Miten muistatte lastenne kummeja jouluna? (ov)
Tuntuut, että nämä " perinteiset" ideat alkaa olla jo vähän käytettyjä.. Eli lapsen valokuva kehyksissä, kynttilää, pientä makeaa, viinipulloa, lapsen askarteluja..yms
Eli olisiko kellään mitään UUTTA ideaa?
Kommentit (13)
koska hekään eivät muista lastani mitenkään.
Koska ei kukaan omien kummilastenikaan vanhemmista ole koskaan minua mitenkään muistanut. En tiennyt, että se on tapana.
Kummitädeille sellainen lahjapakkaus missä on saunahunajaa yms. Kummisedille on paljon vaikeampi keksiä mitään. Viinipulloa olen ajatellut vaikka onkin " tylsä" lahja mutta mitä voi viedä tyypeille jolla on jo ihan kaikkea, myös rahaa...
Vaikka lapsemme ovat vielä sen verran pieniä, että eivät osaa itse ostaa lahjaa, olemme ostaneet/tehneet/teettäneet jotain pientä ja antaneet lapsen nimissä. Pojat ovat itse taiteilleet kortin tottakai, mutta lisäksi on annettu joku pieni juttu... Kerran leffaliput, kerran sellainen juustokori ja kerran ainakin itse taiteiltu kutsu syömään kanssamme ravintolaan ja sitten meille kahvittelemaan :o)
kaikista ovat ainakin tykänneet kovasti.
Mietin vähän, että pitäisköhän lapsen antaa valita lahja tänäkin vuonna.. Jotain pientä on aina annettu, just tyyliin lapsen kuva tms. Jos ei muuta keksi, niin ostetaan kummeille vaikka jouluiset mukit ja täytetään ne karkeilla.
tyttömme sai itse valita millaisen heijastimen kenellekin kummille halusi antaa. Oli kuulema kiva lahja ja käyttöön meni kaikilla! Ei kovin pahan hintainen lahja ja kaukaisimmallekin kummille meni mukavasti nätissä joulukirjekuoressa...
Ja muistuu se kummilapsi kivasti mieleen päivittäin jos heijastin vaan takissa tms roikkuu!
Kuopuksen kummeille viime vuonna Mariskooli, mattavalkoinen. Tänä vuonna 1-vuotiskuva kehyksissä sekä viinipullo.
Esikoisen kummeille viime vuonna Aaltomalja-paketit (2 pientä maljaa). Tänä vuonna myös jotain Iittalan lasia. Ehkä Kivi-kynttilälyhdyt.
Meillä on oma lapsi vasta tulossa, joten vastaan kummin roolista. Mun mielestä ei kummille tarvitse pakosti antaa varsinkaan mitään aikuisten lahjaa ellei ko. pariskunnilla ole aiemmin ollut tapana antaa toisilleen lahjoja.
Ainakin omaa mieltäni lämmittävät paljon enemmän lasten tekemät kortit, piirustukset, askartelut, leipomukset tai vaikka ne valokuvat, jos halutaan niin, että lapsi oppii antamaan. Pakko ei ole siis lapsen antaa mitään.
Mutta mielestäni kummin tehtävä on antaa lapselle mitä kukin sitten kykenee antamaan: seuraa, aikaa, apua, lahjoja tms. Kummi saa lahjansa siitä, että hänellä on kummilapsi.
Karsastan kaikkein eniten noita jotain pientä, mukavaa -tyyppisiä pakkolahjoja. Tähän kastiin kuuluvat kaikki valokuvakehykset, kynttiläpaketit, tuikut, saunahunajat, jouluteet, kahvit, joulukoristeet jne. Meille ei sellaisille ole absoluuttisesti mitään käyttöä. Toki lahja kuin lahja otetaan kiitollisuudella vastaan, mutta arvostamme enemmän vaikka yhdessä vietettävää aikaa.
Itse en kummina ole saanut lahjaa yhdeltäkään kolmesta kummilapsesta tai heidän perheeltään. Ilahtuisin paljon kummilapsen tuoreesta kuvasta ihan ilman kehystä.
eiväthän hekään lähetä edes joulukorttia.