Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ENSKAT vko 44 (29.10-4.11) **

29.10.2007 |

Huomenta ja hyvää alkanutta viikko kaikille enskoille :)

Viime viikon jutustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11549529&p=&mpage=1&tmode…

Saikku: Mä muistaakseni kävin ensimmäisen kerran neuvolassa rv 10. Väsymys kuuluu tuohon alkuraskauteen, muista vaan levätä ja ottaa rauhallisesti.

Gaiole: Pitää täyttää parhaan taitonsa mukaan ja laittaa tuonne meidän palkkikseen lappu menemään, saavat täyttää siellä tarvittavat kohdat ja laittaa liitteet. Toivottavasti se menee sieltä sitten eteenpäin Kelalle.

Mutta nyt takaisin töiden pariin.

-Sara-Maria rv24+4-

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille.

Tajusin just että täällähän on oma palsta ensikertalaisillekkin (mulla hyvä sytytys...). Tässä hieman titoja itsestäni. Elikkäs oon 25v, asustelen uudellamaalla ja LA olis 17.4.08. Ekaa tosiaan odottelen.

Menee varmaan tovi ennen kuin opin tuntemaan teidät ja pääsen " talon tavoille" mutta yritän parhaani. Olen vielä ainakin 2vk sairaslomalla joten mulla on päivät pitkät aikaa tutustua edellisiin pinoihin.

syksyisin terveisin Paco rv 15+5

Vierailija
2/31 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Marialle kiitokset taas pinon avaamisesta :)

Pacolle teretulemast mukaan jutteloihin! Nopeasti pääset kyllä mukaan näihin kivoihin enskatarinoihin :)

Täällä on viikko alkanut kerrankin hyvin nukutun yön jälkeen, ihana tunne! Heräsin veskiinkin ekan kerran vasta ennen seitsemää. Piiperö on vaihtanut asentoa ja tuntuu tekevän sitä nyt koko ajan. Meinaakohan se yrittää venyttää itselleen suurempaa tilaa masuun, sen verran kova mylttääminen on tuntunut koko aamupäivän ajan. Ensin tuntuu potkut navan yläpuolella ja seuraavassa hetkessä ihan häpykummun yläpuolella.. ja siinä välissä hillitön muljahdus.

Mutta kaikki on ok, ja ei ole kummoisia ehtinyt viikonlopun jäljiltä tapahtua. Tulkaahan linjoille, enskat! :D

Gaiole ja piiperö 31+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo...vauva-lehen sivut sitten katosivat kuin tuhka tuuleen ihan yhtäkkiä ja just kun olin jo kirjottanut pitkät pätkät...hooohhoijjaa..no lyhennän nyt sitten vähän....:D tai koitan muistaa mitä olin kirjottanu.

Ensinnäkin sateista maanantaita kaikille enskoille. :)

Pacolle teretulemast joukkoon turisemaan..kyllä sä äkkiä pääset vauhtiin mukaan! :D

Tipu oli käynyt vilkuttelemassa meille prinsessan kanssa...vilkutuksia takasin koko perheelle. Kivan nimen olette antaneet prinsessalle :D

Biancolle oikein paljon onnitteluja pikku prinssin johdosta!!

Saikku: olit puhunut noista nipistelyistä mahassa ja että rinnat on kipeet....se on ihan normaalia raskauden alkuvaiheessa :D Mulla oli niin kipeet rinnat muutaman viikon että hyvä jos pystyi paitoja tai rintsikoita laittamaan päälle...saatikka sitten nukkumaan mahallaan silloin ;) hehe...ja mulla oli kans sellasta jännää nipistelyä ja " venähdystä" mahassa alussa...ihan tuttuja tuntemuksia...:D

Sara-Maria: viikonlopun emännöinti meni oikein mukavasti...:) Ei täällä hirveesti tarvinnut tehdä, onneksi tätin mies laitto oikein ihanaa hirvenlihakeittoakin..namskis :D ja lauantaina käytiin Oulun eedenissä sitten ihan kylpylöimässä..minä en kylläkään mennyt veteen, kun jostakin oon lukenut että ei olis niin hyvä uida enään loppuraskauden aikana bakteerivaarojen takia tai jotain...? :D Mutta oli siellä silti ihan mukavaa. Ainakin miehen pojalle oli iiihan uus kokemus...oli tosi innoissaan :) Ja tulivat hyvin toimeen tätin 9v tytön kanssa :) Paljon se tuo poika jo osaa suomeakin...aivan uskomatonta kuinka äkkiä oppinut ;) Kunhan vielä se käyttäytyminen saadaan kuriin, niin eiköhän se tästä...:D

Jeps, mitähän muuta minä kirjottelin? Omaa napaa sen verran, että eilen oli semmonen totaalinen masennusilta tai jotain...tuntu että heitän hanskat tiskiin omalta osaltani kokonaan...etten jaksa enään ja tosi mustia synkkiä ajatuksiakin tuli..hui...tuli tapeltua miehen kanssa ja meillä tuli siinä tappelun aikana niin eriävät mielipiteet esille perheestä, sen tärkeydestä ja ajankäytöstä perheen kanssa. Mies tokaisi vaan koko ajan että hänellä on oma aikataulunsa perheen kanssa ja muuten menee ja tulee miten haluaa...että aika on rajallista perheen kanssa ja että perheen ei pitäs sitoa ja bla bla..kaikenlaista tuommosta...huh...tuli melko pelkotilanne sitten itelle, että mitähän tästä elämästä tulee tämän pikkusenki kanssa ja miehen oman pojan kanssa...:O Mulla alkaa tympäseen se, että kaikki mitä ehotan miehelle, siis että voitas käyttää esim. poikaa jossain lasten tapahtumissa tms, niin mies vaan aina tokasee että kun ei häntä huvita ja siellä on vaan tylsää (ajattelee vaan itteänsä välillä)...mutta niin...näin ne kulttuurierot tulee vastaan väkistenkin jossakin asiassa...:( Toivottavasti kuitenkin kaikki sujuu hyvin...en haluaisi tässä vaiheessa ihan yksinkään jäädä...kaikki on muutenkin niin uutta minulle...oma vauva ja perheen perustaminen jne. :O Mutta niin...lähinpä eilen sitten ovet paukkuen kotoa pois ja otin auton ja lähin ajelemaan ja sitä teinkin seuraavat kolme tuntia...sovittiin sitten illalla miehen kanssa ja nyt on asiat taas ok, mutta toivottavasti ei enään tulis ihan tommosia riitoja tässä vaiheessa kun muutenkin on jo itellä tukala olo.

Jeps, mutta nyt pitää pestä vähän pyykkiä ja tehä ruokaa, enkä muistakaan mitä kirjotin aikaisemmin, mutta eiköhän tästäkin jo aika pitkä tarina tullut :D

Oikein mukavaa maanantai-iltaa kaikille. :D

Malaika+vaavi 38+1

Vierailija
4/31 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paco: Tervetuloa vaan turisemaan:) Uusia tänne kaivataankin oikein roppakaupalla, kun niin monella on laskettu aika ihan käsillä. Nopeesti meiän juttuihin mukaan pääsee, älä huoli:)

Saikku: Täällä meillä piti viikkoja olla kasassa 8 ennen ku pääs ekaan neuvolaan. Mulla tais just olla 8+jotain sillon, ku menin ekaa kertaa.

Jokos soittelit ekan neuvolan? (ehkä jo mainitsitkin asiasta... huono muisti:) )

Malaika: Voi kurjaa tuollaiset riidat:( *Halaus*

Voih ku mä oon taas vaivanen. En haluu ees kuvitella mitä lopussa sitten mahtaakaan olla. Selkää sattuu kovin ja kävelemään ei pääse. Tänään kävelin töihin n. 200 metriä ja kävi jo voimille. Auttaiskohan se tukivyö? Onks kellään kokemusta?

Hassua ollu viime päivät ku masukit ollu niin hiljasii. Kaipa ne on molemmat jalat alaspäin, ku ihan tonne alas pieniin potkui tulee välillä. Potkivat kenties virtsarakkoa, kun pissahätä ois koko ajan. Keskiviikkona pääsis taas kattelee minkälainen meno tuolla masussa on. Meen siis vaihteeks taas ultraan=) Pitääkin itkeä sille lääkärille nyt kaikki vaivat. Tiedä vaikka kirjottais sairaslomaa;)

Nyt tekee ruokaa... Hauskaa viikonalkua kaikille enskoille:)

-Butterfly- rv 20+2

Vierailija
5/31 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola on nyt sit varattu. Oisin saanu sen jo ens viikoks, mut aikataulut ei käyny yhteen vapaiden aikojen kanssa, joten se on kahden viikon päästä maanantaina. Sillon viikkoja on kasassa 7+3.. Siellä kuulema sitten varaillaan eka ultra.

Mulla on edelleenkin jotenkin epätodellinen olo tän raskauden suhteen. Onpa käynyt mielessä, että kävisinkö huomenna ostamassa vielä yhden testin ja testaisin vielä varmistaakseni.. Onhan mulla jo noita ihan selviä oireitakin, mut toi pahoinvoimattomuus mua ihmetyttää.. Sitä kuitenkin pidetään aika usein merkkinä raskaudesta. Ootteko te kaikki voineet pahoin heti alusta lähtien?

Mun porukoilla on tulevana viikonloppuna 30-vuotishääpäivä ja mietin tuossa itsekseni (en siis vielä keskustellu miehen kanssa..) että pitäiskö heille kertoa " hääpäivälahjaksi" ensimmäisestä lapsenlapsesta..?!? Ollaan menossa syömään ja mukaan on lähdössä myös mun veli tyttöystävänsä kanssa, joten nekin sais sit kuulla samalla..

Mut nyt taas kotihommiin.. Hauskaa maanantai-iltaa!

Saikku rv 5+3

Vierailija
6/31 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Täällä taas yksi ensiodottaja! :) olen kyllä jo jonkin aikaa lueskellut ja myös kirjotellut nuihin maalismussukoihin, kun la 20.3. PIti vain nimimerkkiä vaihtaa, ku edellinen oli aika itsekeskeinen...(minä-83) =)

mutta siinä tilanteessa ei muuta tullut mieleen, kun aika moni oli jo varattu...

viikonpäästä rakenneultra, ja olen jotenkin aatellut että sit jos siellä kaikki hyvin, niin sen jälkeen anna itselleni vasta luvan alkaa " vauva-hössötyksiin" ...:) ku jotenkin ei tunnut yhtän todelliselta tää raskaus...mahakaan ei oo paljoa kasvanut... (mitä nyt viimeviikolla vasta aikamonet housut alkanut kiristämään...)

mullahan meni alkuraskaus kuin unelma, eli mitään oireita tai muita ei ollut(mitä nyt väsymystä) mutta nyt viime viikkoina raskaus onkin näyttänyt vaikka minkälaisia merkkejä. Eli rintoja aristaa vähän väliä(ovat onneks kasvaneetkin..;) ) ja mahakipuja ja pistoksia myös ollut, kuten myös mahan kovettumista.

Mutta kaikenkaikkiaan aika pihalla kaikesta vielä, mutta onneks myös pikkusisko raskaana ja sillä laskettuaika joulukuuussa,niin siltäpä voinu sit tyhmänä kysellä kaikennäköstä ;)

Vaunuja ollaan jo jonkinverran mietitty, että minkähänlaiset nekin kanttais olla ja mikä ois sopiva hinta?! Kokemuksia/mielipiteitä!

Mut joo tulipa tässä taas omia asioita selvitettyä...:)

Mites muilla enskoilla menee?

-rv19+4

Vierailija
7/31 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulle aattelin vaan kommentoida että ei kannata ihmetellä yhtää jos ei ole paha olo (ole vain onnellinen:) ) Se voi joko tulla hieman myöhemmin kuvioihin tai sitten olet yhtä onnekas kuin minä, eli mulla ei ollut pahoinointia juuri ollenkaan kun vaan muisti syödä säännöllisesti.

Ja tietysti tervetuloa joukkoon Aurelia!:)

Terkuin Butterfly+masukit

Vierailija
8/31 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille!!!

aattelin minäkin ilmottautua enskoihin ku sellaisíin lukeudun=) enemmän oon tuolla huhtihippusis seikkaillu...eli oon 21 v. ja lapis asun. la olis 7.4.2008 eli vkoja ny 17+1...kait=)

Mulla ollu pahoinvointia vain pari kertaa ja nekin ajoittuneet melkein kaikki saunomisen jälkeen iltaan. eka nvla 8+5 ja nvlalääkäri 11+1, np-tutkimus 11+6, mut jouduin käymän toisenki kerran ku ekal kerral ei koko vastannut vkoja.eka la 2.4. toka 5.4. ja ny kait lopullinen 7.4.=), kolmas kerta toden sanoo....

Ja noi neuvola käynnit on sit vanhan la mukaan...

sase-86- rv 17+1

Vierailija
9/31 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka viesti hävisi jonnekin....vitsit sentään....

Saikku: Älä ole yhtään huolissasi siitä, ettei ole pahoinvointia tai muita oireita. Itsellänikin ihan pientä kuvotusta oli viikoilla 8-12 ja sen mentyä ohi ainakin viikkoon 20 saakka melkein mietin välillä et oonko raskaana kun potkujakaan ei vielä tuntunut ;) Epätodellinen olo varmasti iskee monta kertaa, mutta kyllä se siitä. Neuvolassakin sanoivat, että nykyaikaiset testit ovat niin varmoja ettei sitä erikseen mitään verikokeita enää oteta.

Neuvolassa olin aamulla ja siellä kaikki ok. Ihan rutiinilla tosiaan meni käynti kun ei enää mitään niin kysyttävää ole. Vauvan syke oli jotain 150 ja hyvin se siellä pompotti taas. Huomenna olis sitten se laskettu aika!!!! Terkka jo valmiiksi toivotteli onnea vaikka onkin aika varattu perjantaille, mutta toivotaan ettei sitä aikaa tarvii enää käyttää.

Jospa syntyisi vaikka tämän viikon sisällä niin ei menis " liikaa" yli, sen ehkä malttais odottaa :) Olis ihan mukava saada halloween-vauva kun muutenkin ollaan halloween-juhlien ystäviä ja lähes joka vuosi ollaan pippalot järjestetty.

Päiväunet tuli juuri nukuttua kun aamulla jouduin heräämään hirmu aikaisin kun piti mies viedä töihin. Toinen auto huollossa ja mun oli pakko saada auto et pääsen neuvolaan. Kohta saisikin lähteä hakemaan sitä töistä kotio.

Vilkutukset kaikille uusille ja vanhoille enskoille!!!

Dragondream 39+6

Vierailija
10/31 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille, Paco, Aurelia ja Sase! Itsekin olen vielä hyvinkin tuore odottelija ja tuore siis myös tällä palstalla!

Aurelia: Uskallanko edes tunnustaa...?! Mäkin kävin jo tutkailemassa noita vaunuja.. Aika kalliita ovat. Oon kuullu, et jotku ois tilannu niitä jostain ulkomailtakin postimyynnin tms. kautta. Hinnoista en sen enempää osaa sanoa, että mitä niistä kannattaa maksaa.. Oon töissä päiväkodissa alle kolmevuotiaiden ryhmässä ja siellä tulee aika paljon käytettyä vaunuja. Valjaat on ainakin sellainen juttu, mikä vaunuissa mun mielestä on ihan pakko olla. Samoin tuuli-/hyttyssuojat on plussaa, mut nehän taitaakin aika moniin kuuluakin mukaan.. Joku muu osaa varmaan asiaa valaista paremmin, mut tällaisia asioita ainakin tuolla päiväkodissa tulee esille.

Dragondream ja butterfly: Kiitos lohdutuksesta tuon pahoinvointiasian kanssa.. Mieli on taas asian suhteen parempi. Ja toivottavasti pahoinvointia ei tulekaan.. Mikään muu ei oo pahempaa, ku oksentaminen. Niin ja Dragondream:lla alkaa olemaan jo jännät paikat.. Jospa vaikka huomenna sitten halloween-vauva jo syntyiskin!!!

(.) Kävin tänään töistä tullessa apteekissa.. Oli pakko. Koko päivän vaivas mielessä se, että kun noita oireita ei pahemmin ole, niin että jos en olekaan raskaana.. No, testi näytti kyllä niin plussaa, ku vaan näyttää voi, joten epäilys on ainakin tältä erää selätetty. Tissikipu on siis kyllä edelleen päällä ja se oikeastaan varmaan koveneekin koko ajan.. Mahassa ei oo enää nippaillu, mut noi venytykset ja repäisyt on kyllä pahoja. Ja väsymys ihan hirveä.. Silmiä kirvelee ja ajatus ei enää juokse. Meillä oli töissä työpaikkakoulutusilta ja pääsin vasta kahdeksan aikaan kotiin.. Tein siis kolmentoista tunnin päivän, josta kyllä pari tuntia kerkesin käydä välillä kotona, mut nyt on pakko antaa periks ja alkaa nukkumaan..

Saikku rv5+4

Vierailija
11/31 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paco:lle tervetuloa mukaan! Kyllä meidän tavoille pian oppii :)

Samoin saikku, mukaan vaan. Mä kävin eka neuvolassa kans 7+4. Ja pahoinvointia ei kaikille tule ollenkaan. Mä oon yksi niistä onnellisista. Ruoka vain maistui alusta lähtien muidenkin edestä. Ole onnellinen jos kerran ei oksentaa tarvitse. Ja odotus kyllä konkretisoituu ekassa ultrassa. Eli onnittelut plussasta.

Ja Aurelia ja sase-86 myös tervetuloa! Kivaa kun näin paljon uusia niin ei ihan kuivuta kokoon ;)

Biancolle onnittelut poikasesta!

Oi! Joko Dragonkin on noin pitkällä? Hurjan jännää!

Butterfly; tukivyö on mun bestis. Mulla kiusana ollut lähinnä supistelut jostain rv 18 lähtien, mutta vyö auttanut ainakin niihin ja painontunteeseen alavatsassa, kun enemmän kävelee. Mä käyn edelleen tunninkin reippaita lenkkejä koiran kanssa tukiksen turvin.

Kylläpä aika huristaa, uusi viikkokymmen pyörähti käyntiin sunnuntaina eli 2½kk olis LA:han. HUI! Ja juurikaan mitään ei ole vielä hankittu, tuleekohan meille kiire...

Ja sit neuvolakuulumisia;

29.10.07

rv 30+1

painoa 250g/vko, kaikkiaan 10,4kg eka käynnistä

verenpaine 122/84 kuulemma kohollaan (ei kyl mun mielestä vaikka vähän enemmän on kun viimeksi (111/62))

pississä ihan himppu proteiineja

Hb 129 taas sain nousemaan onneksi (viimeksi 113)

Sf 28 eli kohta ollaan jo normikäyrällä

Liikkeet ++

Sydänäänet 140

Turvotus -

Perjantaina joudun käymään uudestaan kontrollissa tuon verenpaineen ja pissaproteiinin takia. Aamulla kävin jo labrassa pissillä...Toivotaan et ainakin paine johtui vain vlopun lakritsinsyönnistä...

Muuten kaikki ok, koiran kanssa käyty pitkiä lenkkejä, kun on ollut niin lepposet kelit. Ja uudessa kodissakin alkaa tavarat pikku hiljaa löytämään paikkansa. On tämä mukavaa! Tasan kuukausi olis äitiyslomaan aikaa. Huomasin tilinauhasta et tipuin Kelan korvauksille jo, kun oon jo ollut ikuisuuden sairaslomalla (elokuun puolivälistä)... Onneksi meidän sairauskassa korvaa...

Nyt valmistauduttava saunaan jos mies kohta kotiutuis...

Mukavaa ja positiivista viikonjatkoa kaikille! Ei anneta pimeyden nujertaa!

Pore&Papunen 30+2

Vierailija
12/31 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viimenen synnytysvalmennus takana. Käytiin tänään tutustumassa synnytyssaleihin, leikkaussaliin ja osastoon. Ihan ok käynti, ehkä vähän mieltä huojentaa kun tietää minne on menossa. Osastolle just kärräsivät yhden äidin synnytyssaleilta nyytti kainalossa ja isä käppäili naama naantalin aurinkona sairaalakassin kans perässä. Voi kun itekin ois jo siinä vaiheessa.

-Saikku-: Ei tosiaankaan kannata olla huolissaan noista oireiden puuttumisesta vielä tuossa vaiheessa. Mulla oli jonkun verran rintojen arkuutta tuolloin, mut niin yleensä aina ennen ku menkkojen pitäs alkaa. Pahoinvointi alkoi joskus rv10 ja olinkin kerennyt jo tuulettaa että selvisin ilman, mutta luulin väärin. Noi on niin yksilöllisiä. Jotkut selviää ilman ainuttakaan oiretta ja jotku kärsii kaikki mahdolliset.

Huomenna ois taas neuvola ja sit ajattelin käydä vielä ostoksilla kaupungissa. Jos tällä kertaa löytäis ne talvikengätkin. Kaverin luona pitäs myös käydä. Aikoi lahjottaa joitakin pieniä vaatteita jotka on kerinnyt jo hänen 3kk vanhalle pojalle pieneksi käymään.

Joo mut nyt nukkumaan, kun väsyttää niin älyttömästi.

Sanle ja Veikka 38+0

Vierailija
13/31 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille, Aurelia ja sase vissiin uusimpina. Reippaasti vaan pinoutumaan!

Saikku: Mä en ole oksentanu kertaakaan koko raskauden aikana, joten ole vaan onnellinen, jos ei tule kamala kuvotus. Mullakin oli aluksi rinnat ihan älyttömän kipeät, ja sitten tuli jossain vaiheessa armoton väsymys. Ja hetken teki kaikki hajut kamalan pahaa. Mutta ei kaikille tule paha olo. Itse kävin ekan kerran neuvolassa vasta 9+ viikoilla ja silloinkaan ei kuunneltu sydänääniä, kun meidän neuvolassa on niin vanhat laitteet. Ihan hyvä, sillä jos ne ei oliskaan kuuluneet, niin olisin ollut ihan paniikissa. Jotenkin mulla raskaus konkretisoitui kunnolla vasta np-ultrassa, kun näki pienen siellä masussa ja sydämen pomppivan, oli se kyllä ihanan liikkistä :) Nyyh..

Aurelia: On varmaan tosi kiva, kun sisko on samaan aikaan raskaana :) Vaunuista en oikein osaa sanoa mitään, me saatiin vanhat vaunut kaverilta käyttöön, niin ei olla kauheasti tutkittu koko aihetta.

Sasellakin on kohta varmaan rakenneultra edessä, vai tarjotaanko teillä päin sellaista? joka paikassa se ei kai kuulu ¿peruspakettiin¿.

Dragonilla eräpäivä iskee huomenna, mieletöntä! :D Suppareita kovasti sinne, taitaa tulla marraskuun lapsonen. Halloween-lapsi oliskin kiva :D

Poreella oli kanssa asiat kunnossa, hyvä homma! Hienoa, että pystyt tekemään vielä kunnon lenkkejä. Toivottavasti paineet tasaantuu ja pissa normalisoituu.

Sanlen pikkuinen alkaa kanssa olla valmiina pian syntymään. Tulehan kertomaan neuvolakuulumisia!

Tänne kuuluu sellaista, että tämä tyttö jäi nyt sairaslomalle, eikä mene enää töihin. Ehdin jo ilakoida yhdestä hyvin nukutusta yöstä, mutta viime yö oli taas mitä sattuu ja valvoin tuskaisena koko yön. Liitoskipuja taas oikein urakalla :( Pari viikkoa olisi ollut vielä töitä, mutta olkoot. Niitä joutaa tekemään loppuelämänsä kuitenkin. Nyt aion levätä mahdollisuuksien mukaan ja alkaa pikkuhiljaa järjestellä kaappeja piiperön tarvikkeita varten. Perjantaina olisi seuraava neuvola.

Muistakaapa kaivaa heijastimet esiin, pimeä tulee iltaisin jo tosi aikaisin!! :)

Gaiole ja piiperö 31+5

Vierailija
14/31 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biancolle tosi paljon onnea vauvelin syntymästä!!!

Tulehan jutustelemaan tonne vauvapuolen pikku-enskoihin sit kunhan jaksat!!

Suppareita lähettelen ainakin Dragondreamille, Sanlelle ja Malaika-vaaville!!! sup*sup =)

Saikulle vielä onnittelut plussauksesta, hieno juttu!! Muistan sut vauvakuumepuolelta..

Kaikille muillekin enskoille hyviä vointeja, kolmenkympin paremmalla puolella täällä on jo tosi moni. H-hetki lähestyy aika usealla =)

hermione ja Onni 5vikkoa ja risat

Vierailija
15/31 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa alkaa vauveli kuluttamaan yksiönsä " irtisanomisaikaa" kun ei minkäänlaisia supistuksia vielä tunnu.

Eilen tuntui saunan jälkeen masu ikävän painavalta ja selkää alkoi jomottaa, mutta yön nukuin ihan hyvin eikä sitten tänään ole mitään ihmeellistä ollut :(

Nyt varmaan alkaa entistä enemmän ne sukulaiset pommittamaan. Tänään on tullut jo yksi viesti....aarrgghhh

Pitää vaan yrittää ottaa ihan lungisti.....kiitos kaikille suppareista!!

Jospa lähtis jotain väkertämään ja sais aikaan jotain tuolla alaosastolla.

Dragondream 40+0

Vierailija
16/31 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa minäkin tänne vauva-lehden foorumille kurkistelen. alussa teidän kanssanne aikaa vietin paljonkin, mutta sitten työt, muutot, netittömyys ym. hommelit ovat vieneet niin paljon aikaani ettei täällä ole ehtinyt käymään. on se niin ihme että kuinka tämä raskausaika on mennyt aivan hurjan nopeaa.. vastahan minä plussasin! :)

minun raskausaikani on sujunut ihmeen hyvin, vauva on voinut koko ajan hyvin ja minäkin suurimman osan aikaa en ole kärsinyt mistään ihmeemmistä vaivoista ja hyvä olo jatkuu edelleen. pieni kokoinen vauva siellä ois tulossa, mutta onpahan vauvelilla vielä kymmenisen viikkoa aikaa saada lihaa luidensa ympärille.

nyt kun olemme vihdoin viimein miehen kanssa asettuneet aloillemme tänne suomen maan kamaralle ja nettikin pitäisi alkaa tällä viikolla pelittämään niin toivon mukaan kerkeän teidän kanssanne tämän loppuajan täällä rupatella. :) ihanaa odotusaikaa kaikille!

// mutsiko ja pikkuinen rv30+3

Vierailija
17/31 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olis työpäivä takana, oon tarvittaessa pyydettävänä eräässä päivittäistavaraliikkees ja tänään ja huomen tuurailen pomoa,kyl jalat on kovilla ku saa juossa pää kolmantena jalkana=)mut ei saa valittaa kyl mä mielummin oon töis tienaamas tuhlattavaa ku istun päivät koulun penkillä, josta ny nää päivät lintsailen=)tapahtumarikas pvä oli poliiseja ja kaikkee...juu mut ny asiaan....

Gaiole kysy rakenneultrast...juu kyl meillä siel käydään ja mul aika 3.12. rv 22+...muutama vko viel, nvla 15.11.

Kuinkas lujasti/kovasti/nopeasti vaavien sydämet on lyöneet????

Meidän masuasukilla tahti oli viimeks nvlassa 140=)muuten vaan katottu et syke näkyy..........

sase-86- rv 17+2

Vierailija
18/31 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!:)

Butterfly: Ootko saanu selvyyttä harjottelu/koulu asiaan?

Mä nyt ilmeisesti sitten lopetan ton harjottelun tän viikon jälkeen...

Meen sitten loppujaksoksi takasi kouluun:)

Sitä vaan piti kysellä, että mitenköhän sitten noi opintotuki asiat??!

Katoin kelan sivuilta, että keskimäärin vähintään 3 opintoviikkoa olis oltava kuukaudessa..mulla tulee harjottelusta se 4 ja 2 pitäs saada vielä koulusta tältä kuulta.

Ainoo ongelma on se, että en voi käydä kun yhden kurssin..muut olen jo käynyt.

En tiiä..liian hankalaksi menee. Olis se kyllä toisaalta hyvä, jos " pääsis" taas takasi kouluun:)

Voi apua...en muista enää nimimerkkiä, mutta onnittelut joka tapauksessa vauvan saaneelle!!:D Ihanaa

Nyt miettimään näitä asioita..plaah...päähän tässä kohta halkeaa..

Aleida 19+5

Vierailija
19/31 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin katotaan nyt jos tänään pääsisin kirjottelemaan jotain. Äsken viesti katos kesken kirjottamisen ja ennen sitä päivemmällä nettiselain kaatui. Ei oo mun päivä tänään palstailla. Käytiin kaverin kanssa kävelylenkillä ja teki ihan hyvää. Sitä ennen piti tehdä heräteostoksia jäätelöautolla ku se sattui juuri pysähtymään tuossa meidän talon edessä.

Paco, aurelia ja sase: Tervetuloa jutustelemaan tänne meidän pariin myös mun puolesta. Kävisittekö vielä laittamassa oman esittelyn tuonne meidän esittelypinoon niin päivitän sen sitten sinne. Linkki tässä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11599145&p=1&tm…

Malaikavaavi: piti sanoman, että on tosi turhauduttavaa kirjottaa ensin pitkät pätkät ja sitten se katoaa jonnekkin. Hyvä, että teillä meni viikonloppu hyvin ja lapset sai toisistaan leikkikaverin. Toivottavasti mieli on jo parempi, välillä tulee vaan niitä huonoja päiviä, eikä miehet ainakaan niinä päivinä osaa sitä välttämättä helpottaa. Ei ne aina ymmärrä mitä meidän naisten päässä liikkuu.

butterfly: Varmasti kivaa päästä tiirailemaan mitä masuasukeille kuuluu. Oliko se niin, että tällä kertaa katotaan ne rakenteet mitä ei aikasemmalla kerralla nähty?

Dragondream: sup sup suppareita sinne suuntaan.

Gaiole: hyvä sitä on pois töistä jäädä jos siltä tuntuu, omaksi ja pienen parhaaks.

Saikku: Ei kannata olla huolissaan, taitaa olla ihan normaalia tuossa vaiheessa että olo on epätodellinen. Mulla oli ainakin alussa siihen asti kohtalaisen epätodellinen olo kunnes alko masusta näkemään ja liikkeitä tuntemaan. Siitä se alkaa kun neuvolakäynti on varattuna.

Pore: Ihan hyvät neuvolakuulumiset. Toivon mukaan perjantaina on sitten kaikki arvot kunnossa.

Aurelia: täällä kanssa yks joka pähkäilee noita vaunuja. Kannattaa varmaan miettiä ensin että mikä on se käyttötarkoitus, rajottaako auton koko yms. Uusista saa maksaa ihan kiitettävän hinnan, mutta käytettynä jos hankkii niin kunto on sitten mitä se on. Varmasti niistäkin löytyy tosi hyviä menopelejä. Mutta en kyllä osaa sen kummemmin kommentoida tai antaa vinkkejä, koska itellä ne on kanssa mietinnän alla.

Sanle: löytyikö talvikengät? Sielläkin on se h-hetki tosi lähellä jo :)

mutsiko: moi, pitkästä aikaa ja kivaa että teillä on asiat siellä selkiytyneet ja alkanut taas rullaamaan eteenpäin.

Aleida: kannattaa varmaan soittaa kelaan, että miten tässä tilanteessa on. Luulis niiden osaavan auttaa, toivottavasti asiat siellä selkiytyy.

Mä oon parin viimepäivän aika kierrelly noita vakuutusyhtiöitä ku ajateltiin kilpailuttaa nyt vakuutukset. On se vaan tuskasta touhua. Viikonlopun aikana sitä sitten saadaankin miehen kanssa pähkätä, että mitä tehdään ja mihin yhtiöön päädytään. Onko teillä muilla jotain kokemuksia noista vakuutuksista?

Mulla on jokin ihme alkanut painamaan tuohon toisen rinnan alle. Tietäiskin että mikä sen aiheuttaa niin olis kiva. Ei se tunnu pahalta jos suorana on mutta aina kun istuu ja iltaa kohden varsinkin siihen tulee sellanen kipee kohta. Tää on ihan uus vaiva.

Mutta ei varmasti tänne mitään sen ihmeellisempää. Eilen harmitti ku mies oli puhelimessa ku masussa oltiin aktiivisia. Varmasti olis sekin tuntenu ne muljahdukset ja liikkeet.

-Sara-Maria rv 24+6-

Vierailija
20/31 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! Kyllä tänne sekaan mahtuu. Onkin viimeaikoina jutut hiljenneet kun on niin paljon porukkaa siirtynyt vauva puolelle. Uusia tarvitaan että pysyy ketju yllä!

neuvolassa kävin tänään ja kaikki ok.

Paino:+1050g/vko UPS!! yht.12kg (turvotusta ei oo, mut ruoka on kyllä maistunut)

RR:134/87 (hieman koholla, mut ei meikäläisen tasolla mitenkään hälyttävästi)

Pissa: puhdas

Sf:33

Tarjonta: rt

Syke:+

Liikkeet:++

Sit kävin tosiaan kaupungissa ostoksilla ja jopa löysin ne talvikengätkin. Kävin ostamassa myös harso ja -flanelli kangasta, jos niistä puklurättejä ompelis ja kestovaippakäyttöön vois myös ommella jotain. Benettonilla kävin myös ostamassa uudet vaatteet sille kaverin " jättivauvalle" ja kyllähän sieltä Veikallekin lähti taas yksi paita mukaan, kun ovat niin ihanan värisiä, että pitäis kaikki saada. Kaverin luona kävin myös kyläilemässä ja sain häneltä muutamia pieniä 56cm vaatteita. Hänen 3kk poikansa oli sitten viime näkemän kasvanut valtavasti. Ei ollut enää mikään vastasyntynyt, vaan naureskeli, seurusteli ja piereskeli niinkuin ukot konsanaan :)

Nyt on tullut pari supistusta ja pientä nipistystä tuntunut samalla ja menkkakipua selässä, mut ovat niin laimeita että taitavat vielä harkkasuppareiden nimiin mennä. Kaikki puhuu että vauva hiljenee ennen synnytystä. Täällä tuntuu olevan päinvastoin. Tai sitten se synnytys ei vielä oo kovin lähellä. Veikka vaihtoin taas yöllä kylkeään, niin että potkut tuntuu taas eri puolella. Aikasemmin pysytteli siis 10vko samassa asennossa, niin nyt tuntuu parin päivän välein vaihtavan. Liekkö sitten tila käymässä ahtaaksi niin pitää yrittää parempaa asentoa hakea...

Sanle ja Veikka 38+1