Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tämä nuha ei lähde ollenkaan pois?!!!

Vierailija
28.10.2007 |

Mulla on ollut varsin flunssainen vuosi. Ja nyt vain pahenee. Syksyllä oli kuumeeton flunssa, mutta siitä jäi kova nuha päälle, eikä se ole lähtenyt pois. Nuhaa on ollut nyt viisi viikkoa! Tajusin vasta tänään, kun laskin kalenterista, että milloin tämä alkoikaan, että todellakin viisi viikkoa on jo mennyt! Ja nenä siis on aivan tukossa, nukuttua sentään juuri ja juuri saan.

Mistä tällainen voisi johtua? Laittakaapas viisaita arveluja syistä mulle. Itse olen aivan ihmeissäni.

Pitää heti huomenna soittaa lääkärille.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tl merisuolaa haalean lämpöiseen veteen ja puhdistat sieraimet sarvikuonon kannulla, pari-kolme kertaa ja nuhasi on poissa

ja voin luvat ettei ihan heti uutta tuu, jos noin kerran viikossa ylläpidät " röörien" puhtautta

Vierailija
2/9 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuudessa nämä pitkittyneet nuhat ovat kuitenkin sitä, että on monta eri virusta peräjälkeen. Vastustuskyky kun on heikentynyt, niin sitä nappasee helposti joka kauppareissulla uuden pöpön. Yritä jotenkin parantaa vastustuskykyäsi nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän aina käyttää Otrivinia mahdollisimman lyhyen aikaa, sillä olen kyllä tietoinen, ettei se käyttöohjeen rajoitus ole turha. Ja toisaalta nenäsumutteiden tehokin laantuu muutaman käyttöpäivän jälkeen, joten pitkä käyttö on turhaa muutenkin.

En ole sumutteen käyttöpäivistä pitänyt tarkkaa lukua, mutta kyllä siellä kymmenen päivän ylärajoilla on menty tänä vuonna useaan otteeseen. Toisaalta en kyllä ainakaan kahta viikkoa ole varmaan ikinä ylittänyt yhtäjaksoisessa käytössä.

Hyvä että tuli esille tämä asia, että pysyy taas jatkossa mielessä tuo käyttörajoitus.

ap

Vierailija
4/9 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on pakko olla väärä kaatoasento

ei valu kurkkuun, jos olet oikeassa asennossa

suola liottaa tukkoisaa nenää vähitellen

mulla oli jatkuva kierre ja sain katkeamaan sarvikuonokannulla

niin monta talvea kärsin poskiontelotulehduksista

merisuola + vesi on vanha tapa hoitaa

Vierailija
5/9 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit jossain sisällä pöpö joka ei sit lähde ilman kunnon kuuria....

kannattas kysyä jotain allergialääkettä kuten zyrteciä ja duactia....

Ja jostain luin että karpalomehu tekee ihmeitä. Kaksi lasia päivässä ( sokeroimatonta)....

Vierailija
6/9 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan sotaan....

ap

Vierailija
7/9 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se just yhtä ihanaa oli kuin oksentaminen. Yritin kyllä totella ohjeita tarkkaan, mutta kun se nenä on niin tukossa, ettei vesi mene läpi, niin kyllä se vaan kummasti alkaa valumaan sieltä kurkkuun.

Mutta yritin nyt sitkeästi liotella, ja kyllähän se lopulta jo vähän virtasi. Täytyy vaan jatkaa tuota säännöllisesti ja toivoa, että se alkaa auttamaan.

Vierailija
8/9 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

1 tl merisuolaa haalean lämpöiseen veteen ja puhdistat sieraimet sarvikuonon kannulla, pari-kolme kertaa ja nuhasi on poissa

ja voin luvat ettei ihan heti uutta tuu, jos noin kerran viikossa ylläpidät " röörien" puhtautta

Mulla on kyllä sarvikuono, mutta eihän se toimi, jos nenä on ihan umpitukossa. En oo sitä nyt aikoihin käyttänyt, kun sain kammon, kun kerran liian tukkoiseen nenään kaadoin, eikä vesi mennyt läpi vaan virtasi sitten korvaan ja kurkkuun ja olin tukehtua.

Ja monta peräkkäistä flunssaa tämä voi hyvinkin olla. Kun koko vuosi on ollut aivan pelkkää flunssaa, niin olen kyllä yrittänyt panostaa vastustuskykyyn. Nukun enemmän, syön hyvin, saan vitamiineja, syön maitohappobakteeria. Mutta kuntoa tässä ei pääse nostamaan, vaikka motivaatiota jo olisikin. Tänä vuonna oon ollut keskimäärin kolme viikkoa kuukaudesta flunssassa joka kuukausi, joten kuntoile siinä sitten!

Jotenkinhan tämä kierre pitäisi saada katkaistua. Kaikkea oon miettinyt, kuten pitäiskö lopettaa lasten kerhossa käynti kokonaan ja eristäytyä kotiin. No, ei tietenkään kuulosta hyvältä idealta. Viimeisimmäksi on tullut mieleen, jos meillä on vaikka hometalo. Perusteellinen remontti on just 2 vuotta sitten tehty, eikä sillon ainakaan löytynyt mitään sellaisia vikoja. Mutta tää pistää kyllä melko epätoivoiseksi kohta.

ap

Vierailija
9/9 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niitä nenäsumutteita otrivin ym? Niiden liian pitkä käyttö tekee tuollaisen oireen. Sinuna kokeilisin jotain allergiasumutetta jos tuo edellä mainittu ei ole syynä nenän tukkoisuuteen.

T. farmaseutti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme