis vaatinut ensin tuen ja sitten itse irrottanut.
Ei ole nyt yhtään kapasiteettia kommentoida, yritetään paremmalla onnella ensi viikolla. Hyvät yöt kaikille!
Tipu & Sienna 1v1kk+
Pitkästä aikaa! Niin paljon on juttua tullut, että en edes yritä kamalasti kommentoida, vaan höpisen omiani :)
Odottelijalle onnittelut ihanista ultrauutisista! :)
Ja Tipulle jaksamista yrjötaudin jälkeen, sitä tuntuu olevan nyt liikenteessä. Ja siellä on pian Siennan isi lopullisesti kotona, vähänkö hienoa!
Me ollaan piiperön kanssa oltu tosiaankin reissun päällä, ihan koto-suomessa, mutta kuitenkin. Sitten piiperöön iski ilmeisesti entero-rokko, ja näppyjä ja kuumetta on riittänyt kiitettävästi.. Ruoka ei ole maistunut piiperölle ja yöt ovat olleet yhtä hemmettiä.. Eli olo on tälläkin mammalla aika väsynyt, eikä ole kauheasti jaksanut mitään ylimääräisiä puuhata. Yöt on menneet ihan sairaan huonosti, pahiten tähän mennessä ikinä..
En muista olenko jo kertonut, että piiperö osaa nykyään kontata, nousta pystyyn ja ottipa hän pari askeltakin jo tuettuna. Mutta toi kävelyhomma ei ole vielä vähään aikaan kyllä ajankohtainen - ainakaan toivottavasti..
Ja ensimmäinen hammaskin on vihdoin puhjennut!
Ja pottaan ollaan kanssa ekat pisut saalistettu. Aloitettiin oikeestaan just ennen piiperön sairastumista, ja nyt kipeenä ollessa ei ole pottailu maistunut, joten jatketaan myöhemmin. Joskus yli kuukausi sitten yritin kanssa piiperöä potalle, mutta se vaan jäkitti siinä ja teki pissit heti sen jälkeen, kun otin sen pois potalta :)
Tyttö pitää kyllä kiireisenä, koettelee vanhempiaan tosi kovasti ja tekee kaikki mahdolliset kielletyt temput naama virneessä. On siis aivan ihana söpöläinen, mutta osaa olla semmoinen kettu, ettei mitään rajaa :) Oikein pelottaa, että mimmonen vekkuli tuosta tylleröstä vielä tulee. Yritän kyllä pysyä tiukkana, mutta välillä väsyneenä se vaatii itseltä tosi paljon voimia.
Oisko kiinnostusta pk-seutulaisilla tavata vielä ennen joulua? Itse en pitempään matkaan pääse lähtemään. Ehdotan Jumboa seuraavaksi kokoontumispaikaksi. Olisi esim. Pialla lyhyempi matka tulla ja Hgin keskustasta tulee sinne myös suoraan busseja. Pääsisikö kuinka moni?
Paljon terkkuja kaikille enskoille!
Gaijis ja piiperö 10 kk
Viikonloput vietetty ja taas palattu arkeen.
Odottelijalla oli hyviä ultrakuulumisia, hienoa! Nyt sitten Eemilin pienet vaatteet taas esille. Meinaatkos muuten ottaa äippäpakkauksen tällä kertaa?
Hermione: hui, otappa rauhallisesti siellä töissä. Onneksi et kupsahtanut. Kunnon yöunetkin onneksi auttavat jaksamaan. Toivottavasti siellä taas jo ollaan reippaana.
Tipu: ikävä tauti tuo oksutauti:( Onko Sienna säästänyt siltä? Onnea Siennan seisomistaidosta. Niin ja kissasta kanssa.
Gaiole: Piiperö siellä jo kovasti touhuilee. Ja tekee kolttosiaan pitäen äitin kiireisenä. Tsemppiä sinne öihin ja sairasteluunkin jos vielä vaivaa.
Butterfly: onnea pojille uusista taidoista! Ja paranemisia Laurille korvatulehdukseen. Torstain kehitysseurannasta sitten odotellaan pelkkiä hyviä uutisia.
Täällä kaikki samalla mallilla. Kävelyyn tulee päivä päivältä lisää varmuutta ja nyt kannnetaan jo isoja esineitä paikasta toiseen. Uusi sanakin on tullut: amppu eli lamppu. Isi odottelee että pian tulis isikin Kiian suusta. Vielä ei oo kuulunut. Nuhaa näyttää taas enteilevän Kiian olo, pikkasen jo vuotaa nenä ja aivastelee. Toivottavasti ei isompia vaivoja että saadaan ottaa se influenssarokote maanantaina. No onhan siihen vielä matkaa.
Nyt iltapalalle ja saunaan. Hyvää alkuviikkoa kaikille!
heltsy ja kiia 1v ja 1kk+
Kokeillaan saanko Kiian kuvan reilun kuukauden takaa, synttäripäivänä otettu.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=9af65d6c-abff-11dd-b330-…!