Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** SYYS 04 Halloween-viikko! ***

29.10.2007 |

Ei suomalainen perinne, mutta silti:) Missä olette, kun ei ole edes pinoa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uutta pinoa alotettu....HUHUUUUU KAIKKI!!!!

jatu

Vierailija
2/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis lasken lapset keskenään ulos.MEillä on 5kerrostaloa joiden keskelle jää kaikkien talojen pihat,ei autoteitä.Lapset saa olla keskenään vain meidän pihalla(poika yksin saa olla kaikilla pihoilla) ja vain valosaan aikaan.Ja vain sillon kun pihalla ei ole pojan kavereita(kavereiden kanssa unohtaa typyn vahtimisen!).

Meillä on ikkunat pihalle ja aina partsi auki jos keskenään ovat.Kyllä sinne pihalle tulee kurkittua vähänväliä mut saa jotain tehtyäkin :-)

Nyt pitäs saada tehtyä taas jotain tän kämpän hyväks :-/

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=11580253&p=2&tmo…

Syysneidin ryhmässä oli lappu, että angiinaa liikkeellä. Inha tauti. Josta aasinsilta desinfiointikeskusteluun. Vaikka olenkin sitä mieltä, että liika hygieenisyys ei välttämättä auta ja voi olla pahastakin, niin kyllä vain ymmärrän hyvin esim. Mersun tai Aaviksen perheen varovaisuuden. Meidän on helppo sanoa, kun sairastelu on ollut ns. tavallista sairastelua. Käsien pesu on ihan normaalia, vaikka meillä saatetaan vähän laistaa siitäkin kotona (esim. sisälle tullessa, kun lapsilla olleet hanskat ulkona). Ihan varmuuden vuoksi-apua tauteja-lapsi menee rikki-paleltuu jne. hysteerisyyttä en ymmärrä. Jotkut vaan tuntuu menevän " sekaisin" vauvan syntymästä.

Puhtaudesta pyykkeihin. Mersun tapaan meilläkin Lucky Goldstar:) Hinta oli selvästi huokeampi ja tuntui johtuvan lähinnä merkin outoudesta (vaikkei mistään pienestä merkistä ole edes kyse), ei huonoudesta. Hyvin on toiminut, ollaan tyytyväisiä, etenkin 7kg rumpuun:)

Nyt minun seuraa kaivataan, kun sisko on muskarissa...

T: Ynis

Vierailija
4/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hden kanssa sama juttu, mies teki laajan ja syvällisen vertailun (tekee aina kaikesta :)) ja Mieleen päätyi, mikään muu ei enää hänelle kelvannut, vaikka minähän sitä pyykkiä pesen, ja sanoin että mulle käy ihan mikä kone vaan :) Koneet kestää kuulemma yleensä jopa 30 vuotta, tosin mä kyl vähän kyseenalaistan tuon " edun" , tekniikkahan tuossa ajassa kyllä jo ajaa ohitse, sit markkinoilla on kuiteski jo erilaisia juttuja....

Koneet olleet (6kg ) nyt vuoden, oon tykännyt kovasti :)

käsipesua harjoitellaan, aina ulkoa sisälle tullessa pestään kädet syyspojan kanssa mutta kun mäkin oon tosi huono tässä niin.... ei olla ikinä omistettu mitään desifiointiainetta. Meillä kyllä (kop kop ) sairasteltu aika vähän, ne normaalit kevät ja syysflunssat vaan. Jos ite ollaan vaikka vähänkin räkäisiä soitan ja kysyn aina kyläkavereilta haluavatko meidät kylään, ja tilanteesta riippuu huolinko meille räkäisiä kavereita, esim. ennen ristiäisiä en huolinut. Nyt syksyllä kun kaikilla vähhän nuhaa ollaan kyllä kyläilty ja meillä on ollut vierita koko ajan, ei haluta eristäytyäkään täysin maailmasta...

Siitäpä aasinsilta siihen et nyt mulla vähän kipee olo, mut johtunee varmaan älyttömästä univelasta. Pari yötä ollut horror-osastoa. Palaan kun ajatus taas kulkee...

heips vaan,

äitikuu

Vierailija
5/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kohta voi sanoa, että oli.

Meillä isommat lapset ovat kyllä viikonloppuisin aamupäivällä Antsan kanssa ulkoilemassa etupihallamme. Meillä on pihalla hiekkalaatikko ja keinu ja asumme rivitalossa, eikä isoja teitäkään ole ihan heti lähellä. Esikoinen ja keskimmäinen kyllä hoitelevat Antsaa hyvin. Tasaisin väliajoin täytyy toki käydä tarkistamassa.

Pitkä päivä oli töissä, enkä puoliakaan asioista saanut tehtyä. Taas sai maksaa veroa siitä, että syyslomaili viime viikolla loppuviikon. Tekemättömiä töitä miljoona ja kaikilla asiaa....

Iloitsen siitä, että jaksoin viikonloppuna lenkkeillä. Eilenkin juoksin ulkona 4 km ja illalla telkkarin ääressä vielä stepperillä astelin " 2km" . Kyllä se tästä taas.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Saamuska

Vierailija
6/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan uusi tietokone :-). Ainut vaan että teksti näkyy tällä uudella koneella niin onnettoman pienellä ettei meinaa jaksaa väsyneenä tihrustaa. No, kaikkeen tottuu.

Paitsi töihin en kyllä totu. Heti kun erehtyy kuvittelemaan että nyt hiukan helpottaisi niin nurkan takaa iskee uusi pommi. Laitan teille yksityiskohtia sähköpostissa jos joskus jaksan. No, kaksi työpaikkahakemusta on taas vetämässä, niistä toinen kaikkien aikojen unelmatyöpaikkaan (ei tosin vakituinen) joten pitäkäähän peukkuja. Nyt kuitenkin tuntuisi siltä että olen valmis sanoutumaan irti jopa tietämättä tulevaisuudesta. Kun täällä päin kuitenkin töitä minun alallani riittää.

Mersu: Lilli on pari kertaa " maistanut" kolmivuotispäivänsä jälkeen, mutta ei varsinaisesti imenyt. Aika tasan siihen kolmivuotispäivään se jäi, imetys, taisi siinä kyllä äitikin vähäsen vihjaista että kun ikää on jo kolme vuotta niin tarviikohan sitä enää... Mutta tosiaan, kiinnostus on lopahtanut enkä siis imetä enää. Ja kuin huomaamatta paino on pudonnut pari kiloa, minä kun toimin ihan eripäin kuin muut.

Kukuluksen galluppia en muista juurikaan, mutta pari kysymystä muistan:

Tänään mietin työasioita, työasioita, työasioita.

Tänään ilahdutti - hmmm. Ehkä se kun, öö, en tiedäkään.

Syyslapsi leikki tänään keppihevosella, lääkärilaukkujutuilla, nukeilla, hiekkalaatikossa lapiolla ja ämpärillä, pelasi Alfapet-peliä ja palapeliä. Ja ruoalla.

Punainen ja oranssi sopii erinomaisesti yhteen. Oranssi on kaunis väri, tykkään.

Täytyy mennä auttamaan Miloa, mukavaa iltaa kaikille!

Puss och kram,

uupunut Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
7/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...työt alkaa jo 21.15. Mies on vielä töissä, aaaapuaaaa.... Pitäis ehken keritä pyörällä töihin, matkaa 4 km ja vettä sataa kuin Esterin p****stä. Lapset ei nuku vielä, vaikka aamulla hoito alkaa jo 5.45. Kuluu vain " äitiiii, äitiii.....!" . En kaipailisi tällaista jännitysnäytelmää tälle illalle.

Lilan yhteinen laatuaika miehen kanssa saa minut vain tuumaamaan, miksei meillä koskaan. Edellisen kerran ollaan oltu kahdestaan yöreissulla vuonna 2002. Ei siis ihan äskettäin... ;)

Pyykkitornista sen verran, että meiltä löytyy AEG. Hyvä vehje. Tosin jos nyt saisin valita, ottaisin kuivausrummun sijasta kuivauskaapin. Meillä tulee nimittäin tuota rumpua käytettyä tosi vähän. Kaappiin saisi aina lapsosten ulkovaatteet ym sellaiset kuivumaan.

Mutta hei, pakko mennä. Nukkukaa te muut hyvin, minä lähden yökköilemään!

Mimmu ja lapset (toivottavasti pian nukkuvat... ja että se mies tulisi ihan pian kotiin, etten minä myöhästy....)

Ps. Öttis, kiitos ihanista kuvista. Teidän tuleva vauva on kyllä suloinen!!!

Vierailija
8/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan me ainoita, joilla ei ole kuivausrumpua tahi -kaappia..? Kun ei vaan ole. Olen aina ollut sitä vastaan ja olen vieläkin, ainakin periaatteesta, vaikka myönnän, että olishan se kätevä varmaan. Toissa viikonlopun jälkeen on jotenkin ollut pyykkiä ihan hirveästi ja koko viikon on kone laulanut. Tai no, kun ei sitä oikein illassa ehdi kuin koneellisen pestä, kun mennään ajoissa nukkumaan. Sitten sitä pyykkiä on kuivamassa kylppärin täydeltä sekä lattiatelineessä milloin missäkin... Pyrin kyllä vastustamaan kyseisen mööpelin hankintaa viimeiseen asti. Joissain asioissa vain olen vanhanaikainen ja ajattelen, että eihän sitä ole ennenkään tarvittu:)

Nyt jotenkin alkaa tympiä nämä kelit. Vettä vaan sataa ja on niin pimeää. Miksei vois tulla lumi ja talvi? Ei pimeys sinällään haittaa mutta kun tykkään talvesta, tulis enemmän joulun odotus fiiliksetkin. No, onhan tässä toki aikaa. Mutta mulle vaan on jäänyt mieleen yks syksy joskus 90-luvun puolivälin tienoilla tai vähän ennen sitä kun tuli A.Kiven päivänä 10.10. lumi ja se oli pysyvää se. Oi niitä aikoja.

Olipas Onni taas sitkeä ja kiukkuinen kuin ampiainen ennen kuin nukahti. AIka väsyneen oloinen oli. En tiedä auttaako ajatella, että kello olis " entistä" aikaa jo 22..?

Kyllähän näihin iltoihin saattaa vaikuttaa sekin, että monesti arki-illat menee niin, että toinen on harrastamassa (yleensä minä) eikä varsinaista yhteistä puuhastelua ole. No, kerranhan me yritettiin sitä ja siitä seurasai puolen tunnin itkupyöräily ja äidin salille lähtö:)

Ei vaan panin eilen merkille, kun oltiin koko päivä yhdessä minä, mies ja Onni. Kuinka Onni nauttikaan siitä! Olen ennenkin huomannut, että on niin hyväntuulinen ja kaikki sujuu kuin rasvattu. Vaikka arkisinkin iltaisin Onnin nukkumaan mennessä koko perhe on kyllä koossa, niin kun on takana tarhapäivä ja pitkä ero vanhemmista, illat voi sitten olla hankalia.

Eipä silti, itsekin nautin viikonlopusta, lauantain krapulaa lukuunottamatta. Eilinen oli oikein kiva päivä ja tuntui pitkästä aikaa sille, että jatkuispa viikkis vielä. Katsottiin niin hemmetin hyvä leffakin illalla, Wild Hogs (tai jotain, Villit Karjut). Vitsi että sai nauraa, nauroin vielä sängyssäkin:) Suosittelen.

Nyt kuitenkin saunomaan.

T-P

Vierailija
9/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla olen lukenut pyykinkuivauskeskustelua. Meillä ajankohtainen hankinta. Tekstiileitä kun eii voi siitepölyallergian vuoksi ulos kuivamaan kesälläkään niin kyllästyttää sisälläkuivaus. Pyykit kyllä kuivavat yön aikana takan vieressä mutta silti. Kuivauskaappia mielin. Kun rakennettiin, niin malli joka meillä olisi tullut kyseeseen, maksoi reilut 2000e (kondensoiva). Se oli liian suolainen hinta pyykin kuivaukseen. Nyt hinnat ovat laskeneet. Minua viehättää ajatus kuravaatteiden, kumppareiden yms. kuivausmahdollisuudesta.

Mimmulle leppoisaa työyötä!

Ulkoilusta. Susien runsastumisen vuoksi, en uskalla jättää tyttöjä yksin ulos, edes siksi aikaa kun haen sisältä paperia nenien niistoon. Eivät sudet ole lapsia vieneet sitten 1800-luvun ja silloin ei kuolinsyy-tutkimusta ollut, kuolinsyyksi kirjattiin se mitä papille oli kerrottu. Oli vain paljon lapsia ja vähän ruokaa.. Mutta en siis uskalla jättää lapsia yksin. Parempi vara kuin vahinko. Voisimpa ottaa esim. muutaman kappaleen kaukasianpaimenkoiria.. Nyt mietin aseenkantoluvan hommaamista.. Tilastoista kyllä selviää, että kumpiko on isompi riski, sudet vaiko aseet lapsiperheessä.. Suo siellä vetelä täällä.

Mitähän ajatusten virtaa seuraavaksi. Tuntuu ettei päässä virtaakkaan enää yhtään mitään. Otampa itseäni niskasta kiinni ja menen korjaamaan lelut pois lattioilta, äh, kun se jäi tekemättä tyttöjen kanssa. Muistatteko aikaa jolloin lelut mahtuivat yhteen koriin? Nyt tuntuu ettei yksi huonekkaan riitä.. Tai kun wc-paprua ei kulunut yli rullaa päivässä? " Hatara muistikuva"

Mukava olo jatkuu vieläkin hauskan viikonlopun jälkeen. Harvinaista herkkua meillekkin, tuo laatuaika. Äiti antoi sen meille joululahjaksi, käytettiin se nyt, kun äitini ei välttämättä enää jouluna ole lastenhoitokykyinen. Soitin äidille ja hän sanoi että olo on edelleen ihan raato, kun ei lapsilta saanut yhtään levättyä. Niimpä, itse sitä väsyy myös, vaikkei sytostaattihoitoja ja niiden aiheuttamia hermovaurioita itsellä olekaan. Sini tuossa jo kyseli että milloin mennään seuraavaksi mummolaan.. Jospa nyt antaisin mummolan väen vähän elpyä edellisestä koetuksesta. Vaikka Aavista onkin ikävä ja vaikka värikarttojen maailma onkin niin ihanan ihmeellinen! :o)

Äh, ne lelut, pullojen pesut ja NJ-litkujen teot.. Gotta Go!

Lila75

Vierailija
10/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy yskii,oli jo parempanamut nyt tuntuu yskä pahenevan..kauankohan tuota voi vaan seurata?!Jos tulee kipeäksi ni voi ongelma!Mä meen seiskaks ja seuraava tulee kasilta,liuta lapsia siinä välissä..Pienen paikan onelma et ei ole muista ryhmistä apua!Miehelläki tais olla töissä jotain palaveria tms.

Meillä ei ole kuivausrumpua tai -kaappia!jos nyt eka sais toimivan koneen.Talossa on ilmaset,hyvät,isot koneet,kuivausrumpu ja -huone.Vuoroja on paljon vapaana.Siellä melkein pyykkään.Lakanat ja pyyhkeet kuivatan siellä,vaattet saunassa kotona.Ihan ok pärjää näinkin.

Hui susia Lila!Enpä jättäs minäkään lapsia yksin.Enkä kyllä typyäkään jätä täällä ilman veljeään..

Meillä typyn iltoihin vaikuttaa paljon olenko kotona.Vkl illat menee yleensä paremmin kun kaikki kotona,nämä kun mies on treeneissä menee ihan ok,mut ku mä oon jumpas saa isi aina kiukut niskaansa!

Mut kai se on ihan selvä ku 3vuotta oltiin päivätpitkät yhdessä..

Ankkis:Toivottavasti saat unelma paikan!Koitahan jaksaa!

Hilun kuvioita minäkin utelen??

nyt tuli mies kotiin :-)

jatu

Vierailija
11/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pesee mun työkuviot: Kahvilassa olen töissä, ei sen kummempaa. Vaihtelua kotielämään ja vähän palkkaakin, teen 30 tuntista viikkoa. Ei unelmaduuni, mutta ihan mukavaa.

Miljoonan tonnin kivi pudonnut harteilta kun lopetin koulun, ala olisi ollut sitä mikä mun syräntä on lähellä, mutta vaatimukset olivat liian korkeita mun kapasiteetille. Eli nimi ammattiKORKEAkoulu on kyllä kohillaan :)

Pöpöistä. Juu, en minäkään halua ketään tahallani tartuttaa, enkä änkeä kenellekään kipeänä kylään. Meillä ipanat aika vähän sairastellu, joten ollaan menty kylään vaikka siellä jonkun nenä vuotaisi. Se lentsu pirulainen voi liihotella vaikka Alepasta mun mukana kotiin Jos meillä joku räkiksessä, niin kysyn kyllä aina että voidaanko flunssaisena tulla. Yrjö puolestaan on niin viheliäinen kaveri, että sen yritän kiertää kaukaa, vaikka senkin voi sieltä Alepasta saada mukaan, ei auta kiertelyt eikä kaartelut :)

Nukkumaankin pitäisi mennä, jotta aamulla jaksaa töihin. Hyveli yöteli teillens.

Hilu

Vierailija
12/43 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Venla on edelleenkin hereillä. Nukahti illalla autoon ja nyt ei neitiä sitten nukuta ollenkaan.

Meillä ei oo kuivausrumpua. On kylläkin jossain vaiheessa hankinnassa.

Käsien pesusta yms. Meillä ei käsiä desinfioida. Yritän että lapset, varsinkin Veeti pesesi kädet ulkoa tulon jälkeen. Ei olla asiassa kovinkaan tarkkoja. meille saa tulla vierailemaan jos on flunssaa yms. Jostain lapsukaiset sen flunssan kuitenkin saavat. Muilta itse kyllä kysyn että sopiiko tulla jos meijän lapsilla on flunssaa.

Veeti on ihan hurahtanut rottatouille jutuille. Haluaa nitä kaikkia mahdollisia pehmoleluja, pelikortteja jne. Ja haluaa mennä sen leffateatteriin katsomaan, en vaan yhtään tiedä jaksaako koko elokuvaa vielä katsoa.

Ja Veeti lukee jokaisen leluesitteen joka postitse tulee todella tarkasti. Ihan on tietyt jutut mitä niistä haluaa. Haluaa pleikkarin, autot leffan lakanat, sukset, lego lentokentän jne jne.

Veeti on myös keksinyt että haluaa alkaa pelaamaan jääkiekkoa ja kuulemma HIFK.ssa, pelaamaan amerikkalaista jalkapalloa ja alkaa nyrkkeilemään. On siinä pojalla taas harrastustoiveet. lupasinkin että pääsee sitten kun täyttää 4 jääkiekko kouluun jos sitten sitä vielä haluaa.

Mutta nyt nukkumaan ja pitää koittaa saada Venlakin nukkumaan.

Öttis, nukkuva Veeti ja Venla jota ei nukuta pätkääkään

Vierailija
13/43 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kakkos sivulle jo pino tipahtanut. Mitään järkevää kirjoitettavaa ei oo, mutta jos jotain raapustaisi.

Tänään Veeti meni päiväkotiin. Hyvin jopa aamulla heräsi ja reippaana halusi päiväkotiin lähteä. Mies just lähti hakemaan Veetiä päiväkodista.

Venlalla kamala flunssa. Käytin neidin tänään lääkärissä kun flunssa on jo niin pitkään jatkunut. Venla herää öisin yskimään ja yskä ei millään meinaa loppua. Yskänlääkettä saatiin.

Ens maanantaina on veetillä puheterapiaa. Saas nähdä mitä mieltä terapeutti on Veetin puheesta. Harmi vain kun se puheterapeutti joka meillä keväällä oli on lopettanut ja nyt on joku uusi.

Tulkaahan kaikki sanomaan böö.

Nyt pyykkejä laittamaan. Oon tänään ehtinyt heti aamusta paljon siivota. Kaapit odottaa siivoamista vielä.

Öttis ja lapsukaiset

Vierailija
14/43 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys alkaa viedä järjen. Aivoissa ei liiku mitään, hymyilen ihmisille tyhmää hymyä ja en keksi edes puhuttavaa. Kunpa jo pian saisi nukkua, mut se on kai turha toivo.. Olen taas varsinaisessa ajokunnossa, kun neljältä karautan Pasilan asemalta ajotunnille iki-ihanaan ruuhkaan.

Tänään oli Nekun kerhokeskustelu. Se oli nopeasti ohi; ohjaajan mukaan Nea on reipas, omapäinen, mutta kiellot menee kuitenkin perille. Leikkii onnellisena varsinkin yhden tytön kanssa ja ei ole ollut mitään pelkoja. Välillä vetäytyy leikkimään itsekseen. Nämä uutiset oli kiva kuulla! :)

G: Ei kuivausrumpua, mutta haaveissa on. Pyykkiä tulee valtavia määriä ja aina pyykkitelineet pitkin asuntoa, inhottavaa. Mä kammoan sairasteluja aika lailla, koska muutenkin niiiiin kamalia yöt, kun Mini herää tunnin välein ja meillä lapset tavallisen flunssankin kanssa valvottavat kamalasti, itkevät öisin ja tuntuu ettei voimia mihinkään enempään kärsimykseen.. Toki Nea tuo kerhosta pöpöt kotiin, mutta ihan räkäisiä vieraita ei huolita. Kädet Nea on oppinut pesemään aina kotiin tultaessa ja kipittää yleensä käsipesulle ilman komennusta. Aika terveinä ollaan kuitenkin pysytty, ei koskaan ripulia tai oksennustautia, 2 korvatulehdusta koko 3-veen aikana ja muutama nuha vuodessa. Tänä syksynä sairastettu useammin..Desinfiointiaineita ei olla koskaan käytetty.

Öttis, ihana koira teille tulossa! :) Veetilläpä tarkat suunnitelmat! :) Nea pelkää lelukuvastoja, kun niissä on niitä örkkileluja, piti laittaa kuvasto pois, kun raukka tärisi aamulla pelosta kuvastoa katsoessaan.. Eilen sai traumat Barbapapasta, kun siinä oli tulivuori, meidän pikku herkkis. Parempi pysytellä titissä ja myyrässä ym..

Hilu, ihanaa että sulla mukava työ! Mulla sellanen olo tällä hetkellä, et joskus työelämään palatessa oisin mielummin jossain kahvilassa, kuin oman alan hommissa. Tuntuu, ettei jaksais kuunnella ihmisten murheita omien huolien päälle..mut aika näyttää minne päädyn.

Mimmu, ehditkö töihin`?

Ankkikselle toivon uutta, ei niin stressaavaa työtä!

Lila, ihanaa et saitte miehen kanssa yhteistä aikaa ja äitisi jaksoi hoitaa tyttöjä. Kunpa itsekin pääsisi miehen kanssa edes syömään. Eilen just puhuttiin, että tää on nyt tätä aikaa, kun lapset pieniä, mut että kyllä tää vielä helpottaa! Mini kun vähän isompi, tytöt viihtyy varmasti hyvin muutaman tunnin vaikka ystävien luona!

Mun pitäis miettiä Minin synttäreitä, ei jaksais mitään järjestää tän unettomuuden kanssa.. Pidetään ihan pienet juhlat. Ja neuvolakin pitäis varata. Perjantaina edessä soijamaitoaltistus. Koko viikko kamalan kiireinen ajotunteineen ja lääkärireissuineen. Meillä olis aikomus perheen voimin alkaa käymään meidän srk:n iltakirkossa sunnuntaisin. Nekku odotteli, et pääsis Jatun Typyn kanssa lastenkirkkoon, mut viihtyi siellä hyvin mun ja Minin kanssa. Oli ihana ilta! :)

Tytöt nukkuu vielä. Pitäs siivoilla hieman, ennen kuin mies tulee puolen tunnin päästä ja sit ajamaan, kamalaa miten taas jännittää! Inssi ens viikon to. Jos en pääse läpi, paniikki on kamala sillä sen jälkeen ajo-opettaja hankkii uuden auton.. Ja Volvolla on varmaan erilaista ajaa, kuin Opelilla, mut sen näkee sitten. Pälä pälä. Nyt meen! Hyviä vointeja kaikille, ootte ajatuksissa. Vielä se, et tosiaan joulu lähestyy. Onneks kesällä alemyynneistä hankin jo osan lahjoista. Ikäväkseni tunnustan, että olen jo mursunnut pakastimesta lähes kokonaisen piparkakkutaikinalevyn. Röh.

Enkeli1 ja Nea ja Mini

Vierailija
15/43 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaan suuntaan menossa, mutta matkaa on vielä jäljellä. Iika oksensi illalla ja nyt ripuloi. Kukaan ei oo oksentanu tänään.

Muistuttakaa, et palaan pyykkihuoltoasiaan.

T@hti

Vierailija
16/43 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkua on kutittanut ihan vimmatusti jo yli vuorokauden putkeen (okei, yöllä vähän hellitti). Nenäkin vähän vuotaa. Tänään on ollut sellainen olo, että en jaksa mitään. Olo ei ole sen arvoinen, mutta tekis mieli vaan valittaa ja rutista ja vetäytyä peiton alle. Vatsa on sika kipeänä, ilmaa täynnä. Tietty juuri tänään mies sitten päätti tulla kaupungin kautta kotiin, kun niillä nurkilla oli työasioissa. Saa nähdä joudunko laittamaan lapset yksin nukkumaankin. Helpotin jo eloa ja mieltäni käymällä lasten kanssa Hesessä syömässä ja samalla ostin esikoiselle kivan hameen ja neuletakin Lindexin alennuskupongilla. Joulu tulee:)

Olette ajatuksissa, en jaksa nyt eritellysti kirjuutella ajatuksiani kaikille. Haa, mies jo tulikin!

Vierailija
17/43 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan kyllä ajatella jo aika tympeitä ajatuksia tuon pojan vuoksi. Miksi pitää joka ilta huuuuutaaaa?!?!? Siis pojan ja äidinkin. Nytkin oli väsynyt ja kun yks juttu meni pieleen nukkumaan mennessä, sitä seurasi puolen tunnin huuto sessio! Jonka aikana siis minä menetin hermoni kun en voi ymmärtää. (No ei kai noita 3-vuotiaita aina voikaan ymmärtää..) Sorruin taas siihen jos et rauhoitu, vien uninallet - juttuun. Ja tehosko? No eipä todellakaan.

Tietysti koitan ajatella positiivisesti, että ärhäkällä luonteella tulee toimeen tässä elämässä (epätoivoista, tiedän) mutta välillä tuntuu, että nämä raivokohtaukset on ihan kohtuuttomia. Tämän iltainen lähti siitä, että kun Onnilla on tapana laittaa huoneen ovi kiinni, sammuttaa iso valo ja kävellä huoneen toiseen päähän laittamaan yövalo päälle. Nyt se harhailikin jossain väärällä suunnalla ja opastin sitä ja kun erehdyin koskemaan, että ohjaan sen oikeaan suuntaan! Siitä se alkoi sitten.

TYmpäsee siksikin, että meillä oli mukava ilta, leivottiin pullaa ja oli oikein hauskaa, joskin näin, että väsymys oli suuren suuri ja imurin johto väärässä kohtaa lattiaa meinas saada sen hermostumaan myös ihan hiiteen.

Nää on näitä päiviä, joita toisinaan tuntuu olevan harva se päivä ja mietin, että miksi en ole tavannut koskaan aiemmin yhtä kulmikasluontoista taaperoa.

Taisin kertoakin tässä iltana eräänä kun oli sama homma, että ipana huutaa sängyssään ja mies sitten matkii ja ivailee keittiössä. Kun sanoin, että älä viitsi olla lapsellinen, Onni on vaan väsynyt ja huutaa siksi niin mies siihen aika tympeän kuuloisena sanoi: Se on ollu 3 vuotta väsynyt. Niin, viittasi tietysti siihen, että harvoin meillä asiat sujuu ilman a)huutoa ja itkua tai b) ilman pientä luovimista.

Tiedän, että te ootte ihan täynnä tätä meidän nukkumis-ynnämuuta tappelua mutta mihinpä muualle sitä purkaisin..? Suurin kummastuksen aiheeni onkin, kuinka vanhaksi Onnin pitää varttua, että se oikeasti osaa mennä itse nukkumaan?

-------------

Hilulle onnea uudesta työstä! Kuulostaa sille, että se oli oikea ratkaisu sulle. AInakin kuulostit paljon helpottuneemmalta nyt, kun ratkaisu on tehty.

Minä vielä tuohon pöpöjuttuun lisään sen verran, ettei mekään sairaina olla menty kylään, jos lupaa ei kyläpaikasta ole annettu. Nuhaisiin perheisiin ollaan menty kyllä yleensä, ainakin jos nuha on ollut jo menossa ohi. Mahatautisia ollaan vältelty ku ruttoa ja yhtään moista tautia ei meidän perheessä ole sairastettu. Itsekin olen siitä kärsinyt viimeksi n. 15 vuotta sitten. Toisaalta, viime keväänä yritettiin saada vesirokko 3-4 eri lapselta, tuloksetta.

Nyt painelen iltapalalle ja taidanpa maistaa yhden vastaleivotun pullan.

Sorge omanapainen tympeä viesti. En vaan tahdo jaksaa. Se ei nuku nimittäin vieläkään ja pian on 3 varttia mennyt.

T-P

Vierailija
18/43 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Halloweenia! Näin kansainvälistymisen kunniaksi:)

Flunssa vaivaa. Tekis mieli mennä kotiin, mutta kun ei muka kehtaa jne. En tiedä onko tarpeeksi kökkö olo kuitenkaan.

Vierailija
19/43 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin kuin kepponen, huumorintaju on vähän jäissä :)

Tulin vaan sanoman böö, paremmalla ajalla lisää sitten!

äk + pojat

Vierailija
20/43 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, lähdin aamupäivällä kotiin töistä, kun työkaverikin alkoi sanoa, että tartutan siellä kaikille taudin. Ärsyttää, kun ei ole kuumetta. On ihan lintsari olo. Vaikka eipä ole olo kohentunut, vaikka olen monta tuntia jo maannut kotona sängyssä ja sohvalla. Miksi on niin syyllinen olo, vaikka olen tänä vuonna ollut jopa yhden päivän sairauslomalla. Miksi pitää leikkiä jotain superihmistä joka jaksaa missä tahansa kunnossa olla töissä, kun todellisuudessa tekee mieli vaan kaivautua peiton alle vaikertamaan.

Onko muille tuttuja fiiliksiä? Vai tuleeko muille kuumetta helposti, että on selvä syy jäädä kotiin. Ja taas huijaan itseäni, ihan kuin ilman kuumetta ei vois olla tarpeeksi sairas olo.

T: Ynis, kohta nenäliinapaketin kuluttaneena