Mitä mieltä nimestä Jessica?
Lapsellemme tulisi kolme nimeä, joista jokainen on sellainen pidempi nimi mitkä sopisi myös toisiksi nimiksi. Toisessa nimessä on 6 kirjainta ja viimesessä nimessä 8. Toinen nimi on sellanen perus suomalainen nimi tai en ole aivan varma onko se alkujaan suomesta kotosin, mutta ei sisällä ulkomaailaisia kirjaimia. Viimeinen nimi sisältää kanssa vierasperäisen kirjaimen niinkun Jessica nimessä on myös tuo c kirjain, niin siinäkin nimessä on.
Lapsemme koko nimeä en viitsi tällä palstalla paljastaa.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 19:33"]Luin jostain tutkimuksen, että mitä huonommassa sosioekonomisessa asemassa vanhemmat ovat, niin sitä kuninkaallisempia ja erikummallisempia nimiä he lapsilleen antoivat. Ja kun sukunimi on sitten se Möttönen, Lötvönen ja Munnukka niin oikeen on piste iin päälle.
[/quote]
Joo en ihmettele, onhan noi C-nimet aika white trash
No tässä just näkee sen millasia tekin aikuiset ihmiset olette ja nimenomaan vielä AIKUISTEN keskustelupalsta ja ei muka nimien takia kiusata... ja vaikka tää on keskustelupalsta ja annan sen vaikuttaa mielipiteisiini, niin mitä sitten? täällähän puhutaan ihan todellisiakin asioita.
Tollasista saatanan typeristä aikuisista siirtyy tollanen paska niihin niiden lapsiinkin ja sen takia ne kiusaa toisia lapsia koulussa esimerkiksi jonkun nimen takia! Kun äiti ja isi ajattelee tätä, niin sitä se ajattelee sitten lapsikin.
Mä en todellakaan ota sitä riskiä että mun lapsi joutuisi nimensä takia kiusatuksi.
Kertokaa toki mitä lällättelyjä keksitte vaikka nimestä Tiina? Niin, tuskin mitään.
Menkääpä ja kysykää niiltä nykyisiltä aikuisilta joita on koulussa kiusattu etunimensä tai sukunimensä takia, että oliko se vain leikkiä. Minä luulen että voi mieli vähän sen jälkeen muuttua, jos yhtään osaa kiusaajapaska käyttää aivojaan tai löytyy empatiakykyä niin tajuaa miltä tollanen lällättely voi tuntua.
Mitäs mieltä olisitte nimestä Joanna?
Tuo tuli minulle mieleen seuraavana ja yritän suussani maiskutella sitä, mutta tuntuu että on ehkä vähän vaikea lausua. Mitä mieltä te olette?
Tai sitten tulee mieleen Johanna nimi josta on unohtunut h-kirjain pois...
Voi hyvänen aika, jos olet jo nimen päättänyt ja siitä noin tykkäät, niin miksi kerjäät sitten muitten mielipiteitä. Et näytä edes ymmärtävän sitä, että monelle tuollainen nimi luo mielleyhtymiä vähän yksinkertaisesta ihmisestä (tai yksinkertaisesta äidistä siis lähinnä - "hluan antaa prinsessanimen" -huoh). Jos totuuden kuuleminen ei mitenkään vaikuta päätöksentekoosi, niin älä silloin kysy mielipiteitä muilta kuin niiltä ihmisiltä, jotka sanovat vain niitä asioita, joita haluat kuulla!
Siis mikä tekee ihmisestä yksinkertaisen, jos haluaa antaa prinsessamaisen nimen omalle TYTÖLLEEN?
Eikö tuo nimenomaan ole tyttömäinen ja nätti juttu...
En siinä kuule mitään yksinkertaista näe!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:04"]
Ihan saat omalle lapsellesi antaa sen nimen minkä haluat. Mutta mieleeni tulee rinnakkaisluokalla ollut tyttö (90-luvulla) jonka nimi oli jessica ja sitä lällättelyä kesti koko peruskoulun. Koulun käytävällä joku muisti aina ohimennen huutaa "Sika!". Vieläkin surettaa kun miettii... :(
[/quote]
Ettei vaan olisi tuossa aiemmassa viestissä ollut sama tyttö joka kirjoitti että haukuttiin, ja joka joutui aikuisena vaihtaan nimensä???
Jessica-nimestä tulee mieleen tyhmä blondattu bimbo, kuten Jessica Simpson oli sarjassaan. "Onko tämä kalaa vai kanaa mitä mä syön tästä tonnikalapurkista" jne. Ei ole nimen vika, mutta silti oletetun luonteen yhteys nimeen on taattu, jopa median vuoksi.
No eiköhän se Jessicakin esitä siinä vähän liikaa? :)
Minä uskon että Jessica Simpson on oikeasti ihan normaalisti fiksu ihminen ja hyvä äiti lapsilleen. Piste.
Mutta tuon sika lällättelyn takia en ole antamassa kyseistä nimeä enää lapselleni, koska aikuisetkin tuntuvat kiusaavan siitä nimestä... työpaikoilla jne
Minä uskon että Jessica Simpson oli tyhmä, vanhempiensa pilalle lellimä ja kaiken aina saanut lapsi, mistä hän voi tietää mille tonnikala maistuu ym normijuttua kun muutti omilleen ellei joku tarjoilija ole sanomassa että tämä on tonnikalaa olepa hyvä? Uuden miehen ja lasten myötä on varmasti kasvanut aikuiseksi ja saanut tuntea reaalimaailman kun ei ole enää kaikkien hehkuttama ja palvelema lapsitähti, eli on joutunut alkaa käyttämään päätään pärjätäkseen arjessa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 12:02"]
Minä uskon että Jessica Simpson oli tyhmä, vanhempiensa pilalle lellimä ja kaiken aina saanut lapsi, mistä hän voi tietää mille tonnikala maistuu ym normijuttua kun muutti omilleen ellei joku tarjoilija ole sanomassa että tämä on tonnikalaa olepa hyvä? Uuden miehen ja lasten myötä on varmasti kasvanut aikuiseksi ja saanut tuntea reaalimaailman kun ei ole enää kaikkien hehkuttama ja palvelema lapsitähti, eli on joutunut alkaa käyttämään päätään pärjätäkseen arjessa.
[/quote]
Niin, no onko tässä ollut sitten jotain väärää?
Sama, kun antaisi poikalapselle nimen Yrjö, ja ihmettelisi sitten, kun ei tykkää nimestään kiusaamisen takia.
Anna nimeksi vaikka Cacca-Pöcäle, jos et välitä muiden mielipiteistä.
Ap, jos olisit seurannut viikonkin verran tätä palstaa olisit tajunnut jättää tämän aloituksen tekemättä :P
Mutta rehellisesti, minullekin tulee Jessica-nimestä vähän huvittunut olo jos sukunimikin on ihan suomalainen.
Minun nimeni on Jessica ja rakastan että se on nimeni kun olen käynyt ulkomailla rakastan miten siellä lausutaan nimeni minulla meni vähän aikaa oppia rakastamaan nimeäni kun kaverini saattoi heittää joskus läppää mutta hän oppi etten pidä siitä en ymärrä miksi se pitää vääntää niin rumaksi sanaksi kun sika Ja varsinkaan silloin kun se on cllä voihan Miina pilkata pommi Ninniä pinni fannia finni ja kaikkea tuon tapaista ja laitoin vähän myöhään
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 12:02"]
[/quote]
Niin, no onko tässä ollut sitten jotain väärää?
No, senverran että naurattaa. Jessicalla on purkki tonnikalaa jonka brändinimi on "Chicken of the Sea", siitä sitten vitsi että onko tämä nyt kalaa vai kanaa.
Ruotsinsuomalaiselle sopii.