Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keski-ikäisten naisten on vaikea hyväksyä itseään nuorempaa naista vaikkapa esimiesasemaan?

Vierailija
24.10.2007 |

Tai asiantuntija-asemaan tai vaikkapa tuon korvalääkäri-ketjun mukaisesti lääkäriksi lapselleen? Itse olin aikoinaan esimiehenä joukolle keski-ikäisiä naisia, ja heidän alaistaitonsa olivat todella surkeita. Äskettäin olin luennoimassa asiantuntijana eräälle joukolle keski-ikäisiä naisia, ja erään kommentti oli, että hän voisi olla äitini. Wtf? Mitä tekemistä iällä on asiantuntijuuden kanssa? Olen sentään korkeammalle kouluttautunut ja ollut työelämässä viisi vuotta. Ei tässä nyt sentään mitään untuvikkoja enää olla.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa sokeritasapaino heitellä ennen lounasta, tuo meni nyt ihan viduralleen...

Piti siis sanoa, että " pahin, mitä itse olen KUULLUT naisten kesken käytettävän kommenttina on..."

Xandris:

Pahin, mitä itse olen naisten kesken käyttänyt kommentttina on, että " mitähän sekin luulee olevansa, on se reittä pitkin noussut virkaansa ja on ihan venäläisen vosun näköinen vieläkin..." (ei siis omalta alaltani, vaan kuultu muissa ympyröissä)

Vierailija
62/71 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mentoria kannata sukupuolen perusteella valita, vaan mentorin osaamisen, kokemuksen ja henkilökemioiden kannalta. Mulla on ollut vain miesmentoreita, mutta siinä lienee selityksenä se, että olen aika miesvaltaisella alalla töissä, mutta myöskin monet johtotehtävissä olevat ovat miehiä.

Mielestäni tuo vähättely ei ole mikään sukupuolikysymys siinä mielessä, että vain naiset vähättelisivät naisia. Itse ainakin olen kokenut vähättelyä pääsääntöisesti juuri miehiltä. Aika monella taitaa olla kokemuksia tytöksi, hempukaksi tms. kutsumisesta tai kohtelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko tekin termit taas vaihdettu.....

Vierailija
64/71 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun ystäväni väitti, että kaverini on parempi äiti kuin minä, sillä perusteella että hän on vanhempi kuin minä ja että hänestä itsestään tulee parempi äiti kuin minä, koska hän saa lapsensa vanhempana kuin minä. t. huono äiti

Heh.. Taitaa olla sun ystävälläs hieman huono itsetunto, kun täytyy tuollatavalla päteä. Ei se ikä aina kerro onko joku ihminen kypsä vai ei XD Kuullostaa lähinnä jonkun pikkutytön rehentelyltä..

Vierailija
65/71 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitä itse tajuaa niin selvästi tämän ikäisenä, kuinka tietämätön sitä oli 25-vuotiaana, kuinka pihalla oli 30-vuotiaana ja kuinka vuosi vuodelta hahmottaa asioita paremmin. Vaikka kyse onkin subjektiivisesta kokemuksesta, niin väitän 99 prosentin varmuudella, että tämä kehitys tapahtuu jokaiselle ihmiselle. Siksi on niin helppoa katsoa nuoria ja ajatella, että niinpä niin....

Juuri tuo " kaikkitietävyys" on ärsyttävintä. Vaikka sinä olet 25-vuotiaana ollut haihattelija, niin se ei tarkoita, että kaikki 25-vuotiaat sitä olisivat. Ja vaikka sinä yhä etsit elämäsi suuntaa 30-vuotiaana, se ei meinaa, että kaikki kolmikymppiset vielä haahuilevat pallo hukassa.

En muuta inhoa niin paljon kuin tuota asennetta.

Vierailija
66/71 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tuo ärsyttää. Niin se on ärsyttänyt minuakin miljoona kertaa elämässäni. Mutta tallenna tämä väite mieleesi ja lue se uudestaan 10 vuoden kuluttua - sitten ymmärrät, mistä minä puhun!

Vaikka olisit 25-vuotiaana älyttömän kypsä, älykäs ja tunneälykäs ja täydellinen - olet 20 vuotta myöhemin vieläkin kypsempi, vieläkin älykkäämpi ja sanoinkuvaamattoman täydellinen.

Niin se elämä menee. Ärsytti sinua tai ei.

43

Vierailija
67/71 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minä olen kääntäjä koulutukseltani ja 26-vuotiaani pääsin ekaan työpaikkaani töihin. Olin kyllä ennen sitäkin tietty tehnyt jotain kääntäjän hommia, kesätöinä ja freelancerina. Minun oli siis tarkoitus tehdä kääntäjän hommat tässä yrityksessä.

Kas kummaa samassa yrityksessä oli myös pomon sihteeri, jolla ei siis mitään kielellistä koulutusta, kaupallinen koulutus taisi olla. Hän tosin oli tehnyt noita käännöshommia jonkin verran, vaikka olivat kyllä ulkoistaneetkin osan.

No eihän tämä täti meinannut ikinä uskoa että minä mitään kääntämistä osaisin. Vaikka kielitaitoni ja osaamiseni oli kyllä taatusti paljon parempaa kuin hänellä. Vähättelyä vähättelyä vaan ja aina oli korjaamassa ja " parantamassa" tekstejäni!

Itse tulkitsin sen niin että tällä 44-vuotiaalla naisella oli itsetunto-ongelmia ja hän tunsi minut uhkaksi itselleen. Sen nyt vain huomasi kaikesta, niin läpinäkyvää se oli.

Oikeasti nuorempi henkilö voi olla asiantuntija jossain asiassa ja jopa osata jotain paremmin kuin 20 vuotta vanhempii henkilö.

Vierailija
68/71 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vai onko tekin termit taas vaihdettu.....

Jos naiset elävät keskimäärin reilut 80-vuotta, niin määrittelisin itse keski-ikäiseksi juuri 35-45 -vuotiaat naiset.

Toinen tapa määritellä keski-ikä on kielitoimiston määritelmä:

keski-ikä

1. nuoruuden ja vanhuuden välinen ikäkausi. Olla keski-iässä.

Silloin keski-ikä olisi laajempikin ikäkausi, jostakin 30-vuotiaasta eläke-ikään asti.

Vierailija
69/71 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ap nyt vertaa itseään itseensä, vaan joku hänen alaisensa vertaa itseään häneen.

Ja niin se myös menee, että ikä ei välttämättä tee jostakin parempaa ja taitavampaa työntekijää. Pelkän IÄN käyttäminen toisen arvosteluun on EPÄREILU isku vyön alle - ap tai kukaan mukaan ei iälleen mitään voi. Sen sijaan toista voi arvostella vääristä päätöksistä, siis SISÄLLÖN perusteella.

Vierailija:

Vaikka olisit 25-vuotiaana älyttömän kypsä, älykäs ja tunneälykäs ja täydellinen - olet 20 vuotta myöhemin vieläkin kypsempi, vieläkin älykkäämpi ja sanoinkuvaamattoman täydellinen.

Niin se elämä menee. Ärsytti sinua tai ei.

43

Vierailija
70/71 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielelläni ottaisin ennemmin nuoremman esimiehen.

Omakohtaisesti voin sanoa että vanhemmat ovat katkeria ja kateellisia.

Vierailija
71/71 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä tiedä, että itkenkö vai nauranko.

Kiva jos olet täydellistynyt vanhetessasi, se on hienoa se. Ja epäilemäti olet nyt KYPSÄ sanan jokaisessa merkityksessä. Mutta voit uskoa, että minusta ei koskaan tule tuollaista muiden yläpuolelle itsensä asettavaa teko-hyväntahtoisia neuvoja antavaa keski-ikäistä. Ehei. Jos joku parikymppinen sanoo mulle esim. että ei ikinä halua lapsia, niin EN vastaa hälle, että " no kuule kun pääset tähän ikään, niin sitten ymmärrät, että kyllähän niitä lapsia haluat" . Siis vaikka olisinkin tuota mieltä, niin en sanoisi. Tuo on ihmisiä halventavaa, ja tosiaan sanomalla noin sinä vähättelet nuoria.

Ja tuosta asenteestasi ymmärsin, että koska sullekin on ihmiset puhuneet aikanaan noin, niin sulla on täysi oikeus kostaa se meille nuoremmille. Pidä mielipiteesi ominasi, jos sinulla ei ole muuta sanottavaa -jos et muiden takia niin vaikka itsesi vuoksi. Ihan totta, ketään parikymppistä ei välttämättä siinä iässä kiinnosta tietää, että miten seesteistä elämä ' sitten joskus' on -yleensä ihmiset pyrkivät elämään nykyhetkessä. Minä pyrin elämään elämääni siten, että minun ei sitten katkeroituneena nelikymppisenä tarvitsisi purkaa turhautumistani nuoriin naisiin.

Kauneudella muuten ei ole taipumus lisiä iän myötä, sen vuoksi en itse erityisemmin odota vanhuutta.

terkuin 59

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi