Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies haluaa lapsia, mutta "ei vielä" - olemme 38v.

Vierailija
21.05.2013 |

Olemme olleet 10v yhdessä, joista 5v naimisissa. Olemme lapsirakkaita ja viimeisen reilun neljän vuoden aikana olemme puhuneet perheen perustamisesta. Ehkäisy on täysin miehen vastuulla. Meillä on iso asunto, molemmilla hyvät työpaikat olemme matkustaneet maailman ympäri ja säästöjä on muutamankin huonon päivän varalle.

Mutta mies ei ole valmis. Hän ei pysty sanomaan mikä häneltä tai meiltä puuttuu. Yritin ensimmäistä kertaa eilen illalla vähän painostaakin miestä, mutta hän heittäytyi kirjaimellisesti vauvaksi, rupesi lässyttämään, pyrki syliin ja kieltäytyi keskustelemasta.

Nyt vinkkejä kehiin - paljonko miestä voi painostaa? Kannattaako se? Miten usein voin ottaa asian puheeksi? Muita vinkkejä ja kokemuksia? Miehet, jos olette kuulolla, kertokaa omista kokemuksistanne.

Kommentit (199)

Vierailija
101/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kyllä teillä alkaa olla "nyt tai ei koskaan" -ajat menossa.

Älä anna miehen livetä keskusteluista, pakkohan tuollainen asia on päättää suuntaan tai toiseen.

Vierailija
102/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 09:23"]

. Yritin ensimmäistä kertaa eilen illalla vähän painostaakin miestä, mutta hän heittäytyi kirjaimellisesti vauvaksi, rupesi lässyttämään, pyrki syliin ja kieltäytyi keskustelemasta.

[/quote]

WTF?? Kannattaako tuommoisen kanssa lisääntyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/199 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän kauhani mukaan soppaan... Olen vela-nainen, 37-vuotias. Olen päättänyt kaksi pitkää parisuhdetta siihen kun mies alkoi toivoa perheenlisäystä. Itse en halunnut. Sanoin, en ole vielä valmis, kuten en ollutkaan. En ole vieläkään valmis enkä tule koskaan olemaankaan.

Olen kuitenkin niin rehellinen ihminen, että sanoin näille upeille miehille aikoinaan suoraan, etten voi heille lasta antaa. Uhraus olisi liian suuri. Minun oli päästettävä heidät menemään ja se teki helvetin kipeää. Nyt molemmilla on perheet ja vaimot, itse olen sinkku. Lapsia en halua ja yritän löytää miehen, johon voisin rakastua ja joka hyväksyisi minut tällaisena, vapaaehtoisesti lapsettomana naisena.

En tiedä miehestäsi, mutta pidän hyvin todennäköisenä, että hän olisi elämäänsä tyytyväinen myös ilman lapsia.

Vierailija
104/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Se on oikeasti nyt tai ei koskaan. Mulle se on ei koskaan, vähän samanlaisen tilanteen takia, koska odottelin tällaista "vähän myöhemmin" miestä liian pitkään. Nyt ei enää edes lapsettomuushoidot auta, ja ero tuli kuitenkin. Älä tee samaa virhettä. Ihan oikeasti, 38v. on jo vaikea monelle tulla raskaaksi, ja mahdollisuudet vain pienenee hurjasti joka vuosi tuosta eteenpäin.

Vierailija
105/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi niin tyhmä, ettei tajua faktoja siitä, milloin nainen kykenee lisääntymään? Sun munaskut ovat 38 vuotiaana jo yli- ikäisiä ja parasta ennen päiväys on kohta mennyt.

Ootko siis ajatellut sanoa tämän seikan biologiasta miehellesi?

Vierailija
106/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tahtoo selvästi itse olla perheenne vauva. Eihän siihen kuvioon mahdu toista vauvaa. Kyllä tuo keskustelu olisi pitänyt käydä jo 10 vuotta sitten. Jos mies haluaa vauvoja hän joutuu kohta tekemään ne jonkun toisen kanssa, koska sinä alat lähennellä vaihdevuosia.

Vierailija
107/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö faktoja pöytään. Hedelmällisyytesi on enää puolet siitä mitä kaksikymppisenä ja kehityshäiriöiden riski kasvaa vuosi vuodelta. Ei ole enää nytkään itsestään selvää, että edes saatte lasta. Ja lisäksi, lapsettomuushoitoja ei julkisella puolella saa enää 40 v. täytettyään, vaan ne pitää maksaa yksityisellä kalleimman kautta. Eli onko mies valmis jäämään lapsettomaksi?

Vierailija
108/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 09:23"]

Olemme olleet 10v yhdessä, joista 5v naimisissa. Olemme lapsirakkaita ja viimeisen reilun neljän vuoden aikana olemme puhuneet perheen perustamisesta. Ehkäisy on täysin miehen vastuulla. Meillä on iso asunto, molemmilla hyvät työpaikat olemme matkustaneet maailman ympäri ja säästöjä on muutamankin huonon päivän varalle.

Mutta mies ei ole valmis. Hän ei pysty sanomaan mikä häneltä tai meiltä puuttuu. Yritin ensimmäistä kertaa eilen illalla vähän painostaakin miestä, mutta hän heittäytyi kirjaimellisesti vauvaksi, rupesi lässyttämään, pyrki syliin ja kieltäytyi keskustelemasta.

Nyt vinkkejä kehiin - paljonko miestä voi painostaa? Kannattaako se? Miten usein voin ottaa asian puheeksi? Muita vinkkejä ja kokemuksia? Miehet, jos olette kuulolla, kertokaa omista kokemuksistanne.

[/quote]

no, sinuna lähtisin suhteesta, jos mies ei ole vielä valmis lapsiin vaikka kellokäy jo ehttoo puolella lapsien saannin suhteen..

tuossa iässä ei edes tule raskaaksi heti, jos koskaa...voi tarvita jopa hoitoja..ne vie aikaa.. kello siis käy ja aika loppuu.tämä on fakta !!

eli mies ei ilmeisesti edes lapsia halua, tai on kyllästynyt sinuun , pelkää vastuuta tms

eli syy selville, ja sitten joko lasten yritykseen, tai eroon

sinä haluat lapsia, sinun aikasi on pian ohi...miehethän voviat tulla isiskia jopa 80 vuotiaina. eli ei ole tilanne teilllä ihan tasa :(

Vierailija
109/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tuo miehen vauvaksi heittäytyminen oli? Kuulostaa TODELLA oudolta. Mitä se tarkalleen ottaen sanoi?

Vierailija
110/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän ei halua lapsia. 

Vierailija
111/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ole valmis koskaan. Olen nänyt ystävilläni noita miehiä jotka eivät vaan kertakaikkiaan kypsy isä ajatukseen missään vaiheessa. Eivät edes tajua kuinka vanhoja jo ovat, aina vaan tuntuu, että lapsentekoa voi siirtää.

Teillä on nyt kolme vaihtoehtoa

1. joko sinä odotat kiltisti, että miehesi tulee siihen ikään ja siihen elämänvaiheeseen, että oikeasti haluaa tulla isäksi. Suurella todennäköisyydellä se ei tapahdu koskaan tai sitten niin myöhään, että ette enää saa biologisia lapsia

2. sinä sanot miehelle, että olet odottanut nyt tarpeeksi kauan ja lapsi tehdään NYT. Miehesi luultavasti suostuu, jotta ei menetä sinua. Ja kas kummaa, kun lapsi syntyy, hän onkin täysin valmis isäksi. Tarvitsee vain potkun persaukseen.

3. eroatte

Vierailija
112/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti?! Mies ei ole ollut biologian tunnilla paikalla? 

Tiedän useita tapauksia, joissa naiset ovat asettaneet aikarajan: "saat 6kk aikaa miettiä. Jos yritys ei ala niin lähden."

Useimmissa tapauksissa mies on lämmennyt ja ollut tyytyväinen, mutta on myös niitä, joissa nainen lähtee etsimään miestä, jonka kanssa voisi hankkia lapsia. Biologinen ikääntyminen ei ole mikään vitsi. Sain esikoisen 32-vuotiaana ja odotan toista 37-vuotiaana.  Raskauksissa on eroa kuin yöllä ja päivällä. Toki on naisia, jotka nelivitosena pamahtavat paksuksi kerrasta, mutta todennäköisyys laskee kuin lehmän häntä jatkuvasti.

Pahinta näissä on se, että miehellehän lisääntyminen ei ole ongelma 10 vuoden päästä.

Vierailija
113/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI sulla ole enää varaa odotella. Joten pakotat miehen keskustelemaan asiasta. Jos ei suostu niin eiköhän vastaus ole selvä - ei se isäksi haluakaan. Haluaa kuitenkin pitää sinut joten käyttää viivytystaktiikkaa.

Vierailija
114/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi saada lapsia myöhemminkin, sinä ehkä et. Sitten kun miehesi on valmis niin se äiti et ole sinä vaan joku muu. Miehesi huomaa ettet enää raskaudu. Katsos vielä sulla on mahdollisuus, mutta ei kauan.

Vierailija
115/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua!! Minun mieheni on 33-vuotias (itse olen vielä alle 30), mutta kyllä minulla on jo nyt miehen takia kiire hankkia lapsia.. En halua että lapsillani on "ikäloppu" isä kun ovat nuoria aikuisia. Kyllä sinun ap mielestäni kannattaa nyt miehen kanssa ottaa oikeasti tuo puheeksi ja kysy mieheltä haluaako kuunnella teini-ikäisten kiukuttelua eläkkeellä ollessaan, nimittäin jos tuota vielä venyttää pitkäänkin niin olette molemmat eläkkeellä ennenkuin lapset lentävät pesästä.

Vierailija
116/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi jatkaa. 

Me nykyihmiset emme tajua vanhenemistamme! Oltiin miehen kanssa synnytysvalmennuksessa (esikoinen tuli sektiolla). Meidän iät siis 37 & 39. Katsottiin ovelta, että tultiinkohan me lastentarhaan? Asuinalueemme on "hyvä". Tuntui mahdottonalta ajatella, että niillä meidän silmissä melkein lapsilla on elämä siinä pisteessä,  että asuvat omakotialueella ja tekevät lapsia. Eli tajuttiin siinä, että mehän tässä ollaan vanhoja, nuo muut normaaleja kaksvitosia :D

Vierailija
117/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten hankala tilanne. Mitä jos sanoisit miehelle että et aio painostaa, ketäänhän ei voi pakottaa isäksi mutta sulta on aika loppumassa ja aiot tehdä sen lapsen vuoden loppuun mennessä hänen kanssaan tai ilman. Että miehellä on nyt vuoden loppuun asti työstää ristiriitaiset tunteet, tehdä ne tekemättä jääneet asiat tai mikä muu tässä nyt mättää. Että mies jää lapsettomaksi kokonaan jos ei nyt suostu mutta sinä et ainakaan halua jäädä.

Valitettavasti jos ei vuoden loppuun mennessä suostu, tässä tilanteessa pitää valita mies tai lapsi.

Serkullani oli samantapainen tilanne, mies vihdoin suostui serkkuni olessa 39-vuotias. Kesti yli vuoden ja kolme keskenmenoa, mutta nyt heillä on ihana ja terve pieni poika. Tsemppiä!

Vierailija
118/199 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua, mutta tulipahan vaan mieleeni että nämä on näitä nykyihmisten ongelmia. Elämä on niin huoletonta kun ei ole lapsia. Lapset ovat ainakin vauva-aikana ja pikkulapsiaikana erittäin työläitä ja rajoittavat uraa, harrastuksia ja muita menoja....hedonismiin ei ole varaa kun joutuu huolehtimaan lapsesta ja laittamaan toisen tarpeet koko ajan itsensä edelle.

Ehkäisyn kehitys on tavallaan hyvä asia, mutta lieve-ilmiönä on tullut se, että ihminen on vieraantunut luonnosta. Seksin harrastaminen on nimenomaan harrastus, eikä sen enempää...? Alunperin seksi oli tarkoitettu lisääntymiseen, joten tässä ap.n tilanteessa olisi ehkä syytä jättää ehkäisy pois ja pistää jalat vaan jalat ristiin? Jos mies ei halua lapsia, niin ei tule seksiäkään, ja jos nainen haluaa lapsen, niin spermaa saa muualtakin. Suomessa nainen voi ihan hyvin kasvattaa lapsen ilman miestäkin. Eli ap.n kannattaa miettiä, haluaako pitää pitää miehen vai haluaako lapsen. Voi olla ettei lasta niin vain vaan helposti 38-vuotiaana tulekaan, joten kannattaa tosiaan vaatia miehen vastaus heti.

Toki elämä voi olla antoisaa ja onnellista ilman lapsiakin ja ymmärrän ettei kaikki lapsia edes halua, mutta jos on parisuhteessa ja vaikka vain toinen haluaa lapsia, ja ikäkin alkaa tulla eteen, niin silloin on tehtävä kompromissejä.... Tässä tapauksessa mies voisi antaa joko naiselle spermaansa tai sitten antaa naisen mennä. Kakkua ei voi sekä syödä että säästää!

Vierailija
119/199 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Itse en odottaisi enää hetkeäkään, mutta ei sitä miestä voi oikein pakottaa. Vähän voisi kyllä painostaa faktojen kera.

Itse olen 37 ja odotan kolmatta, meidän viimeistä. Tällä kertaa tulin raskaaksi kerrasta, taisi käydä hyvä tuuri.

Vierailija
120/199 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 13:38"]

Pistän kauhani mukaan soppaan... Olen vela-nainen, 37-vuotias. Olen päättänyt kaksi pitkää parisuhdetta siihen kun mies alkoi toivoa perheenlisäystä. Itse en halunnut. Sanoin, en ole vielä valmis, kuten en ollutkaan. En ole vieläkään valmis enkä tule koskaan olemaankaan.

Olen kuitenkin niin rehellinen ihminen, että sanoin näille upeille miehille aikoinaan suoraan, etten voi heille lasta antaa. Uhraus olisi liian suuri. Minun oli päästettävä heidät menemään ja se teki helvetin kipeää. Nyt molemmilla on perheet ja vaimot, itse olen sinkku. Lapsia en halua ja yritän löytää miehen, johon voisin rakastua ja joka hyväksyisi minut tällaisena, vapaaehtoisesti lapsettomana naisena.

En tiedä miehestäsi, mutta pidän hyvin todennäköisenä, että hän olisi elämäänsä tyytyväinen myös ilman lapsia.

[/quote]

Rehellinen ihminen olisi sanonut heti suhteen alkumetreillä ettei halua lapsia, eikä olisi tuhlannut toisen aikaa. Sanoit kuitenkin että kaksi pitkää parisuhdetta on takana.?! Näistä asioista kannattaisi tosiaan keskustella ennen kun jatkaa alkua pidemmälle. Tosin, ei kaikkea voi suunnitella kovin tarkkaan etukäteen, eikä voi tietää millaista lapsensaanti on, ennenkuin sen on kokenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän