Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** ENSKAT vko 44 (29.10-4.11) **

29.10.2007 |

Huomenta ja hyvää alkanutta viikko kaikille enskoille :)

Viime viikon jutustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11549529&p=&mpage=1&tmode…

Saikku: Mä muistaakseni kävin ensimmäisen kerran neuvolassa rv 10. Väsymys kuuluu tuohon alkuraskauteen, muista vaan levätä ja ottaa rauhallisesti.

Gaiole: Pitää täyttää parhaan taitonsa mukaan ja laittaa tuonne meidän palkkikseen lappu menemään, saavat täyttää siellä tarvittavat kohdat ja laittaa liitteet. Toivottavasti se menee sieltä sitten eteenpäin Kelalle.

Mutta nyt takaisin töiden pariin.

-Sara-Maria rv24+4-

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo aamutuimaan neuvolassa ja ihanaa, turvotus on laskenut ahkeran juomisen myötä! Tässä tuloksia:

RV 32+0

Painomuutos ¿ 300 g/vko (jesh)

Turvotus ¿

RR 108/73

Pissa puhdas

Hb 127

Sf-mitta 26

Syke 145-150

Liikkeet ++

Hemppa oli onneksi noussut ahkeran raudan syönnin jäljiltä, nyt alkoi myös D-vitamiinin popsiminen. Piiperöllä kaikki ok, mutta oma jaksaminen on sitä sun tätä. Viime yö meni taas valvoessa. Onneksi olen nyt kotona, niin ei tartte siitä stressiä ottaa, voi levätä keskellä päivää.

Hermionelle ja Onnille vilkutukset! :) Kiva, kun käyt meitä täällä vilkuilemassa.

Dragonilla on tosiaan alkanut jo irtsanomisaika yksiöstä¿ *sup sup* sinne!

Mutsiko kanssa vaan pinoutumaan ahkerasti :)

Sase: Meidän piiperöllä oli sykkeet alussa 150-160 luokkaa, nyt ne on olleet jo pitkään 140-150 joka kerta.

Sara-Maria: en osaa kovinkaan kommentoida vakuutusyhtiöistä, kilpailuttaa tosiaan kannattaa. Aiotteko ottaa sen syntymättömän lapsen vakuutuksen? Me otettiin, ihan kaiken varalta. Maksaa kyllä itsensä takaisin, jos tulee jotain vaivoja. Ifillä oli siitä huono se vauvavakuutus, että se katkesi jotenkin syntymän jälkeen ja uuden pystyi ottamaan vasta 2kk iässä. Eli jos siinä välissä tulee vaikka korvatulehdus, niin se rajataan sit pois vakuutuksen piiristä... Ja usein kotivakuutus pitää olla samassa yhtiössä kuin se vauvavakuutus.

Sanle oli tehnyt löytöjä Benettonilta :) Neuvolakuulumisetkin oli hyviä, ei muuta kuin jaksamista sinnekin suunnalle!

Susanna-85- kaipailen¿ mitä sulle kuuluu?? Meillä oli samoihin aikoihin lasketut ajat, niin olis kiva kuulla miten siellä menee. Tulehan pinoutumaan!

Tänään voisi ottaa rennosti ja katsoa vaikka jonkun leffan, mitä olen taivaskanavilta nauhoitellut. Ja sitten pikku päivänokoset, jos vaan siihen kykenen. On aika vetämätön olo, kun tuli valvottua koko viime yö. Ja jossain vaiheessa voisi kaivaa esille jouluaiheiset kirjat ja katsoa, löytyskö jotain kivoja reseptejä :) Vois pikkuhiljaa alkaa harjoitella vaikka joulumakeisten tekoa¿ eka satsihan on ihan kokeiluerä ja omaan suuhun¿ :D

Se on kuulkaas marraskuu nyt, enskat! Terkut kaikille!

Gaijis ja piiperö 32+0

Vierailija
22/31 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikille!

Mukavaa lueskella juttuja täällä kun melkein kaikki on niin eri vaiheissa kuin itse. Suuri osa jo pitkälle yli puolen välin. Voi kun itsekkin jo olisi. Toisaalta aika menee tosi nopeesti.

Onko jollain kokemuksia aiheesta tukivyö? mikä olis paras, jos ostaa uutena niin minkä hintaisia, mistä jne... Mun pitäis sellanen hommata jo nyt mutta mulla ei aiheesta juurikaan tietoa ja veikkaan ettei rakas siskonikaan tiedä. Tuntuu et mun lähipiirissä kaikilla noi raskaudet on sujunu tosi hyvin ilman mitään ongelmia (yhtä lukuunottamatta) niin nyt kun niiltä kyselee jotain niin eivät osaa sanoa mitään.

Mulla on siis selkä ollut jo pitkään rikki. Oli välilevynluiskahdus alkuvuodesta ja se ehti parantua. Oli kyllä alun alkaen tiedossa et selkä ei tuu välttämättä kestämään raskautta, enää ikinä. No, kaikki suht hyvin kuitenkin. Lääkkeitä tosin joutuu popsimaan oikeestaan päivittäin ja töistä oon ollu sairaslomalla kohta 2,5vk ja 1,5 ois jäljellä. Ajattelin mennä sitten töihin kokeileen tuleeko duunista mitään ja katsoa sit mitä jatkossa. Tämän takia se tukivyö tulisi tarpeeseen jo nyt. Muuten olen voinut suhteellisen hyvin koko raskauden ajan, mitä nyt oientä pahoinvointia silloin tällöin ja lievää " krapulaisuutta" . Oli mulla tossa aika paha migreenikohtaus muutama viikko sitten ja olin muutaman tunnin sairaalahoidossa tämän takia. Yleensähän se migreenikin kuulemma helpottaa raskauden aikana mut mulla todettiin se vaiva vasta tuolloin. Nyt syön sitten estolääkitystä tuohon.

Meillä odotetaan lähipiirissä myös toista vauvaa syntyväksi samoihin aikoihin kuin omani. Miehen veljen perheeseen olis tulossa toinen ja LA on 12 päivää meidän jälkeen. Saas nähdä miten käy.

Tässä oli nyt todella itsekeskeinen tekstinpätkä...

Millä viikoilla muilla on raskaus alkanut näkyä ulospäin? Musta on jo pari viikkoa selkeästi nähnyt. Pari tyyppiä (mukaan lukien oma aiti) on jo kyselly että olenko varma että on vain yksi tulossa. Np-ultrassa näkyi vaan yksi ja rakenne ultra on 27.11. On kyllä hieman alkanut mietityttään. Ehkä tämä vainoharhaisuus on ihan normaalia...

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!!!!!

T: Paco rv tasan 16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä toivottaa tsemppiä loppusuoralla oleville!!!

Ja myös muille...

T: Paco

Vierailija
24/31 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotinetissä ollut ongelmia, joten kirjoittelut jääneet taasen... Tosin tässä viime aikoina ollut vähän muitakin probleemia olotilassa, joten aloitetaanpa hyvin omanapaisesti:

(.) Viikonloppuna iski inhottava kipu alamahaan ja -selkään ja supistelikin melko reippaasti ja kipeesti. Ei kuitenkaan säännöllisiä suppareita ollut, mut soittelin kuitenkin äitipolille ja neuvolaan ja kyselin ohjeita. Otettiin pissinäytteet ja muita näytteitä tulehdusten tutkimista varten ja niinhän sieltä pissitulehdus löytyi. Nyt sitten antibioottikuurilla. Säikäytti nuo supparit kuitenkin jonkin verran, kun kyllähän tuo Pätkis sais vielä viikon-pari tuolla masussa viipyä! Onneksi Pätkis liikuskelee mukavaan tahtiin, niin sen suhteen ei ole tarvinnut olla huolissaan. Sydänäänetkin oli hyvät, kun neuvolassa kävin. Muutenpa tää elämä nyt on tällaista odottelua sanan varsinaisessa merkityksessä!

Sit parit kommentit, sori kun jää vähän vähäisiksi (yleisellä koneella ei oikein voi paneutua :( ), joten täs vaiheessa jo kaikille enskattarille moikat ja halaukset!

Saikku: no mutta voi miten ihanaa, että vanha kuumeilukamu ilmestyi tälle puolelle! Oikein paljon onnea plussauksesta ja tervetuloa mukaan jutustelemaan!

Bianco: Onnittelut pienestä poikavauvasta ja ihanaa vauva-arkea!

Dragondream, Sanle ja Malaika: teille kaikille yhteisesti toivottelen tsemppiä ja jaksuja viime metreille. Ja suppareita tietty myös... Perästä tullaan, vaikka tuossa maanantaita vasten yöllä supistellessa tosiaan alkoi jo tuntua, että näinköhän tässä alan teitä jo ohitella... Mut ei vielä!

Dajm + Pätkis 37+0

Vierailija
25/31 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen uusi tällä palstalla, silloin tällöin olen kirjoitellut tuonne maalismussukoihin...

Eli olen 27vuotias tuleva äippä helsingistä, raskaus on ollut kauan odotettu ja nyt niin pitkällä että todeksi uskon... viikkoja takana 21 ja eddie ruvennnut potkimaan niin että miehenikin tuntee potkut.

Raskaus on ollut helppo, alkuraskaudesta oli hieman kuvotusta, mutta sekin loppui kuin seinään kun 12vkoa tuli täyteen.

Molemmat ultrat käyty ja pikkuisella on kaikki hyvin =)

Onneksi pian on maaliskuu ja saa käärön syliin

Eddie

Vierailija
26/31 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tervetuloa taas kaikille uusille!! Mukavaa kun pikkuhiljaa ilmestyy uusia tyyppejä kun meitä vanhoja alkaa putoilemaan pois ;)

Tänään neuvolassa taas kerran....pikkuisella kaikki hyvin. Eipä siellä ihmeempiä kuin neuvolatäti taas toivotteli onnea, että jos nyt viikonlopun aikana jotain tapahtuisi..heh...

Huomenna olis mies menossa kaverin varpajaisiin niin vois olla hyvä aika synnytys alkaa...eikös siinä aina niin käy kun on jotakin menoa. Sitten tulis samalla se halloween-vauvakin...no, eipä nyt toivota liikoja!!

Kaupungilla aikana kuluksi pyörin ja tuli mieleeni, että ostan kynän jolla saa vaatteisiin merkattua omistajan. Jos joskus tulee vauvanvaatteita lainattua kavereille niin tietää mikä kenenkin on.

Vielä pitäisi iltapäivällä lähteä vakuutusyhtiöön istumaan. Siirretään kaikki vakuutukset toiseen paikkaan. Tuleepahan sekin nyt sitten tehtyä vihdoin viimein.

Mites...olikos se Butterfly joka oli menossa vielä ultraan...?? Sorry jos muistan väärin...mites siellä on mahtanut mennä??

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Dragondream 40+2

Vierailija
27/31 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pitkästä aikaa, mä en oo oikein ahkerasti jaksanu kirjoitella!

Eilen oli neuvola, sain mm. ne Kelan paperit täytettäväksi!

rv22+0¨

Paino +520g/vko, kokonaismuutos ekasta neuvolasta nyt 5,3kg!

pissa ok

verenpaine 130/75

sf-mitta 18,5

syke 140

liikkeet ++

Joku kirjoitteli sykkeistä- meillä ne on kovasti laskeneet, ekalla kuuntelukerralla 12+5 oli 160, sitten rv 16+4 oli 150 ja nyt 22+0 oli 140. Kuuluuko ne noin laskea? Ja ultran mukaan olis poika tulossa jos siihen on uskomista!

Painon nousu vähän huolettaa mutta ei toi kokonaispainonnousu vielä kauhean kova ole. Mutta 2 kk aikana tullut melkein 5 kg! Ennen raskautta olin normaalipainon ylärajoilla (BMI 25)joten ei sais kauheesti tulla. Mutta kun on koko ajan niin kauhea nälkä.. Koirakin on " sairaslomalla" niin sen kanssa ei lenkille pääse(tassu kipeä) ja yksin oon niin laiska lähtemään. Seliseli.. :)

Paco kyseli tukivöistä. Mulla on Anitan tukivyö, tämmöinen aika kapea ja heppoinen. Kyllä tää jonkin verran auttaa jos vaan muistaa pitää. Ihan äitiyskaupasta ostin ja n.40¿ maksoi. Olishan semmonen leveämpi varmasti tukevampi mutta jotenkin mua pelottais että mun selän omat lihakset surkastuisi ihan täysin..

Viikonloppuna käytiin kattoo se Paksuna-leffa. Ei ollu mitenkään kauhean hauska, aika semmoinen stereotyyppinen. Vastoin mun odotuksia ei siellä leffateatterissa kaikki muut katsojat olleet ainakaan näkyvästi raskaana.. Mä olin ainoo..

Joo, nyt takas töihin! Hyviä vointeja kaikille!

cotine 22+1

Vierailija
28/31 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cotine: Kyllä meilläkin on sykkeet alusta laskeneet. Niin siinä ilmeisesti käykin. Ja kyllä noi poikasykkeiltä kuulostaa :) Meilläkin oli alussa tosi korkeat sykkeet ja mut nyt ovat tasoittuneet sinne 135-150 pintaan riippuen vähän tietenkin miten vilkkaalla päällä kaveri on kun niitä kuunnellaan. Niin ja meillekin siis poikaa odotetaan..

Sanle ja Veikka 38+3

Vierailija
29/31 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Kirjoittelin tuonne kesänuppuihin, mutta kun heillä kaikilla melkein jo on lapsia, niin siirryn tänne. Onko enskoilla msn-keskusteluryhmää ?

rv. 6+2

Vierailija
30/31 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinpa sitä pudottu jo toiselle sivulle. Eilen tuli käytyä pitkästä aikaa metsälenkillä koiran kanssa vaikka vähän lunta taivaalta tulikin, mutta mukavaa oli. On ollu koiralla oikein koiranpäivät ku on saanut raakaa luuta syötäväks. En uskaltanu antaa syödä koko luuta kerralla joten on saanut sitä syödä parin päivän aikana. Tänään taitaakin ulkona olla aika petollinen keli ku on pakkasta. Pitäänee liikkua varovasti.

Sanle: Hyvä, että kengät löytyi ja muitankin löytöjä tuli tehtyä.

Gaiole: on tarkotuksena ottaa se syntymättömän lapsen vakuutus. onhan tässä vielä hiukan yli viikko aikaa ennen kuin se kolme kuukautta ennen laskettua aikaa tulee eteen. Kieltämättä eilen kyllä päätettiin mihin vakuutusyhtiöön tullaan kaikki vakuutukset siirtämään. Ei nimittäin olla tyytyväisiä siihen lapsivakuutukseen minkä nykyisestä sais eli If:iin. Hyvä, että turvotus on siellä laskenut ja neuvolassa näytti kaikki olevan hyvin.

Paco: en ikävä kyllä osaa auttaa tuossa tukivyöasiassa, mutta varmasti kannattaa tuossa tilanteessa hommata ajoissa :)

dajm: hyvä, että vaivaan löytyi kuitenkin selitys ja tulehdus saatiin hoitoon. Odottavan aika tuntuu varmasti välillä pitkälle mutta kohta sielläkin on oma nyytti kainalossa :)

edddie ja ansutyttö: tervetuloa munkin puolesta tänne meidän pariin. Käyttekö lisäämässä omat tiedot vielä tuonne meidän esittelypinoon niin päivittelen ne sinne. Tässä linkki:

Dragondream: suppareita sinne :)

Contine: Ei tuosta painosta kannata olla huolissaan, jokaiselle niitä tulee :) Pakko itekkin yrittää ajatella positiivisesti ku viimeks oli tullu sen verran kivasti viikkoa kohti tuota painoa, pitää vaan toivoa että ne jää sitten synnärille.

Omaan oloon ei oo mitään ihmeellisiä muutoksia tullu. Nyt mieskin on jo tuntenut liikkeet, kivaa :) Kovasti kaikkea pientä tarvikketta tulee katteltua mitä sitä tarvis, pitää varmasti kohtaa alkaa osteleenkin niitä ettei jää viimetinkaan.

moikat kaikille enskoille :)

-Sara-Maria rv25+3-

Vierailija
31/31 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tervetuloa uusille!

Dajmin kuulumisia oli kiva pitkästä aikaa lukea, mietinkin jo tuossa yksi päivä, että missäs olet. Toivottavasti saat tulehduksen kuriin.

Te painosta tuskailevat, älkää huoliko, kyllä se tasaantuu. Mullakin jossain vaiheessa humpsahti painoa 1000g/vko, mut tasaantui taas seuraavalle kerralle. Laskin just keskiarvoa koko raskauden ajalle ja sain 350g/vko eli ihan ok, vaikka en kukkakeppi ollut minäkään ennen raskautumista.

Ja oma (.) Kylläpä meni taas viikonloppu vauhdilla... Perjantaina saatiin uusi auto (siis meille uusi) katsastettua ja rekisteriin eli sillä piti vähän ajella ja metsästää talvirenkaita... Lauantaina kierrettiin isien haudat ja koottiin tietsikkapöytää. Ja nyt on yhtäkkiä jo sunnuntai...

Juu perjantaina kävin siellä kontrollineuvolassa ja kaikki oli ok; pissasta ei labrassa löytyny mitään " väärää" ja verenpainekin oli jo tasaantunu 120/70. Muutenkin olo ihan ok, kun muistaa olla välillä vähän levossa. Papunen nujuaa liiankin kanssa, mut pitää olla onnellinen että nujuaa, niin ei tarvi huolestua. Viikon päästä normineuvola taas, tuntuu et saa rampata koko ajan.

Ei kai tässä kummempia. Mies iltavuorossa eli käytettävä tilaisuus hyväksi ja rentouduttava telkan ääressä...

Pore&Papunen 31 tasan