Mitä mieltä nimestä Jessica?
Lapsellemme tulisi kolme nimeä, joista jokainen on sellainen pidempi nimi mitkä sopisi myös toisiksi nimiksi. Toisessa nimessä on 6 kirjainta ja viimesessä nimessä 8. Toinen nimi on sellanen perus suomalainen nimi tai en ole aivan varma onko se alkujaan suomesta kotosin, mutta ei sisällä ulkomaailaisia kirjaimia. Viimeinen nimi sisältää kanssa vierasperäisen kirjaimen niinkun Jessica nimessä on myös tuo c kirjain, niin siinäkin nimessä on.
Lapsemme koko nimeä en viitsi tällä palstalla paljastaa.
Kommentit (84)
Kysyit mielipidettä Jessica-nimestä. No, minun mielipiteeni on se, että nimi supisuomalaisella herättää heti sellaisen mielikuvan, että vanhemmat on nyt yrittäneet jotain erikoisuudentavoittelua. Ja kun sen nimen kuulee, ihan ekana tulee mieleen tuo Jessica, jes! Sica! Olen pahoillani, mutta en voi mielleyhtymälle mitään.
Pitäisikö minun valehdella mielipiteekseni, että Jessica on mielestäni ihanin nimi ikinä, jos oikeasti en lainkaan pidä siitä? Niinkö?
Suomenkielisellä suomalaisella se on kyllä wt-leiman antava nimi. Mielikuvani johtuu ehkä siitä, että sama nimi on yksien tuttavieni lapsella ja he ovat hyvin epämiellyttävä, röyhkeäkäytöksinen, töykeä, ahne ja ilkeä pariskunta, joka yrittää hampaat irvessä olla jotain muuta kuin ovat. Näin nimikin on entisestään leimautunut mielessäni.
Olen pahoillani, jos pahoitit mielesi.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 21:58"]
Ja Jessicahan on myöskin kansainvälinen nimi kuten esimerkiksi myös: Sofia, Amanda, Daniela, Maria, Marie, Ada, Ida, Vanessa, Veronica, Vera, Francesca, Dana, Danita, Danielle, Claudia, Camilla jne.....
Tuosta löytyy monta kaunista nimeä minun mielestäni, jotka ovat helppoja myös suomalaiseen suuhun lausuttavaksi ja näin ollen, minun mielestäni suomalaisella lapsella voi olla muukin ulkomaalainen nimi joka sisältää vierasperäisen kirjaimen kuin supersuosittu Sofia, jota ei tapaa vaan nykypäivän pienillä lapsilla vaan myös ihan vanhuksilla ja niinkin vanhoilla, jotka ovat haudassa jo. Hautakivistä olen nähnyt.
[/quote]
Nuo kaikki mainitsemasi ovatkin kauniita nimiä. Minun mielestäni. Siksi kummastuttaa, miksi noiden viehättävien nimien sijaan pitää valita järkky Jessica.
Ja miksi se pitää olla JessiCa? Miksei sitten JessiKa?
Leima ja leima.
Kyllä minä nämä leimat tiedän... Ihminen voi saada kuule leiman vaikka mistä, et kuka jaksaa tollasten mukaan elää? säälittävää.. aikuiset ihmiset..
Ja ei sun tarvitse valehdella, mutta ei sitä tarvitse 7-vuotiaan koulukiusaajankaan tasolle mennä ja ruveta jotain pilkkalaulua lällättelemään, että jee! sika!
Mietihän vähän omaa ajatusmaailmaa, jos tuon ikäsenä tulee tollasta edes mieleen.
Voi sen todeta asiallisestikin, vain että en pidä. Ei siihen tuollasia lällättelyjä tarvitse.
Jessica on kaunis nimi, mutta ei suomalaiselle lapselle. Mikä vika on suomalaisissa nimissä, miksi suomalaisille lapsille pitää vääntää näitä ulkomaalaisia nimiä? Häpeämmekö näin paljon isänmaatamme?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 21:58"]Ja Jessicahan on myöskin kansainvälinen nimi kuten esimerkiksi myös: Sofia, Amanda, Daniela, Maria, Marie, Ada, Ida, Vanessa, Veronica, Vera, Francesca, Dana, Danita, Danielle, Claudia, Camilla jne..... Tuosta löytyy monta kaunista nimeä minun mielestäni, jotka ovat helppoja myös suomalaiseen suuhun lausuttavaksi ja näin ollen, minun mielestäni suomalaisella lapsella voi olla muukin ulkomaalainen nimi joka sisältää vierasperäisen kirjaimen kuin supersuosittu Sofia, jota ei tapaa vaan nykypäivän pienillä lapsilla vaan myös ihan vanhuksilla ja niinkin vanhoilla, jotka ovat haudassa jo. Hautakivistä olen nähnyt.[/quote]
Tuolla perusteella pojalle sopisi nimeksi TertuliAnus. Sekin on vanha Suomessa käytödsä ollut nimi.
Emmekä yritä olla hienompia kuin olemmekaan ja meillä on tapana olla mukavia muille ihmisille, jos meille ollaan. Ihan Jessica nimen antoa olemme sen takia harkinneet, kun se on kuulunut pienestä pitäen yhtiin suosikkinimistäni. Lapsuudessa minulla oli eräs rakas ystävä jonka nimi oli Jessica, mutta hänen perheensä oli ruotsista ja lomailivat aina kesällä suomessa kun täällä oli heidän mummolansa.
Ja minusta Jessica ei ollut sen hirvittävämpi nimi kuin mikään muukaan noista, mitkä soveltuu myös helpon lausuttavuutensa ansiosta suomalaisen suuhun. Siksi Jessica, koska tämä on nimen alkuperäinen versio, eikä muunneltu tai väännelty ( vaikka sekään ei välttämättä nimestä aina pahaa tee, mitä jotkut idiootit täällä väittää..) ja Jessica on myös kansainvälinen nimi että jos vaikka ulkomaille haluaa joskus muuttaa, niin hyvin käy tuo nimi sielläkin. :)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 22:13"]
Jessica on kaunis nimi, mutta ei suomalaiselle lapselle. Mikä vika on suomalaisissa nimissä, miksi suomalaisille lapsille pitää vääntää näitä ulkomaalaisia nimiä? Häpeämmekö näin paljon isänmaatamme?
[/quote]
Kyse ei oo tästä, vaan siitä mikä kuulostaa jokaisen vanhemman korvaan kauneimmalta.
No mitä ihmettä täällä sitten kyselet. Jos susta Jessica on ihanin nimi mitä tiedät, niin annat sen nimen lapsellesi. Me jotkut ei siitä sitten tykätä, mitäs siitä. Sun lapsihan se on. Varmaan jokainen nimi on jonkun inhokki.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 22:13"]
Leima ja leima.
Kyllä minä nämä leimat tiedän... Ihminen voi saada kuule leiman vaikka mistä, et kuka jaksaa tollasten mukaan elää? säälittävää.. aikuiset ihmiset..
Ja ei sun tarvitse valehdella, mutta ei sitä tarvitse 7-vuotiaan koulukiusaajankaan tasolle mennä ja ruveta jotain pilkkalaulua lällättelemään, että jee! sika!
Mietihän vähän omaa ajatusmaailmaa, jos tuon ikäsenä tulee tollasta edes mieleen.
Voi sen todeta asiallisestikin, vain että en pidä. Ei siihen tuollasia lällättelyjä tarvitse.
[/quote]
Se vaan on eka asia, mikä mulle tulee Jessicasta mieleen. Tuo jessikasikasika. Olen tosi sori. Mikään muu nimi ei herätä lällättelyjä. Leikki-ikä on koko ikä! Jos mulle tulisi aina vaan tylsiä kommentteja mieleen, oisin aika pettynyt itseeni.
Joo, mutta meidän lapsesta nyt ei taida tulla sitten todellakaan Jessicaa.
En ota sitä riskiä, kun näyttää aikuisetkin ihmiset olevan jo sellasia että keksivät noita " jee! sika! " pilkkalauluja niin miten lapset sitten koulussa tai päiväkodissa... pikkusen hävetkää. Antaa lapsen nimi olla vaikka Seppo, niin silti on aikuisten tehtävä puolustaa lasta ja opettaa että tollanen nimistä kiusaaminen ja lällättely ja kiusaaminen ylipäätään ihan mistä tahansa asiasta on aina lapsellista ja ennen kaikkea väärin, eikä itse sortua menemään siihen mukaan!
Että nimen mietintä urakka jatkukoon.
Ei tuossa sun " leikki-ikä on koko ikä! " heitossa ole mitään tekemistä tuon lällättelyn kanssa, hyvä ihminen...
Tämän takia ne siellä koulussakin varmaan lällättelee joidenkin etu tai sukunimistä kun luulevat sen olevan vain jotain leikkiä!
Voi jumalauta. Mieti nyt kaks tai kolmekin kertaa. Niin varmaan olet tosi sori.
Minä pidän Jessicasta! Eikä se todellakaan ole suomalaisen suuhun mikään hankala. Itse en ole perisuomalaisten nimien kannattaja, minusta Tiina, Maija, Aino, Matti, Ville, Antti ym ym ei vaan kuulosta kauniilta! Mutta en myöskään mitään meganimihirviöitä ole suunnittelemassa, mutta esimerkiksi juuri Jessica tai Charlotta on oikein nättejä nimiä.
Se on mielestäni yksi vastenmielisimmistä tyttöjen nimistä. Valitettavasti. mutta jos te pidätte nimestä, niin minun mielipiteelläni ei ole mitään väliä! Mutta kun kysyit, niin vastasin. Onnittelut pienestä tytöstä.:)
Jees sikaaaaa tule syömään täällä huutaa äitii, jes sika tule nyt.
Jätä nämä kommentit omaan arvoonsa ja anna lapsellesi juuri se nimi, joka kuulostaa sinusta oikealta. Jos se on Jessica, niin anna se tyttärellesi. Ei sillä ole mitään väliä, kuulostaako nimi jonkun keskustelupalstalaisen mielestä typerältä vai ei. Se, että joku keksii Jessica-nimestä pilkkalauluja anonyymisti netissä, ei tarkoita sitä, että lastasi kiusattaisiin nimen vuoksi päiväkodissa. Sulje tämä keskustelu, pysy valinnassasi ja anna lapsellesi nimi, josta itse olet haaveillut ja jota olet suunnitellut.
Ja Jessicahan on myöskin kansainvälinen nimi kuten esimerkiksi myös: Sofia, Amanda, Daniela, Maria, Marie, Ada, Ida, Vanessa, Veronica, Vera, Francesca, Dana, Danita, Danielle, Claudia, Camilla jne.....
Tuosta löytyy monta kaunista nimeä minun mielestäni, jotka ovat helppoja myös suomalaiseen suuhun lausuttavaksi ja näin ollen, minun mielestäni suomalaisella lapsella voi olla muukin ulkomaalainen nimi joka sisältää vierasperäisen kirjaimen kuin supersuosittu Sofia, jota ei tapaa vaan nykypäivän pienillä lapsilla vaan myös ihan vanhuksilla ja niinkin vanhoilla, jotka ovat haudassa jo. Hautakivistä olen nähnyt.