~*Jouluisten viikonloppu*~
Kommentit (27)
Vihdoin viikonloppu! saa olla miehen kanssa koko viikonlopun kun ei kummankaan tarvi mennä töihin. Eilen oli taas yksi tunti synytysvalmennusta. Puhuttiin imettämisestä ja katseltiin yksi video imettämisestä. Siinä tuli kyllä hyödyllistä tietoa.
Mua aamulla pyörrytti aika lailla ja pyörryttää vieläkin. Täytyy nyt katsoa että jos ei helpota pitää soittaa neuvolaan ja mennä mittaamaan verenpaine ettei vain ole raskausmyrkytystä. Yritän nyt juoda vettä paljon että jos olen juonut liian vähän..katsotaan nyt!
Vauva liikkuu hyvin ja myllää mahassa jo aika lailla. Nukkumis asennot alkaa olla vähissä. Ja muutenkin maha tuntuu olevan tiellä koko ajan : ) Mulla on nyt parin päivän aikana rinnat tulleet tosi kipeäksi. Onko muilla tälläisä ongelmaa? Itse kun vahingossa edes hipaisee niin sattuu kamalasti!
Jeps nyt meen takaisin pötköttelemään jos olo helpottuu ja jos ei niin soitan sinne neuvolaan. Hauskaa päivänjatkoa teille joulumammat!!
sannis85 ja masuasukki 34+1
Minäkin pinoudun pitkästä aikaa. Olen lueskellut teidän viestit lähes joka päivä, mutta en tiedä miten se on niin vaikeaa kirjotella itsekin, laiska mikä laiska!
Jäin saikkarille puolitoista viikkoa sitten ja nyt olisi vuosilomia pari viikkoa. Ei tartte enää töihin mennä. Mun selkä ei enää kestänyt työskennellä 12 alle 3-vuotiaan kanssa.. Joutui kotona oma poika kestämään vähän liikaa äitin kiukkuilua, että päätin pistää asiat tärkeysjärjestykseen ja hoitaa perhettä paremmin kuin työtä. Nyt on vointi ollu ihan ok. Yöllä ei pitkään pysty nukkumaan, kun selkä kramppaa, mutta päiväsaikaan siitä ei enää niin kauheeta vaivaa ole. Mitä nyt särkylääkettä menee jonniin verran ;)!
Eilen oli neuvola. Kaikki oli ihan hyvin. Verenpaine oli 111/67 hb 126 kohdunpohjankorkeus 28 (esikolta oli sama mitta 32...). Painon se neuvolatäti oli merkannut väärin. Olisin sen mukaan laihtunut... Täytyy seuraavalla kerralla korjata asia tai sit näyttää painonnousu aikas hurjalta =)! Yhteensä on paino noussu nyt 10kg (esikolta oli tullu 19kg). Oon siihen ihan tyytyväinen ja niin on neuvolassakin oltu! Makiat maistuu vähän turhankin paljon, en vaan osaa hillitä itseäni. Mäkun vähän toivoin, et ois sokereissa ollu jokain, niin ois pistäny mut dietille, mutta sama syöminen jatkuu yhä vaan =)!
Tulipas höpöteltyä.. säästetään vähän toiseenkin kertaan, jos sitä vaikka tulis useemmin kirjoteltua!
Janica ja nuppu 32+5
Mä oikeasti nukuin ja käänsin kylkeäkin ekaa kertaa vasta 3 aikaan kun piti mennä pissalle!!! Empä muista moista koska viimeeks olis tapahtunu =O Muutenkin tuon lisäks kävin vain toisen kerran pissalla ja kylkeä tartti kääntää aika harvakseltaan..MUTTA jotta ei menis nyt liian positiiviseks niin siinä aamuyön aikana löysivät taas liitoskivut paikalle!!! Kyllä ne oliki aika monta kuukautta poissa joten en valita..pitää vaan toivoa ettei nyt ihan liikuntarajoitteista musta tee ;)
Eilen miehen sisko kysy kahvipöydässä et miten oon jaksellu ja mä että ihan kohtuullisesti kiitos kysymästä ja mies " ihan raihnanen se on" ..Silleen ihan hyvällä, että älä kulta turhaan yritä esittää niin reipasta kun et oo kumminkaan ;D
Mulla on rinnat kanssa inan kipeytyneet..tai nännit oikeastaan. Eivät oo ihan jatkuvasti mut esim. eilen illalla olivat tosi kipeet. Sit aina välillä tuntuu sellasta minimaalista herumisen tunnetta. Ei tietenkään heru vielä kunnolla ja maitoakaan ei onneks tule kuin sillon ne tipat nänninpäähän jotka siihen kovettuu..Hauska miten rinnat ilmeisesti tottuu tuohon maidontuotantoon kun esikoisesta alko virrata jo ennen 20 viikkoa niin että liivinsuojat oli päällä koko loppuajan, tokasta vasta 10 viikkoa myöhemmin ja imetyksen alettua aika pian pääsi liivinsuojista eroon kun eivät ns. tihuttaneet läpi vaikka maitoa tulikin luovutukseen saakka..saa nähdä mennäänkö nyt jo vallan ilman liivinsuojia ;) Tuskin sentään!!
Yöllä vauva oli aika vilkas mikä oli oikein positiivista kun on ollut vähän hissukseen...äidillä paljon parempi mieli kun möyritään tasaseen!!
Nyt sohvalle neuloon haalaria ja kattelemaan eilistä kotikatua..viikonloppuja!!
masu 35+0
Väki lähti omille teilleen ja mä jäin tänne kotiin vatsoineni.
Janica meillä onkin sama työnimi vauvalle. Mietin just että pitäisiköhän vauvalle antaa Nuppu -" suunniteltu nimi" , kun meidän tytöt jo niin kutsuvat Nuppua Nupuksi ;) Olen kyllä kertonut, ettei se jää nimeksi. Vaan annetaan uusi nimi, kun vauva syntyy. Esikoinen ehdotti sitten, että " annetaan nimeksi Ruusunnuppu" . Ollaan miehen kanssa kiusattu tyttöjä, jotka ovat nyt prinsessaiässä, että annetaan vauvan nimeksi Jasmin, Aurora, Lumikki, Tähkäpää jne. Se ei kuulemma käy ja kasvot muuttuvat vihreiksi kateudesta. " Eihän anneta isi, eihän?" Se olisi liian kova pala, jos siskolla olisi " oikean" prinsessan nimi :)
Jos mä syön makeaa, esim muffinssin (sellaisen minin) niin tekee mieli ihan hirveästi lisää. Siis tulee himo. Mulla pitäisi olla sokerit kunnossa, mutta välillä tuntuu että ne heittää. Saattaa tulla esim. tuoremehun jälkeen pahaolo??? Ja just toi himo, että pitäisi saada paljon lisää ja heti... Öööh... Olen yrittänyt syödä omenoita makean himoon, mutta se ei ole sama asia kuin muffinssi :)
Tänään menen ostamaan kaverin parikuiselle poikavauvalle vielä housut, sitten on lahja kasassa. Kun en omilleni saa ostaa poikien vaatteita, niin onhan onneksi noita kavereiden poikia olemassa.
Huomenna olisi tarkoitus ajaa Malagaan DIsney storeen ostaan esikoiselle pikkuhousuja, kun sieltä saa prinsessa -pikkareita, tai vastaavia. Tosi tärkee juttu!
Niin ja meidän tilaamat rattaat ja kaukalosysteemi on tullut liikkeeseen. Ei vielä haeta nurkkiin pölyä keräämään, mutta kiva tietää, että saa hakea. Jos vaikka vauva tuleekin etuajassa, voi koukasta kaukalon hakumatkaa varten.
Doshijas ja Nupputyttö 32+4
Täällä sokerimamma se pupeltaa suklaata! =O Hitto, niin pipo piukeella että hajosin ja otin jääkaapista lasten suklaata. Kamala minä!!
Aamu oli taas sarjassamme ei ikinä enää -kiitos!! Mietin miten ihmeessä tämä vauva tähän yhtälöön enää mitenkään sopii? Esikoiselta oli siis ihan kaikki hukassa, heijastimet, enkun kirjat, kännykkä, sormikkaat....ja kasiin piti ehtiä kouluun. Lähti jo kävelemään mutta totesin ettei se kyllä kävellen enää ehdi ja eikun vauhdilla yöpuvussa (minä) auton rattiin. Tokaluokkalainen tyttö kuopuksen kanssa (jolla soossit vaipassa) yhteen " turvalliseen" huoneeseen siksi aikaa kun käyn viemässä. Joo, sitten takas pikavauhtia kotiin ja tytöllä jo kiire kouluun, ja eikun äkkiä kakat putsaukseen 1v:ltä ja pikavauhtia itelle päälle ja tytölle aamupalaa, hampaidenpesua jne jne...ja taas kurvaus kouluun! Sitten takas ja tuo 1v marmattaa perässäni kuin takiainen kädet ojossa ihan taukoamatta. Mulle kun tulee suht nopeaan huono olo ja muutun erittäin kärttyiseksi kun nuo verensokerit alkaa heittää, eli kun oma aamupala jäi kokonaan välistä seurauksena sitten tosi matala sokeriarvo, 2,6 vaan!
Mietin vaan että kun vauvakin on tässä vielä lisänä pitkine imetys-sessioineen niin mitä tästä ihan aikuisten oikeasti tulee???? Huoh.
Ja niin, ihan kun tuo suklaa nyt jotain auttaisi, päinvastoin sokerit pomppaa ja olokin muuttuu huonoksi.
Imetyksestä, rinnoista ym moni puhunut..onko kukaan muu huomannut eroa tytön ja pojan odotuksella? Mulla on meinaan käynyt niin että kahta poikaa kun odotin ja nyt myös tätä kolmatta poikaa ultran mukaan, maitoa ei ole tullut pisaraakaan koko odotusaikana, eikä rinnat ole kasvaneet kuin just yhden kupin verran. Tyttöä kun odotin, rintani kasvoivat ihan heti alussa jo 2-3 kuppikokoa ja maitoa alkoi herua jo puolessa välissä raskautta? Maitoa sinänsä on kyllä tullut samaan tahtiin kaikkien kanssa sitten synnytyksen jälkeen. Esikoisen kanssa imetys takkusi mutta ei ehkä niinkään maidon tulon takia vaan siksi että vauva oli tosi " vaikea" ja temperamenttinen ja kärttyinen jo ekasta hengenvedostaan lähtien :). Eli ei kertakaikkiaan malttanut imeä, ensin vähän pulloa alkuun pahimpaan nälkään sitten vasta suostui rinnalle. Lypsin ja lypsin 3 kuukautta kunnes luovutin ja alettiin pikkuhiljaa siirtyä rinnan kanssa myös korvikkeelle. Tyttö ja tuo kuopus taas ovat olleet tosi rauhallisia rinnan kanssa, jaksaneet ja jaksaneet syödä.. Saas nähdä millainen tämä nelonen on. Mahassa tuntuisi olevan kovin samanlainen kuin tuo esikoinenkin oli, huh!
Tuon esikoisen, 3lk, kanssa on kyllä ollut niin temperamenttista tämä elo että oksat pois, ja yhä vaan jatkuu meno. olemme niin samanlaisia, kumpikin täynnä tulta ja tappuraa ja riidat on tosi hurjia mutta niin on myös rakkaus ja sen osoittaminen, poikakin halaa estottomasti kun sillä päällä on, sinänsä esikko on ehkä se " rakkain" vaikkei toki voi verrata lapsia mutta olemme niin samanlaisia, vaikka eniten siis tappelemmekin aina.
No nyt tuo kuopus kuuluu kailottavan kutsuhuutoaan tuolta sängynpohjalta...
t. mariadee ja poikatonttu 32+5 (kait)
Tästä mammasta on tosiaan tullu laiska... Ainakin tän pinoutumisen suhteen, eikä usein tule käytyä edes lukaisemassa kuulumisia.
Ke oli nvla, kaikki ok. Paitsi että tämä meidän vauveli on tosi tosi alhaalla jo... Terkka sanoikin ettei taida olla toiveitakaan päästä loppuun saakka masun kanssa. Toivottavasti nyt muutaman viikon vielä pysyis menossa mukana. Sf mitta ei kauheesti kasvanu, mut tuo vauvan matalalla olo selittää senkin. Liikkuminen on hieman hankalaa kun vauvan pää on nii alhaalla. No, toisaalta muuten ei oo tullu ahdistavaa oloa, eikä potkuja kylkiluihin, kun ei paina keuhkoihin eikä potkut yllä sinne asti.
Sovittiin seuraava käynti 3vkon päähän kun ei kerta ongelmia ole, terkkakaan kun ei mitään mahda jos vauveli meinaa ruveta syntyyn. Niin ja kun on jo 4. raskaus niin alkaa jo tietään mikä on normaalia ja mikä ei niin voin sitten soitella jos ongelmia ilmenee ja aikaistetaan käyntiä. Ihan hyvä kun on se oma projektinsa aina näiden kolmen ipanan ja masun kanssa raahautua näytille...
Pitäis jatkaa pakkailemista kun ollaan pohjoisen reissulle lähdössä, miehen vanhemmille... Sanoinkin että seuraavan kerran mennäänkin sitten 6henkisenä perheenä :) Pitäis kummilasten joululahjatkin saada samalla jaettua (osa odottaa vielä kaupassa) nii ei tarttee lähetellä niitä sitten, mieluummin ostaa arvokkaamman lahjan ja vie mennessään ku maksaa ne postituskulut.
Odottelen tässä lääkärin puhelua kun pitäis soittaa tulokset ton keskimmäisen (3v) labrakäynnistä. Hieman on epäilyjä että ois keliakiaa tms. Ollu mahan kans ongelmia 1½vuotiaasta asti... Toivon vaan että ongelman syy selviäis, vaikkei esim. keliakia mikään mukava ja helppo sairaus ole.
vointeja mammat!!!
trv. daisy82 rv 32+3
Aamulla kävin neuvolassa antamassa pissanäytteen ja otettiin samalla verenpaine. Arvot kunnossa, jes! Paineet oli tosi hyvät.
Eli vaikka turvotusta on tullut kamalasti (viikossa lähes 1,5 kg painoa lisää!!) ja iltaisin on särkenyt päätä, niin ei pitäisi olla terkan mielestä hätää raskausmyrkytyksestä.
Nyt vaan vettä suuhun tasaisesti ja suolainen ja rasvainen ruoka minimiin, etten turpoa palloksi ja lähde leijumaan syystaivaalle...
Töissä jaksamisen kanssa on vähän niin ja näin. Täällä sitä toistaiseksi istutaan, mutta motivaatio on jo jossain muualla, kun vauva-palstakin houkuttaa enemmän kuin paperipino tuossa pöydällä.. Onneksi on perjantai!
Gaiole ja piiperö 31+1
Varoitus jo otsikossa eli omanapaista ja surkeaa tekstiä odotettavissa, ei kannata lukea...
Ei näköjään riitä, että pitää huolehtia vauvan pienestä koosta, tehyn mahd. irtisanoutumisista (synnärimatkaa sitten 180 km) ja unettomuudesta, lisäksi oli nyt sitten vielä ekaa kertaa (ei koskaan esikon odotuksessakaan) proteiinit yhdellä plussalla neuvolan virtsanäytteessä. En ollut kauheasti juonut aamulla (muuten varmaan ainakin 2 l/päivä), mutta tuskin pelkästään siitä johtuu, kun seuraavan aamun labraan viedyssä näytteessä oli samalla tavalla, ei merkkejä tulehduksesta. Seuraava neuvola on vasta kahden viikon päästä, ja raskausmyrkytystä täällä nyt sitten kauheasti pelkään. Verenpaine oli kyllä ihan ok, 120/72, ei turvotusta tmv., mutta kun silti huolestuttaa ihan hirveästi. Mitenhän se pikkuinenkin siellä masussa pärjäilee, kun äippä on koko ajan niin stressaantunut, ei ihme ettei kasva! Onko jollain muulla ollut tässä tai aiemmassa raskaudessa proteiini 1+ ilman että olisi kehittynyt raskausmyrkytys?
Onneksi.. on tämä iltaviikko ottanut hermon päälle, kun aamulla ei ehdi mitään tekemään ja illalla tietysti vielä vähemmän, suoraan pakollisten hommien jälkeen menty nukkumaan.
Illalla jo olin niin kiukkuinen ja aamulla sama fiilis jatkui.
Kävin töihin lähtiessä postin ja siellä odotti lasten hoitopaikkalasku syyskuulta. Olivat siis 7 päivää koko kuussa hoidossa (aamuvuoroa, eli tyttö vain 3,5 tuntia päivässä eskarin jälkeen) ja maksu oli kuitenkin laskussa täysmääräinen.
Soitin kuntaan laskuttajalle, että tarkistaa ko laskutuksen, koska hoitovuorot ilmoitettu ihan ajoissa päiväkotiin. Oli kyllä niin tyhmän kuuloinen henkilö langan toisessa päässä, että kuinkahan tässä vielä joutuu asiaa selvittämään...
Autossa sitten kiukusta itkeskelin. Muutenkin ollut itku herkässä tällä viikolla. Eilen oli lehdessä juttua, että paikkakunnalla oli sudet käyneet raatelemassa 13 lammasta, etusivulla kuva vielä noista raadoista.. Minähän vetistelin heti sen kuvan nähtyäni
Aamulla tuntui, että poika venyttelee taas toiseen kylkeen kuin vatsa repeäisi, mutta toisaalta pylly tuntui ylhäällä ja toisella puolen. Mikä lie..
Muuten ollut aika hissukseen tänään.
Marzi 34+3
Tänään piti olla se tiukka linja makean suhteen, söin sitten melkein levyn appelsiinikrokanttisuklaata. Jännä vaan, että se on oikeasti semmoinen aine, jolla näläntunne katoaa. seli seli.
Maidon herumisesta piti tulla kertoilemaan. Ekassa raskaudessa kans puolvälistä lähtien maitoa valui kaiket yöt, aina sänky märkänä. Tokassa alkoi maidon valuminen myöhemmin. Kolmannessa ihan viimemetreillä. Saa nähdä, valuuko nyt ollenkaan. Pari tippaa kyllä tullu, kuivuvat samantien.
Nyt sitä lasagnea paistamaan, ettei ukko parka kuole nälkään töistä tullessa;-D
P-M
Kirjoittelin eilen niin myöhään, että piti oikein kattoa, että mitä sitä on raapustanut..
Kiva kun täällä näin aktiivista porukkaa!!
Mulla siis eilen neuvola ja sf-mitta oli sitte pompsahtanu jo 31:een!!! Ja noi supistelut on tullu kuvioihin. On onneksi kivuttomia, mutta ei silti kiva, kun tarvii vaan kumartua, niin masu on kovana! Kai se tuon 1v2kk tytön perässä juokseminen vaikuttaa noihin...olis kiva joskus vaan olla tossa sohvalla. Mut mies yrittää saada terassia valmiiksi, eikä siitä sitte oo paljoa apua. Toki valitan asiasta koko ajan, pinna on aikas lyhyt enää tässä vaiheessa. Toki mulla muutenki lyhyt pinna raskauden aikana..
Koskahan sitä alkais pesemään noita vauvan vaatteita?? Moni on jo saanu kaikki valmiiksi, mulla ei mitää. Just yöllä mietin, että mitä jos tämä lähtis tästä itekseen nyt syntymään, nii kaikki olis tekemättä. Ei sekää kiva. Kai niitä on alettava pesemään nyt viikonloppuna..
Mutta nyt kahvin keittoon..
myy ja masuvauva 31+6
Mulla myös hyvin nukuttu yö takana,mutta silti tosi väsynyt ja saamaton olo. Pitäisi vähän siivoilla viikonlopun kunniaksi ja kaupastakin pitäisi jotain hakea,mutta kun ei millään jaksaisi..
Eilen oli kauhea päivä. Olin tietysti eilenkin aika väsynyt ja hermot oli tosi kireällä koko päivän,mies oli koko päivän töissä ja mä kotona lasten kanssa. Otettiin tuon vähän alle neljä vuotiaan kanssa yhteen joka asiasta. Miten sitä voikin aikuinen ihminen olla niin tyhmä,että vajoaa lapsen tasolle itsekkin. Illalla sitten laitettiin pikkuneiti ajoissa nukkumaan ja esikoisen kanssa juteltiin asioista,sitten annoin hänen nukahtaa syliini. Nyt on kyllä ollut koko päivän ollut todella huono omatunto eilisen johdosta,tänään olen onneksi saanut pidettyä hermot kasassa ja ollut taas vähän parempi äiti. Eilisen takia ansaitsisin kyllä jonkin maailman surkein äiti-mitalin.
Ja taas mietin surkeana,että miten sitä ikinä pärjää kolmen alle neljän vuotiaan kanssa!?
Nyt on muutaman päivän ajan tullut supistuksia useita kertoja päivässä,ihan kivuttomia kyllä ovat. Tämä on mulle ihan uusi juttu,edellisissä raskauksissa ei ole supistellut ollenkaan ennen niitä varsinaisia synnytyssupistuksia. Nyt olen tietysti heti alkanut elättelemään toivoa siitä,että tämä syntyisikin jo ennen laskettua aikaa,mulla kun on nuo edelliset menneet kunnolla yli lasketun ajan,ne on vaan niiiin pitkiä ne päivät lasketun ajan jälkeen.
Meilläkään ei ole vielä laitettu mitään valmiiksi vauvalle,tosin kutakuinkin kaikki löytyy varastosta,mutta esille en ole mitään vielä ottanut. Ensi viikolla alkaa äitiysloma,sitten kyllä alan pesemään pikkuisia vaatteita.
Nyt menen pelaamaan pojan kanssa muistipeliä,neiti on päiväunilla niin saadaan pelata ihan rauhassa.
Himpula rv 34+3
Täällä myös nukuttiin viime yö todella hyvin! Vauva lähti " liikuskelemaan" ja muutti asentoaan niin, että koko yön aikana tarvitsi herätä vain kerran vessaan ja silloinkin 6.00. Perätilaan taisi tuo otus sitten lumpsahtaa takaisin.
Mietin vain, kun vauva on nyt useamman viikon pysynyt täsmälleen samassa asennossa, ja eilen lähti sitten oikein kunnolla kieriskelemään (napakin muutti muotoa, kun vauva liikkui :) Oli yön vissiin pää alaspäin (tai pää mun lonkassa), mutta nyt tuntuu selvästi kädet taas kyljessä ja potkut tulee takapuoleen. Tämän päivän ja eilisen yön (sen mitä unen läpi tajusin) vauva on kuitenkin viilettänyt kunnolla ja potkinut ihan urakalla. Enteileeköhän nyt sitä, että voisi vihdoin ja viimein kääntyä? Vai eikö tuo jostain syystä pysty olemaan pää alaspäin, kun nyt oli jo toinen kerta, kun karkasi sieltä?
En jotenkin osaa hallita näitä omia energiapuuskia. Siivosin oikein vimmalla koko aamun ja päivän, tein ruokaa ja leivoin vielä pulliakin :P Ja minähän siis normaalisti en tee ruokaa ja leivon todella harvoin. Taas päättyi voimien tuhlaus särkyyn ja kipuun ja älyttömään väsymykseen, tietysti siis 5 min ennen kuin piti lähteä töihin :) Ja nyt saa täällä istua silmät sirrissä (tosin enää kolme päivää töitä jäljellä!).
Maanantaina alkaa taas koulu :( Ei sillä, etteikö siellä olisi ihan mukavaa, mutta jotenkin ahdistaa jo nyt jaksamisen kanssa. Työt lopahtaa kyllä, mutta pitäisi jaksaa opiskella ahkerasti. Neuvolakin on aikasin maanantaiaamuna :P
Nunia ja Lumikko 33+6 (43 päivää jälkellä la:han! Tai sitten 6+1 viikkoja ;)
Illan ratoksi vielä lukemaan....
Tulin tuossa miettineeksi, että jos en olisi keskenmenoa saanu viime talvena, olisi synnytys ihan lähipäivinä. La oli 6.11, kalenteriin merkkasin silloin mustekynällä, osui silmään:-/ Tuli niin ristiriitainen olo. Onneksi tämä pieni tyttönen tarttui mukaan heti ekasta kierrosta km:n jälkeen.
Toivottavasti tänne tulee hyvä yö, kaupassa käydessä särki jalkoja, eikä välillä oikein tiedä, miten olisi ok olla. Pitää hakea muutaman lisä tyyny varastosta, voi topata itselle sopivan kolon sänkyyn:-)
Hello kitty sukat otin hetki sitten pois, mahtavat urat oli jäänyt ja kittykin vähän piirtynyt jalkoihin. Taidan sittenkin huomenna käydä katsomassa tukisukkia..... Mistähän hyvät löytäisi, instursta????
Lainassa kaverilta yks leffa, pitää ruveta katsomaan, kun ukko koiran kanssa kohta kotiutuu lenkkipolulta
Tulkoon kaikille oikein hyvä yö:-D
P-M
Eilinen oli kiva mut rankka päivä, avoimessa päiväkodissa ja sen jälkeen uimahalliin lasten kanssa (olin tyylikäs ei-mamma-uikkarissa jonka just ja just sain päälle revittyä) ja sit vielä S-markettiin viikonlopun ostokset (tietty bussilla kotiin raahaten), ja ruoanlaittoon ja nopea siivous, jonka jälkeen appivanhemmat kylään eli teetä ja särvintä pöytään ;-) ! Oli ihan kiva päivä mut selkäsärky palasi. Multa puuttuu selkärangasta " osia" , ei mitään kovin merkittävää mutta jotain pientä ja selkäsärkyä ei oo kunnolla ollut n. 12 viikkoon. Eilen taas sellainen olo et meinas mennä jalat alta kun puukoniskut vihlaisi ristiselkää.
(Mulla on epiduraalikohdassa finni, heh heh, toivottavasti ei oo enää sit kun pitäis mennä synnärille!)
Niin, se viime yö... Alakerran kersalla oli bileet ja jonkun rokin bassonjytke kuului meille asti... 23 jälkeen tuskailin kun heräsin. Sen jälkeen sain jotenkin unta. 01.30 heräsin uudestaan kun ne soittivat jotain p-askaa teknoteknoteknoteknotekno -jumputusta. Sit 03.30 taas heräsin, tällä kertaa jotain nightwish-tyylistä ja IHAN TÄYSILLÄ. Meillä oli kerros vielä välissä joten meidän alakertalaiset olivat varmaan ihan hiilenä... Tää talo on täynnä omistusasuntoja ja siinä kämpässä asuu ihan kunnon porukkaa mutta olivat jättäneet teinipojan yksin kotiin... Hohhoi...
Lisäksi illalla ennen kymmentä kun menin nukkumaan, laitoin pesukoneen vielä huuhteluohjelmalle joka kestää n. 25 min. Sanoin miehelle et heittää vaatteet kuivumaan kun kone lopettaa. 23 jälkeen (kun bassonjytke herätti) tajusin, et kone jyllää edelleen. Menin kattomaan ja kokeilin luukkua, ihan tulikuuma (huuhtelun pitäis olla viileetä vettä) ja sit oli pakko vaan vetää töpseli seinästä. Eli meidän alle 2v vanha pesukonekin jotenkin kilahtanut nyt... Varmaan menee tosin takuuseen mut silti rasittaa...
Yöllä kävin varmaan 3 kertaa vessassa ja silloin kolmen maissa närästi kamalasti eli kaikki vaivat iski yhtä aikaa. Samoin lonkkia on ruvennut kolottamaan hullun lailla aina yöllä... Eikä asentoa meinaa löytää ja kyljen kääntäminen vaikeeta... Tosin vauvakin on varmaan jotain 2,3kg (karkea arvio edellisten raskauksien painoarvioiden perusteella) eli ei mikään ihme et rupee ahistamaan.
Maidon herumisesta ja rintojen kasvusta...
Mulla ei oo missään raskaudessa (eikä ees imetysaikana) rinnat kasvaneet juuri ollenkaan, eivätkä myöskään heruttaneet mitään. Eikä ole liivinsuojilla ollut juuri käyttöä. Rinnat ovat isohkot ja painavat ja eivät-hirveän-kiinteät ;-) joten sinne mahtuu hyvin maitoa tursumatta yli. Eli imetysrintsikat mulla samankokoiset kun normaalitkin.
Meillä on 3,5-vuotias kuopus keksinyt vauvalle hyvät nimet jos se on poika: Panssi tai Pakki. Ja tyttö vajaa 6v ehdottaa Nasua jos tyttö. Eli näistä sit lähdetään... :-P Oikeita nimiehdotuksia meillä ei oikein ole ja kohta aletaan olemaan pulassa jos ei nimeä keksitä. Kaikki mahdolliset on käyty läpi... Mut ei mikään oikein iske. Mieshän on ½ kreikkalainen eli nimen pitäis sopia sinnekin. Sanoin et jos ei muuta keksitä ni tytölle Linnea ja pojalle Joel mutta ei kelvannut ;-) (eivät sovi kreikankieleen). Ehdotin Adrianna tai Adrian mutta ei kelpaa. Hohhoi. Jos hyviä ehdotuksia niin sanokaa ihmeessä...
Lähden vaatettamaan katrasta. Mieskin pitäis repiä ylös sängystä. Anoppi kutsui lauantai-aamupäivä-kahveille ja lettukesteille :-)! Mies oli hermona yöllä sen poppispoppiksen takia joka talossa raikui, ja sai unta vasta 02 jälkeen ja laittoi korvatulpat korviin enkä oo hennonnu herättää vielä...
Hauskaa päivää :-)
Sintagma-joka aloitti päivänsä joulutortulla ja nyt huono olo 31+3
On se kyllä jännä juttu, miten tämä toinen raskaus on paljon " vaikeampi" kuin toinen. Vähän kaikkea pientä kremppaa, mutta onneksi ei sen suurempaa kuitenkaan. Tietty siihen vaikuttaa se että ylipainoa oli jonkin verran ennen odotuksen alkua, ja se sitten lisää vaivoja =(
Kävin siellä painoarviossa silloin torstaina ja 2,3 kiloa oli arvio, eli ei mitenkään ylisuuri, ja lapsivettäkin oli käsittääkseni suhteellisen normaalisti. Jotenkin tuli ulkopuolinen olo, eivät näyttäneet ultrakuvaa minulle ollenkaan (vähän kurkin mutta en oikein mitään nähnyt), ja keskustelivat pääasiassa keskenään kun ultrasivat nuo lääkärit, vähän jäi paha maku suuhun siitä, mutta pääasia että vauvalla kaikki ok... Jos syntyy ajallaan niin veikkailivat noin 4 kiloista, eli suurin piirtein esikoisen kokoa.
Mulla alkaa uusi jakso koulussa tosiaan nyt maanantaina, aiheena äitiyshoitotyö =DD eli läheltä liippaa omaa elämää tuo aihe. Saas nähdä kuinka pitkälle jaksan, nyt on välillä alkanut tuntua että aamuherätykset eivät ehkä ole mun juttu enää näin loppuraskaudesta. Ja toisaalta pitäisihän sitä kotiakin alkaa laittaa valmiiksi vauvan tuloa varten, eli pesänrakennusvietti alkaa pikkuhiljaa jylläämään!!
Ei muuta kun mukavaa viikonloppua kaikille!!
heiluri ja vauva 33+2
Nyt mulle on tainnut iskeä se heräily vaihe yöllä..kävin nukkumaan mutta uni ei tullut millään silmään. Pyörin ja pyörin eikä missään asennossa ollut hyvä olla. En edes muista milloin nukahdin.
Nyt aamu on harmaa täällä..ärsyttää olisi ihanaa jos aurinko paistaisi. Meillä on kaikki vauvan vaatteet pesty ja nyt puuttuisi vielä jotain tarvikkeita lähinnä pesuaineita..ja vaippoja meinasin ostaa kerralla kunnon varaston.
Vauva pyörii kovasti masussa ja välillä maha on ihan omituisessa asennossa kun vauva siellä pyörii : ) Välillä tulee ihme kuhmu toiseen kylkeen.. Meillä vauvan pää on ollut aikas alhaalla jo pitemmän aikaa ja nyt jännäillään että ei rupea tulemaan liian aikaisin. Vaikka viikkoja on jo aika hyvin mutta toivon että pysyisi matkassa vielä jonkun aikaa.
Nyt aamupalalle ja suihkuun! Hauskaa lauantaita teille kaikille!!
sannis85 ja masuasukki 34+2
Ihanaa lauantai, tytöt kotona, mies tosin kampeaa joka lauantai puoleksi päiväksi töihin. Mutta se on vain puol päivää ja seuraava päivä on sunnuntai ja vapaa.
Olisin lähtenyt tänään kirpparille, mutta aamu alkoi ukkosella ja sateella. Täällä on vaan ulkokirppiksiä, joten onkohan siellä edes myyjiä...
Eilen joskus viiden maissa istuin tässä koneella ja vatsasta kuului selvä naps tai poks. Jäykistyin paikoilleni josko olisi olleet kalvot, jotka puhkeaa. Odottelin alkaako lorista. Pikkuhousut olivatkin märät ja menin vessaan haistelemaan, että onko vettä vai valkovuotoa. En nyt siitä saanut selvää, mutta muutama pikkuhousunsuoja kastui ja alkoi supistella pienoisesti. Levätessä se meni ohi, eikä nyt mitään ihme vuotoja ole tullut, katsellaan tämä päivä. Kyllä pelästytti, varsinkin kun noita supistelujaksoja on mulle tullut nyt muutamana iltana.
Mulla ei ole mennyt kalvot kummassakaan raskaudessa, itseasiassa mulla on ollut vahvat kalvot, että on pitänyt aina puhkaista.
Luultavasti oli kirkasta valkovuotoa, mutta pisti taas miettimään...
Mulla on hankkimatta vielä kaikki imetyssysteemit. Muutaman topin kaivoin kaapista, joita olen imettäessä käyttänyt. Rintapumppu, maidonkerääjät, liivinsuojia ja imetysliivit kiitos. Pitää vissiin pyytää äitiä tuomaan tullessaan, kun täällä ei hirveästi imetystä harrasteta, eikä nuo jutut ole kovin yleisiä täällä. Rintapumppuja näin apteekissa (Nuk) ja ElCorteInglesissä (avent isis), mutta maidonkerääjiä ei ole näkynyt. Täällä äitiysloma kestää 4kk, eikä siinä työnlomassa monikaan imetä, eikä täällä siihen kannustetakaan. Mulla on täällä yksi suomalainen kaveri, joka imettää yli 2 vuotiastaan ja arvatkaa onko näky :)
Pitää alkaa kaivaa lämppärä kaapista, kun sisällä alkaa olla koleaa. Tossut jalassa kävellään.
Kuopus (3v) on ottanut tavaksi huudella meidän väliin klo 6.15. Siinä sitten nukkuu vielä tunnin.
Miten tuosta tavasta pääsisi eroon, se on vielä aika uusi juttu? Ei jaksaisi vielä silloin herätä... Kohta vauva saattaa olla aamuimetyksen jäljiltä meidän välissä...
Doshijas ja Nuppu 32+5
Jälleen ihan hyvin nukuttu yö takana,lapsetkin heräsivät vasta 8.15,mikä on meillä kyllä aika harvinaista,mutta siitä huolimatta olo on ihan puolikuollut ja todella väsynyt.
Tämän päivän ainoa tavoite on saada vaihdettua puhtaat lakanat koko perheelle,tällä hetkellä kyllä tuo tuntuu ihan mahdottomalta urakalta. =/ No onneksi ei ole tuon suurempia suunnitelmia tälle päivälle. Illalla mennään saunaan ja sitten onkin ihana mennä nukkumaan puhtaisiin lakanoihin. Siispä iltaa tässä vain odottelen,että pääsisi jo nukkumaan!
Pikkuinen on ollut jo monta päivää erittäin vilkas,sitä ennen olikin kolmen viikon jakso jolloin oli erittäin rauhallinen,monta kertaa huolestutti että onkohan kaikki hyvin. Niin että nautin kyllä nyt täysillä näistä vilkkaista päivistä,vaikka välillä potkut sattuu ihan kunnolla,kun on niin kova meno päällä!
Mulla meinaa iskeä vähän väliä kauhea paniikki tuosta tehyläisten irtisanoutumisuhkasta,mulla kun on laskettu aika jo 4.12,että jos irtisanoutumiset toteutuu,niin tilanne ei kyllä varmastikaan ole ohi noin pian,ja kauheesti ei ole toivoa,että tämä paketti syntyisi jo ennen irtisanoutumisia,koska nuo kaksi edellistäkin ovat syntyneet reilusti yli lasketun ajan. Niin ja jos kävisikin niin,että tämä syntyisi jo ennen noita mahdollisia irtisanoutumisia,niin siihen on aikaa vain kolmisen viikkoa!! Hui!..ei tämä nyt silloin vielä voi syntyä,yhtään vaatettakaan en ole vielä pessyt vauvalle,pinnasänky on kasaamatta ja patja ostamatta. Pitäisi varmaan nyt ihan oikeasti alkaa laittamaan kaiki valmiiksi pikkuista varten.
Tälläista mielessä tällä kertaa.
Toivottavasti teillä muilla on vähän pirteämpi olo! Mä olen tosiaan ihan rättiväsynyt,vaikka olenkin viime aikoina nukkunut yllättävän hyvin,vaikka vessassa käynkin usein,niin nukahdan aina saman tien kun pääsen takaisin sänkyyn. Aikaisemmissa raskauksissa on saanut aina vessareissujen jälkeen odotella unta vaikka kuinka kauan,ja oli tässäkin raskaudessa jossain vaiheessa tuollainen vaihe,toivottavasti ei tule takaisin.
Himpula 34+4
Täällä taas ensimmäisenä aamusta valittamassa;-) Tosiaan laitoin pinon koko viikonlopulle, kivempi lukea, kun on vähän useampi viesti, toisaalta semmoisia sadan viestin ketjujakin on rasittavaa lukea.
On kyllä niin flunssainen olo. Aikasi heräsin, mutten uskaltanu nousta, kun kuvotti niin kovasti. Nenä ihan tukossa ja päätä särkee:-( Onneksi raskaus ei mitään vaivoja ilmoittele flunssan kaveriksi. Vauva aika levoton ollut.
Yksi päivä meni sitten ilman herkkuja, kun taas eilen repesin oikein kunnolla. Tänään kyllä on pakko pitää taas tiukka linja. Minkähän porkkanan sitä keksisi, ettei tulis herkuteltua ennen vauvan syntymää? Pitäisi luvata itselle jotain tosi kivaa....
Kuopus tuossa heräsi, heti alkoi ruinaaminen, ruokaa, ulos, lasten ohjelmia..... kiva loma tiedossa:-/
P-M 32+5