Lue keskustelun säännöt.
Jatkuva huoli vauvasta
13.04.2008 |
Tiedän, että on normaalia että on huolissaan lapsesta mutta siltikin...
Meillä vasta muutaman viikon ikäinen vauva ja vaikka lapsia on jo enemmän ja minun pitäisi olla rutinoitunut niin en ole!Isommat lapset saavat jatkuvasti tauteja ja ovat mm. nyt flunsassa ja nyt vauvankin nenä " kirnuaa räkää" .Pelkään, että vauvakin sairastuu ties mihin=( Tuntuu, etten voi suojella pienokaista tarpeeksi ja että sydämeni särkyy jos hän vaikka saa nuhan ja on tosi tukkoinen.Kun ei mitään lääkettäkään voi antaa!Tiedän kyllä ettei vauvaa voi suojella loputtomiin mutta neuvokaa, miten te muut äidit olette oppineet suhtautumaan huoleen?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itselleni on tullut ehkä suurimpana yllätyksenä äitiydestä se, miten iso huoli noista ipanoista on! Ei tartte olla nuhaa tai kuumetta kummempaa, kun surettaa niitten puolesta.
Meillä pikku kakkonen on nyt 4,5kk ja takana on kaks " pahempaa" räkätautia ja pari lievempää. Esikoinen pääsi melkein vuoden ikään, ennen kun tuli ekaa kertaa kipeeks. Kai se sitten vaan on niin, että esikoinen tuo tullessaan hoidosta niin paljon tarjolle kaikkee, että vauvakin sitten helpommin sairastaa. Itsekin tosin olen pitänyt vauvan syntymän jälkeen kaksi flunssaa, joten varmaan maidossa sitten kans pöpöjä?
Jospa vastustuskyky olisi vauvalla sitten parempi myöhemmin, kun on jo tavan nuhaa ja yskää pitänyt? Esikoinen oli nimittäin ekasta flunssasta seuravaavat puoli vuotta kuukauden välein kipeenä. Tähän saumaan tuli tosin myös hoidon aloitus.
Mutta siis, ymmärrän huolesi, itse en mielestäni ole mikään hössöttäjä tai ylireagoija, mutta oikeesti toivois, että niillä ei olis edes sitä nuhaa!
Tsemppiä! :)