Jos lapsella (1v 4kk) 37,7 kuumetta, niin pitäiskö jäädä kotiin
Kommentit (11)
illlalla peräsuolesta mitattuna kuumeen tulee olla 37,8 jotta voidaan puhua kuumesta. Normaali iltalämpö terveellä voi olla 37,5
Joten ei nyt ihan pähkä kysymys
Aikuisella normaali lämpö ei nouse yhtä korkeisiin lukemiin
eri asia tietenkin jos on muutenkin kipeän oloinen
eli en tiedä, onko normaali kohonnut iltalämpö vai kenties kuume
ihme kysymyksiä!
Sitä paitsi miksi noin pieni edes on hoidossa...
Aina mun lapselle ei tarvitse nousta kuumetta, että jään hänen kanssa kotiin. Kunto ratkaisee. Mutta jos kerran mittasit kuumeen, kai hän on muutenkin sairas.
kuumetta ollut päivittäin kainalosta mitattuna 37-37.7 ja mielestäni se on kuumetta!!!!! Ovat kyllä muutenkin flunssaisia mutta itse olen tarkka siitä että kuumeraja on 37. Ja kyllä silloin ovat yleensä sairaita jos tulee mieleen että mittaanpa kuumeen..
illalla tuon ikäiseltä pyllystä mitattuna kuumetta! Jos on yhtään touhunnut tai enemmän ollut päällä tms. niin hyvin voi olla tuon 37,7. Siis jos lapsi on muuten terveen oloinen, niin veisin hoitoon, ehkä tarkistaisin ettei aamulla lämpö ole yli 37,5. Joku syy sulla on kuitenkin lämmön mittaamiseen ollut, eli ehkä lapsella on nuhaa, yskää tai muuta, jolloin toki jäisin kotiin. PELKKÄ 37,7 lämpö ei vaadi kotiin jäämistä. Ihme vastauksia, kun ap ei siis ole kertonut lapsen olevan mitenkään sairas...
olet huono äiti jos muuta edes mietit
niin en veisi. Minusta tuo 37,7 on aika paljon jopa pyllystä mitattuna :/ Saattaa nousta siitä vielä. En veisi, enkä ylipäätään veisi noin pientä hoitoon ollenkaan :(
tsiisus, mitä kyssäreitä! Ei niillä hoitopaikassa ole resursseja antaa erityiskohtelua yhdelle sairaalle! Ja tosi kiva, että olis siellä tartuttamassa muita!