Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSKAT marraskuun alussa***

31.10.2008 |

No niin nyt eka pino meille vauvapuolelta tulleille. Ahkerasti vaan kirjoittelemaan. Tässä linkki sinne vauvapuolen pinoon.

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justus kiittää kaikkia onnitteluista! : )

Dajmille unohdin viime viestissäni kirjoitella, että Pätkikselle onnittelut tukea vasten kävelystä!

Butterfly: Siellä on mummon kanssa sama tilanne kuin täällä vaarin (siis mun) : ( Pyytää aina kertomaan, että 'ketäs tähän meidän porukkaan nyt kuuluikaan' eli ei enää meitä lapsenlapsia muista. Sitten on kovin tyytyväinen, kun kerrotaan, että kaikista on ihan kunnon ihmisiä tullut : ) Outo juttu tuon harjoittelijan kanssa, olisi nyt voinut jotain syytä kertoa.

Hermione: Kattele vaan joku sopiva päivä, kun saat listat, meille käy melkeinpä aina. Perjantaisin on jumppa ja 24.11. alkava viikko ollaan reissussa. Kiva että työt ja hoito on sujuneet! Ikäviä nuo ilmapiiriongelmat, niitä tuntuu niin monissa työpaikoissa olevan. Mä en muuten näe kuvaa, harmi.

Edwinan äiti: Onnittelut ryömimisen taidosta! Tutulta kuulostaa tuo kirjahyllyn tyhjennys. Meillä on nykyisin alimmalla hyllyllä vain lastenkirjoja, ne pitää käydä monta kertaa päivässä vetämässä lattialle : ) Kauhulla odottelen sitä hetkeä, kun oppii kiipeämään hyllyjä pitkin...

Heltsyn Kiialle onnittelut kävelystä!!

Meille ei sen kummempaa. Käytiin eilen ostamassa urakalla Lindexiltä puolet alennetuista hinnoista pois -vaatteita kokoa 80. Nyt vielä menee 74 cm, mutta tuskin jouluunkaan asti. Tuo 80 on ensimmäinen koko, mistä ei olla saatu vaatteita lainaksi serkulta (oli hänellä vielä silloin käytössä kun Justus syntyi ja nyt heille onkin tulossa toinen vauva), eikä lahjaksi (saatiin Justuksen synnyttyä lahjaksi paljon 62-70 cm vaatteita), joten yritän saada alennuksista varastoa kartutettua.

Turvaistuin käytiin ostamassa Justuksen 'omilla rahoilla', siis sukulaisilta syntymälahjaksi saaduilta. Päädyttiin Britaxin Multi Techiin, pitäisi käydä eskari-ikäiseksi asti. Pääntuki oli yksi tärkeä valintaperuste, kun usein autossa nukutaan, ja hyvin tuossa onkin jo nukuttanut.

Yksi mun ystävä on jäänyt nyt äitiyslomalle ja hänen kanssaan on paljon lounasteltu. Tietysti sitten kun vauva syntyy, viettävät varmaan rauhallisempaa eloa ensimmäiset viikot/kuukaudet. Saa nähdä, tuleeko itselle tonskakuumetta, kun sen pikkuisen näkee... Tällä hetkellä on toisaalta pientä masun ja pikkuvauvan kaipuuta, mutta toisaalta nautin kyllä tästä, kun kaupungilla käynti, ravintoloissa syönti, matkustelu yms. on helpompaa Justuksen kasvaessa.

Ai niin, kylläpä hymyilytti eilen, kun olin koneella ja salakuuntelin miehen ja Justuksen leikkiä... Mies on terveydenhoitoalalla ja oli saanut jostain koulutuksesta kuulolaitefirman valmistaman pehmopupun, jolla on kuulolaite. Mies leikki, että pupu ja yksi nalle juttelee 'hei, minä olen kuulovammainen pupu, haluatko leikkiä minun kanssa?' jne. Ja Justus tietysti yritti syödä pupun. Lapsen myötä miehistäkin löytyy aika hellyttäviä piirteitä : )

Jahas, äitin apulainen yrittää nyt syödä hiiren... aurinkoista loppuviikkoa! m & j 8k

Vierailija
22/53 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh. Oon taas neljä päivää yrittäny kirjottaa tänne ja aina ilmottaa "palvelin epäkunnossa". Pari kertaa oon saanu keskustelusivun auki, mut just kun oon löytäny oikeen pinon, heittää taas epäkuntoon. Onkohan toi joku sivuston yritys vinkata että oot jo kirjotellu tarpeeks, oo hetki hiljaa? :) Mutta täällä kuitenkin taas ollaan! Edellisestä johtuen kommentointi jää vähän vähemmälle. Oli kyllä outoo tulla tänne taapero-puolelle. Kävin kattoon tuolla vauva-puolella, olikin aika hiljasta enska-pinossa.

En muista oonko jo kertonu meijän 10 kk neuvola-kuulumiset. Uus neuvolantäti oli tosi mukava, oli itseasiassa mun vanha puolituttu. Tosin jää itekin äippälomalle kohta, joten 1v -tarkastuksessa on taas uus täti. Mittoina oli 74,3 cm ja 7950 g. Ei vieläkään saatu 8 kiloo rikki. Muuten kaikki ok. Öljylisää jatketaan edelleen ja hapanmaitotuotteita pitäis alkaa opetteleen. Pötkö pisti kyllä niin parastaan ja flirttaili ihan täysille tädille. On muutenkin tosi vieraskoree. Vaikka kotona olis vähän kränkkä, heti kun lähetään käymään jossain on kun hangon keksi.

Monella penskalla kuuluu olevan hellyyskausi, niin myös meillä halaillaan vähän väliä. Pienet on niin sulosia kun tulee kesken leikin yhtäkkiä suukottaan ja jatkaa sit leikkiä kun mitään ei olis tapahtunu. :)

Susannan Saaga olikin kasvanu hurjasti pituutta! Onko tullut jotain sivuoireita rokotteesta? Mitenkä sun koulu edistyy? Saagalle onnittelut seisomisesta!

Heltsyn Kiialle hurjasti onnea kävelemisestä! Alkaakin sitten tytöllä ihan uus elämä kun pääsee kunnolla etenemään. Wordiin mäkin tätä romaania rustaan.

Tipun Siennasta (ja myyrästä) oli tosi söpö kuva! Laitahan sitten kuvia kisustakin kunhan pääsee kotiutumaan.

Buuffa, mekin kuulutaan huono kasvatus -klaaniin, telkkaa katotaan myös. Meillä ehdoton suosikki on pitkään ollu mainokset! Ja JummiJammi hyvänä kakkosena.

Odottelija, miten Eemilin neuvola?

Dajmin Pätkikselle 11 kk onnittelut! Ja parempaa vointia.

Gaiole, mitä Piiperö tykkää hapanmaitotuotteista? Pinouduhan säkin kuumeilun puolelle, mäkin uskalsin vaikkei yritystä ookaan vielä. :)

Hannnah, oo vaan onnellinen että Ella tykkää mennä sänkyynsä! Eiköhän teillekin joskus iske vaihe kun se ei oo ihan noin helppoo, nauti siis vielä. Enkä kyllä siitä normaalista tiedä, eikö oo yleisempää ettei sinne sänkyyn haluta mistään hinnasta...? :)

Mama, onneksi Justuksella vähän helpottanu yöitkut. Valo voi kyllä tehdä paljon. Samaa mieltä oon tosta keskustelu-hommelista. Varsinkin näin kun ei jutella kasvotusten eikä tunneta ihan niin hyvin toisiamme, tulee äkkiä vaan ne ääripäät esille ja niistä sitten jatketaan keskustelua. Todellisuus jää vähän varjoon.

Butterfly, miten teidän sukulointi meni? Mitä mummolle kuului? On tosi harmi kun vanhukset alkaa muuttumaan huonompaan suuntaan. Itellä jotenki voimaton olo, kun mitenkään ei voi auttaa. Onko selvinny mikä harjottelijalle tuli? Epäilen kyllä että olisit sanonu jotenkin pahasti, et vaikuta ollenkaan sen tyyliseltä että ees vahingossa lipsauttaisit. Ehkä hänelle tuli joku henkilökohtainen tilanne ettei voinu jatkaa...? Onneks teidän arki ei siihen kaatunu kuitenkaan.

Hermione, niin ootko jollain hoitoalalla? Onko teiltä vähennetty henkilökuntaa kun niin paljon siitä on puhuttu? On kyllä ilkeetä jos töissä on huono henki. Taitaa olla paljon naistyöntekijöitä? Niissä paikoissa missä enemmistö on naisia, tuppaa lähes poikkeuksetta oleen välillä vähän kipinöintiä. Voimia! Eihän sun onneks kauaa tarvi jaksaa. Millos virallisesti alkaa äippäloma? :) Hyvä että Eetu tykkää hoitopaikasta. Kuvaa en saanu vielä auki, täytyy tulla myöhemmin uudestaan kattomaan.

Pötkö on kasvattanu itelleen salaa kaks etuhammasta ylös, huomasin eilen. Vähän kun vielä kasvavat niin ei näytä enää niin vampyyrilta. Ja on ruvennu tanssimaan ihan koko ajan. Jos ei kuulu mitään musiikkia, niin rupee ite hymisee ja joraileen. Autossakin vaikka on sidottuna turvaistuimeen, pitää ees nyökytellä. Huvittavan näkönen...

Meinaako moni ottaa sen influenssarokotteen?

Pia ja Pötkö reilu 10 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en päässyt kirjoittelemaan kun palsta tökki, nyt tuntuu taas toimivan.

Buuffa: kyllä meilläkin katsotaan telkkaria, tosin Sienna ei sitä jaksa kovin montaa minuuttia katsoa, mutta aina se on päällä. Mulle on ihan sama mitä ihmiset sanoo. En jaksa uskoa, että pilaisin lapsen jotenkin pitämällä telkkaria päällä, varsinkin kun sen hereilläoloaikaan ei edes tule mitään "vaarallista", tyyliin väkivaltaa.

Buuffa ja Odottelija taisivat molemmat kysellä kissajuttuja. Sienna ja kisu ovat tavanneet toisensa pari kertaa, Sienna menee perässä ja kissa väistää. Molemmille moinen kontakti on ensimmäinen laatuaan, eli yhdessä opetellaan tätä yhteiselämää. Lauantaina kissaherra saapuu.

Hannnah: kiva kun tulit takaisin, en mä uskonut että sä oikeasti olet mihinkään hävinnytkään. Vai sielläkin kuumeillaan pikkukakkosta...

En muista sanoinko sen jo täällä, mutta viime perjantaina sisäpuistossa nukkuvaa 6kk vauvaa sylissä pitäessäni mun suusta kuului sanat "vähän alkaa olla vauvakuume". Hämmästyin itsekin sanat kuultuani, mutta totesin asiaa pohdittuani, että niin se taitaa olla. Kerroin sitten miehelle, ja se oli sitä mieltä, että heti vaan toinen ipana alulle. Noh, kattellaan...

Nyt en millään ehdi kirjoitella enempää, yritän huomenna paremmin. Ei meille sitä paitsi kuulu mitään uutta, paitsi että Sienna on oppinut pussaamaan ja löytänyt DVD-soittimen virtanappulan.

Tipu & Sienna 1v1kk+

Vierailija
24/53 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen en jouda kommentoimaan muuta kuin tota Eetun kuva asiaa kun moni ei sitä saa auki. Mä laitoin sen kannettavalla ja sillä se näky aamulla. Nyt oon tällä yläkerran pöytäkoneella eikä aukea kuva mullakaan. Mä en ymmärrä? no kaipa se jossain vaiheessa näkyy kaikille.

Vierailija
25/53 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilin Internet Explorerilla niin se kuva aukes mut tolla meillä käytössä olevalla Mozilla Firefoxilla ei. Outoa!!

nyt Eetun kans leikkimään, ihana olla kotona poitsun kans.

Vierailija
26/53 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten oo taas juurikaan takunnu nää sivut...tosi pikasesti jotain ennen kun aletaan valmistautua muskariin.

Hermione:

Kiva kuva Eetusta. Mukava että hoidossa rullaa hyvin. Niin ja töissäkin, vaikka onkin kiristynyttä ilmapiiriä. Jokos muuten ovat huomanneet sun masun siellä? Vai kuinka hyvin se jo näkyy?

Tipu:

No teillä riittää sitten lauantaina Siennalla ihmeteltävää. Motivoi varmaan Siennaa liikkumaankin enemmän jos painaa karkuun : ) Ens viikolla Sienna jo kävelee, seuraavalla juoksee ja kolmannella koittaa kiivetä pöydälle ; )

Edwinalle onnittelut ryömimistaidosta.

Kertokaahan mulle kuinka se kakka taiotaan pottaan? Neea kakkaa yleensä päivällä syönnin jälkeen, ja sillon on potalla istuttukin. Mutta koskaan ei oo suostunu sitä kakkaa sinne tekeen. Meillä on ihan tavallinen potta, mutta voiskohan se olla jotenkin huono Neean mielestä.

No meillä on nyt opittu uus taito joka ei oo kiva, eli Neea pääsee kiipeen sohvalle.

Niin ja tänään varasin mulle ja miehelle kylpyläviikonlopun marraskuun loppuun. Neea menee mun porukoille hoitoon. Ai että on hyvä fiilis. Meikä on ihan täpinöissään x)

Buuffa ja Neea 1v2kk

Vierailija
27/53 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUUFFA onnea Neealle sohvalle kiipeämistaidosta. : ) Se on sitten "mukava" taito. Ihana toi teidän tuleva kylpylä viikonloppu. Kyllä meidänki pitäis keksiä jotain.

TIPU Siinä sitten opettelevat kissa ja Sienna yhdessä oloa. : ) Meillä kanssa mun vanhemmilla on kissa ja se menee karkuun ja Eemil perässä. Miehen paluu lähenee. Vai on siellä tonskakuume yllättäny. : ) Sitä tuntuu olevan liikkeellä.

HELTSY pitää mun varmaan jotain edes vihjasta sitten ultran tuloksesta. : ) Jos vauva suostuu paikkojaan esittelemään. Puoliväli pamahtaa mittariin huomenna. Hienosti on teidän Kiiakin oppinu pottailun salat.

PIA-MARIA Meidän Eemil on jättiläinen! tai siis lyhyt ja paksu. : ) 72,5cm ja 10,6kg. Teidän pötkö on hoikka poika. neuvolassa oli kaikki ok. Pötkölle tulee hampaat samallalailla ku Eemilille. Tai samassa järjestyksessä.

HERMIONEN Eetusta ihana 1v kuva. : ) Kurjaa toi kiree työilmapiiri. Mutta kiva et Eetulla on menny hoidossa hienossa.

HANNNAH tervetuloa takasin ja tsemppiä tonskailuun.

Eemil nous tänään seisomaan ilman tukea ja käveli siitä sitten sohvalle, kolme askelta. Neljä askelta on enkka. paljon tekee sitä et seisoo jossain, päästää irti ja kävelee 2-3 askelta toisen tuen luo. Muuten meille ei kummempaa.

Odottelija, Eemil tänään tasan 10kk ja Onni 19+6

Vierailija
28/53 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionen Eetun kuvaa tulin vilkuileen kun ei aiemmin näkyny. Nyt näkyy ja onpas söpöläinen! Mulla muuten on vaan kannettava ja Explorer ja yleensä on kuvat näkyny, ehkä niillä ei oo sit vaikutusta kuitenkaan. Tiedä näistä kun ei oo mikään insinööri. :)

Mama olikin tossa aikasemmin samoihin aikoihin linjoilla. Mä meinasin kans ostaa sen Britaxin. Ootko ollu tyytyväinen? Pötkön vaatteilla on sama homma. Pieniä oli vaikka kuinka paljon, kaikkee ei varmaan kerenny ees käyttään, ja nyt kun niitä likaantuu entistä nopeemmalla tahdilla niin niitä ei oo ees puolia siitä aiemmasta määrästä.

Ihanaa! Lisää vauvakuumeilijoita! Hyvä Tipu! :) Voisitte ystävälliset enska- ja tonskailukamut jotenkin telepaattisesti lähettää mun miehelle kanssa vähän kuumetta! :)

Buuffa, teit varmaan melko täydellisen ratkasun ton kylpyläloman kans! Tekis meille kaikille varmaan aika hyvää lähtee siipan kans kaksin johonkin. Kummasti tässä parisuhteen hoitaminen on jääny pojalle kakkoseks...

Odottelija, Pötkö oli syntyessään aika jässikkä ja sillon aattelin että mistä lie kokonsa periny. Mutta alko sit aika pian muuttuun tohon pitkä ja laiha -malliin, millanen meijän sukuihin on ihan tyypillistä. Tosin mä nyt en oo kun 169 cm, mut kuitenkin... Eemilille hurjasti 10 kk onnitteluja! Ja Onnille puolivälin peukut. :)

Pia ja Pötkö jälleen

Vierailija
29/53 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pia-maria, joo ei sillä selaimella taida olla merkitystä. Tarkistin niin meillä on tossa kannettavallakin se Mozilla. Kuvat näkyy silloin kun sille päälle sattuu. Hoitoalalla olen ja kyllähän se niin on että liki 30naista ei mitenkään voi aina olla samaa mieltä kaikesta. Ei edes melkein aina. Kähinää on ja just sellaista naisille tyypillistä selän takana puhumista. Hoh hoijaa. Meilläkin muuten Eetu on ihan kunnon musa-fani, aina alkaa tanssimaan kun rytmikäs musa soi ja varsinkin turvaistuimessa se on ihan ylisöpön näköistä =)

Buuffa, mulla on sellainen pieni pömppö jota ei varmasti työvaatteiden alta huomaa jos ei hoksaa katsoa. Kaikki meillä töissä kyllä jo tietää. Voisin laittaa kuvan mun mahasta jos sais aikaiseksi siirtää kamerasta kuvat. Eetun odotusaikan tuli otettua masukuvia aika usein, nyt on jostain syystä jäänyt vähemmälle.. Pitää vaan aina muistaa ottaa kuvia niin voi joskus verrata. Meillä Eetu osaa tulla alas sohvalta mut ei sinne pääse vielä itse (paitsi mummolassa jossa matalempi sohva). Portaitakin osaa nyt lähteä ylhäältä tulemaan oikein kunhan mä vaan komennan että "pylly edellä!". Aikaisemmin se oli menossa pää edellä. Ihana se teidän kylpyläloma!

Odottelijan Eemilille onnitteluja askeleista! Ja onnea 10kk täyttymisestä.

Dajmin Pätkis opettelee kävelyä, hienoa =) Eetu tykkää kans hirveesti siitä Mimistä ja Kukusta. Mullä jää ärsyttävästi aina ne biisit soimaan päähän..

Hannnahille tsemppiä sinne kun mies on reissussa.

Heltsy, en mä ihan tarkkaan tiedä millon se äippäloma alkaa, kai jotain 10.3 ehkä...

Mama meillä on se Britax ja ollaan kyllä tykätty! mä ilmoittelen niitä vapaita kunhan saan aikaisekai. Vaikka tekstarilla. Kivalta kuulosti iskän ja Justuksen yhteiset leikit.

Tipu, ihanaa että vauvakuume on iskenyt sinnekin. Nyt vaan yritystä kehiin.

Kiva olis saada monta odotuskaveria tähän pinoon eli plussatuulia kaikille ketkä sitä haluavat++++++

Nyt sohvalle köllimään, Eetukin kuulosti jo nukahtaneen. Huomenna taas töihin.

hermione ja Eetu 1v1kk ja Eero huomenna rv17

Vierailija
30/53 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo jo näyttää aika isolta pömpöltä kun tarkemmin katselee. On otettu viime lauantaina jolloin viikkoja 16+risat.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=00146a37-ab64-11dd-a071-…!

Vierailija
31/53 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione:

Wau. Sullahan on tosi hieno masu :) Onko isompi kun Eetusta noilla viikoilla?

Odottelija:

Eemilille onnittelut uusista taidoista. Taitaa sit aika nopeesti alkaa kunnolla käveleen kun alkukin on jo noin vauhdikas.

No jatkan telkun kattomista...rauhallisia öitä kaikille.

Buuffa ja Neea Zzzzzzz

Vierailija
32/53 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllä on taas ollu vaikee päästä tänne sivuille, saati sit päästä kirjotteleen jotain...

mamajajustus: mäkin tosin eilen tuhlailin lindexillä ku siä oli ne kaikki alejutut viä sen -50%. kaikki tosin oli sellasia kasvuvaravaatteita, et ens kevääks ja kesäks sopivia toivottavasti. huomenna tarvii kyllä käydä siä viä uudestaan, olivat unohtaneet vähentää yhdestä vaatteesta sen puolet pois, joten täytyy hakee rahat pois. pelkään kyllä vaan et eksyn samalla sinne kaupan puolelle ja tulee ostettua lisää jotain.

pia_maria: tuollaista vieraskoreutta on täälläkin havaittavissa. joskus olen kyllä käyttänyt sitä hyväkseni ja tupannut jonnekin kyläilemään, kun neidillä on sattunut olemaan känkkäränkkäpäivä.

jummijammi on täälläkin kova sana. toinen lemppari on sinisen talon nalle. tulevatkin sopivaan aikaan aamupäivästä.

ella kyllä menee erittäin mielellään sänkyyn, tänään kaverin luona kyläillessä olisi mennyt myös kaverin pinnasänkyyn, piti pinnoista kiinni, hytkyi ja odotti että joku nostaisi sänkyyn.

influenssarokote olisi tarkoitus käydä ottamassa, kun sellainen tarjotaan. alkuvuoteen olemme miettineet thaimaan matkaa, joten jotain muitakin ekstrarokotteita pitäis kai ottaa...

tipu: jaa on se kuume iskenyt sinnekin. täähän on mukava kun tuntuu että lähes koko tää meijän aktiiviporukka kuumeilee enemmän tai vähemmän tonskista, saadaan vissiin palstailla samalla porukalla pitkään yhdessä.

meillä puolestaan on löytynyt tv:n virtanappi tuolta tv:n alareunasta...

buuffa: sanot vaan että "simsalabim" ja sit kakka on potassa :) no ei vaan, eiköhän se sieltä tule ajallaan. tuskinpa siihen paljon potan malli, merkki tai väri vaikuttaa.

kiipeily on kiva harrastus, juu-u... meilläkin on keittiössä sellainen matlampi puusohva, jolle kiipeäminen on sujunut jo pitkään, siitä pääsee kivasti seisomaan sohvalle ja katsomaan ikkunasta ulos. olkkarin sohvat on sen verran korkeammat että niihin ei jalka vielä nouse kovasti yrityksestä huolimatta. valitettavasti juuri tällä viikolla koettiin ahaa-elämys, että kun työntää taaperokärryn sohvan viereen ja nousee kärryyn seisomaan - tadaa!!!- silloin ollaankin juuri sen verran korkeammalla että siitä pääsee jatkamaan matkaa sohvalle. ja sohvalta seuraava etappi näyttäkin sitten olevan kukkapöytä, täytyy varmaan siirtää kauemmas sohvasta....

tänään ella kiipesi rappua ylös, kaveri (jolla on saman ikäinen tenava) totesi että "ai ku sä kiipeet jo hienosti rappuja ihan ite", en voinu muuta ku kattoo kaveria hölmistyneenä ja kysyä et mitäs hienoa siinä nyt sitten on? no, onhan se ihan kiva että taitoja kertyy koko ajan lisää, mutta joitain asioita voisi silti mielellään siirtää kaukaiseen tulevaisuuteen.. uudet taidot kun tuntuvat koko ajan vain lisäävän äidin työmäärää ja (perässä juoksemisen) vauhtia.

odottelija: onnea puolivälin johdosta!!!!

nyt nukkumaan, taisin olla taas illan viimeinen linjoilla...

hannnah

Vierailija
33/53 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa pikkasen outoa olla yksin kotona!! Mulla on iltavuoro ja Eetun hoitaja toivoi että Eetu vietäis hoitoon viimeistään klo9 vaikka voisinkin viedä hänet vaikka vasta puolen päivän aikaan. Pysyypähän päivärytmi Eetulla kunnossa. Kävin kaupassa ja nyt jos vähän siivoilis ja laittais ruokaa valmiiksi.

Hannnahin Ella kuulostaa olevan kekseliäs tyttö =) hauskalta kuulosti toi sohvalle kiipeäminen. Eetu hoksas portaat 10kk iässä, meillä kun on sisällä portaat. Eipä monet lapset varmaan sellaista pienenä opi jos ei missään pääse kiipeämään rappusia. Takaperin Eetu oppi tuleen portaat alas jotain 11kk iässä ja nyt jo osaa mennä ne ihan oikein eli pylly edellä pitää ylhäältä lähteä. Ihan yli-söpön näköistä kun Eetu alkaa kääntymään ja peruuttamaan portaita kohden jo yli metriä ennen ennen kuin ne portaat edes alkaa =)

Buuffa, joo taitaa se maha olla nyt isompi. Ei se täältä ylhäältä päin katsottuna edes iso ole ja yhdet vanhat farkut menee hyvin vielä jalkaan. Mieskin sano ettei mulla muka ole iso maha. Otettiin samalla sillon la sellainen kokovartalokuva ja siitä katsottuna maha ei näytä yhtään niin isolta. Tolleen saa pienenkin mahan näyttään aika isolta kun on kuvassa tosiaan vaan se maha. Ja onhan siellä varmasti sitä läskiäkin vielä =(

Laitappas Odottelija sinäkin masukuvia niin voidaan vertailla =)

Ja kiva olis nähdä pitkästä aikaa muidenkin enskojen penskojen kuvia!

Nyt kotihommiin. Missäs muuten Gaiole kun ei ole koko viikolla kirjoitellut? onko reissussa vaiko muuten kiireinen..

hermione ja Eetu 1v1kk ja Eero rv17

Vierailija
34/53 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa: Meillä on ihan sama juttu potan kanssa eli noin vartin sisään ruuasta kakataan, paitsi silloin jos käydään heti potalla, niin kakataan vaippaan vasta sen jälkeen, ja jos odotellaan hetki ennen potalle menoa, niin kakataan vaippaan sitä ennen.. :/ Kerran on saatu saalis pottaan, kun vatsa oli kovalla, ja homma kesti tavallista pidempään. Meillä on selkänojallinen potta, mutta Justuksella ei oikein yletä siinä jalat maahan. Noh, jospa se vähitellen... Voi, ihanalta kuulostaa teidän kylpyläloma! Jotain vastaavaa on mekin mietitty kevään puolelle, kun Justus alkaa olla lähempänä vuotta.

Hannah: Vieläkö tarttui lisää alennettuja tuotteita mukaan? Tänne on avattu myös uusi lastenvaateliike, joten täytyy varmaan lähteä sinne tänään katselemaan.. Pia_Marian kanssa teillä oli puhetta vieraskoreudesta. Meillä on yleensä sama juttu, ja jos en muuta kyläpaikkaa keksi, niin lähdetään käymään mun työpaikalla kahvilla : )

Hermione: Kylläpäs sulla on söpö masu! Olitkin just samaan aikaan kirjoittelemassa. Nautihan omasta aamupäivästä kotona.

Pia_Maria: Olen ollut tyytyväinen istuimeen, tosin vasta jotain viisi kertaa on käytetty. Siinä ei ole kallistuksen säätöä, mitä ensin kaipailin, mutta hyvin Justusta on nukuttanut ilmankin. Miehen mukaan asennus oli ollut vähän monimutkainen, mutta jospa sitä ei tarvitsisi kovin usein liikutella.

Odottelija: Onnittelut puolivälin rajapyykin täyttymisestä! Ekassa raskaudessa se oli itselle jotenkin tosi tärkeä juttu, sen jälkeen uskalsin alkaa tekemään hankintoja yms. Eemilin kävelytaito kehittyy hienosti!

Tipu: Vai että sielläkin kuumetta ilmassa : ) Luulen, että kyllä mullakin kunhan Justuksella alkaa tuo 1 v lähestyä...

Mitäs omia kuulumisia sitä osaisi kertoa... Eilen olin työpaikan pikkujouluissa. Ihana oli, kun olivat minutkin kutsuneet, ja hetkellisesti aloin jopa kaivata töihin. Tänä aamuna ei enää yhtään harmittanut jäädä kotiin miehen lähtiessä aikaisin tuonne pakkaseen ajelemaan (täällä oli tosiaan aamulla pakkasta). Ai niin, Justukselle on vihdoin tullut ensimmäinen hammas alas keskelle! Katotaan, jos ehtisi vielä sähköpostit lukea näiden unien aikaan...

Aurinkoista päivää! M & J 8 kk

Vierailija
35/53 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti Buuffalle jo eilen kirjoittaa vaan en muistanut.

Kerron miten meillä onnistui, en tiedä onko hyvä tapa enkä osaa suositella mitään keinoa. Kerron vaan miten Eetun kohdalla kävi. Eli meilläkin oli sellaista että maha toimi ruuan jälkeen mutta ei pottaan. Monesti istutin pitkänkin tovin ja sit 5min sen jälkeen kakka tuli vaippaan. Aloin sit seuraamaan tarkemmin Eetua ja siitä aina huomaa millon se alkaa tekemään kakkaa (keskittyy ja alkaa ähisemään jne.). Mä (tylysti) keskeytin heti sen touhun kun hoksasin että se on äkistämässä vaippaan ja äkkiä housut pois ja potalle. Eka kerralla se teki stopit eikä tehnyt pottaan enää mitään mut toisella kerralla kävi jo niin että vaippaan oli ehtinyt tulla kakat ja loput se teki sit pottaan. Ja olisko tarvinnyt enää korkeintaan kaks kertaa tolleen keskeyttää se kakan teko vaippaan ja nostaa potalle, sen jälkeen on tehty kakat pottaan. Eikä siinä loppujen lopuks mennyt ku muutama päivä, Eetulla maha toimii yleensä jokapäivä. Vähän se oli sellaista kyttäämistä mutta kyllä kannatti ainakin meillä.

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä sinne!

Vierailija
36/53 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille puolenvälin onnitteluista, aika kiitää ihan kauheeta vauhtia!

HANNNAH toisaan kuulostaa näppärälle tytölle tuo teidän Ella.

HERMIONE viettäny siellä itsekseen aamupäivää.

MAMA oli ollu pikkujouluissa. : ) mukavaa vaihtelua. Töissä on ihan mukava välillä käydä pyörähtämässä. Harmi vaan mulla ei täällä ole entistä työpaikkaa missä käydä. : (

Jaahas Eemil heräs...

Palailen...

O

Vierailija
38/53 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos onnistuu.

eli näin meillä. eemil on kuvissa noin 9,5kk.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=50707fc0-abf5-11dd-b330-…!

Vierailija
39/53 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti näkyy muillakin. : )

Maha kuva pitäis ottaa... Vaikka tänään ku mittarissa on tasan 20 viikkoa. Huomenna se ultra, vähän jännittää mitä siellä näkyy. ja tietty seki jännää et onhan kaikki varmasti kunnossa!

Mukavastihan me ollaan kotiuduttu tänne taapero puolelle. : ) kiva et sama porukka tuntuu pitkälti olevan kasassa. Vauva puolellakin pikkuhiljaa näyttäis keskustelu vilkastuvan. : )

Kovasti on täällä ihmisillä tonskakuumetta ilmassa, yhdyn HERMIONEN sanoihin et siitä vaan yritys käyntiin ja plussatuulia kovasti kaikille. Ja vauvakuume puhalluksia niille vastahakosille miehille! : )

Mutta päivän jatkoja kaikille, me lähdetään nyt välipalalle ja ulkoilemaan. : ) Pakkaseen. Aamulla pakkasta oli 6 astetta, nyt enään 2. Talvi tulee... Tai kait se on jo.

Odottelija, Eemil 10kk, Onni rv20

Vierailija
40/53 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh-huh, oottepa olleet taas ahkeralla juttutuulella, meni varmaan vartti kun sain kaikki luettua. Kivaa tietty kuulla kuulumisia.

Me oltiin tänään kerhoilemassa. Maalattiin isille isänpäivälahjaksi sellanen posliinimuki johon Kiia sai itse taiteilla parilla eri värillä kuvionsa ja mä sitten kirjoitin että isin kuppi ja pohjaan vielä päiväykset. Tuli aika söpö! Nyt vaan pitää laittaa se uuniin hetkeksi niin sitten kestää konepesunkin. Musta oli kiva idea koko muki ja sitten sekin että pienetkin sai itse maalata.

Tonskailutuulia siellä moni puhaltelee kaikille. Täältä vielä torjutaan ne päättäväisesti ainakin vuodeksi. Tai puoleksi vuodeksi -nonni, kattokaa mitä ootte saanu aikaan! :) Mutta muille sitten meidänkin edestä.

Odottelijalle onnittelut vielä näin oikeana päivänä puolivälin täyttymisestä. Jänskää ultrapäivää huomiselle. Ihana kuva Eemilistä, niin talvinen se toinen. Tulispa tännekin jo lunta, edes Jouluksi jos ei muuta. Niin ja onnittelut Eemilille ekoista askelista, aikaisin on lähdössä liikkeelle poika.

Maman Justukselle onnittelut hampaasta. Mites se muuten olikaan, koska oot palaamassa työelämään? Oot varmaan sen jo kertonut mutta ei muista, sori.

Hermione: söpö kuva masusta! Mutta Eetua en vieläkään saanut näkyviin. Höh.

Buuffa: voi kun kuulostaa ihanalta tuo teidän kylpyläviikonloppu! Mä tykkäisin kanssa paljon mutta mies ei oo niin innostunut. Tai miten sen nyt ottaa, sanoo että on kuin menis outojen ihmisten kanssa samaan kylpyyn;) Joo, täytyy varmaan kehitellä jotain muuta mukavaa, vaikka vaan Tallinnaan piipahtaan tai muuta missä päästäin yhdessä rentoutuun.

Tipulla siellä vauvakuume kanssa yllätti. Ja hyvä homma jos mieskin on samoilla linjoilla ajatuksen kanssa, ei muuta kun yritystä kehiin vaan!

Pia_maria: kyselit i.rokkotteesta. Mä oon kallistumassa siihen että otetaan se Kiialle. Jos se vaikka auttaisi kevät-talven flunssissa joita varmaan väkisinkin tulee kun päiväkotiin menee.

Nyt taidan mennä laittaan pesukoneen päälle ja syömään.

heltsy & kiia