Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelkään keskenmenoa

Vierailija
30.10.2007 |

olen ihan alkuvaiheessa raskaana, ja koska eka raskaus sujui helposti ja mutkitta, pelkään ja jännitän, koska tämä raskaus menee kesken. Tilastojen mukaan keskimäärin jokaisen naisen kohdalle sattuu yksi keskenmeno, ja olen jotenkin varma, että täsä on minun kohtani. Löydän itsestäni kaikkia kummallisia tuntemuksia ja välillä käyn tsekkaamassa, joko vuodan kuin seula.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole kesken mennyt, 2 lasta on. Nyt rv 5+0 ja olen satavarma keskenmenosta :( Vaikkei siihen viittaavia oireita ainakaan vielä ole ollut. Pelkään että olen just se tilastotapaus että keskimäärin joka 3. raskaus päättyy keskenmenoon...

Vierailija
2/10 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se oli vain todellisempaa, keskenmenoja jo kolme. Eli ajattele että jospa ne keskenmenot kasaantuvat samoille ihmisille. tuntuu että monilla on joko useampi tai ei sitten yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hipaisee vain, eikä tällainen ole edes oikea keskenmeno.

ap 4+3 tms.

Vierailija
4/10 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voit arvata mitä tuskaa ovat alkuraskaudet olleet. Piti käydä ammattiauttajalla puhumassa, tuntui että muuten en selviä.

Vierailija
5/10 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana yksi raskaus ja yksi lapsi.

Nyt raskaana, viikolla 6. Tosi paljon jännittää.

Vierailija
6/10 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää uskalla hankkiutua uudlleen raskaaksi. Niin kauheasti pelkäsin km:ää ja sitten se tuli. En halua enää panikoida sillä tavalla.

Vierailija
7/10 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osasin aavistaa keskenmenon noin viikolla 8 kun pahoinvointi lakkasi ja vasta ultrassa viikolla 12 huomattiin että sikiön alku oli kuollut jo viikolla 5-6

Vierailija
8/10 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me halusimme yrittää keskenmenon jälkeen vielä kuitenkin (keskenmeno tuli aika myöhään, viikkoja oli yli 12) ja se kannatti, nyt meillä pian 9kk vanha kuopus, aivan ihana vauva, oikea bonuspalkinto kaiken kivun, surun ja tuskan jälkeen.

Itse olen pelännyt joka raskaudessa aina enemmän ja enemmän ja neljännen raskauden kohdalla pelko oli jo melkein hysteerinen, olin varma, ettei kaikki voi mennä hyvin, kun olimme saaneet jo kolme tervettä lasta. Ultrassa sitten paljastuikin, että vaistoni oli tällä kertaa oikeassa, vauvalla ei ollut kaikki kohdallaan, vaan sikiö oli kuollut kohtuun, keskeytynyt keskenmeno siis. Hirveä kokemus, vieläkin koskee, vaikka saimme kokea viidennen raskauden ja nyt tosiaan olemme neljän lapsen onnelliset vanhemmat.

MUTTA ap:lle, pelot kuuluvat raskauteen ja äitiyteen, uskon, että kaikki menee kohdallasi hienosti!

Vierailija
9/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei enää okseta. Heikottaa tosin välillä.

Edellisessä raskaudessa oksensin 10 viikkoa, Nyt en ole oksentanut vielä kertaakaan.

Voi, olisin niiiin onnellinen jos edes yksi oksennus tulisi!

8 (raskausviikot 6+1)

Vierailija
10/10 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensin kaksi onnistunutta raskautta, niiden aikana en osannut pelätä mitään ja täytyy sanoa että pidin tällaisia ihmisiä melko hysteerisinä ja naurettavina. Kolmas raskaus alkoi hyvin ja kun np-ultrassa rv 12 kaikki oli hyvin niin olin varma että minä olen se onnekas tapaus kenellä raskaudet menee aina hyvin. Minut tipautettiin pilvilinnoista sitten rv 16 kun ilman mitään ennakkovaroituksia sikiö todettiin kuolleeksi.

Neljäs raskaus oli yhtä helvettiä, alkuraskauden jaksoin vielä kun en ajatellut koko raskautta mutta joskus rv 10 jälkeen muutuin täriseväksi, itkua tihrustavaksi hermoraunioksi ja olin joka hetki varma että kannan sisälläni kuollutta sikiötä. En olisi ikinä uskonut että minä menen niin sekaisin. Ostin kotidopplerin mikä helpotti vähän, nyt on menossa jo rv 23 ja varovasti uskallan jo luottaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä