Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NARSISTINARSISTI!!! Ettekö nyt tajua, että narsisti

Vierailija
28.10.2007 |

pitää sisällään monta eri luonnevikaa! Kateus, manipuloivuus, jne... Kaikki NARSISTIT eivät todellakaan ole kaikkea sitä seitsemää syntistä lajia täyttävää petoa, vaan meissä jokaisessa on se narsistinen piirre. Jollakin KATEUS on se joka saa vallan ja aiheuttaa sillä vahinkoa. Joku toinen on taas niin MANIPULOIVA tai ITSEKESKEINEN, tai SÄÄLIMÄTÖN. tai jotain muuta

Joku on vaan masentunut, joku toinen vaan yksinkertaisesti kyvytön olemaan niin sutjakka luovimaan ihmissuhteissa.

Kuka meistä voi heittää ensimmäisen kiven. Kuinka näet ottaa tikun pois toisen silmästä, kun omassa silmässä on HIRSI?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee väärin parisuhteessa! Itse ei kertakaikkiaan tee virheitä, toinen on vaan niin ajattelematon että joka asiassa töpeksii ja luokkaa toisen tunteita, eikä siihen todella tarvita mitään isoja mokia pettämisiä jne.. ihan arkielämässä saa narsistin hiiltymään... ostamalla vaikkapa väärää leikkelettä.

Ja kun tämä parisuhteen " onneton" tunari on taas mokaillut, vihaa voi sit pitää päiväkausia tai viikkoja

Vierailija
2/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin exäni mielestä syy parisuhdekriisiimme. Ja kriisi alkoi siitä, kun yllätin exäni pettämästä minua. Mutta koko kriisi oli minun syyni, koska " mitäs tulin kotiin ilmoittamatta" ja " mitäs en halunnut antaa anteeksi, vaikka niin vilpittömästi pyydettiin" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...osaavat luoda itsestään todella myönteisen ensivaikutelman, mutta todellisuus yleensä paljastuu aina jossain vaiheessa. Tuttavien on vain ensin tosi vaikeata uskoa niitä uusia ilmi tulleita asioita tästä niin " uskomattoman kivasta naapurista" . Näin kävi meillekin...

Vierailija
4/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisia piirteitä meistä löytyy varmaan kaikista, mutta se ei tarkoita sitä että kärsisi narsistisesta persoonallisuushäiriöstä!

Ja ehkä on väärin sanoa narsisti kärsii narsistisesta persoonallisuushäiriöstä; ei narsisti mistään kärsi vaan se läheinen tai läheiset

Vierailija
5/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, kohtelias ja toiset huomioiva. Järkyttävää miten kohtelee tytärtäni. Syyttää, epäilee ja haukkuu koko ajan. Yrittää polkea lapseni maanrakoon, tuhota hänen itsetuntonsa. Onneksi tiedän totuuden ja pystyn tukemaan lastani. Kuinka odotankaan sitä päivää, että tyttäreni lähtee tuosta suhteesta.

Vierailija
6/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on hänelle jotain hyötyä! Ne vasta osaakin " iloita" toisen menestyksestä, toisin vain siinä tapauksessa että iloitseminen on vaikkapa esimiehen nuoleskelua... taustalla on vain ja ainoistaan se että itse siitä hyötyy jotain.

Mitä empatian puutteeseen tulee; niin narsisti syyttää siitä puolisoaan... tämä ei koskaan osaa tarpeeksi tukea ja myötäelää. Narsisti kun elää ja vaatii jatkuvaa huomioimista ja palvontaa

Vierailija
7/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistisia luonteenpiirteitä=narsisti.

En kyllä tunne ketään jolla _ei_ olisi jotain narsistisia piirteitä luonteessaan, ja varmaan kaikki yrittävät välillä manipuloida muita saadakseen tahtonsa läpi. Eihän sen tarvitse olla mitään suurta tai toisesta epämiellyttävää:" Voisitko tehdä tän kun sä osaat sen niin hyvin ja mä en oikein tajua miten se tehdään..."

Vierailija
8/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton tapaus!!!

Esittää ulospäin mitä mukavinta ja täydellisintä tyyppiä. On niin kunnollista ja parasta.

Todellisuus on selvinnyt vasta vuosien kuluessa. Mies on ehkä kateellisin tuntemani henkilö vaikka hänellä on kaikkea. Hänellä on jatkuva stressi päällä siitä mitä muilla on sellaista mitä hänellä ei ole.

Mies valehtelee jatkuvasti. Puheessa vilisee ristiriitaisuuksia. Valehtelee, että saa puhuttua poikansa aina kuiville tämän kolttosista. Vetää aina puheessaan kotiinpäin.

Vaatii lapsiltaan tietyissä asioissa todella paljon: tietyt liikuntaharrastukset, siisteys yms. Mutta kavereita saa kohdella just miten tahtoo ja kuinka epäreilusti vain. Poika kieltäytyi kerran lähtemästä reeneihin, niin isä lähti monen tunnin juoksulenkille ja jätti alle kouluikäisen pojan yksin kotiin eikä sanonut edes minne lähti.

Vaimo on kauhea marisija ja valittaja, joka ei kestä mitään ylimääräistä (on varmaan niin kovilla). Hän on sellainen yksisilmäinen tohottaja, joka ei paljon syvällisiä pohdi. Vaikeammissa asioissa sitten toistelee jonkun toisen mielipiteitä. Matkii teoissaan ja puheissaan koko ajan toisia. Erikoista, koska on kuitenkin ihan koulutettu ihminen.

Poika ei uskalla kertoa huolistaan kotona vaan puhuu esim. minulle...tai pojalleni. Vaimolleen mies on hirveä. Ei taida olla väkivaltainen, mutta haukkuu pienimmästäkin, siis todella pienistä asioista (lapsen kaulahuivi liian löysällä, auto vaaksan väärässä kohtaa). Vaihtaa suht' usein työpaikkaa...

Kauhea tyyppi!

Vierailija
9/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisti ei koskaan sanoisi noin: että hän olisi huono jossain.

Jos pyytää toista tekemään siksi kun ei itse osaa, se on aivan normaalia kanssa käymistä.

Vierailija
10/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-11

Vierailija
11/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta narsismin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä

Vierailija
12/13 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja manipulointia pidetään kai yleisesti narsistisena. Mutta narsistinen luonteenpiirre/toiminta ei ole sama kuin narsisti/narsismi, siitä tässä nyt puhun.

-11

Vierailija
13/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä auta, kun läheinen tarvitsee apua...

eli ematiakyvyn puute on se ensimmäinen mikä narsistin sosiaalisia suhteita haittaa...