Heinähatttujen ma-ti vko 44
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti!
Käykää lisäämässä esittelypinoon Huom! tuohon uusimpaan joka päivitetty tänään 29.10,
- plussauutiset
- uudet toivotut la:t
- tipahtamiset
Täältä keskustelujen seasta niitä ei aina huomaa/jaksa ettiä!
ON: edelleen täti on poissa eikä testit näytä kuin negaa joten alkaa meikäläisen suunta olla tuonne elokuisten joukkoon. Olen mukana siihen saakka kunnes täti/plussa tulee joten jos joku haluaa jatkaa päivityksiä sen jälkeen minä poistun niin ilmoittautukoon!!!
UudentuvanJussi kp 34/???
Kommentit (53)
kp 9 menossa ja eilen aloin jo tikuttamaan varmuuden vuoksi.. esikoinen näköjään tärppäsi jostain näistä; kp7,11,14,16,22/28. kalenterissa kaikki tarkat tiedot ylhäällä :)
rinnat on kipeät (?!) johtunee varmaan vain viimein alkaneesta kierrosta. r-oireita en koskaan ole erikoisemmin tarkkaillut/huomioinnut. tytöstäkin oli vain jännä maku suussa, kun ymmärsin testata :)
vkloppuna olin hiukan viihteellä " viimeistä kertaa" ja jäi hyvin muisteltavaa ulkoelämästä seuraavaksi 10 kuukaudeksi :D
ihanaa jos nyt vauva tulisi.. olen jo suunnittelut ja haaveillut, kuinka ilmoitetaan joulukorteissa uudesta tulokkaasta ultrakuvalla :) tosin eihän kuvassa vielä näkyisi kuin piste.. mutta silti!
cec ja kp9/? yk1
ja toivotaan paljon plussauutisia tälle viikolle! Joku taiskin olla plussannut (en muista nimeä), onnea! Ja tädin kohtaamille pahoittelut.
Annique, mitäs sulle kuuluu?
Täällä voi siis alkaa tällä viikolla jo odotella tätiä. Tai ainahan sitä toivoo, ettei se tulis, mutta ainahan se kuitenki tulee. Alkaa kyllä olla paras yritysinto menny, ja melkein sellanen tjot-meininki päällä. Onhan tässä aikaa... jospa sitä kattelis jotain töihin viittaavaa ja vähän tekis sensuuntasia suunnitelmia. Ajattelin jättää vakituisen paskatyöni, ja ruveta pätkätyöläiseks :( Ei niitä oman alan töitä saa vakituisena. Mutta tekee sit vaikka kymmenen muutaman kuukauden pätkää, ja sit haastaa työnantajan oikeuteen, ku se ei vakinaista sitä paikkaa :( Tai sit ehkä (toivottavasti) sais lapsen jo ennen sitä kymmenettä työsuhdetta...
- bee kp 24/27-30 -
Aika söpö idea toi joulukortti! Ihanaa!
Oon yrittänyt ottaa etäisyyttä asiaan, jottei joka kuukausi tuntuisi ihan niin masentavalta. Oon ollut (muka) ajattelematta koko asiaa ja elänyt (muka) normaalia elämää. Lämmöt on laskeneet, joten täti on jo matkalla. Yk 9 lähtee siis käyntiin todennäköisesti huomenna. Ovis oli tässä kierrossa pari päivää normaalia aikaisemmin, joten nyt on ilmeisesti tuo 27:n päivän kierto, kun luteaalivaihe kestää 12 päivää. Oon varannut ajan lapsettomuuteen erikoistuneelta gyneltä kp15 (olettaen että täti tulee huomenna). Eikös tuo oviksen aika oo hyvä aika mennä gynelle, niin näkee jos ovis on tapahtumassa tai on jo juuri tapahtunut? Vaikka kuinka sanotaan että on ihan normaalia, että yritys kestää esim. vuoden, niin mulla alkaa kyllä jo nyt usko loppua. Mies jaksaa olla optimistinen, mutta minä en.
-Annique, kp 26/27-29, dpo 12, yk8-
Täti sitten rysähti kylään viikko sitten maanantaina, ja siinäpä se syysloman poikanen sitten menikin. Vaikka toiveet olivat vielä varovaiset, sattui niiden murtuminen enemmän kuin ajattelin... Miehellä samat tuntemukset, niinpä tällä kierrolla aiotaan yrittää parhaamme. Kierto on selkeästi lyhentynyt, oli 27 päivää (ennen 30-32). Oviksen tikutusta ei vielä aiota aloittaa, vaan pöllyytellään peittoja toivottavasti tarpeeksi ahkerasti :)
Lämpimät onnittelut (haaleastikin) plussanneille ja pahoittelut tipahtaneille ja tädin kanssa palautekeskusteluja pitäneille kanssakuumeilijoille! Laskurin mukaan la olis meillä tästä kierrosta 28.7.2008, joten Heinähattusissa vielä ainakin toistaiseksi roikutaan.
Miksi täällä (Oulussa) sataa aina vettä?? Jo hyvinkin toista viikkoa putkeen...
Aurinkoisempia syyspäiviä toivottaen,
~NeverForNothing, kp8/27, yk2~
Tänne ei ole täti vieläkään löytänyt, enkä ole raskaanakaan. Viime viikolla kävin työterveyslääkärillä, joka kirjoitti Terolut-kuurin. Aloitan sen, sitten kun edellisistä menkoista tulee kuluneeksi 60pv. Tällä hetkellä on täysi stoppi laitettu petipuuhiin, alkoi koko homma maistua jo puulta, joten pari viikkoa taukoa varmaan tekee terää. Keskiviikkona lähdetään viikoksi etelään, joten eiköhän siellä taas hommat käynnistellä.. =)
t. Kapa kp 46/28-35 (29) yk 7
Nyt alkaa jo valoa näkymään, mutta jo neljän päivän ajan olen ollut 39 asteen kuumeessa. Tätä on kai liikkeellä, kun joku muukin kertoi sairastaneensa oikein urakalla.
Nyt ei siis fiilikset ole kovin korkealla VAUVAkuumeiluun, kun pääsisi vain tästä toisesta kuumeilusta. Hassulta tuntui kyllä käydä silmälääkärissä, kun sai sanoa, että on mahdollisesti raskaana, joten lääkkeet sen mukaan =). Edellisistä raskauksista kun on jo sen verran kauan...
Tähtitiuku kp 20/27-32
...mukavaa oli huomata paikallislehessä, että keskiviikkona ei ehkä olis enään kun muutama plussa-aste! Jospa tää vähitellen alkais niinkuin talvistua nää kelit... Tulis pakkasta, että vois oikeesti pukea toppaa päälle eikä tarttis miettiä että mitä laittaa alle ja päälle kun on kuiteskin tuulista ja kosteaa...
Keleihin toivon miinuksia mutta kaikenlaisiin testeihin ihan älyttömästi plussia!!!!
Ite alotin Aconin ovistesteillä (aikais. kahdessa kierrossa halpis-testit netistä) tikuttelun. Aikaisimmilla kierroilla en ole oikeesti sitä kunnollista control-viivan vahvuista viivaa saanut kertaakaan - katotaan jos erimerkkisillä sit onnistuu, vai enkö ovuloi kunnolla ollenkaan :?
kp9 alotin ja tänään kp11 tuli jo suhteellisen hieno viiva, joten toiveet on kunnollisesta tolpasta huomenna...ylihuomenna... :)))
Joutuu vaan ehkä ostaan toisen paketin vielä, kun pari testiä meni jo tyhjää testatessa - mutta MÄ HALUAN pongata sen oviksen perhana vieköön!
Pupuiluintoa onneksi piisaa ;) Olisi vain mielenkiinnosta tosi mukavaa saada se kunnollinen ovisviiva testiin ja samalla varmuus omista ovistuntemuksista.
Mutta nyt ruuanlaittoon kun iltapvästä mennään tytön kanssa prick (mitensekirjoitetaan) -ihotesteihin. Hänellä on pienestä asti ollut atopia, ja nyt tsekattas ihotesteillä muutamia ruoka-aineita ja heinää jne. Edellisestä testistä kun on aikaa....
Harmaasta kelistä huolimatta, tai ehkä juuri sen vuoksikin, pitäkää kotona sopivaa kipinää yllä ;)
KirVi72, 11/25..26, yk6
Vaikkei minulla ole kun vasta varsinaista yritystä toinen kierto menossa (epävirallista 5 tai 6), niin on sellainen olo ettei nytkään tärppää (kohdun nipukka aukeamassa) vaikka kuinka olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa ym. ym. Eikä jaksa koko ajan olla bongaamassa ovista. Tässä kierrossa oltiin ovisplussan aikaan petipuuhissa, mutta ei varmaan tärppää nytkään. Vähän on vaan rinnat arat ei muuta. Ja niin joo, alavtsaa jomottaa välillä. Kp 22/27-29. Viikonloppuna testaan jos on aihetta. Ajattelin, että yritetään nyt vielä seuraava kierto, mutta sitten tulee jos on tullakseen. En jaksa enää stressata. Pupuiluinotkaan ei ole järin kova, joten ei monena päivänä jaksa.
Lämmöt on kyllä mulla nyt juuri nousussa, mutta luulen, että johtuu nuhasta ja kurkkukivusta. Tänä aamuna +37,2 ast.
Tsemppiä kaikille piinailijoille! =)
ettei taas ottaisi niin hirveesti päähän, kun täti loppuviikosta kurvaa paikalle.. Mulla ei oo yhtään sellainen olo, että olisin raskaana. Ja voi vitsi, silti ihan hirrrveesti toivon, että olisin! En kuitenkaan siis usko, että tästä kierrosta tärppäisi. Ovis pongattiin ja silloin pupuiltiin (ei kovin aktiivisesti) ja jotenkin vaan mun fiilis on nyt tää.. :(
Ihan kauheeta on musta se, että eilen yks kaveri kertoi olevansa raskaana ja mä en tiedä, mikä mun ilme oikein oli silloin. Onnittelin kyllä, mutta äänestä varmaan kuuli, että harmitti ihan sikana. Tää on musta ihan sairasta, eihän se multa ole pois, jos joku toinen on raskaana, mutta silti se oma tilanne jotenkin korostuu tollasissa tilanteissa. Ajattelee itsekkäästi vaan, että " miks muille, mut meille ei.." Onko kenelläkään muulla ollut tällaisia fiiliksiä?
Plussatuulia kaikille!
Cisse kp 29/31-34
Olin täällä aktiivisemmin aikaisemmin, mutta sitten jotenkin tuntui pakottavalta jäädä pois täältä. Ehkä mietin silloin liikaa vauvajuttuja, ja en sitten tahtonut lisätä niitä aktiivisella nettijuttelulla.
MUTTA:
Nyt jänskättää niin, koska ekaa kertaa mulla on kuukautiset ihan oikeasti kovasti myöhässä. kierto mulla on epäsäännöllinen, 29-34 päivää, mutta nyt on tosissaan mennyt jo 37, eikä kuukautiset ole tulleet. Jotta jännitys vielä lisääntyisi, on lämpökin yli 37, kun se normaalisti on 36.4-6... mutta en silti vielä kehtaa uskoa. Mutta jännittää siltikin! Koitan tässä ootella vielä päivän pari, ja ajatella että täti tulee. Vaikeeta se on.
Ja tosiaan tunnistan hyvin sen riemun kun kuulee jonkun toisen raskaudesta... :D yhdellä käymälläni kurssilla on viisi raskaana olevaa naista, jotka kaikki istuvat rivissä, kädet masujensa päällä, ja osaa kutoo nuttuja.. Voitte kuvitella miten ihanalta se tuntuu yrittäjästä. Mitenkään olematta katkera!
Virvis
Voi, älä nyt vielä ihan masennu. Helpommin sanottu kuin tehty. Mää olin viime kuussa niin varma, että se olis ollu sun kuu. Ei voi muuta sanoa, ku että kohtu on naisen kirous. Ku ei sen takia löydä kunnon töitä, mutta tuntuu, ettei sillä vauvaakaan saa aikaan. Mulla nyt on yritystä " vaan" viis kiertoo, mutta siltä se jo vähän tuntuu. Varmaan ihan hyvä vähän ottaa etäisyyttä tähän kuumeiluun, niin ku sanoit, ja yrittää elää ihan normaalia elämää. Näin oletetun tädin lähestyessä vaan sitä ajattelee pakostakin... Toivon nyt vielä kuitenkin, ettei se täti sulle tulis....
Niin ja Cisse, mää' kurkin tänään vielä lisää masentuakseni tonne odotuspuolelle. Siellä ne jutteli jotain tosta kateudesta toisten vauvamahoja kohtaan :( " Koetteko kateutta lapsettoman ystävän osalta" Kaipa sitä kateutta kokee kaikki, jotka lasta toivoo.
Viikonloppuna en ehtinyt pahemmin koneelle.
Tänään " ohjelmassa" tän kierron vikat pupuilut (jos lähtee siitä ajatuksesta että kierto olis venynyt siihen 40 päivään mikä oli viime kierrossa). Miestä ahistaa tämä jokatoinen päiväily ja mä en osaa olla sympaattinen asian suhteen. Nyt olis tänään sitten 4. viikon sisään ja sitä edeltävä kerta kp 13. Nämä 4 kertaa on ajoitettu limojen ja kohdun nupukan seurannan mukaan (kumpikin on musta vaikeasti tulkittavia). Yrityksen puutteesta ei voi ainakaan syyttää. Kumpa tästä kierrosta nappaisi.
Tunnen masu kateutta ja asiaa ei helpota lähipiiriin syntyvä vauva n. 1kk sisään. Tunsin kateutta jo ennen keskenmenoa kun yritystä piisasi 10 kiertoa ja pelkään ihan tautisesti että joudutaan taas yrittämään pitkään. Pää ei tunnu sitä kestävän ja parisuhteestakaan en sitten tiedä.
T:Vacsuli
kp 25/28-36, yk 1
että alamasussa oli eilen illalla pintä nippailua ja olen kaikki peukut ja varpaat pystyssä. nYtkin itseasiassa tuntuu.
T:Vacsu
Täällä tiukka viikko luvassa.
Ovista odottelen loppuviikolle, tosin kierrot voi olla mitä vaan kun tosiaan vasta toinen kierto pillereiden jälkeen menossa. Siis makuuhuoneessa paneloidaan tällä viikolla :) Tai ainakin yritys on kova, tämä aika vuodesta yhdistettynä aamuvuoroviikkoon... ollaan VÄHÄN väsyneitä.
Joku puhelikin että olis viilenevää säätä lupailtu.. Sellanen pikkupakkanen olis kyllä mukava. Olis vähän kuivempaa ulkoilla, ja ilmakin muuttuis kirkkaammaksi.
Sellasta tänään.
Plussa onnea kaikille jännääjille!
Ja voimia uuten yritykseen tädin jyräämille.
Teera kp 13/29
Tänä aamuna (kp 30/30-35) testattu ja plussahan sieltä tuli =)
pupu onnellisena
Minä tipahdin odotetusti tänään... :( Toivottavasti gynellä käynti tuo jotain vastauksia ja uutta toivoa.
Hurjan paljon plussaonnea teille muille!
-Annique, kp 1/26-29, yk9-
Voih, pahoittelut ja hali. Noin kahen viikon päästä on se gyne? Toivottavasti tosiaan se osaa jotenki auttaa. Muistathan sitte tulla kertoon, mitä selviää!
- bee kp 25/27-30 -
Onnea pupulle ja paljon tarrasukkia matkaan mukaan. Toivottavasti vielä moni muukun tulee perässä.
Itsellä ovulaatio plussa tänään ja muutamana päivänä ollaankin jo ehditty hyvin peittoja heiluttelemaan. Joten odotukset tässä kierrossa korkealla. Ainut miinus puoli on se että nyt iski kauhea flunssa, toivottavasti se ei pääse vaikkeuttamaan hedelmöittymistä. Ajattelin jos tätiä ei näy niin isänpäivän aamulla voisi sitten jo varmaankin testailla. Olisi siinä hyvä isänpäivälahja;)
Pahoittelut vielä tädin yllättäneille ja toivottavasti Annique saat vastauksia gyneltä.
kp 22/30 Yk 2
Negaa näyttää täälläkin, Caren herkällä testasin (herkkyys 12iu, jotain...) KP:t ei vielä järin suuret joten vielä en luovuta. Tosin harmittaa.
Mikään ei oikein nyt huvita, oireita olen " kehitellyt" ...kuten huonovointisuutta, hikoilua/vilua, painon tunnetta alavatsalla jne. Lämmöt ihan normisti koholla kuten aina tässävaiheesa kiertoa. Mutta kyllä se tätsy sieltä tulee, kiukuttaa valmiiksi.
Mites muilla, kertoilkaahan kuulumisia *peukuttaa*
Tutti kp25/28-32 yk15