Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oOoOo HELMET UUTEEN VIIKKOON oOoOo

29.10.2007 |

Aloitetaan nyt uusi pino kun kerran ,aanatain puolella jo reippasti ollaan..

Voih, suuren suuret lohtuhalit Luuka@lle ja urhean pikku-Antin perheelle. Surun määrä on varmasti mittaamaton..

Itse tässä painin unettomuuden kanssa, kello on soimassa 1½ tunnin päästä ja tähän mennessä olen nukkunut noin 2 tuntia, eri kivaa.. En tiedä onko jännitystä vai mitä, mutta tänään on meillä se 4D..

Ehkäpä tästä yritän vielä mennä kallistamaan päätä tyynyyn vielä.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Nojanda ja Pulla 24+6

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Halaus*

Olen ihan sanaton. Ja silmät kyynelissä.

Mieleen tuli Jamppa Tuomisen (!) laulu

" Keväällä synnyit, syksyllä kuolit. Mikä oli elämäsi tarkoitus? Enkelini, siivet sinulta puuttuivat vain..."

Osannottomme

-Tango

Vierailija
2/35 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla tuntuu ettei uni tule millään ja sitten kun se vihdoin tulee, niin ei mene kauaa kun herään taas. Ja sitten sama nukahtamisyritys uudelleen.. En tiedä mistä johtuu..

Kävin tänään ylimääräisellä neuvolakäynnillä, jossa myös pääsin neuvolalääkärinkin juttusille. Mä olen nimittäin jo pari vuotta tapellut erilaisten oireiden kanssa (alapää) ja ne aina vaihtelevasti pahentuu ja helpottuu. Olen monet kerrat ollut testattavana niin hiivasta, klamydiasta, tippurista ja virtsatietulehduksesta. Monta kuuria olen hiivaan syönyt, pari virtsatietulehdukseenkin aina riippuen siitä mitä nyt sillä kertaa on vain satuttu määräämään. Kyseessä ei kuitenkaan koskaan ole ollut virtsatulehdus. Lääkärit eivät vain osaa mulle määrätä oikeita lääkkeitä kun koskaan ei tuloksissa mitään ole. Niin tänäänkin. Lääkäri teki tutkimuksen ja sanoi vain ettei mitään näy eikä mikään viittaa mihinkään bakteeritulehdukseen. No, ei sitten. Taas uusi turhautuminen, kun asia ei mihinkään suuntaan etene. Eikai sille mitään voi jos ei ole sopivaa lääkettä (kun ei edes tiedetä mikä on) mutta olisi kiva kuitenkin saada lääkäriltä ohjeita siitä millä helpottaa oloa. No olkoon. Vähän ottaa päähän. Ja jos joku miettii millaisia oireita mulla sitten on niin sanotaan niin että olo on välillä sama kuin että olisi samaan aikaan vekä virtsatietulehdus kuin hiivatulehduskin. Hermo menee siihenkin kun mut on varmaan jo satakertaa testattu ton klamydian osalta ja kuitenkin ne aina testaa sen uudelleen. Mikseivät usko että jos se ei ollut sitä viimeksikään niin miksi se olisi nyt sitten yhtäkkiä sitä? Hitto.

No mutta, sainpahan ainakin kuulla taas Nupun sydänäänet ja kuhdunkorkeuskin oli 25. Tarkasti lääkäri kohdunsuun tilanteenkin, mutta kiinteä, kiinni ja 3 cm eli niinkuin ennenkin. Mulla on nyt viimeaikoina ollut kipeitä (vähän) supistuksia niin senkin takia tarkisti että kaikki ok. Seuraava kontrollikäynti on ton kohdunsuuntilanteen kanssa 3 vkon päästä, kun normaalisti olisi vasta joskus viikolla 35 tai jotain. Valkuaista oli pissassa, muuten ok ja painoakin oli tullut taas hieman lisää, nyt yhteensä reilu 3 kiloa, joten ei paha. Verenpainekin ok.

Tässä oli nyt sitten mun avautuminen näin uuden viikon kunniaksi. Positiivista on kuitenkin se, ettei mua enää väsytä niin paljon kuin muutama viikko sitten, on raudan syönti auttanut. Joo, mutta nyt postia odottamaan, josko tänään tulisi kirje että äitiyspakkauksen voi noutaa postista.. *ToivooKovasti*

Toivottavasti teillä muilla alkaa viikko edes vähän paremmilla fiiliksillä kuin mulla. Mutta tästä ei ole kuin suunta ylöspäin.

Suan ja Nuppu 24+5 (hui kuinka " paljon" jo)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kysyä että saako vihreää teetä juoda raskauden aikana? Siitä kun on monia versioita ja itse olen jonkun lääkärin kirjoittaman jutun lukenut, jossa vihreän teen käyttöä suositellaan koska sillä on nesteitä/turvotusta poistava vaikutus. Kuitenkin on väitteitä myös erilaisilla netin keskustelupalstoilla siitä että vihreä tee aiheuttaisi esimerkiksi kehitysvaurioita tms. sikiölle? En muistanut kysyä siitä tänään neuvolassa..

Suan ja Nuppu 24+5

Vierailija
4/35 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola ja sairaslomalle jouduin noiden supistelujen vuoksi.Keskiviikkona sitten menen neuvolalääkärille niin hän kattoo kohunsuun tilanteen.nyt vauva menee keskikäyrää kohti takas.Mitta oli nyt 24.Muuten kaikki oli ok.

iitulii:mitä sulle sanottiin ultrassa?

anna_liisa 25+5

Vierailija
5/35 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@, voimia. Toivon että henkinen tuki täällä auttaa edes vähäsen.

..

Suan, eikö totta että nämä viikot alkaa mennä yhtä vilinää!

Mulla on kans mieli piristynyt raudan syönnin alettua, tosin vatsa ei tuosta merkistä (Spartocine) näytä tykkäävän, mutta katsotaan nyt. Mieluummin on vatsa vähän sekaisin kuin väsynyt ja ärtynyt koko ajan.

Kelasta tuli lappu että äitiyspakkaus tulee parin viikon sisään. Oi että. :)

Tänään tuli ensimmäinen tuttu joka katsoi mua ja kysyi että onko teille tulossa vauva. Tähän saakka ihmiset on vaan katsoneet pitkään, eivätkä ole uskaltaneet kysyä. Eipä sitä tulis itellekään mieleen kysyä, jos toinen ei sitten ookkaan raskaana. Mutta nyt siis ilmeisesti näytän hyvinkin raskaana olevalta! Mikäs sen mukavampaa. Ihanaa aikaa tää on, ja kestää vain hetken.

Lissula 24+1

Vierailija
6/35 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sit tänään se kauan pelätty ultra, viisi viikkoa hurahti nopeasti. Ja kaikki oli lääkärin mukaan ok!!!!!!!! Eihän tätä voi uskoa todeksi! En edes miestä halunnu ultraan mukaan, kun aina, kun hän on ollu mukana, niin jotain negatiivista ollaan kuultu. Eihän tommosella tietty vaikutusta oo, mut kyl sitä taikauskoseksikin on tullu. Samoin kuin, että samoja vaatteita kuin edelliskerralla en uskaltanut pukea ;)!!!

Vauva oli 650 g eli kasvaa hyvää vauhtia. Kyllä mun masu siltä näyttääkin. Ja tämä meidän toinen kuollut sikiö oli tosi pieneksi kuihtunut. Se on niinku kohdunsuulla ja meidän elävä vauva sen päällä. Kuulemma ei enää ole todennäköistä, että toinen aiheuttaisi ennenaikaista synnytystä. Tutkittiin sit alakauttakin anturilla ja kaikki hyvin kiinni!!

Meil on sunnuntaina lähtö viikoksi kanarialle ja sanoin lääkärille, että en lähde, jos hän on vähääkään sitä mieltä, et ei kannata. Mutta lääkärin mielestä voin lähteä, kunhan vaan kävelen riittävän usein lennolla. Kaipa me sit lähdetään ja neuvolassa ne oli sitä mieltä, että se on hyvä hengahdys tämän raskaan alun ja puolen välin jälkeen.

Ihan kiva lähteä lepäämään. Makaan varjossa ja nautin, kun meidän kaksi tyttöä on innoissaan vedessä uimassa!!

Kävin tänään ostamassa tukisukat stay-upit. Tukisukkahousut oli liian lyhyitä, kun oon pitkä ja pitkäjalkainen. Mulle toi hinta oli muuten järkytys, 80 euroa!!! käyttääkö teistä joku tukisukkia/tukisukkahousuja!

Mulla seuraava ultra neljän viikon kuluttua, koska lääkäri haluaa seurata toisen häviämistä.

Kyllähän tunne on mahtava, et kaikki näyttää hyvältä!

Täytyy varovasti nauttia tästä hetkestä!

iitulii72 23+5

Vierailija
7/35 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:Mahtavaa et kaikki oli nyt kunnossa.Nyt pääsit sinäkin nauttimaan raskaudesta!!:)

anna_liisa 25+5

Vierailija
8/35 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@: Paljon voimia teille ja siskosi perheelle! Ei löydy edes sanoja lohdutukseksi.. Voimia!

Muita asioita: Äitiyspakkaus saapui tänään! =] kerrassaan ihania vaatteita! Toivottavasti haalari menisi vielä toisena talvena vauvalle, kun nyt tulevana talvena taitaa jäädä käyttämättä.. =] tai sit se pitää pukea jollekin nukelle.. =]

Äitiysrahasta/kelan etuuksista vielä: kyllä ne etuudet (päivärahat äidille/työttömälle jne) lasketaan jokaiselle kansalaiselle samojen kaavojen ja tapojen mukaan (laissa säädetty), joten sillä koska äitiysrahahakemuksen palauttaa ei ole vaikutusta päivärahan määrään (äitispäivärahakauden alkamispäivä ratkaisee verovuoden, ja sehän on " itse valittavissa" 30-50 päivää ennen laskettua aikaa). Jos palauttaa hakemuksen esimerkiksi nyt, niin päätöksen saamisessa vain kestää ehkä kauemmin (kun odottavat tietoja verottajalta vuodesta 2006). Ja tämä on tosiaan vain " pienen ryhmän kohtalo" , koska kerran vuodessa se verotus vain valmistuu, ja helmi-maaliskuun odottajille osuu tämä hakemuksen palautusaika vuodesta. Ja kyllähän ne työssäkäyvät 6kk:n tulojen mukaan päivärahaa hakevat saavat päätöksen myös äitiyspäivärahasta aikas " myöhään" , kun tulot toimitetaan kuitenkin ajalta ennen äitiyspäivärahakauden alkua..

Enkä mene siitä kyllä ihan takuuseen koska kansaneläkelaitos verottajalta tiedot saa, koska onhan meille kansalaisillekin vuoden 2006 veropäätös jo tullut, ja tiedämme saammeko palautuksia vai maksammeko lisää veroja.. Joo, mutta se siitä aiheesta..

Nyt maanantai-illan saunaan ja nukkumaan..

jonttu rv 25+6

Vierailija
9/35 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hyvistä ultrauutisista! Sekä turvallista etelän matkaa ja lomailua! =]

Vierailija
10/35 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@lle ja siskosi perheelle osanottoni suuressa surussanne :´(. Sitä surun määrää en uskalla edes kuvitella...

Ja Iituliille onnittelut vihdoinkin hyvistä uutisista!!! Olet kyllä Kanarian lomasi ansainnut. Nauti lomasta ja raskaudesta nyt täysin siemauksin!!!

(.) Omassa navassa ei mitään kovin erikoista. Tukisukat pitäis kaivella esiin. Suonikohjut on varsinkin toisessa jalassa sen verran muhkeat :-/. Ja juuri kun täällä ehdin kehua, että eipä oo ummetus vaivannut, kun rupesin kaksi rautatablettia ottamaan kerralla, niin eikö maha samantien jämähtänyt kovaksi. Jestas millaisia tietyt vessareissut on olleet. Nyt on kyllä taas aloitettava luumujen syönti. Lopetin sen silloin, kun maha meni kaksinkertaisesta rauta-annoksesta löysäksi. Huomenna onkin taas vaihteeksi neuvola. Kuuleepahan onko hb yhtään ruvennut nousemaan.

neronja rv 26+1 (apua miten 30 viikon raja jo lähestyy...!!!)

Vierailija
11/35 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi Luuk@lle ja läheisilleen suuren suuret halaukset ja pahoittelut. Itku pääsi kyllä täälläkin, kun luin viestisi. Voimia surun läpi käymiseen ja toipumiseen teille kaikille!

Suan: Minä olen juonut nimenomaan vihreää teetä sekä tässä että edellisessä raskaudessa. Ja lisäksi rooibos-teetä. Tavallista teetä ja etenkin kahvia on tullut juotua vain äärimmäisen harvoin, kun tuntuu, että olen niin herkkä kofeiinille. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa tuon vihreän teen kanssa.

Iitulii: Mulla on ollut tässä(kin) raskaudessa tukisukat käytössä öisin, kun kärsin levottomista jaloista. Auttavat aika hyvin. Mä olen ostanut sukkani ihan Sokokselta, jossa ne ovat kyllä huomattavasti halvempia kuin Instrussa tms. erikoisliikkeissä. En sitten tiedä, onko tuki ihan saman veroinen noissa mun sukissa, mutta riittävä mulle kuitenkin.

Ihanaa ja rentouttavaa reissua teille! Kyllä nyt kelpaa huilata kaiken huolen ja jännittämisen jälkeen!

Raudan syönnistä oli ollut puhetta. Mulla on hb ilmeisesti edelleen pysynyt hyvänä ilman lisärautaakin, koska olo on suht pirteä. Jatkuisipa tämä mahdollisimman pitkään! Oon ehkä maailman huonoin ihminen kestämään väsymystä ja etenkin katkonaiset yöunet saavat mut aivan hermoraunioksi (heh, en oo ehkä parasta mahdollista äitityyppiä...). Nyt vaan toivon, että esikoinen malttaisi nukkua loppuraskaudesta yönsä hyvin, että saisi vähän voimia kerättyä varastoon.

Ylipäänsä vointi on varsin hyvä. Raskaus ei vielä vaivaa juuri ollenkaan kunhan vain ennätän käydä jumpassa, ettei selkä ala kipuilla. Ruoka maistuu ja maha kasvaa. Toivottavasti ei liikaa kuitenkaan. Tähän mennessä painoa on kyllä tullut ihan maltillisesti, mutta jonkinlainen kasvupyrähdys tuossa masussa on nyt selvästi tapahtunut.

Pientä supistelua ilmenee aina välillä, jos joudun kovasti kyykistelemään ja kumartelemaan esikoisen kanssa. Ensi viikolla on neuvolalääkäri, sielläpähän tsekkaavat tuon kohdunsuun tilanteen, mutta samanlaisia kivuttomia suppareita tuntui kyllä viime raskaudessakin jo tässä vaiheessa ja silti tyttö syntyi vasta rv 42+1.

Välillä on töissä ja vapaa-ajallakin aika kiivas tahti. Täytyy vissiin ruveta joulua kohden hidastamaan vauhtia. Edelleen tuntuu, että tulokas kasvaa tuolla omalla painollaan, eikä perheenlisäystä tule kaiken hässäkän keskellä kamalasti ajateltua. Toivotaan, että pikkuinen pysyy masussa mahdollisimman pitkään, että ennätän jotenkin orientoitua tulevaan.:)

Kivaa viikkoa kaikille!

Lumileopardi ja beibi 25+3

Vierailija
12/35 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii: Oikein paljon onnea hyvistä uutisista! Ja nauttikaa lomastanne! Olette kyllä sen ansainneet. Käy sitten loman jälkeen kertomassa meille kateellisille kuinka ihanan lämmintä siellä oli. ;)

Raudasta on ollut puhetta. Söin esikoista odottaessa ja samoin tässä rautaa. Obsidan on merkki, nostaa hyvin hemoglobiinin, ja vatsa pysyy kuosissa. Näin ikianeemisena (aina tosi alhainen) on tullut testattua useampia laatuja, mutta tuo Obsidan on kyllä ehdottomasti paras.

Täällä on hieman flunssaa päällä, kurkku kipeä ja yskittää. Esikoisellakin hieman pikku nuhan oireita, onneksi ei pahempia. Ei oikein jaksais suurempia sairauksia.

Oon miettiny joululahjoja ja jouluvalmisteluja lähiaikoina. Muutaman lahjan olen jo hankkinut (pikkuhiljaa, ei tule konkurssia joulukuussa). Joulu on ihanaa aikaa, ja varsinkin kun joulun jälkeen ei tarvitse olla kuin välipäivät töissä niin alkaa ÄITIYSLOMA! JES!!!!

Joululahjaideoita muuten otetaan vastaan. Voisin itse tässä kertoa muutaman idean mitä on pälkähtänyt päähän:

- kirjoja (tämä on mun vakiolahja, aina jollekulle jotain. Nyt on löytynyt miehen kummipojalle Tatun ja Patun tietokirja olikos se Suomesta vai mikä)

- pieni sisustustaulu (siinä on kuivan Martinin ohje, sellainen ihana vanhahtavan näköinen) miehen siskolle

Ehdotankin tässä että tästä päivästä lähtien jaamme joululahjaideoita keskenämme. Meinaa aina joskus ideat loppua kesken.

Sopiiko?

Mrs.Marple & Kuopus 22+6

Vierailija
13/35 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olen popsinut nyt taas tota Obsidania.. =/ toivottavasti ois hemoglobiini noussut, väsyttää kyllä vieläkin..

Tänään ostettiin turvakaukalo. Päädyttiin lopulta Oran kaukaloon (omasta mielestä se on tietenkin maailman hienoin.. =]). Samalla löytyi hoitoalusta halvalla.

Joululahjoista: sopii että jaetaan lahjaideat, niitä kun on aina " niin vaikea keksiä" .. ainakin olevinaan! =] kummilapselle olen miettinyt (voi muuttua moneen kertaan! =]) sellasia askarreltavia helmiä (itse saa pujotella kumilenkkiin erinäkösiä pallukoita) sekä muovailuvahaa (eipä taida sillä olla sellastakaan). Miehen veli kerää jotain pentikin sarjaa, joten hän taitaa saada siihen muutaman astian lisää (vielä ei oo kaikkia kippoja). niin, muita lahjaideoita ei sit vielä olekaan... =]

Itse täällä kauhulla odotan huomista, sokerirasitus edessä.. =/ ja pitää olla viel 12 h syömättäjuomatta ennen.. se juominen ehkä on kaikkein vaikeinta, kun tiedän ne normaalit tapani.. =/ no, näkee ja kokee senkin. =]

jonttu rv 26+0

Vierailija
14/35 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi täytyy munkin kertoa osanottoni Luuk@lle! En ole muutamaan päivään taas tänne ehtinyt ja kauhusta kankeena kävin lukemassa edellisen pinon kun huomasin viitteitä tässä pinossa... Äärettömän surullista mutta samalla taas onnellista että pieni taistelija pääsi parempaan paikkaan ja on siellä täysissä voimissaan ja TERVE! Näin mä uskon!=)

Kuten monilla muillakin tässä vaiheessa näkyy elimistö vaativan rautaa, niin minullakin! Tänään oli keskiraskauden lääkäri ja kaikki oli hyvin/normaalisti. Olen nyt 5 vko syönyt jo Obsidania 1 tabl/pv, nyt täytyy popsia 2 päivässä kun arvot vaan laskee. Mulla oli Hb 117 ja verenpaine 102/53... Mulla on normaalistikin matalat paineet mutta nyt tuli pohjat. Eipä tuo kummemmin missään tunnu kuitenkaan. Painoa on nyt tullut kymmenisen kiloa, kaikki tuossa masussa, en ole " pullea" , kohdunpohjan korkeus 26,5 hiukan yläkäyrällä, mutta palautuu vielä luultavimmin keskikäyrälle. Pikkuisella vielä paljon tilaa liikkua, oli tänään poikittain. Mitään painoarviota ei lääkäri antanut.

Sellaista olisin kysynyt jo (ainakin) yhden lapsen saaneilta, että onko teillä ollut näillä viikoilla (26+3) paikat pehmentyneet mutta kiinteät ja kohdunsuu hieman lyhentynyt? Kun lääkäri totesi nuo asiat ja sitten jatkoi että ihan normaalia kun on jo yksi lapsi tullut... Sanoi myös että synnyttimet on tummentuneet mikä viittaa siihen että painetta kohdun suulla on. Ja sen kyllä tunnen päivittäin. Ymmärsin näistä kaikista huolimatta että vauvalla ei ole aikeita sieltä tulla, että ei tarvitse huolestua, ainoastaan jos supistuksia alkaa olemaan päivittäin niin sitten pitää soitella että seuraillaan sitä kohdunsuuta. Ja miehelle kun kerroin kotona niin taisi mennä ilta pilalle kun on sellainen jännittäjä että luulee vauvan syntyvän milloin tahansa! Kertokaa siis kokemuksianne!

Tulipa taas kirjoteltua omia juttuja, mutta näitähän täällä jaellaan... Kiva lukea kaikkien teidän neuvola- ja lääkärikäynneistä kun tilanteet on niin erilaisia tai samanlaisia!=) Ja joululahjaideoiden vaihtaminen on ihan loistoidis! Viime ja edellisvuonna hommasin sukulaisperheille söpöt lasipurkit ja leivoin niihin keksejä! Erittäin tykätty lahja!

Nyt mukavaa viikon jatkoa!

Suko81 26+3

Vierailija
15/35 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa osallistun keskusteluun! Hurjan isoja asioita meneillään, Luuk@tille osanotot ja iitulille onnittelut!

Joku kysyi äitiyspakkauksen toppapuvusta.. Näin helmivauvakonkarina totean, että meidän esikoisella (helmi ' 06) meni 2005 vuosimallin puku jouluun asti, koska on todella pitkä poika, mutta vähänkin lyhyemmälle varmaan riittäisi koko talven. Tosin ei ollut niin hyvää materiaalia, että olisi pysynyt kuivana näin vantaan talvessa, kurikset olis tarvinnut olla päällä.. Ekana talvena käytettiin samaa pukua ihan tylysti, vaikka makuupussi olis kans ajanut saman asian. Eipä tuo vielä niinä kevättalven pakkasina paljoo liikkunut. Se mikä yllätti, oli lastentarvikkeiden sesonkimyynti, syksyllä ei enää kuriksia myydä, kun lapsi on jo hieman alkamassa kiinnostua ympäristöstä ryömimis/konttausmielessä eikä lapioita ja ämpäreitäkään sen puoleen enää myyty, vaikka juuri niillä voisi myös lumessa leikkiä. Noh, jotain muuta sitten keksittiin ja vasta tänä vuonnahan nuo ovat lyöneet läpi, vesilätäköt ja hiekkalaatikkoleikit.

Omaa napaa sen verran, että hyvin menee. Mitä nyt selkäkivut muutamana iltana viikossa häiritsevät ja väsyttää kamalasti vieläkin. (Tosin olen jotenkin niin kierroksilla, etten osaa nukkua kunnolla yöllä). Vauvalla on kaikki hyvin ja esikoinen on tullut mukaan odotukseen, kun on juuri oppimassa puhumaan ja käsittää pikkuhiljaa mikä siellä masussa on. " vauva leikkii miron leluilla" ja " vauva potkii pallolla" ja " pois vauva masusta!!!" Haluaisi jo kovasti vauvan syliin. =)

Synnyttäminen mietityttää ja varasin juuri paikan haikaranpesästä, kun siellä oltiin viimeksikin. Onko täällä muita haikaranpesässä synnyttäneitä? Saiko esikoisen ottaa mukaan perhehuoneeseen? Tai mikä käytäntö on ylipäätään lapsivuodeaikana muissakin sairaaloissa?

Luulen, että laskettu aika olisi ultran mukaan noin 10 pv ennen " virallista" päivää, joka on helmikuun viimeinen, joten rytinällä ollaan tulossa oikeasti helmikuulle mukaan!

nemma rv 22+4

Vierailija
16/35 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@lle ja siskon perheelle isot lohtuhalaukset suuren menetyksen johdosta! Kyllä pappa pitää pienestä Antista huolta siellä taivaassa.

Urheasti pieni Antti taisteli pitkään.

Uskon kyllä että sinulla on ristiriitaiset tuntemukset menossa kun oma raskautesi jatkuu ja sisko menetti rakkaan poikansa.

Toivon kovasti voimia teille kaikille jotka kaipaatte pientä. :(

Siirikki: Tsemppistä! Mäkin sain viime viikolla raskausdiabetes dianoosin. :(

Jonttu: Tsemppiä sokerirasitukseen!

IITULI: Onnea hienoista ultrakuulumisista! Nauti etelänlomastasi täysin rinnoin! Oletn sen ansainnut kaikkien murheiden keskellä.

Anna_Liisa oli joutunut saikulle! Koita levätä riittävästi!

Joku kyseli liitoskivuista; täytyy sanoa, että mä olen säästynyt ko. kivuilta (ainakin toistaiseksi)

KYSYMYS :minkä kokoinen talvihaalari vauvalle? Mä en haluaisi pientä laittaa siihen hervottoman isoon äippäpakkauksen haalariin.

ON: Tosiaan sain viime viikolla raskausdiabetes diagnoosin. :(

Ja mä olen aika hajalla tän asian kanssa. Hain perjantaina mittarin neuvolasta ja ens viikolla meen näyttämään arvoja terkkarille. Ja todennäköisesti saan sitten toisenkin setin liuskoja on sen verran heitelleet noi arvot. :( Täytyy vissiin pyytää neuvolan tädiltä sellaiset rautalangasta väännetyt ohjeet tuohon ruokavalioon, ei tästä muuten tuu yhtään mitään. :(

Ah, terveystieteen kurssi on kahta viimeistä tuntia vaille valmis. :)

Mua ahdistaa kun ei voi nukkua mahallaan, se on mun lempparinukkumisasento!

mantelipulla

Vierailija
17/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt reilun viikon ollut aivan järjettömän tuskallisia liitoskipuja sekä alaselkäsärkyä. Vähän on jo onneksi helpottanut, mutta kaikenlainen pienikin liikkuminen tekee kipeää nivusissa/häpyluun päällä.

Eilen oli neuvola, oma terkka ei ole tiistaisin paikalla, joten oli sijainen, joka oli mielestäni todella kökkö. (En nyt keksinyt muutakaan adjektiivia) Kerroin hänelle kivuista, ja hän vaan voivotteli ja neuvoi ostamaan tukivyön. Lääkäriaika varattiin kahden viikon päähän, että voin sitten siellä jutella kivuista... Hän ei kuulemma voi sairauslomaa kirjoittaa (itse kyllä olen käsittänyt, että terkatkin saavat lyhyitä s-lomia kirjoittaa?)

Muutenkin tuntui, ettei tuo sijainen oikein kuunnellut mitä mulla oli sanottavaa, hemoglobiinista ja verenpaineestakin vaan luetteli numeroita, että mikä on milloinkin hyvä, eikä ottanut yhtään huomioon, että MINUN oloni on kamala, oli se numero mikä tahansa.

Niin, ja sitten sain Kelan laput, ja nekin se neuvoi ihan päin honkia. Itselläni on kaksi työnantajaa, ja kun kysyin miten menetellä, hän lykkäsi minulle 2 hakemuslomaketta. Niistä Y17-lomakkeista ei ollut puhettakaan, vaikka nimenomaan nehän kuuluvat työnantajille. Lopuksi tämä täti KIELSI ehdottomasti minua itse täyttämästä vanhempainetuushakemusta, sillä palkanlaskija hoitaa sen. Epäuskoisena soitin Kelaan, ja selvisi, että minä ihan itse täytän sen hakemuksen, ja toimitan sen suoraan Kelaan. Työnantajat sitten täyttävät ne Y-lomakkeet ja toimittavat Kelaan.

Koko neuvolakäynnistä jäi tosi paska olo, ja siinä ihan lopussa kysyin, että mitä minun oikein pitää tehdä, jos en pysty olemaan töissä, pitääkö mennä päivystyksen kautta vai mitä. Siihen se taas lässytti jotain, kunnes rupesin itkemään. Tähän se täti kai heräsi, ja varasi minulle lääkäriajan täksi aamuksi.

Nyt vihdoin kaikki hyvin, lääkäri oli mukava, tarkisti kohdunsuun joka oli ok, ja kirjoitti loppuviikon lepolomaa. Ihanaa kun ei tarvitse stressata ja kärsiä!

Huh, tulipa tilitys...

Tänään vielä perhevalmennukseen. Niin, ja pitää viedä Kelan laput, että pääsee odottelemaan äitiyspakkausta! =)

Toppahaalarista: itse päädyin sellaiseen ratkaisuun, että käyttöön tulee lämmin fleecehaalari sekä lisäksi laadukas lämpöpussi. (tilasin jo Eisbärch-vai mikä onkaan-pussin) Ajattelin pärjätä ilman erillistä toppahaalaria, kun ei sitä kuitenkaan kauaa tarvita.

Jos muilla on litoskipuja, suosittelen Anitan tukivyötä, tuntuu jo nyt helpottavan ja on muuallakin kovasti kehuttu!

Kestovaipoista: Ajattelin tulokkaan kohdalla yrittää osakestoilua. Meillä ei ole asunnossa pesukonetta, (ja lisäksi esikoinen tulossa) niin täyskestoilu olisi turhan hankalaa. Alkuun olen ajatellut kokeilla harsoja ja nauhavaippoja, johon päälle Tots Bots-pul-kuoret tai ImseVimsen Bumbyt. Kokeneemmilta otetaan kommentteja vastaan =)

Vierailija
18/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni viimeisenä kolmena yönä takana ehkä yhteensä 12h unta... Uni ei vaan tule, vaikka kuinka väsyttäisi. Onkohan tämä joku hormonaalinen juttu vai mikä?

Vierailija
19/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta: Nyt on jotenkin unet pätkiintyneet, esikoinen kyllä nukkuu hyvin, mutta heräilen itsekseni 2 - 3 tunnin välein. Ja päivisin kauhea väsy. En tiedä onko osasyy tämä flunssa..

Jonttu, kiitos ideasta! Tuo muovailuvaha vois olla hauska idea mun kummitytölle. Leluja sillä on kyllä ja kirjoja ei aina viitsisi (se mun vakiolahja) kun on meikäläiseltä suurinpiirtein joka vuosi jonkun kirjan saanut.

Täysikuu: Sinulla oli ollut kyllä Karmaiseva kokemus. Ne neuvolasijaiset ei aina ole kyllä kovin fiksuja (poikkeuksiakin onneksi on). Esikoista odottaessa sattui myös tuollainen idioottiversio > olin sairaslomalla verenpaineesta, oli seuranta-aika seuraavalle viikolle. Vakitäti sanoi että jos paineet ei oo laskenu niin jatketaan sairaslomaa loppuviikko. Sitten oli tämä sijainen joka vain sanoi että sun pitää varmaan nyt sitten mennä terveyskeskukseen.. Nousi verenpaine ihan jo siitä käynnistäkin.. No jokatapauksessa, hyvä että pääsit sitten lääkärille ja sait sairaslomaa!

Tässä kauhulla odotan, että miten käy loppuraskaudessa.. Mun neuvolantäti jää eläkkeelle vuodenvaihteen jälkeen, en tiedä onko tammikuussa enää ollenkaan. Toivottavasti tulee sitten aikanaan tilalle joku jolla on kokemusta hormoonimyrskyisistä odottavista äideistä ja joka osaa toimia tilanteen mukaan eikä viilaa pilkkua.

Mrs.Marple & Kuopus, rv 23+0

Vierailija
20/35 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin vähän aktivoituisin tähän suuntaan.

Töissä ollut kamala kiire, ja iltaisinkin yhtä ja toista, niin ei vain ole päässyt kirjoittelemaan. Lukemassa olen kyllä käynyt.

Iitulii, olit saanut hyviä uutisia. Ihanaa! Nauti nyt lomasta ja rentoudu! Muista juoda vettä yms, ettei kuumassa iske nestehukka. =)

Suan: kyselit vihreän teen juonnista. En löytänyt mistään mitään ehdotonta kieltoa olla sitä juomatta. Aika ristiriitaista tietoa tosin joka paikassa oli. Itse olen juonut max yhden kupin vihreää päivässä ja en edes joka päivä.

Ikäviltä kuulostaa noi sun muut vaivat. =( Kunpa niihin löytyisi joku selitys, niin voisit olla paremmilla mielin...

Uniongelmista olitte jutelleet. Mulla on nyt muutamana yönä käynyt niin, että jos herään aamuyöllä (kaks viimeistä yötä oon herännyt 4.30), niin kestää piitkään, että saan uudestaan nukuttua. Ja sit kun pitäis herätä, väsyttää niin vietävästi! Mutta muistan vastaavaa ekasta odotuksestakin. Kai se johtuu hormoneista, kuten joku epäilikin. Keho ja mieli valmistautuvat vauva-ajan yövalvomisiin? En tiedä. Ärsyttävää se kuitenkin on, kun nyt saisi ja voisi nukkua

Voi teitä " onnellisia" , joiden mielestä aika menee nopeasti (ainakin Suan ja Lissula). Musta tuntuu, että aika ei kulu ollenkaan. Että vielä niiiiin pitkä aika la:an. Mutta tottahan se on, että onhan noita viikkoja jo kertynytkin. Jotenkin olen vaan tämän kuopuksen odotuksessa malttamattomampi, kuin ensimmäisessä. =)

Meillä on vähän samanlaisia kokemuksia kuin Nemma teillä. Kohta parivuotias esikoinen juttelee vauvalle samaan tapaan: esittelee lelujaan ja sanoo, että " vauva tulee jo pois" ja " tulee leikkimään" , antaa suukkoja vauvalle jne. Ihana! Oon kyllä yrittänyt selittää, että ei se vauva ihan hetkeen sun kanssa leiki, mutta eipä noin pieni taida sitä ihan käsittää...

Talvihaalarista: meillä oli esikoisella käytössä 62cm:n haalari, jossa oli umpinaiset lahkeet. Olihan se alkuun ihan jättimäisen iso ja helmivauvalle tulee olemaan varmaan koko ekan talven iso, mutta sillä mennään (sikäli, kun en ole laittanut sitä jo kiertoon!). Täytyykin varmaan jossain vaiheessa tehdä inventaario noihin ihan pieniin vaatteisiin, että mitä on tallella ja mitä tarvitaan.

Täysikuu: Mullekin sanottiin neuvolassa, että palkanlaskija täyttäis hakemuksesta sen " palkkakohdan" . Mutta ei siinä kyllä ollut mitään sellaista tietoa, mitä en itse olisi osannut täyttää. Tosin jouduin palkkiksesta varmistamaan työnantajan! Siis, että onko se meidän " emokonserni" vai tämä " tytäryritys" , jossa työtäni teen. Ja palkanlaskija täyttelee sitten sen Y17 -lomakkeen, koska firma maksaa 3kk:n palkan (JEE, uusi Kaupanalan TES!) ja haen muutenkin päätöstä 6kk:n tulojen mukaan.

Välillä joo noi sijaiset on aika " kökköjä" . Ekassa raskaudessa näin varmaan melkein kymmentä eri terkkaa, kun oma oli jatkuvasti sairaana, virkavapaalla tai jotain muuta. Sitten tämä nykyinen terkkani " adoptoi" minut ja hänellä asioin useamman kerran ennen kuin muutimme toiselle paikkakunnalle. Nyt siis asutaan taas samoilla kulmilla ja pääsin heti tälle " omalle" terkalle, joka on myös meidän esikoisen lastenneuvolaterkka! Ihanan kokonaisvaltaista hoitoa. =)

Huh! Onpa tullut juttua! Nyt töihin.

-Tango ja möhö 24+4 (piti tarkistaa kalenterista =))

ps. Vaihdetaan ihmeessä lahjavinkkejä! Tuon pikkuleipäpurkki-idean taidan ottaa käyttöön noille lapsen kummiperheille sekä kummilasten vanhemmille!

Mulla itselläni on ahdistus isänpäivälahjasta miehelle. Mitähän sitä keksis?

Jouluksi meiltä isovanhemmat ja isoisovanhemmat taitavat tänäkin vuonna saada ensi vuoden kalenterit lapsen kuvilla. Viime vuonna oli ainakin tykätty lahja! Ja joulukorttikuvat pitäisi myös jossain vaiheessa ottaa, ettei mene niin viimetippaan kuin viimeksi! hih.

Kummipojille (1½ ja 2½v) pitäis keksiä jotain. Kummitytölle (5v) ostan korurasian, kun se on nyt niin neitiä korujensa kanssa.