Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro raskauspahoinvoinnistasi

11.12.2005 |

Itsellä alkoi juuri pari päivää sitten tuo pahoinvointi ja olisinkin kiinnostunut kuulemaan miten muilla on mennyt pahoinvoinnin kanssa.

Lähinnä kiinnostaa millä viikoilla pahoinvointia oli ja milloin se oli voimakkaimmillaan. Lisäksi olisi kiva jos kertoisitte oliko pahoinvointi vain aamupahoinvointia ja että kävittekö usein oksentamassa.

Myös hyvät vinkit pahoinvoinnin kurissa pitämiseen otetaan ilolla vastaan.

T: Karmiini rv 6+5

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi pahanolon tunne vko:lla 8 ja loppui vko:lla 12. Mä en oksentanut mutta huono olo oli 24h. Ja olo olisi varmaan helpottanut jos olisi oksentanut. Kaikki oli pahasta, hajut, maut ja varsinkin jos näki jotain tv:stä piti vaihtaa kanavaa. Mulla auttoi vähän se että join koko ajan jotain hiilihappoista esim. limsaa. (huom, ei saa juoda light limsaa)

Joillekin auttaa se,että syö tietyn väliajoin,niin ettei nälän tunne ala edes. Ja toisille auttaa se,että syö tai juo jotain ennen kuin nousee sängystä. Vinkkejä on paljon,mutta se selviää vain kokeilemalla mikä itselle sopii!

Lilli81 15+1

Vierailija
2/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi pahoinvointi rv 5-6 ja kesti aina viikolle 30 asti. Välillä oli parempia aikoja mutta keskimäärin alussa oksennin 10 kertaa (pitkin päivää). Yleensä aina ruuan jälkeen iski pahaolo. Joka helpottui sillä, että söin vähän, mutta tosi usein. Ja etenkin kylmä/jäinen maistui. Sekä greippi helpotti myös pahaaoloa. Hajut, maut ja moni ruoka sai pahoinvoinnin laukaistua.

T: Kikero ja kohta 3 viikkoinen tytöntylleröinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin tuossa 7. viikolla, että miten voi muutamasta olusesta tulla sellainen rapelo. En siis tiennyt olevani raskaana, enkä osannut edes aavistaa sitä. Jotain rv 8-9 tein testin ja se sitten paljasti, miksei kahvikaan maistunut. Yleisetovaa oloa kesti tuonne rv 14 saakka.

Voimakkaat hajut, kuten kahvi, mikromakkara tai likaiset astiat saivat pötsini vellomaan. Kertaakaan en silti yrjönnyt (ehkä olisi vain helpottanut). Raikkaat tuoksut ja maut sensijaan helpottivat, esim. mehujää, omena, vesi ym.

t: H rv 28+2

Vierailija
4/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksentaminen alkoi heti kun tein testin, eli rv 6 ja loppui joskus 15-16. aamuni aloitin ykäämällä ja viimeiseksi illalla samoin. siis ympärivuorokautista, töissä oli kamalaa, (lomittaja) jälkeiset, sonta ja eläinten rehun haju teki pahaa, normaaleista hajuista puhumattakaan. paino putos pari kiloo, eikä alkanu nouseen vasta kun viikolla 22...

mutta sitten loppui, siitä lähtien on olo ollut loistava.

leenu ja pyry 29+3

Vierailija
5/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 rvoa oli täynnä. Muutama päivä oli miedompaa, kunnes paheni oksennustaudin kaltaiseksi pahoinvoinniksi samalla viikolla. Pahinta oli ensimmäiset 4 viikkoa. En pystynyt syömään kuin silloin tällöon näkkäriä, mandariinia tms. EN pystynyt juomaan oikeen mitään, kaikki teki pahaa ja oksensin noin 10-15 kertaa päivässä. Oksennusrefleksi tuli koko ajan, mutta eihän sitä ollut paljoa mitä oksentaa. Pahin viikko oli 6-8. Olin sairaslomalla ja makasin lähinnä sängyssä. Mies tai äitini oli kotona hoitamassa esikoista.Kaikki normaalielämä jäi ( en ole käynyt salilla, en ole jaksanut käydä kävelyllä, kauppaan oli kauheaa mennä kun hajut ällötti niin paljon). Pahoinvointi on ollut ympärivuorokautista ja yölläkin olen herännyt oksennuksentunteeseen.

Nyt menossa viikko 12 ja nyt on vähän helpompi olla. Olen parin viikon ajan pystynyt syömään, mutta pahaa oloa en edelleen ja riippumatta kellonajasta. Olo on kuitenkin jo selkeästi paljon parempi.

Tämä on ollut niin kauheeta, etten koskaan enää aio olla raskaana. Esikoisen kohdalla oli myös pahoinvointia, mutta ei voi verratakaan tähän tuplaraskauteen.

6/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi aika tarkalleen samaan aikaan kuin rv 6, samoin ensimmäisellä kerralla. Etova olo on 24 h, oksentanut en onneksi ole kertaakaan. Syöminen, ihme kyllä, ja juominen auttaa. Syödähän ei voi koko ajan.. Mutta esim purkka, tai pastilli, suussa auttaa, ja raikkaan juominen.

Säännöllinen syöminen helpottaa vähän. pahoinvointi vaan kasvaa jos mulle ehtii tulla nälkä, mitä kovempi nälkä sitä pahempi olo.

Vierailija
7/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama juttu mielessä, sillä muutama päivä ollut nyt pahoinvointia aamulla. Minun ei ole tarvinnut ainakaan vielä oksentaa, mutta esimerkiksi hampaiden peseminen aamulla on ihan yhtä tuskaa. Jotenkin tuntuu, että sitä hammastahnaa ja limaa on kurkku täynnä ja täytyy yökkiä koko ajan. En yleensä syö aamiaista, mutta nyt sitä ei tosiaankaan voi jättää väliin, on vatsassa niin etova olo. Täytyy vain toivoa, että pahoinvointi pysyy näissä mittakaavoissa tai ettei se ainakaan pahene...

Pantoufle 7+0

Vierailija
8/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pahoinvointi alkoi heti kun tiesin raskaudesta.

Olo TOSI huono, en syönyt tuona aikana kuin näkkäriä ja mehua. En pystynyt olemaan juurikaan ylhäällä, neuvolakäynnit teki tiukkaa. En pystynyt lukemaan, katsomaan telkkaria. Makasin rv 16 saakka sängyssä silmät kiinni ja koitin jaksaa. Yöt oli parasta aikaa, nukuin (päivällä en pystynyt/osannut)

Jos mies teki ruokaa niin hyi helekutti sitä hajua! Telekkarissa ei saanut olla äänet päällä.. hiljaista aikaa meidän talossa oli tuo :)

Itse en oksentanut, onneksi. Siinähän se koko kesä meni sitten.

Kyllä se sitten iloksi muuttui sitten ja oli koko loppuraskauden elämäni kunnossa.

Vierailija
9/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskaudessa pääsin tosi helpolla.Ei ollut pahoinvointia ollenkaan.

Mutta toisinpa tässä raskaudessa.

Nyt viikko 6+4,ja viikon ajan on jo ollut pahoinvointia.

En ole vielä oksentanut kertaakaan.

Pahaolo alkaa aina yöllä, yleensä klo:4! Nousen ylös juomaan vettä

ja syömään mandariinin. Se auttaa, mutta klo:9 on taas paha olo :(

Paha olo jatkuu koko aamupäivän ja päivän, mutta illalla katoaa...

silloin onkin kauhee nälkä :)

Toivon, ettei pahoinvointi tästä enää pahene. Toisaalta olen kiitollinen, kun jotkut oksentaa 10-15 kertaakin päivässä.

Jaksamista kaikille pahoinvoiville!