saako lapsenne joululahjaksi suklaata
ja karkkia. Jos saa niin miten paljon?
Kun olin itse lapsi saimme aina älyttömästi suklaata ja sitä vedettiin sitten niin että napa paukkui. Muuten saimme vain karkkipäivänä.
Eikös joulunaikaan jokapaikassa ole jotain hyvää tarjolla että ei varmaan lapsi ilman jää jos paketissa ei suklaata ole
Kommentit (4)
Mutta lapsi onkin 2 v. :)
Meillä oli lapsena joulusukat roikkumassa joulukuun ajan. Sinne vanhemmat keräsivät karkkia, suklaata, rusinoita yms. muuten joulukuu elettiin aika herkuttomasti. Aattona aamupuuron jälkeen sai sitten ottaa sukan alas ja alkaa herkutella!
Ajattelin ottaa saman käytännön myöhemmin, kun lapsi kasvaa.
kotiin ostetaan itse muutama rasia yhteiseksi...
itse ei osteta, mutta anoppi ostaa just tolla periaatteella että saa mahdollisimman monta pakettia annettua mahdollisimman halvalla. on sitten mummon paketeista paljastunut mm. suklaajoulupukkeja alle vuoden ikäiselle jne...
nykyään tehdäänkin silleen, että avataan anopin lahjoista etukäteen ne, joissa on selvästi karkkia/suklaata, katotaan onko ne ylipäätään semmosia mitä meillä edes syödään ja laitetaan ne sitten omien jouluherkkujen joukkoon kaappiin. jos on vielä semmosta mistä meillä ei edes tykätä niin viedään sitten joulunaikaan tuliaisina kyläpaikkoihin.
kun laittaa niitäkin lasten paketteihin, lapsi saa useamman lahjan. Meille ei mummot ja kummit osta mitään, ostetaan kaikki itse.