mitä tarkoittaa
kun eilisellä neuvola käynnillä täti sanoi että vauvan pää on jo tosi alhaalla ja aika napakasti kiinni, se sormillaan muljutteli tuolta alhaalta vauvan pään kohdalta niin että oikein sattui. mulla on myöskin ollut kohdun suun kohdalla sellasta viiltävää kipua viime aikoina ja kohdun kaula on lyhentynyt 3 sentistä 2. viikkoja on nyt 34+4. tuli sellanen pelästys et ei kai se vielä ole sieltä tulossa???
onko kokemuksia, kun esikoinen mulla ei laskeutunu kunnolla missään vaiheessa niin tää oli nyt uutta mulle!!!???
Kommentit (3)
Sulla ei olekaan kysymys esikoisesta, no, kai niissä on eroja, jotkut ei kuulemma kiinnity kuin synnytyksessä vasta ja toiset jo hyvissä ajoin. Neuvolassa epäiltiin joskus että mullakin tää vois syntyä etuajassa, mutta sitten taas lääkäri sanoi tossa viikolla 40, että " voi tulla huomenna tai olla vielä pari viikkoa" eli ei noista merkeistä ota selkoa erkkikään!
ei tunnu tietävän mistään mitään eikä ainakaan puhu, tää neuvola on muutenkin sellasella säästöliekillä toimiva et mitään ylimääräistä ei tule, yksi ultrakin vaan oli! kukaan ei ole puhunut sanaakaan esim. minkä kokoinen vauva sieltä olisi tulossa. en tiedä hermoilenko täs vähän liikaa mut olo on kuin invalidilla kun on noi paikat niin kipeät et pyrkii välttämään kaikkea liikettä välillä! että pitääkö tässä olla jalat ristissä vai saako hommailla sen mitä jaksaa???
Esikoista odotetaan täälläkin mutta vauva ollut pää alaspäin jo raskauden puolivälistä alkaen ja koko ajan tosi alhaalla ... neuvolassa sanottiin jo muutama viikko sitten, että olis kiinnittynyt. Viikolla 37+0 oli lääkärissä kohdunkaulaa 2cm ja hiukan pehmennyt, kiinni/sormenkärjelle auki ja tilanne oli täysin sama tilanteessa 39+2 ja nyt on muutama päivä jo lasketusta ajasta eikä tietoakaan lähestyvästä synnytyksestä! Mutta mistä sitä tietää ;)