oOoOo HELMET UUTEEN VIIKKOON oOoOo
Aloitetaan nyt uusi pino kun kerran ,aanatain puolella jo reippasti ollaan..
Voih, suuren suuret lohtuhalit Luuka@lle ja urhean pikku-Antin perheelle. Surun määrä on varmasti mittaamaton..
Itse tässä painin unettomuuden kanssa, kello on soimassa 1½ tunnin päästä ja tähän mennessä olen nukkunut noin 2 tuntia, eri kivaa.. En tiedä onko jännitystä vai mitä, mutta tänään on meillä se 4D..
Ehkäpä tästä yritän vielä mennä kallistamaan päätä tyynyyn vielä.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Nojanda ja Pulla 24+6
Kommentit (35)
Ei mitään uutta meille.
Mutta ettei ihan kauas tipahdeta
Isänpäiväksi oon ajatellu ihan vain korttia, ja jos vaikka hakis kukan tai jonkun. Viime vuonna hankin sellaiset irtorampit auton kanssa näpräämistä varten kun oli sellaisia haaveillut ja oli tarjouksessa paikallisessa varaosaliikkeessä.
Mä olen ajatellut koota isyyspakkauksen ja antaa sen sitten isänpäivänä tulevalle isukille. =)
Jaetaan vaan ideoita liittyen joululahjoihin. Viime jouluna annoin sukulaisille itse koristelemani ruukut jossa oli sitten fazerin sinisiä suklaakarkkeja sisällä. Koristelin nuo ruukut (pohjaväri oli sininen) servetistä leikkaamilla tähdillä ja servettilakalla ruukkuun kiinni ja lisäksi siihen vähän töpöttelin kultaista maalia ja sitten vaan karkit sisään ja sellofaaniin koko komeus. Oli ihan tykätty lahja, kuuluuhan suklaa jouluun. :) Tänä jouluna ajattelin myös antaa jotain itsetehtyä, en vielä kyllä tiedä mitä.
IITULII72: Ihanaa että kaikki oli hyvin ultrassa. Nauti nyt myös reissusta, me muut jäädään tänne kylmään ja sateiseen syksyyn.
Oma olo on ihan hyvä. Raudansyönti on huomattavasti auttanut ja olo on paljon energisempi kuin aiemmin. Merkki noissa rautatableteissa on Obsidan ja oon ollut niihin kyllä tyytyväinen. Ainoastaan yhden olen päivässä syönyt ja se on riittänyt hyvin. Kuitenkin nyt parina päivänä on ollut todella vaikeaa herätä. En sitten tiedä mistä johtuu, kun kuitenkin muuten olo ei ole väsynyt. Supistuksia on aina välillä, mutta ei onneksi ole kovin kipeitä. Välillä kyllä vähän tuntuu kipeältä, mutta onneksi vielä ainakaan ei ole tonne kohdunsuulle vaikuttanut.
Mäkin tossa yksi päivä tajusin että joulu on ihan kohta ja sitten ei enää menekään kauaa kun alkaa äippäloma. Ihan ihmeellistä kuinka aika loppujen lopuksi kiitääkin kovaa vauhtia. :)
Toppapuvusta: Mä olen ihan tyytyväinen siihen että vaikka tuota pukua ei ihan ensimmäisenä talvena voikaan vielä käyttää niin kuitenkin sitten seuraavana talvena se on varmastikin hyvässä käytössä (toivottavasti), joten tarttee siis ostaa vaan pieni toppapuku ekaa talvea varten eikä tarvitse ekan talven aikana miettiä että mahtuukohan koko talven. Kylläpäs tuli nyt sekava selitys, mutta olkoon.
Täysikuu: Harmi että sulla oli epämiellyttävä neuvolakokemus. :(
Mutta nyt pitää taas valmistautua kelassa käyntiin ja sen jälkeen sitten töihin. Hauskaa ja leppoisaa loppuviikkoa helmet!
Suan ja Nuppu 25+1
Millaisia tuloksia olet saanut kun olet kotona mittaillut? Mä olen kerran vasta mitannut kokopäivän. Aamulla paastoarvo oli 4,9. Pitää kuulemma olla alle 5.3. Ruokailusta 1.5h päästä mitatut arvot 4.9-6.8 välillä. Se arvo pitäs olla alle 6.7. Netistä luin et riippuu visiin paikkakunnasta mitkä noi raja-arvot on. Mitkä sulla on?
Mulla alkoi maanantaina lisäksi jalkojen turvotus. Jäin sit tiistaina sairaslomalle. Huomenna pitää soittaa kätilölle sokeri tuloksia.
Puhuttiinko sulle paljo ruokavaliosta? Mä sain siihenki rajat. Kaloreita 1800/pvä ja hiilihydraatteja saa olla 200g/pvä. Nyt on sitte laskettu mitä suuhun laitan. Paino on tippunu jo 2 kg. Eli raskauden aikana ei ole nyt noussut yhtään.
Tämä raskaus on ollu kyllä ongelmallinen alusta asti. Verenpaineet on nytki kokoajan seurannassa. Töissä meni välit pomoon..
Ja nyt nää sokerit.
Vauva onneksi potkii kovasti. Muistaa syödä terveellisesti!!
Onko kellään tullu vielä äitiyspäiväraha päätöstä? Tuntuu päätös venyvän.
Lunta odotellen, Siirikki ja neiti 25+5
Joku tossa aiemmin ketjussa kertoi, kuinka päivät ja viikot menee ihan uskomatonta vauhtia. Musta tuntuu ihan samalta. Vastahan oli maanantai ja aloiteltiin uutta työviikkoa ja nyt onkin jo torstai!!! Ja että marraskuussa mennään jo. Kalenterissa lukee, että enää 111 päivää laskettuun aikaan...HUI!
Tänään oli tosi outo päivä töissä. Aamupalaan mennessä jo 4 ihmistä oli kysynyt multa, että koska mä oikein jään äitiyslomalle...Tuntuu, että maha on jotenkin pullahtanut oikein esille.
Ei kyselyt kuitenkaan vielä mitään...meillä oli tänään valokuvaus.
Heti, kun mentiin päiväkodin saliin kuvausta varten kuvaaja alkoi
kysellä mun Bola-korustani ja kiinnitti muutenkin huomiota mun
mahaani. Sanoin korun olevan ikään kuin pieni tiuku, jonka ääni kuuluu
kohtuun.
Otettiin ihan normaalisti ryhmäkuva ja lapsista kuvat ja viimeiseksi musta kuva henkilökunnan valokuvagalleriaan. Kun muotokuvat oli otettu, kuvaaja kysyi, että saisko se ottaa kuvat mun masusta... :) Olin
aluksi vähän hämilläni (ei kai mun maha vielä niin iso ole???), mutta
kuvaaja (nainen) selitti olevansa hulluna vauvamasuihin...joten mikäs
sen mukavampaa. Nyt on siis ekat koulukuvat Nallekarkista otettu.
Muutenkin tänne kuuluu oikein hyvää. Nallekarkki liikkuu paljon ja pitää äidin mielen rauhallisena. Kovasti on pieni alkanut hikkaamaan, taitaa tulla kova pullauttelija.
Supistelee: Vähän on töissä ollut välillä turhan rankkaa ilmeisesti ...tuntuu aina kiireessä supistelevan jo ihan pelkästä ympäriinsä hosottamisesta...ilman mitään nosteluita tai muuta sellaista. Mitään kipeitä supistuksia ei ole onneksi ollut ja reilun viikon päästä on neuvolalääkäri, joten siellä sit otan puheeksi jos jatkuvat. Eilen, kun oli oikein juoksupäivä, laskin ainakin 15 supistusta. Mitäs kokeneemmat sanotte,onko syytä ottaa neuvolaan yhteyttä jo aiemmin???
Kateellisena lueskelen muiden 4d-ultrakuulumisia. Me päätettiin säästää ne rahat tulevaan ja jättää väliin, kun ei ole mitän todellista tarvetta mennä. Kiva muistohan siitä olisi tullut ja kun ei saatu mitään painoarviotakaan rakenneultrasta, olis senkin kannalta ollut ihan mukavaa, mutta aikataulut ei oikein anna periksi. Mies tekee jouluun asti pitkää päivää, jotta pääsee sitten lopettamaan tämänhetkisen projektinsa ja lomailemaan sitten helmikuussa mun ja vauvan kanssa ihan kunnolla. Ja yksin mä en halua mennä.
Isänpäivälahjoista on ollut puhetta. Mulla oli sama ongelma oman isän kanssa, kunnes näin viime viikonloppuna, et sen Reinot lähestyy elinkaarensa loppua. Täytyy siis suunnata tossuostoksille. Mies sai eilen synttärilahjaksi isyyspakkauksen ja sen mukana esim. Isä-tekstillä varustetun paidan, joten mitään sen kummempaa isänpäivälahjaa en ala sille ostelemaan.
Syysväsymys vaivaa mua edelleen. Aamuvuoroihin tuntuu silti mukavalta mennä klo kuudeksi, kun pääsee sitten ajoissa kotiin ja voi vaikka nukkua päikkärit. Univaikeuksia mulla ei ole ollut. Normaalisti olen käynyt kerran yöllä vessassa, nyt käyn suurinpiirtein 3, mutta nukahdan uudelleen helposti. Menen nukkumaan jo klo 21 ja herään yleensä kuuden maissa viimeistään. Mut ihan hyvä rytmi varmasti tulevaa ajatellen, joten en yritäkään käydä siirtämään.
Rautaa olen syönyt pari kertaa viikossa yhden poretabletin verran ja sen lisäksi päivittäin multivitamiinia ja D-vitamiinia. Olo tuntuu ihan normaalilta.
Ai niin...ihan superihanaa. Seinänaapurit, joista ei ole tähän
mennessä ollut kuin haittaa (jouduttu tekemään ilmoituksia poliisille
ja lastensuojelulle), ovat muuttaneet pois ja kämppä on myynnissä.
Taidetaan siis saada joululahjaksi uudet naapurit. Voiko olla
sopivampaa ajankohtaa? Pelkäsin jo, että sit kun Nallekarkki syntyy,
ollaan ihan helisemässä niiden metelöinnin kanssa. Eipähän tartte
siitäkään enää huolehtia.
Huomenna suunnataan syksyn vikaa kertaa mökille. Tarkoituksena on pistää mun äidille tehty pinnasänky nukkumakuntoon Nallekarkkia varten... :) Ensi viikonloppuna pitäis jo tulla lunta tänne Etelä-Suomeenkin. Ehkä se piristää tätä mun oloanikin. Ja sit saa kohta jo luvan kanssa laittaa jouluvalotkin. Joulun odotus saa mut aina hyvälle mielelle.
Luuk@lle vielä tähän loppuun megaiso pahoitteluhali ja voimia! Ihan sanattomaksi vetää tollaiset uutiset.
Nonna ja Nallekarkki rv 24+1
Mä asun täällä Tampereeen seudulla ja täällä ennen ateriaa arvo pitää olla < 5.8 ja tunnin päästä ateriasta
< 7.5.
Mittausohjeena on mitata 4 krt. päivässä: eka ennen aamupalaa ja toka 1h aamupalan jälkeen kolmas ennen päivän pääateriaa (lounas/päivällinen) vaihdellen ja neljäs kerta 1h aterian jälkeen.
Mulla on noi aamupaasto arvot säännöllisesti yli kuuden. :(
Ja mä en sitä aamuarvoa saa kohdilleen kun suunnilleen 15 h paastolla. :/
Päivällä noi arvot on yleensä pysynyt noissa rajoissa sentään.
Rasitusarvot täällä: Paasto <4,8 1h <10 2 h <8,7
mulla oli 5,4 7,4 ja 6,1
Eli paastoarvo kohollaan ja muut ok.
Sain nyt sitten ohjeeksi mitata noita arvoja 6 pv, ja ens viikolla meen näyttämään noita arvoja terkkalle.
Ja tuun saamaan toisen satsin liuskoja ja ohjeen mitata toiset 6 pv ja lähetteen äippäpolille kokoarvioon sitten loppuraskaudessa.
Mä sain vaan yhden lappusen jossa oli ns. sellaisia yleisiä ohjeita ravitsemuksesta. Ei mitään kalorimääriä tai hiilihydraaattimääriä.
Saa nyt sitten nähdä tuleeko ens tiistaina sitten tarkempia ohjeita...
Mulla on silloin aamulla neukkalekuri ja sitä ennen pistäydyn terkkarin puheilla.
Mulla nyt on ollut tää sokeriseuranta vasta vajaan viikon joten painoon se ei oo vielä ehtinyt vaikuttaa. Tosin samoissa pohjalukemissa toi paino on edelleen.
Sulla on kyllä ollut tässä matkanvarrella monenlaista vastusta! :(
Mantelipulla 26+6
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Luukin ja hänen siskonsa perheelle toivotan vielä hirmuisesti voimia, ikävä ei varmaan kovin helposti hellitä, mutta varmasti pikku hiljaa ...
Mä oon pikkuisen yrittänyt nauttia tästä hassusta/ihanasta tunteesta, että kaiken pitäisi vihdoin olla hyvin. Tässä on niin pitkään joutunut olemaan varuillaan kaiken suhteen, että huomaa että ei samalla tavalla osaa enää hehkuttaa kuin aiemmissa raskauksissa. Mutta hyvä näin. Tänään tuli mun tilaamani Stokken pinnasänky. Meidän 3.5 v. tyttö nukkuu nyt siinä, eli harjoittelee meidän sängystä siirtymistä. Jätin sängystä laidan pois ja vedin sen meidän sänkyyn kiinni. Tosi ihana sänky!
Uusia vaunuja tekis mieli, onko teillä jotain hyviä ehdotuksia? Mihin itse olette tykästyneet?
" Tukistayappeja" oon nyt käyttäny kolmatta päivää. Suonipahkurat on vähentyneet, mutta illalla kun otan sukat pois, niin jalat on tosi oudot, eli nyt luulen tietäväni mitä on levottamat jalat!!
Joo, joku teistä kertoi ostaneensa tukisukat sokoksesta ja nyt tosiaan huomasin, et ne oli nyt kympillä tarjouksessa. Tuskinpa hirmuisesti ainakaan huonommat kuin Instrumentaariumista ostamani. Käyn ostamassa semmoset, niin voin välillä käyttää lyhyempiä.
Anna-liisa: nauti sairaslomasta! Oon muuten itsekin huomannut, että kaikki nostaminen tekee kyllä huonoa. aiemmissa raskauksissa ei ollut mitään ongelmia nostamisen suhteen, mut kaipa täs kolmannessa paikat on jo niin erilaiset.
Tänään oli taas shoppailemassa kirpparilla ja yhdessä paikassa oli tosi ihania ja halpoja vaatteita, joten pakko oli ostaa. Vauvalle löysin yhden neuleen, muut olikin kuopukselle. Kirppiksella shoppailu on kyllä kivaa, kun joskus tekee niin hyviä löytöjä, eikä kumminkaan rahaa kulu paljon.
iitulii 24+1
Eilen kävin neuvolassa, kuulemassa sokerirasituksen tulokset. Pääsin puhtain paperein :) Kyllä oli helpotus, kun tässä raskaudessa on ollu broplemaa jo muutenkin, niin en kyllä kaipaa yhtään lisää.
Sain myös aikaisemmin otettujen labrojen tulokset ja alapäästä löytyi joku bakteeri joka ei aiheuta toimenpiteitä näin raskausaikana (jos ei ole ennenaikaisia supistuksia), mutta synnytyksen yhteydessä tarvitsen suonensisäisen antibiootin ettei tartu synnytyskanavasta vauvaan.
Muuten kaikki neuvolassa hyvin, hb oli taas noussut muutaman pykälän oli 106 painoa oli tullu 2kg, kahessa viikossa (Hui!), mut meillä olikin illan istujaiset koulukavereiden kanssa viime perjantaina ja siellä söin TODELLA liikaa... fs mitta on 30. Vaavi liikkuu kovasti ja sydämen syke kuului vahvasti, löi 152. Tämä kuopuskin (näin myös esikoinen aikanaan) on majoittunut tuonnne kohdun yläosaan, äänetkin kuului reippaasti navan yläpuolelta.
Synnärin esitietolomakkeen vein myös täytettynä jo neuvolaan. Kyllä nämä viikot kuluu nopeasti!!! Hyvä niin, kun joskus aikaisemmilla viikoilla (15-18) joutui oikeesti miettimään et onko mitään mahdollisuutta tänne asti edes päästä.
Öisin herään muutaman kerran, lähinnä vessaan ja jonkun verran lonkat on kiusannu, mutta kipu onneks vielä häviää sillä että kääntää kylkeä.
Toppapuvuista on ollu puhetta. Me on ostettu syntyvälle kuopukselle 62-68cm puku, kun löyty edullisesti, mutta näyttää kyllä hurjan isolta sekin. Ystäväni jonka poika syntyi ennen aikaisena (3v sitten tammikuussa) lupasi lainata meille pientä toppapukua, kun aikanaan olivat sellaisen ostaneet ja vielä on tallessa.
Nyt täytyy lähteä koiran kanssa lenkille, Hyvää viikonloppua kaikille!!!
t: sininenkirsikka ja kuopus 27+0
Hauskaa viikonloppua Helmille! =)
Suan ja Nuppu 25+2
Minäkin narahdin eilen sokerirasituksessa.. =/ paastoarvo oli ok, ja 2h mittausarvo, mut 1h litkun juomisen jälkeen oli 10,1mmol/l, kun raja on 10,0.. =/ sain sit mittausvälineet kotiin, vielä en oo yhtään reikää omaan sormeen pystynyt tekemään, keräilen voimia huomisaamuksi! =] kun se pelkkä neuvolatädin hemoglobiinireiän teko tuntuu pahalta, ja silmät menee väkisin kiinni ja katse toiseen suuntaan kun se niitä näytteitä ottaa.. nyt pitäs vielä itse pystyä tekemään se reikäkin.. =/
täälläpäin suomea noudatetaan seuraavia raja-arvoja: paastosokeri 5 tai alle, ja aterian jälkeen (1h jälkeen) 6,8 tai alle.
miksiköhän ne raja-arvot noin kovin heittelee paikkakunnan mukaan?! =]
no, pitää nyt toivoa että pystyisin sokereita mittailemaan ja että ne ois normaalia luokkaa vastaisuudessakin.. =]
Mukavaa viikonloppua helmimammoille! =]
jonttu rv 26+3
Tultiin vähän aikaa sitten hirvipeijaisista. Kylmä tarttui sillä reissulla (koko päivän ollut n. -2 astetta) ja pantiin kotiin tultua uuni lämpenemään. Nukuttelin tuossa kuopuksen ja otin samalla itsekin nokoset. Kaikki isommat lapset on kivenheiton päässä mummolassa, kun siellä on serkut ja just mieskin lähti ilmeisesti hallihommiin, joten ihan hiljaisessa talossa saan olla :-).
Viime päivinä tai varsinkin iltoina on supistellut. Ihan ovat kivuttomia suppareita, mutta kyllä ne aina tahtoo silti henkeä salpauttaa. Pitkän aikaa meni, ettei ollut supistuksia, mutta ihan yhtäkkiä alkoivat toissa iltana. Välillä supistelee aamuisinkin. Vaavi jytistelee masussa välillä melkoisesti ja eilen illalla just mietiskelin, että voiko olla totta, että tätä raskautta on vielä kolme kuukautta jäljellä. Tosi äkkiähän tämä aika on mennyt, mutta silti 3 kk tuntuu mukamas hirmu pitkältä ajalta kasvatella jo nyt niin suuren tuntuista masua. Millainen lyllerö sitä joulun jälkeen onkaan...
Kävin viikolla sokerirasituksessa. Eivät kyllä labrassa kauheasti osanneet noita arvoja kommentoida, mutta verrattuna viime vuotisiin arvoihin, niin ihan hyvät pitäisi olla (kuten myös silloin). Eli paastoarvo oli 4,4 ja tunnin päästä " kokiksesta" 7,7 ja kahden tunnin päästä 5,7. Onpahan ohi sekin. Menin rasitukseen heti seuraavana aamuna, kun th oli sen määrännyt, kun äitini oli meillä käymässä, niin pääsin helposti lähtemään. Mutta jestas, että olin nukkua istualleen, kun piti vaan istua ja istua tylsistyneenä siellä labran tiloissa ;-).
Neuvolakäynnillä hb oli 119 eli eipä ole kauheasti kaksi päivittäistä rautatablettia arvoa nostanut. Normaalistihan mulla on puolen välin paikkeilla hb mennyt alle 100, joten nyt olen kuitenkin siltä välttynyt, joten ihan hyvä sekin. Sf-mitta oli muistaakseni 27 (vai 26) ja pomppasi yli ylimmän käyrän. En silti todellakaan usko mihinkään jättiläisvauvaan, kun sokerit on kunnossa ja edellisetkin vauvat olleet 4 kilon molemmin puolin eli normaalikokoisia.
Tässäpä tätä omanapaista juttua tulikin. Täytyy lähteä keittiötä järjestelemään ja nauttia tästä hiljaisuudesta niin kauan kuin sitä kestää ;-).
neronja rv 26+6
Ihanaa sunnuntaita kaikille! Täällä Pohjanmaalla on maa valkoisena, ajattelin mennä kohta kävelylle. Oon ollut viikonlopun yksin, ukko lähti mökkireissulle. Ihan mukavaakin on ollut, vaikkakin ikävä, mutta on saanut olla ja ajatella omia ajatuksiaan ja jutella tuon masuInkerin kanssa ihan rauhassa. Kovasti se on potkinut kun ollaan soitettu vähän musaa ja juteltu. :)
Mullakin töissä ja varsinkin esim portaissa sieppaa vähän vattasta, harjoitussuppareiksi luulen, kun ei satu, vaan kovettuu vaan ja pitää rauhoittua. Ajattelin että se ei ole vaarallista kun ei kerran ota kipeää, olenko oikeassa?
Muutenkin työt ei oikein kiinnosta enää, kovasti pitää itteään tsempata että saa asioita tehtyä. Mulla on niin monta vuotta tuossa takana, että ehkä nyt vasta annan itselleni luvan olla tosiaan kyllästynyt.
Täällä mennään siis rv 24+6. :) Voi sentäs. Ja vatta on kyllä jo iso, kasvaako se nyt tätä tahtia sitten helmikuulle! Huh huh! Toivottavasti vähän himmaantuu. :)
Täällä etelässä oli maa valkoisena ainakin eilen, nyt kun ikkunasta katsoo niin lunta on maassa joku hassu milli. Eli vähän on valkoista, mutta olis kiva jos olisi vähän enemmänkin.
Viikonloppu on mennyt taas jotenkin niin hurjaa vauhtia, ettei meinaa perässä pysyä. Eilen oltiin entisellä luokkatoverilla käymässä parin kaverin kanssa, oli ihan kiva nähdä häntäkin pitkästä aikaa, mutta huomasin että väsymys iski kesken kaiken.
Mulla on nyt viime päivinä viiltänyt aina välillä tosta oikealta alamahasta. Tiedän että noi kaikenlaiset kivut on ihan normaaleja, mutta kun ikinä ei tunnu vasemmalla kipua, ainoastaan oikealla, niin onkohan se ihan ok?
Supistelut olivat hetkeksi rauhoittuneet kunnes taas eilen alkoi. Onneksi eivät kuitenkaan kauaa kestäneet.
Ja olen ymmärtänyt että noi supistelut on ihan ok, kunhan eivät kipeitä ole. (Kun joku niistä kyseli) Ja tietenkin jos niitä on koko ajan niin kannattaa ainakin mainita siitä neuvolassa.
Pian se on joulukin, kun marraskuu todella on jo lähtenyt käyntiin. Hui. Voi vain kuvitella kuinka iso maha onkaan sitten kun joulu on ohitse tai kun vuosi vaihtuu seuraavaksi. (ihanaa, toisaalta odotan sitä jo todella kovasti) Melkeinpä vois sanoa että sitten kun uuden vuoden puolelle päästään, voi huokaista helpotuksesta sen suhteen, että jos pikkuinen syntyy, niin tilanne on jo ihan hyvä. Mutta parastahan on jos pääsee ihan helmikuulle asti. Mulla kun pyörii päässä lähes päivittäin se, että mitä jos vauva syntyy liian aikaisin. Ei pitäisi olla mitään syytä edes miettiä ja murehtia tuollaista kun kaikki on mennyt ihan hyvin, mutta jostain syystä asia vaivaa. Pitäisi vaan antaa olla ja ajatella, että syntyy kun syntyy ja sitten katsotaan tilannetta uudelleen.
ISYYSKAUDESTA: mietittiin tossa miehen kanssa eilen, että pitääkö oikeasti osata tässä vaiheessa sanoa jo tarkat päivät sen suhteen koska pitää ton isyysloman? Mietin vain että mistä sitä voi tietää koska vauva syntyy. Ei haluaisi kuitenkaan että isukki pitäisi lomaa vielä ennen vauvan syntymää kovinkaan paljon tai sitten hirveän kauan syntymän jälkeenkään. Hienointahan olisi että se isyysloma alkaisi samana päivänä lapsen syntymästä.. En tajua, osaisiko joku valaista tietämätöntä? Tietysti kelasta saisi vastauksen, mutta kysynpä nyt ensin täältä.
Jeps, mutta nyt ruuan laittoon.
Suan ja Nuppu 25+4
Ihana ilma kaikinpuolin!! Energiaakin on nyt vaikka muille jakaa kun aurinko paistaa! Vointi siis täällä ihan hyvä. Vähän on supistellut mutta ei kipeää..
Heti aluksi: Iitulille hauskaa lomaa!! Nauti meidän muidenkin puolesta :)
Niin ja Suan: Meillä ainakin riitti miehen työnantajalle, että ilmoitti noin paria kuukautta ennen, että isyysloma olisi tarkoitus pitää sitten kun vauva syntyy. Eli mies jäi heti isyyslomalle kun tämä pienimmäinen syntyi.. Ja nyt toimii samoin eli joulukuussa aikoi ilmoitella, että taas helmikuussa isyysloma lähestyy.. Ei sen tarkemmin tarvinnut sanoa. En tiedä sitten miten muualla? Ja kelallehan ne paperit toimitetaan siis jälkikäteen tietysti..
Ja joululahjaideoita otetaan vastaan kiitollisena. Tuo on hyvä idea kyllä!! Vielä ei täällä ole kauheasti mitään mietittynä mitä nyt tuolle pikkuneidille oli tarkoitus se polkutraktori hommata pukinkonttiin.. joo ja miehelle ostan isänpäivälahjaksi REINOT! Nonna-80 taisikin omalle isälleen ostaa samanlaiset tossut. Minä taas miehelle ihan sillä, että mies tupakoi ja aina humputtaa tossa pihamaalla sellaisissa iänikuisissa kengissä mitä inhoan yli kaiken niin saan ne roskiin kun tilalle annan tuollaiset nopeasti jalkaan sujautettavat joilla sitten hoituu noi nopeat ulkoilut ym.. ;)
Mutta nyt pitää lähteä esikko kiikuttaa kaverisynttäreille joten heipat minun osalta taas..
Vimpula ja 24+5 (taitaa olla..)
Tänään kävin lääkärissä supistelujen vuoksi ja sairasloma jatkuu 18.11 asti.Kanavaa oli sama jäljellä mikä aluksikkin oli ja kohdunsuukaan ei ole vielä avautunut ja paikat on kiinni.Lääkäri kielsi raskaan nostelun multa ja käski levätä.Onneksi ei ollut mitään akuuttia.
anna_liisa 26+0