Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soinilla on hyvät arvot, tai no naispappeudesta en ole noin jyrkkä :)

Vierailija
31.10.2008 |

IS:n lukijat uskovat, että maahanmuuttokritiikki siivitti perussuomalaiset kuntavaalivoittoon.

67 prosenttia IS:n kyselyyn vastanneista oli sitä mieltä, että perussuomalaisten ehdokkaiden maahanmuuttovastaiset näkemykset olivat suosion takana.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on eri mieltä. Soinin mukaan perussuomalaiset nousivat kuntavaalien voittajaksi EU-vastaisuudellaan.

- Me saimme 442 valtuutettua. Näitä ehdokkaita meni läpi kuusi tai seitsemän. Olin suunnittelemassa ja vetämässä kampanjaa, tiedän, mikä siinä vetosi.

- Mä olen mielipiteiltäni hyvin konservatiivinen, mutta lempeä.

Konservatiivinen Soini onkin. Epäsovinnaiset näkemykset juontuvat pitkälti hänen katolisesta arvomaailmastaan.

Näkemyksiään Soini ei julista, mutta vastaa, kun kysytään.

Soini vastustaa aborttia, homoliittoja, naispappeutta ja lesbojen hedelmöityshoitoja.

Emeritusprofessori Tuomo Martikainen arvioi, että perussuomalaisten voiton takana oli ennen muuta ulkomaalais- ja maahanmuuttokysymys.

Martikaisen mukaan perussuomalaiset on oikeistopopulistinen puolue.

Soini haluaa kasvattaa perussuomalaiset keskisuureksi puolueeksi ja mennä vihreiden sekä vasemmiston ohitse. Hän tavoittelee hallituspaikkaa. Yleensä populistipuolueet eivät ole hallituksessa pärjänneet.

- Niin mutta eihän sitä tiedä. Voi tulla niinkin mielikuvituksekas kaveri, että pärjää.

Lue laaja henkilökuva Timo Soinista Ilta-Sanomien pyhäinpäivän jättilehdestä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen otanta tuttavapiirissäni osoittaa, että PS:ää äänestettiin protestiksi, ja vain niiden muiden arvojen takia. EU-vastaisuus ja maahanmuuttokritiikki koettiin että ovat toisarvoisia asioita, ja niiden takia melkein meinasivat jättää äänestämättä, mutta lopulta äänestivät kuitenkin ajatellen, että ei ne siellä mitään aikaan saa pienenä puolueena kuitenkaan noitakaan asioita ajatellen. Eli riskillä...

Voisivat järjestää uuden äänestyksen että miksi äänestit PS:ää?? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän