Miten jaksatte yövalvojien äidit ? Meillä 11 kk ikäinen yövalvoja
joka herää vielä 2-3 kertaa yössä, ja ainoa lohtu on äidin tisu...Alkaa hermostuttamaan koko asia. taitanee täytyy jättää kertarysäyksellä koko imetys. Miksei kukaan puhu siitä, kuinka vaikeaa vieroitus on... ??? ;-)
Kommentit (16)
Nukkuu yönsä 20. -20.30-22 jonka jälkeen herää lähes tunnin välein .
Aamulla herää yleensä 5.30 joten uneton ollaan täälläkin . Päikkärit kuitenkin max. 1.5h
Meillä vauva on nukkunut 2 kk ikäisestä täydet yöt. Nyt 8 kk. Ja nukkuu klo 22-08 putkeen. Edellinen ei nukkunut näin hyvin - lue siis heräili pitkin yötä ja halusi tissiä. Tätä toistakin olen imettänyt. Mutta olen saanut opetettua että tissille ei nukahdeta vaan omaan pinnasänkyyn. Yöllä kun 2 kk ikäisenä heräsi, niin taputin selkään ja käänsin kyljelleen niin jatkoi yleensä uniaan. Parissa kolmessa yössä oppi nukkumistavoille. Vielä annan tissiä tasan aamulla enkä koskaan muulloin, ei kyllä haluakkaan ja tuttipullonkin hylkäsi jo pari-kolme kk sitten. Eli nämä yöheräilijöiden äidit, l o p e t t a k a a se t i s s i t tely ja opettakaa vauva nukahtamaan pinnasänkyyn. Tuttia vauva syö kyllä, mutta sitä ei tarvitse koskaan yöllä antaa. Aamulla herättyään laittaa itse tutin suuhun.
Meillä esikoinen heräili muuten vaan ekat kaks vuotta, sitten kun oppi nukkumaan yönsä syntyikin toinen, joka valvotti enemmän kuin tarpeeksi, on allerginen ym. olen 4v heräillyt joka ikinen yö. Nyt alkanut olla muutamia öitä viikossa että nukkuvat aamuun asti. Luksusta =)
Musta puhutaan aina vaan siitä miten vauvat valvottaa, mutta heräileehän leikki-ikäisetkin, kun mielikuvitus alkaa kehittyä, on yöllä mörköjä ym. ja pissittää yöllä ym.
Jaksamista sulle! Kyllä ne sitten kouluiässä viimeistään nukkuvat yönsä =)
Meillä on viisi lasta, jotka kaikki ovat syöneet öisinkin vähintään vuoden ikään. Nuorin söi 1 v 8 kk:n ikäiseksi. Ja siis rintaa saivat. Lapset nukkuivat vieressä, joten eipä tuo pahemmin yöunta häirinnyt. Tissi suuhun ja unta palloon.
Kun meidän tissiriippuvaista imettiin 1v1kk, vaan eipä ollutkaan. Kaksi iltaa jaksoi surra tissin perään, ja that' s it. Nukkuu yönsä (toistaiseksi ainakin:) oikein hyvin.
Aijoo, itse annoin yöllä vettä lasista, kun hamusi yöllä tissiä. Tämä jäi ihan parissa yössä pois, kun ei tainnut tuo vesi kiinnostaa.
Useimmat vauvat oppivat parissa yössä siihen, että yöllä ei enää imetetä.
olen nyt viikonloppuna menossa muualle yöksi, että saisin vihdoin nukkua. Kaksi yötää ajattelin olla pois, päivällä kyllä tulen kotiin.
Toivottavasti sitten helpottaa, en jaksa tätä valvomista enää, vaikka jollakin tasolla tähän on jo tottunut. Esikoinen valvotti 1,5 vuotiaaksi ja sitten sain puoli vuotta nukkua ennenkuin tulin raskaaksi ja raskausajan vaivat valvottivat myös.
meillä on valvottu viitisen vuotta.
Sama täällä 10kk kanssa! Öisin heräilee ainakin 3krt ja tissiä karjuu. Kiinteät on aloitettu 6kk, mutta ei vieläkään syö päivän aikana, kun muutamia lusikallisia/ateria jos sitäkään, tissiä kyllä syö monta kertaa. Sekään ei auta, että " pihtaa" tissiä päivällä, kiinteistä ei vaan välitä, vaikka kuinka nälkä.
Eli yöllä varmaan nälkäkin sitten. Imetystä en halua lopettaa, yösyötöt saisivat jo jäädä!
Jaksamisia kaikille yövalvojien äideille!
Sitä kesti jokaisen kohdalla 1v-2v. Pahimmillaan herätyksiä oli 10 kertaa yössä. Päivisin popsin kofeiinipillereitä, nukkumaan ei päässyt koska oli vanhempia lapsia jotka eivät nukkuneet päiväunia. Ei ollut edes mummeja joskus auttamassa. Nyt kun valvomisista 8v niin ei muista miten kamalaa se on. Siitä selviää kuitenkin hengissä :)
meillä neit 8kk ja syö vielä öisin 1-2 kertaa
kiinteiden opettelu aloitettu 5kk:n iässä, mutta vieläkään ei uppoa ei soseet, ei puurot, ei vellit eikä sormiruuat
monet kaverit kannustavat minua lopettamaan yösyötöt, mutta en vain raaski
vauva ei syö päiväsaikaan, joten miten ihmeessä voisi olla syömättä öisin
kaipa meidänkin vauva joskus oppii syömään oikeaakin ruokaa
syö kyllä päivisin suht hyvin, mutta saa siis rintaa vielä päivisin 3-4 kertaa. Juo toki mukistakin vettä ja vähän myös tavallista maitoa...
En tavallaan kovasti kärsi noista yöheräämisistä, sillä olen " tutin korvike" , poika vaan käväisee rinnalla, vetää muutamat imut, nukahtaa ja samoin minäkin.
Mietin vaan sitä, paheneeko tilanne kovin, jos vetäsen pillillä pelin poikki eli pistän " totaalisesti hanan kiinni" vai jatketaanko vielä vähän aikaa näin ja sitten kertarysäyksellä tisu pois vuoden iässä. Mitään yökarjumisia en haluaisi, eli ns. unikoulua, sillä meillä on myös 2 kouluikäistä lasta ja heidän untaan " varjelen" ...
Illalla nukahtaa niin että imetän häntä, hän nukahtaa ja sitten nostan sänkyyn nukkuvana. TIEDÄN, se on väärin, mutta näin on meillä totuttu...
Poika on kohta 11kk ja heräilee pitkin öitä, usein jopa tunnin välein. Ja mikään muu ei auta, kuin se tissi. Mutta en halua lopettaa imetystä vielä kokonaan, ennemmin sinnittelen vielä kuukauden näin. Sitten lopetan, kun voi juoda tavallista maitoa, tuntuisi niin turhalle lopettaa imetys tässä vaiheessa ja antaa kuukauden ajan korviketta. Mielelläni kyllä imettäisin pidempäänkin, mutta jos alkaa olla ite ihan piipussa, siis jos nuo yösyönnit vaan jatkuu ja jatkuu, niin pakko kai se on lopettaa kokonaan, että jaksaa lapset hoitaa.
Viimeyönä kyllä sanoin ääneen, että en jaksa enää nousta jatkuvasti ylös ja imettämään. Mies sitten hyssytteli tissinkipeää lasta nukkumaan ja vauva nukkuikin 4 tuntia putkeen! :0 Olipa hassu olo aamulla!
Turha valittaa jos pari kertaa yössä herää!!
tiedän että on muillakin vastaavia ongelmia, ja halusin van keskutelua aiheesta ja ehkä myös joitakin vinkkejä, miten asian saisi ratkaistua, ehkä täytyy vaan odottaa " tilanteen kypsymistä" ...
En oikein kehtaa ottaa asiaa esille neuvolassa, kun ajattelevat muutenkin että tuo äiti nyt tietää ja osaa varmaan " kaiken" , kun on jo kolmen lapsen mami...
auta, kokeiltu on!
Ei käytä tuttia, ei unirättiä, ei peukaloa, tuttipullon nähtyään huutaa kuin hyeena, ei auta miehen syli jne...
Tätä siis lähes joka yö klo 22 ja 01 välillä. Ei vaan nukhada vaikka kuinka tassuttelisi. Nukahtaa siis viereeni.
terv. ap - joka harkitsee viikon matkaa etelään jotta tissittely loppuisi....