Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairaanhoitaja ja aion vaihtaa alaa, lopullinen kiitos kuuluu teille rakkaat av-sisaret!

Vierailija
26.10.2007 |

Muutos ollut mielessä jo muutaman vuoden, lopullinen rohkeus on puuttunut.

Meiltä vaaditaan arvostusta potilaita kohtaa, mutta kuka arvostaa meitä?

Ja miten se näkyy käytännön elämässä?

Minä olen nyt viimein tehnyt päätökseni, en palaa enää hoitotyöhön kun irtisanoutumiseni astuu voimaan.

Kiitos!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sun palkkas on nyt sitten ainakin 7600 euroa kuussa!!

Vierailija
2/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kunhan saan saman palkan kuin tällä hetkelläkin, eli hieman alle 2000¿.

Onneksi löytyy työkokemusta muiltakin aloilta, joten työllistymisen ei pitäisi olla vaikeaa.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä se on vain niin, että mitä muuta hoitsuilta voi odottaa? Jo koulussa tismalleen ne tietyn tyyppiset tytöt hakeutuivat hoitajiksi ja eipä tämä tehyn toiminta ole ainakaan arvostusta hoitajia kohtaan nostanut.

Vierailija
4/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen, ilman niitä tietyn tyyppisiä tyttöjä sinua ja perhettäsi ei hoitaisi kukaan. Minä totesin aika nopeasti, etten ole sen tyyppinen tyttö, joka tekisi sairaan raskasta työtä hyväntekeväisyyshintaan ja lähdin lätkimään.

Vierailija
5/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sinua voi arvostaa hyvästä sisälukutaidosta! Luehan muutamaan kertaan ap:n viesti josko menisis sullekin jakeluun ;)

Täällä vielä räksytetään lähtijöiden perään heh heh..

Sulle ap : tajuat varmaan kommenteista räksyttäjien tason :D

Toivotaan että tehyn toimista olis nyt kerrankin apua. Mutta ymmärrän kyllä v****untumisesi. Itsellä samoja fiiliksia. Onneksi suurin osa potilasta ja ihmisistä on ihan ok. Täällä palstalla vaan näyttää liikkuvan öh.. jääköön sanomatta.

Vierailija
6/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletan että tästä lähtien alat

-luomuilla

-pysyt kotiäitinä viimeistään kunes lapsesi on 16v

-annatmiehellesi joka päivä, itseasiassa monta kertaa päivässä

-lopetat hiilareiden syömisen

jne.

?

Vierailija
7/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkkuu palstoilla iloisena että jee nyt vanhukset ja keskoset kuolevat

Vierailija
8/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös on aivan selvästi oikea. Hoitotehtävissä toimiva henkilö tarvitsee vahvaa itsetuntoa ja tasapainoista mielenlaatua. Kun ei siihen pysty niin on hyvä vaihtaa tehtävää.

Aika oudolta kuulosti myös tuo kajstava katkeruus... Kun itse olet tehnyt jonkun päätöksen niin miksi sinulla on tarvetta siitä moittia toisia?

Vierailija
9/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei alalle hakeutuville ole tehty riittävän kattavia testejä alalle soveltuvuudesta.

Osa hoitajista on hyviä työssään ja omaavat sen lisäksi hyvät sosiaaliset taidot. Kaikkiin ammatteihin mahtuu niitä ilkeitä ja heikoilla taidoilla varustettuja henkilöitä ja sairaanhoitajat ei tee tässä poikkeusta.

Vierailija
10/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa? Niin makaa kuin petaa? JNE...

Minä olen pienipalkkainen akateeminen nainen, vaativa työ, henkistä helvettiä aina välillä. Koen saavani arvostusta. Sitä saa muutenkin kuin korkeammalla palkalla. En kaipaa yhteiskunnallista statusta, en kalliita autoja. Minulle riittää se, että asiakkaani lähettävät joulukortin ja kiittävät. Tai joku sanoo, että ihanaa kun kuuntelit.

Saan arvostusta, koska arvostan asiakkaitani.

Vierailija
11/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan täällä on tyhmiä, turhia ja huonoja.

t: turhake-insinööri

Vierailija
12/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI tuki hoitajille!

t. ei itse alalla

Vierailija:

Ilmeisesti ei alalle hakeutuville ole tehty riittävän kattavia testejä alalle soveltuvuudesta.

Osa hoitajista on hyviä työssään ja omaavat sen lisäksi hyvät sosiaaliset taidot. Kaikkiin ammatteihin mahtuu niitä ilkeitä ja heikoilla taidoilla varustettuja henkilöitä ja sairaanhoitajat ei tee tässä poikkeusta.

Vierailija
13/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä hoitajia, jotka tekevät työnsä tunnollisesti ja mahdollisimman empaattisesti? Hoitotyössä tarvitaan jämäkkyyttä, mutta myös tiettyä herkkyyttä. Ehkä nämä herkimmät ja mahdollisesti juuri sinun ongelmia kuuntelevat kärsivät eniten -> vaihtavat alaa.

Vierailija
14/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, millaiseksi nämä keskustelut aina menevät.

Tässäkin ketjussa minua on haukuttu jo aika monilla sanoilla, syytetty kuolevista keskosista ja arvostelukyvyttömyydestä, jonkun mukaan olen ilkkunut vanhusten ja keskosten kuolemaa, olen alalle sopimaton, en sovi hoitajaksi jne.

Ja vielä huipuksi, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Mitä ihmettä? Missä olen ilkkunut jonkun kuolemaa? Millä perusteella leimaatte minut alalle sopimattomaksi?

Aivan käsittämätöntä! Lukekaapa tämä viestiketju huolella ja miettikää, miksi hoitoala ei kiinnosta enää ketään. Minä voin sanoa olevani hyvä hoitaja, mutta palkkaus ja muut epäkohdat saavat minut vaihtamaan alaa. Ja vaikka en päätöstä ole pelkästään av:n perusteella tehnytkään, en voi kieltää sillä olleen jotain merkitystä. Miksi tekisin raskasta työtä jos palkaksi siitä saa pelkkää haukkumista ja paskaa?

Teidän onneksenne (?) voin sanoa, että en todellakaan ole ainoa hoitaja, joka on saanut nyt sen viimeisen kimmokkeen vaihtaa alaa.

Meitä epäsopivia (?) poistuu alalta muitakin.

Vierailija
15/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä tehdään muissakin ammateissa ja vielä paljon pienemmällä palkalla.

Vastuullisia tehtäviä on muuallakin kuin sairaalassa.

Vierailija
16/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko huono palkka ja raskas työ sinulle yllätyksenä? Olitko katsonut liikaa Teho-osastoa ja ajattelit että Clooneyn näköinen kirurgi pyytää sinua treffeille:)?

Itsekkin opiskelin aikoinaan väärän ammattin ja nyt olen vaihtamassa sitä. Tosin täytin vain yhteishaun hakukaavakkeen ja pääsin kouluun - ei käynyt mielessäkään alkaa uhkailemaan viattomien ihmisten henkiä oman väärän ammatinvalinnan johdosta!

Vierailija
17/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatissaan, sinä saat kouluttautua veronmaksajien kustannuksella vaikka kuuteen eri ammattiin?

Mitä ihme käsityksiä ihmisillä on hoitajista? Että he ovat syntyneitä työhönsä? Ihan samanlainen työpaikka se on kuin mikä tahansa muukin. Jos ei miellytä, sieltä voi lähteä. Voi mennä ulkomaille, ihan kuten kuka muukin. EU:ssa siihen jopa kannustetaan.

Vierailija
18/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ammatissaan, sinä saat kouluttautua veronmaksajien kustannuksella vaikka kuuteen eri ammattiin?

Mitä ihme käsityksiä ihmisillä on hoitajista? Että he ovat syntyneitä työhönsä? Ihan samanlainen työpaikka se on kuin mikä tahansa muukin. Jos ei miellytä, sieltä voi lähteä. Voi mennä ulkomaille, ihan kuten kuka muukin. EU:ssa siihen jopa kannustetaan.

Yritä nyt tällaiselle tyhmyydelle mitään järjen ääntä tolkuttaa...

Vierailija
19/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perustelematon mielipidekään ja henkilökohtaisuuksiin meneminenkään kovin fiksua kuvaa anna.

Vierailija
20/20 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule töihin enää 20.11

Et ole ap ainoa:)

Nämä keskustelut täällä, iltasanomissa ja muissa palstoilla ovat aukaisseet silmäni ja myös monen muun. Tulee olemaan todella tiukkaa saada ens kesäksi sijaisia. Jonot kasvaa ja leikkaussalit ammottavat tyhjillään.