**** ISOT Enskat to-SU ****
Alkuviikon jutskat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11548390&p=1&tmo…
Kommentit (41)
HAN, tuossa Kandi sen taas kirjoitti, että ehkä tuo ikävaihe ei ole paras " unikouluun" . Ja muutenkin on niin lapsesta kiinni, missä vaiheessa " kypsyy" uusiin rutiineihin =) toivon teillekin paljon jaksuja! Sä et ole huono äiti ja sun ei tarvitse lastasi huudattaa, jos siltä tuntuu =)
POPPIS, ihanaa että olet jo paremmalla mielellä =)) samat sanat sinullekin kuin Hanille tuossa yllä :) kaikki ajallaan! Mutta älä vaadi nyt itseltäsi liikoja....siivoukset ym. hommat ehtii kyllä, tärkeintä on että muuten jaksaa. Tiedän ton siivoushomman, kun ite oon samanlainen, et vaikka olis toinen jalka haudassa, niin siivous pitää tehdä =) nyt viime aikoina oon siitä vähän lipsunut ;)
AURORA, voi Oliver pientä, kun korvat eivät meinaa parantua. Putket varmasti auttaa, pikkuveljelleni ne aikoinaan laitettiin ja siihen loppui kierre! Jaksuja ja palataan vielä treffeihin =)
mykis taas poistuu, sillä meen tänään käymään työpaikalla. Pomo halusi " juhlia" mun 10 v. talossa. Nooh, saa ainakin kaakkua ja kaffeeta!
Aamulla tosiaan kaikki näyttää valoisammalta :)
Kiitokset kaikille kommenteista ♥ Olin sitten epäjohdonmukainen ja pölijä äiti ja annoin yöllä tissiä. Ja päätettiin miehen kanssa, että kokeillaan tätä uudestaan sitten kun Sampo on vähän isompi. Vaikka ei lapsi itkuun kuole, niin en silti halua, että Sampolle nukkumaanmeno on inhottavaa ja unta vastaan pitää taistella. Eli aion palata vanhaan tuttuun tissitainnutukseen vielä joksikin aikaa. Uskon, että kun aika on parempi ja Sampo kypsempi, myös nukahtaminen on helpompaa. Sampo ei selvästikään ole vielä valmis tähän, vaikka välillä osoittaakin merkkejä, että voisi olla kypsä nukahtamaan itsekseen. Odotellaan aikaa parempaa :)
Han ja Sampo 8kk++
Mulla alko tänään MENKKA! =D Ja mä olin ihan varma, että ne ei ala enää ikuna! =) Nyt ei muuta kuin kiireen vilkkaa kuumeilupuolelle yrittämään uutta puuhapötkylää alulle! Hihhiihiiiii! =D
t. poppis
kyllä päivät menee äkkiä, taas v.loppu edessä ja eikös v.loppuna siirretä kellojakin, ruvetaan nukkumaan talviunta :o)
Enää ei koneelle kerkeä, kun eemelin päikkäreiden aikaan, hereillä se on kokoa ajan tietokoneen johdoissa kiinni..
Oltiin aamulla näyttämässä eemelin korvia, ei varsinaisesti ole vaivanneet, mutta flunssailun ja huomisen vauvauinnin takia käytiin näyttäytymässä ja kaikki oli hyvin¿ ei punoista ja käyrätkin otettiin ja olivat kuulemma kuin oppikirjasta eli huomenna päästään uimaan, jippiii!!!
Eilen oltiin taas babyboissa, oliko joku muu? mukavasti taas meni, vauhtia vaan oli enemmän, kun eemeli oli koko ajan menossa¿
ai niin ja se tärkein, eemeli oppi eilen taputtamaan ja kun oltiin musakarissa niin taputti koko musakarin ajan ja aina kun sanoo hyvä hyvä niin eemeli taputtaa, suloista!
POPPIS: hurjalta kuulostaa, mutta onnittelut menkoista :o)
Ja mukavaa, että aamu toi taas enemmän valoa elämään. voin uskoa kunka raskasta tuo yövalvominen on, en usko, että itsestä olisi siihen, kun yhden yönkin hulina ottaa jo voimille¿ kovasti siis jaksuja ja toivottavasti tilanne muuttuu parempaan suuntaan jo ensi yönä!
HAN tuskinpa mikään pöljä äiti olit kun tissiä yöllä annoit. teit varmaan ihan oikean ratkaisun teidän kaikkien kannalta! jos itse vaan jaksat yösyömisiä niin aloitatte unikoulun sitten parempana aikana, tosiaan tuo 8kk+ ikävaihe on siihen varmasti hankala, kun tulee eroahdistukset sun muut¿
Kaikkea hyvää teille :o)
Pikaista paranemista OLIVERIN korvakipuihin! onneksi saatte avun putkituksesta¿
PI-KI ai teillä on rotikka tai kai sen jo tiesinkin, mutta en vaan muistanut¿ meillä asustaa kanssa tosi pelottava koiruus ainakin toisten mielestä, bokseri¿ pistää vihaksi ja samalla nauruksi kommentit ¿ai se on ihan kiltti¿ ja ¿eikös tuo ole sellainen tappajakoira¿ ym. onni kun todellisuuden on varsinainen arkajalka eikä tekisi kenellekään pahaa¿ nyt eemelin tultua on alkanut vähän vahtimaan, murisee ovella kun tulee joku tuntematon, mutta on kuitenkin ihan innoissaan, kun joku vaan tulee ovesta sisälle :o)
Olikos se nyt niin, että piina päättyy tänään ja saat miehesi kotiin? ihanaa ;o)
HENNA onneksi saitte neuvolareissulta nyt asiantuntevampaa ohjeistusta Joelin ihoon! toivottavasti päänsärky on hellittänyt! kova päänsärky on inhottavaa, kun kaikki ajatukset menee siihen¿
Surkeasti täytyy taas mennä kotitöiden pariin, jäi aamulla sänkykin petaamatta, kun niin kiireellä lähdettiin terveyskeskukseen¿
Palailemisiin
Pajuska+ ulkona nukkuva eemeli 8kk+
Poppikselle erityisen suuri voimahali! Hyviä ajatuksia ja kokeilemisen arvoisia vinkkejä öihin jo saitkin monelta. Mun piti siitä omaan sänkyyn laittamisesta kommentoida, kun sitä mietit, niin kyllä sekin saattais rauhoittaa tilannetta, tietty joku yö voi mennä " totutellessa" , mutta sen jälkeen. Mitä jos oisit aluksi niin " julma" , että nostaisit Emiksen omaan sänkyyn vasta kun se on jo umpi unessa?! Meillä mentiin joku 10 kk siten, että Aino nukutettiin eka kainalossa tia alkuun maidolla sylissä, ja kannettiin sitten vasta omaan sänkyyn :) Ja eihän sun heti tartte ihan koko yöllä aloittaa, voithan sä aamusta ottaa Emiksen pidemmäksi aikaa viereen...
Muillakin ollut jos jonkinlaista " yölevottomuutta" , niin täälläkin taas vaihteeksi. Jonkun teorian mukaan yöunien pitäisi parantua ja pidentyä, kun lapsi siirtyy yksiin päiväuniin... :/ Aino on nyt aikalailla siirtynyt yksiin päikkäreihin, minkä johdosta yöunille meno on aikaistunut, mutta niin on kyllä sitten melkein aina aamukin... Ja sit sen seurauksena väsy tulee aamupäivällä taas aikaisemmin ja illallakin sit taas väsyttää aiemmin ja.... Viime yönä neiti päätti herätä joskus kolmen jälkeen ja ajattelin sen haluavan maitoa, kuten yleensä. No, huuto oli moinen, mutta maito ei kelvannutkaan, mutta nukkumaankaan ei suostunut omaan sänkyyn eikä meidän sänkyyn... En tiiä oisko neiti halunnut vaan leikkimään keskellä yötä... Liki tunnin se jaksoi meitä valvottaa, maitoa koitin tarjoilla välillä jos sit ois uni tullut, mutta eipä taas kelvannut maito. Sitten simahti, kun oli saanut meidät niin hereille, ettei meinattu kumpikaan saada uudestaan unen päästä kiinni... :/ Pitää varmaan alkaa harkita tosissan uutta " huonejakoa" että Aino jäis yksinään makkariin nukkumaan...
No, aamulla Aino nukkui sentäs kasiin, mutta siitä alkoi sitten uusi " alamäki" . Kun yhdeksän pintaan päästiin puurolle, neiti päätti vaan kiukutella eikä halunnut syödä puuroa tai juoda maitoa :( No, koitin sitten antaa hetken aikaa olla ja laitoin Ainon pois pöydästä. Hetken pääatä yritettiin uudestaan, ja taas sama juttu... AARRRGGHHH! Lopulta kolmannella kerralla sain tytön syömään edes jotain, vaikkakin huonosti. Yölläkin meni maitoa tosi vähän " normaaliin" verrattuna. Lounas sen sijaan onneksi meni kutakuinkin tavalliseen tapaan. Mikähän tolla kaverilla on, kun se ei tahdo syödä eikä nukkua tarpeeksi... Painokäyräkin oli taas kääntynyt vähän laskuun 1-v. neuvolassa....
Ja nyt mä oisin mennyt päikkäreille kun Ainokin nukkuu, mutta ilmastointikoneen korjaajat tulivat ja estivät mun aikeet ;)
Sorry etten nyt jaksa kommentoida muita. Erityisjaksuja vielä Poppikselle joka käänteessä.
t. Ope ja Aino 1 vee ja 1 viikko
[color=green]..että enää alle 3 tuntia, jipppiiii! =)
Mutta nyt en jaksakaan muuta näpytellä....
OPELLE sen verran, että oisko tätä samaa tautia tulossa Ainollekin, kun ei ruoka eikä uni maita? Kun joku virus tuolla Artullakin on ollut jo reilu pari viikkoa. Nenä vuotaa toisina päivinä enempi, toisina vähempi. Sama yskän kanssa. Ja sitten oli niitä vatsavaivoja, mitkä nyt ehkä hieman helpottaneet, kun ruokakin jo tänään maistui. Kuumetta ei kyllä ole, muuten yleisesti ottaen hieman tavallista kiukkuisempi toisinaan. Että voi olla ihan flunssaan tulossa, jollei uni ja ruoka maita? Hope not.
No, huomiseen!
Pi-Ki & A unten mailla...
Ai niin, viime yö: heräsi ennen puolta yötä 6 kertaa, jolloin annoin taas Panadolia...sitten nukkuikin 4:50 asti, joi maidon, nukkui 7:07 asti, joi maidon ja sitten vielä ysiin. Liekö sitten Panadol auttanut, vai tuurillako sen jälkeen rauhoittui nukkumaan? Tänä yönä en viitti enää antaa, ois muuten jo 6. yö putkeen... Ja kerta mies on kohta kotona, niin se varmasti jaksaa valvoa, jos mä en. On sillä varmaan hirmu ikävä poikaa...
Nyt (taaskaan) ei irtoa kommenttia..
Evehän tuli kipeäksi viime viikon lauantaina ja keskiviikkona käytiin lääkärissäkin, mut mitään löytyny.. Torstaina oli jo todella pirteä ja iloinen, mut sit to-pe yö oli ihan kauhea.. Nukahti normaalia aikaisemmin ja sit alkoi n.0.20 heräilemään. Ensin yski, sit meinas tukehtua jota rupes itkemään. Parhaimmillaan heräili muutaman minuutin välein mut nukku onneks kolme pitkää pätkää. Käytiin silti juhlimassa eilen Emmin synttäreitä ja neiti olikin pirteä, ajattelin et se oli vaan se yskä.
Kotiin päästyä yskä oli pahempi ja neiti kiukkuinen ja väsy. Viiden aikaan nousi kuume. Lääkärin neuvoa " jos tulee kuumetta tai jotain uusia oireita ni sit takaisin lääkäriin" , lähdimme päivystykseen. Neiti hengitti meidän mielestä normaalia nopeamminkin..
Jouduimme odottamaan tk:ssa jonkun puoli tuntia ja lääkärille päästyämme, ylläri ylläri, korvatulehdushan se siellä on molemmissa korvissa...
Illalla taas neiti nukahti jo 8.15 mutta kun annettiin yskänlääkettä joskus yhdentoista aikaan, neiti valvoikin sit meidän kanssa 1.20 asti.. Mies meni sohvalle nukkumaan kun se yski itsekin tosi pahasti. Eve nukkui hyvin, mut herätys oli taas klo 8.. Mies meni mitään sanomatta äsken sänkyyn nukkumaan...
Mut nyt neiti on jo pirteämpi ja tyhjentää tuossa pöytää.. Tosi kiva lukea jotain sivuja, kun tuossa läppärin reunalla on delete, page up ja page down napit joihin neiti yltää.. Välillä meinaa mennä hermot kun yrittää lukea jotain... :)
Mut nyt pitäis vissiin mennä itsekin aamupalalle...
Bejpi ja Eveliina huomenna 10kk
[color=red]Pihalla on karsean kylmä tuuli, ei paljon viitsi nenäänsä ulos laittaa. Aleksi siellä vaan vetää sikeitä jo kolmatta tuntia.
Voi kuinka Bejpin Eve onkin kovasti kipeä, pikaista paranemista teidän perheelle!
Pi-Ki:n piina on päättynyt, ja miehus kotona, varmasti hieno tunne :)
Ope, meilläkin on aamut alkaneet taas aikaistua entisestään, vaikka yksiin päiväuniin siirrytty kokonaan. Aleksi jaksaa kyllä päivät hyvin yksillä unilla, ja ne on ihan hyvän mittaiset (n.2,5 tuntia), mutta yöt ei ole pidentyneet, vaan nukkuu sen 9-10 tuntia yössä. Parina aamuna on nyt noustu 6.30 aikoihin, huoh.. Ja sitten suunnilleen joka toinen yö valvoo tunnista kahteen tuntia ihan virkeänä..huutaa jos joutuu olla pinniksessä, pitää päästä meidän väliin ja siinä sitten istuksii ja läpsyttää isiä selkään :D Ei tosin paljon naurata yöllä kun voisi nukkuakin. Onneksi masu ei vaivaa, tämä on jotain muuta levottomuutta, johtunee uudesta kävelytaidosta tjtn.
Jaksuja sulle syömis- ja nukkumishuolien kanssa!! Kyllä se siitä vielä.
Poppiksella alkoi menkat, jee jee! Nyt vain mukaan jutustelemaan tuonne vauvakuumepuolen tonskailijoihin :)
Han, anna tosiaan aikaa itsellesi ja Sampolle tuon unikouluasian kanssa. Teit ihan oikein, kun teit mitä sydän sanoi :) Sampo on varmasti kuten muutkin ovat sanoneet, vähän huonossa iässä suuriin muutoksiin. Meillähän yötissi jäi kuin itsestään pois 10kk iän jälkeen, jo hiukan ennen imetyksen lopettamista. Jospa teilläkin aika tekisi tehtävänsä :)
Sellaista tällä kertaa, eipä nyt juuri tuu muuta mieleen, muuta kuin oikein hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua jokaiselle enskamammalle ja vauvalle! Ja mukavia treffejä illalle, eikös ne tänään ole.
Viipero & Aleksi 11,5kk+
Viiperolle piti vaan vastailla, että kuullostaa kyllä niiiiin tutulta noi Aleksin yö touhut! Miehelle just luin ääneen mitä kerroit ja niin senkin mielestä kuullosti kovin tutulta ;)
Tänään on edelleen joku ihme " syömälakko" menossa, ja aamu alkoi totta tosiaan joskus 6.30, jonka johdosta väsy tuli sitten jo kymmenen tienoissa, eli tänään ainakin palattiin kaksiin päikkäreihin... Saa nähdä, vaikuttaako huomiseen aamuun miten, kun kellojakin siirrellään... Vai alkaako aamu sit jo 5.30 huomisesta alkaen... ;)
Hyvää viikonloppua enskamammoille ja vauvoille!
t. Ope ja Aino 1 vee
Minäkin voisin pari sanaa sanoa, kun en malta laittaa nukkumaan, vaikka tasan tarkkaan tiedän, että aamulla on aikainen herätys..
Me käytiin tänään pitkästä aikaa uimassakin. Syksyn aikana ollaan päästy ehkä neljä kertaa Rasmuksen korvatulehduksien ja flunssan takia. Rasmus ei ole pitkään aikaan päässyt sukeltamaankaan vaikka eihän se tietysti ole mikään pääasia siellä uinnissa. Rasmus kyllä tykkäs käydä, mutta uimaopettajista se ei tykkää, ne ei saa tulla liian lähelle. Nyt vaan toivotaan, että päästään ens viikollakin, ettei se tauti pukkaa taas päälle.
Me käytiin 9kk:n neuvolassa, kun edellinen kerta meni pipariksi, kun Rasmulla oli kuumetta yli 39 astetta, eikä se neuvolatäti alkanut sitä silloin rääkkäämään. Uudet mitat tällä kertaa olivat 73,7cm ja 10050g. Pituutta ei ollut tullut oikeastaan yhtään, mikä voi kyllä johtua siitä, että oli eri mittaaja kuin aikaisemmin, mutta nyt meillä meni tuo kymppi rikki :)
Mä oon kans miettinyt tuota unikoulua ja vihdoinkin omaan huoneeseen siirtämistä, mutta ainakin tuo unikoulu taitaa siirtyä. Mä en vaan halua huudattaa poikaa, ja huutamaanhan se varmasti alkais, jos omaan sänkyyn pitäis nukahtaa. Ajatuskin tuntuu niin pahalle, ainakin vielä, mutta jospa nuo yöt alkais ensin vähän parantumaan, niin sitten vois ajatella. Kerroinko mä viimeksi, että nykyään yöllä herätään huutamaan vähintään neljä kertaa. Onneksi siihen yleensä riittää, että käy kaatamassa pojan takaisin vaakatasoon, niin se nukahtaa uudestaan.
Poppikselle myös tsemppiä yöheräilyihin, ja Han_ille myös!! Oon edelleen sitä mieltä, että unikouluun tarvitaan mies mukaan, varsinkin jos imettää, se maidon haju on niin voimakas äidissä, että se häiritsee sitä nukahtamista. Isä ei niin tuoksu, että sen pitäis melkein olla ensimmäiset yöt vuorossa. Mutta tiedän kokemuksesta, että helpommin sanottu kuin tehty..
Mammikselle piti sanomani, että tosi reippaasti jaksat kommentoida kaikkien juttuja, siitä sulle kymmenen pistettä ja papukaijamerkki :)
Aurora, montako lääkekuuria teillä on nyt ollu korvatulehdukseen? Meillä on nyt neljä takana, ja jos vielä kerran tulee, niin sitten minäkin jo vaadin ne putket. Kalliilta kuulostaa se putkien laitto, mutta vakuutuksestahan ne saa ainakin melkein takaisin. Toivottavasti ne auttaa Oliverille..
Pi-Killä on ollut välillä menoa ja meininkiä kotona, joko se sukulaistytön hoito loppui vai vieläkö se jatkuu? Teilläkin valvotaan, mä uskon, että nää valvomiset johtuu kehitysvaiheesta kai just tässä iässä nukutaan enemmän tai vähemmän huonosti, mutta myös sinulla jaksamista heräilyihin!!
Monet on jo siirtyneet taaperopuolelle, onnea vaan kaikille vuosikkaille!! Näin se aika menee, nyt on alkanut elävästi muistamaan, missä vuosi sitten mentiin. Luin teidän juttuja, ja muistan kuinka ainakin Amy, Ykkösope ja Mörötin saivat vauvansa ja musta tuntui, että omaan laskettuun aikaan oli niin pitkä aika vielä. Ja oliko se Miamik, joka kävi loppuun asti tanssikursseilla ja aikoi jatkaa vauvan syntymänkin jälkeen, mites siinä sitten kävi, sitä en tiedä :) Niin haikealta tuntuu ajatella ja meillä on tosiaan vielä kolme kuukautta ensimmäiseen syntymäpäivään¿
Mutta nyt mun täytyy oikeasti mennä nukkumaan.. Hyvää yötä ja muistakaa siirtää kelloja!!
Elovena ja kohta kolme tuntia nukkunut Rasmus tänään 9kk. siis vielä 20 min.
[color=#8B008B]Olipas kivat mammatreffit eilen, kiitos vaan vielä kaikille! :) Oona-neiti oli ollut kiltisti isin kanssa (ja kummitäti + setä olivat kylässä) ja nukkui 21.30 alkaen 11h putkeen! OHO! Siis pari kertaa oli kontallaan silmät ummessa itkun kanssa, mutta kun tutin laittoi suuhun niin uni taas jatkui.. Nyt kun kelloja siirrettiin niin saas nähdä moneltako neiti sitten illalla simahtaa. Tänään ois tarkoitus mennä käymään kirja&viinimessuilla miehen kanssa + leffaan sen jälkeen. Oona menee mummulaan.
PI-KIN mies on tullut kotiin.. :) Kuinkas ihanaa se nyt onkaan? [color=red]♥ [/color] [color=#8B008B] (Saas nähdä onnistuiko tuon sydämen laittaminen keskelle tekstejä.. mä aina mokaan nää.. ;)
Huih, miten VIIPERON Aleksikin on jo kohta vuoden vanha!?! Ääk.. Niin se vaan aika menee, me aina sanotaan että kohtahan Oona menee jo kouluun.. ;)
HAN ¿ teillä sitten yritettiin nukuttaa Sampoa ilman sitä tissiä.. Huoh. Varmasti kamalaa kuunnella semmosta itkua.. Kyllä se Sampo sitten taintuu joskus ilmankin sitä tissiä, jaksuja teille sinne! :)
POPPIS ¿ eikös sen sun kaverin pojalla ollut se aivoultraus, miten meni? Ja kuinka sä jaksat? Ja jo menkatkin alkoivat & aitotte uutta puuhapötkylää sitten tekemään.. ;) Ihanaa!
Vautsi, MYKIS on saanut kakkukaffet töissä! Kivaa kun pomo tolleen muistaa.. :)
PAJUSKA ¿ babybio on kyllä ollut mullakin monta kertaa mielessä, mutta ei sitten ole tullut mentyä. Se on varmasti ihan nasta juttu. Mä vaan en jaksanut lähteä tuonne keskustaan kun kaikki sanoi että Tennari on aina niin täynnä.. Hyökkäysvaunuja pullollaan.. ;)
OPEN Ainolle täytyy lähettää ruokahaluja kun on alkanut lakkoilemaan! Miten teillä kävi aamun kanssa, alkoiko se jo 5.30?
ELOVENA ¿ mun ¿salaisuus¿ on word! ;) Siis käyn pinon läpi niin että kirjoitan kommentit wordiin ja lueskelen pinoa samalla. Harvemmin siis unohtuu kukaan! hihi! Rasmukselle muuten 9kk onnittelut! :)
Todellakin, missäs LEENIS luuraa kun ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään? Joko Roope konttaa/ryömii niin vauhdikkaasti ettei mamma ehdi koneelle? ;)
Kovasti paranemisia lähetän ainakin Eveliinalle, Oliverille ja muille flunssaisille!!
OK, nyt nälättää! Huiskutukset kaikille!
Mammis + Oona 6,5kk (tai jotain)[/color] [color=red]♥ [/color]
Tulin vaan kertomaan, että meillä sitten herättiin 5.17 paikallista aikaa, tämä päivä sitten onkin pitkä Rasmulle,toivottavasti huomenna jo herätään normaaliin aikaan..
Elovena ja Rasmus 9kk ja yksi päivä päälle.
Hei sitä mun on pitänyt kysyä, että miten te säilytätte vaununne ja kärrynne? Meillä säilytetään kylmässä varastossa, jossa on kuitenkin vähän lämpimämpää kuin ulkona. Kuinka vaarallista se on laittaa lapsi kylmiin vaunuihin, kun kaikki toppaukset on kuitenkin sisällä säilössä?
Kotiuduttiin Hilun kanssa eilen viikon reissulta (mun) mummolasta. Heti alkuun meinasi palaa päreet kun olin jättänyt avaimet kotiin ja sanonut ukolle, että ollaan perillä puoli kuuden tietämille. Sitten kun olin ajanut auton katokseen (vartin yli viisi) ja siipan autoa ei näkynyt missään, soitin perään ja mokoma oli kaupassa. Ei olisi ollut sen suurempi tragedia, mutta kun mulla oli kaamea pissahätä (ja muksuakin piti ruveta imettelemään autossa)! No, kämppä oli kunnossa ja ihan siistä :D Ukko on oppinut. Olin pari vuotta sitten kesän töissä 700 km:n päässä ja kun tulin viikonlopuksi kotiin, niin muutamaan otteeseen kämppä oli kun mikäkin sikolätti, eli siivosin (+ennenkaikkea huusin) sen yhden päivän ajan kun olin täällä ja sitten taas lähtiin pois. Eli huutokoulutus on tepsinyt :D
Ihan ok reissu oli. Hilu oppi kääntymään selältä mahalleen (heh, ja muut samanikäisen treenaa konttailua) ja ensimmäinen hammaskin puhkesi. Tuon hampaan kanssa meni onneksi vaan kaksi yötä plörinäksi, toinen oli vaan ikävä kyllä meidän reissua edeltävä yö. Hieman hirvitti ajella 500 km kun tosissaan edellisyönä ei ollut nukkunut ite ollenkaan. Mutta hyvin se siltikin meni ja muksu koisi melkein koko matkat. Käytiin kattomassa myös mun toista mummoa, joka oli vielä heikommassa kunnossa kuin tämä kenen luona asuttiin. Mutta kyllä kummallakin silmät loisti kun Hillaa näkivät. Mutta on se kyllä aika surullista kun vanhat ihmiset eivät pysty kunnolla edes liikkumaan vaikka pää vielä pelaa suht hyvin.
Pirullinen tämä kellojensiirto, meillä kun noustiin sitten virallisesti uutta aikaa kello viisi, tosin en ollut siirtänyt kelloja, joten ei tuntunut niin pahalta. Mutta toivottavasti nyt homma korjaantuu ensi viikolla. Kuusi on nyt suht siedettävä ylösnousuaika, mutta sitä ennen ei kyllä tämä mamma haluaisi ruhoaan nostaa!
Voi ei, [color=purple] Auroran [/color] Oliver joutuu korvien putkitukseen :( Mutta yleensähän se sitten tehoaa, itsellä on aina ties kuinka monta kertaa vuodessa noita korvatulehduksia, eikä se herkkua ole näin aikuisellekaan.
[color=purple] Pi-Killä [/color] on alkanur Artun kanssa huliviliyöt! Kamalasti jaksamisia! On varmasti ihan ohimenevää! Olin itsekin kyllä aika romuna nuo pari yötä kun sitä Hilun hammasta pukkasi kun meillä nykyään kuitenkin pääsääntöisesti nukutaan yöt (toki heräillään tsiljoona kertaa) ja sitten likka vaan itki ja itki ja itki eikä suostunut ollenkaan nukkumaan. Ite olen ainakin todennut, että mieluummin herää vaikka vartin välein kun kuuboilee muksun kanssa pystyssä tuntikaupalla. Mutta toivottavasti helpottaa ja onneksi sait nyt sentään siipan apuun!
[color=purple] Lyckalla [/color] on mennyt sisustus uusiksi :) Täytyykin arovstaa sitä, että meillä saa vielä olla kukkaruukut omilla paikoillaan :)
Hanin [color=purple] Sampossa [/color] ilmenee miehisiä piirteitä ;) Aivan ihana kun toinen kurkkii paidan sisään! Meillä Hillevi ei vielä ollenkaan ole sisäistänyt tuota tissin virallista paikkaa (tosin alkaa aina hekottamaan hulluna kun alan nostamaan paitaa), yrittää haukata tissiä kaulasta sun muualta... Ja tuohon sun unikouluviestiin pitää sanoa sen verran, että meillä Hilla syö yöllä tissiä kolmesta kymmeneen kertaan, pari kertaa ihan toissaan ja muilla kerroilla ihan vaan unen saamiseksi. Annan tissiä aina kun en saa likkaa tutilla rauhoittumaan. Itselle tämä on paljon helpompaa kuin se, että taputtelisin likkaa uneen (joka ei ole kertaakaan tepsinyt) tuntikaupalla. Meillä Hilla on kuitenkin niin pieni vielä, että homma on jää meillä hamaan tulevaisuuteen ja itsellä katkonaiset yöt on jo niin arkipäivää, etten varmaan edes osaisi nukkua tuntia pitempään putkeen vaikka lapsi nukkuisi. Ja todella jos itse jaksat noita yötissittelyjä, niin ehdottomasti oli oikea päätös tuo unikoulun siirto.
[color=purple] Poppiksellakin[/color] kaikkea ikävää siellä :( Onneksi sulla on kuitenkin tuo pieni päivänsäde joka terrosisoi sun yöt. Tulee aina aivan typerä olo, kun itse aina jaksaa kitistä ties mistä mitättömistä asioista. Ja sulla alkoi menkatkin! Meille kun ei toista lasta ole tulossa, niin saisi olla mun menkat jääneet ikiajoiksi. Mutta leikköhän iin tapahtuu...
[color=purple] Oona [/color] jo pissii pottaan! Mahtavaa! Mäkin olen koittanut Hillaa laittaa potalle aina kun otan vaipan pois, mutta se kattoo vaan kun pöljää mun suhinoita... Ja pottaan siis ei tule tipan tippaa. Tykkää pissiä hoitotasolle sitten vissiin mieluummin.
[color=purple] Hennan [/color] Jole siellä on taas oppinut uusia temppuja!
Bejbin [color=purple] Eveliinallakin [/color] korvatulehdus! Voi raukkaa!
[color=purple] Elovenan [/color] Rasmus on siirtynyt painossa uusille kymmenluvuille :D Heh, teillä ollaan oltu yhtä aamuvirkkuja kuin meilläkin :D Ja tuosta vaunujen säilytyksestä kyselit. Meillä niitä säilytetään ulkona (lasitetulla) parvekkeella. Meiltä kyllä löytyy vaunuvarastokin alakerrasta, mutta olisi ihan typerää roudailla vaunuja alakertaan kun likka on heränny uniltaan. Meillä on tyttö vaunuissa tuossa äitiyspakkauksen makuupussissa joka säilytetään sisätiloissa. Itse ainakin uskon, että vaunut eivät pysty hohkaamaan kylmyyttä vauvaan asti kaikkien vaatteiden sun muun läpi...
Vitsi ukko tuli juuri vaunujen&koiran kanssa sisälle ja haukku mua nörtiksi! Muka oon aina netissä, se sika! Nytkinhän vaan söin aamupalaani tietokoneen edessä. Onneksi Hilla on hereillä niin saa siippa puolestaan testailla parvekkeella vaununhytkyttäjän roolia, hehheh.
Mutta josko koittaisin nyt luopua tästä nörtin roolistani...
Coltsfoot ja Hilu 6,5 kk
Kysmys korvatulehdus potilaan kanssa liikkumisesta:
Eli saadaanko mennä kärrikseen ja srk:n perhekerhoon kun on korvatulehdus? Neidillä ei ole kuumetta ollet enää sen perjantain jälkeen mut yskää on vielä (limaa kurkussa?) mut muuten on tosi pirteä..
Ja tuosta yskästä vielä, miten pitkään pahaa yskää pitää seurata kotona? Viime yönäkin neiti heräsit uutta aikaa 5.15 yskimään, yökkäilemään ja itkemään (kaikkea siis vuorotellen..), annoin Ventolineä joka luultavasti auttoi koska yskä helpotti..
Mut nyt aamupalalle, palataan myöhemmin kommentoimaan!
Bejpi ja Eveliina tasan 10kk!
Isot kiitokset kaikille eilisistä treffeistä, teki hyvää käydä vähän tuulettumassa.
Eilen kun kotiin pääsin, mulle nousi kuume. Nytkin on 38,7 ja nenä vuotaa. Aika surkee olo.
Miehen kanssa kun oltiin kotona yötä ja Joel mummilla ni äitini herätti meidät muutama tunti sitten, Joel on saanut jostain kamalan nuhan (TAAS!) ja yskinyt niin kamalasti että on oksentanut limaa koko yön. Ja eilen kun kehuin miten Joel on aina nukkunut tositosi hyvin, niin arvatkaa oliko nukkunu viime yönä. Tai siis joo, oli nukkunut 4 tuntia yhteensä. Ja siinä välissä valvonut monta tuntia. Voi pientä parkaa :(
Taidan mennä nyt pojan kanssa sairastelemaan...
Henna, Joel 8kk ja Ninni 20+2
[color=green]Saipas mies Artun nukahtamaan ulos¿ Toivottavasti nukkuisi siellä edes pidempään, kuin sen 30min¿
Jep, eli kuten ehkä jotkut olette lukenee tuosta mun aloittamasta pinosta, niin aika tuskien taivalta täällä tällä hetkellä on¿ Hieman Arttu on tänään ollut parempana, että liekö se velli-maito-linja on sitten suolistoa/mahaa rauhoittanut. Mutta viime yönäkin sitten tosiaan 8 kertaa heräili¿ MUTTA ei kyllä enää itkenyt niin kovasti kuin aiempina öinä! Jee! Pari kertaa jopa nukahti heti, kun annoin tutin, ja muillakin kerroilla itku loppui heti, kun nostin pystyasentoon syliin. Jospa tämä tästä¿
Onneksi mies tosiaan on kotona, niin saan nukkua taas aamulla niin pitkää kuin haluan, ja saan akut siinä ladattua. Nytkin tuntuu, etten kunnolla näe koko kuvaruutua, kun silmäluomia painaa :/ Mutta tämä päivä siis mennään vielä vain vellillä, maidolla ja mustikkakeitolla, ja katellaan huomenna taas tilannetta.
Sori, hirveesti en jaksa nyt kommenttia heittäääää¿. Mitäs jäi mieleen nyt päälimmäisenä¿ No, ainakin ELOVENAN Rasmukselle onnittelut hienon kympin ylittämisestä!!! Saas nähdä, meneekö meillä 8kk-nlassa 11 jo rikki, kun 6kk oli 9750¿ x) Miehen mielestä ainakin oli Arttu kasvanut tuon kahden viikon aikana ihan julmettomasti, vaikka minä en sitä kyllä huomaakaan :) Ja jep, tyttö on hoidossa toukokuun loppuun asti, mutta loppuvuoden vain 2pv/vko. Joten helpottaa huomattavasti, ja jaksaa lasten kanssa jo sitten leikkiäkin, kun ei ole itellä ihan veto veks.
Ja COLTSFOOT oli tullut mummolasta ¿ siivottuun kotiin =) Hyvä hyvä! Meilläkin mies on aamun täällä siivonnut (ja hoitanut Arttua, kun mä vaan nukun, heh¿), imuroi, tiskasi tuttipullot jne. Nyt se on tuolla pihahommissa¿ Mäkin haluan noin paljon energiaa! :)
BEJPI, mun mielestä korvatulehduksen ei pitäis olla este kerhoihin menemiselle, jos Eve muuten kerta pirteä. Korvatulehdus kun ei ole mikään tarttuva tauti tms. Eli kyllä mä menisin, jos lapsi on siinä kunnossa, että jaksaa :)
HENNALLE ja Joelille kanssa kovasti paranemisia!!! Ollaanpas me enskat nyt urakalla sitten kipeitä :( Hitsin syksy!!!
Mutta juu, pakko lopetella, kun silmät on niin sikkuralla¿
Kiva, että oli hauskat treffit ainakin MAMMIKSEN ja HENNAN mukaan! =)
Palailen taasen.
Pi-Ki ja Arttu viikon päästä 8kk
G: Miten teillä heäiltiin kellojen siirron vuoksi???
Elovena ja Rasmus oli ainakin aikaisin jo hereillä...
Arttu meni eilen nukkumaan vasta ysin jälkeen (tarkoituksella valvotettiin, oli onneks nukkunut 4 päikät), ja heräs tätä virallista aikaa 7:20, joten ei paha. Saa nähdä huomenna sitten...
PI-KI, tuli mieleen, että eihän Artulla vaan olis korvatulehdus? Sanoit kyllä tuolla toisesa ketjussa, että lääkärissä ootte käyneet joku aika sitten, mutta kyllähän se voi melko nopeati iskeä päälle, vaikka yhdessä illassa! Tuli siitä mieleen, kun sanoit, että rauhoittui, kun nostit pystyasentoon. Se saattaa olla merkki siitä, että korvissa olis painetta makuuasennossa, mikä helpottaa pystyasennosa. Mutta tiedä häntä... Ootko hoksannut, että vaikuttaako lääkkeet tms.? Meillä nimittäin pitää antaa Jekovitit aina aamulla tai päivällä, yötä vasten ei kannata, koska Sampo nukkuu vielä normaaliakin levottomammin. Ilmeisesti tipat jotenkin kiertää massussa. Samoin panadol aiheutti mielettömiä rupsuja Sampolle. Annettiin sitä muutamana iltana, kun S teki hampaita ja kyllähän se paukutteli! No, toivottavasti helpottaa eikä kyseessä ole mikään allergia tms.
ELOVENA, moi o/ Kiva kuulla sustakin! On Rasmus sitten kasvanut pikkuisen ;) Harmi että teilläkin on ollut sairastelua ilmassa :/ Toivottavasti vähitellen parempaan päin!
Meidän napaan ei ihmeempiä. Sampo oppi pari päivää sitten vilkuttamaan ja sanoi samalla " hee hee!" ♥ Herttainen! Ja taputusta harjoittelee kovasti, samoin kuin kävelemistä. Meiläl kun ei ole vielä sitä taaperokärryä, niin Sampo työntelee muun muassa syöttötuolia ja bumboa pitkin kämppää :D Tai no, ei se ehkä tarkoituksella niitä työntele vaan ottaa tukea niistä liikkuessaan. Mutta hauskannäköistä on. Nauretaan vaan miehen kanssa, kun Sampo justeeraa huushollia uuteen uskoon! Ei ilmeisesti tykkää syöttiksestä keittiön pöydän ääressä ja siksi työnsi sen eteiseen :D
No mutta, pitää lopetella.
Han ja Sampo 8kk++++++++++
[color=hotpink]
Ja kiitoksia kaikille treffailijoille eilen! Olipas kiva nauttia margaritoja hyvässä seurassa, vaikka päänsärky vähän kiusasikin.
Mies heräsi Lennin kanssa aamulla ja kasin jälkeen toi Lennin mun viereen syömään. No, siihen nukahdettiin koko perhe ja herättiin vasta 10.30. Olipas IHANAA saada nukkua! On kyllä kerrankin levännyt olo. Ja vaati sekin veronsa, kun eilen olin 6h töissä opetushommissa. Yllättävän rankkaa, vaikka hyvin tietää mistä puhuu. Koko ajan joutuu kuitenkin skarppaamaan.
Rikkonaisista öistä kuuluu täällä monet kärsivän, ainakin [b]Poppiksen, Hanin ja Coltsfootin[/b] yöt kuulostaa aikas tutulle. Mä olen ajatellut niin, että mun puolesta Lenni saa yöllä syödä, jos kerran haluaa. Pari kertaa syödään selkeästi nälkään ja loput kerrat tankataan äitiä. Alkuyöstä syötän tuolissa ja L nukkuu omassa sängyssä, mutta sit kun en enää jaksa nousta, otan pojan viereen. Siinä saan ihan hyvin nukuttua, vaikka välillä havahdun toisen hamuiluun. Unikoulua en jaksa ajatella, tuntuu ettei kyllä voimavarat riitä siihen tällä hetkellä. Enkä oikein tiedä, jos haluankaan toista " kouluttaa" , mulla ei taida kantti riittää siihen, kun oon vähän lälly. Mä uskon, että kun lopetan imetyksen kokonaan jossain vaiheessa, niin yötkin paranee. Jos ei, niin sitten harkitsen noita tassutteluja uudelleen. Tietenkin jokaisella perheellä on omat tapansa, eikä sama sovi kaikille mutta mua helpotti itseä tosi paljon, kun lakkasin murehtimasta liikaa. Nyt mennään näin (kun kuitenkin saan ihan kohtalaisesti nukuttua) ja mietitään asia uudelleen, jos tilanne muuttuu radikaalisti. Ei se niin kovin väärin voi olla, jos lohduttaa lapsen yöllä uneen maidolla. Pieni vauvahan Lenni kuitenkin vielä on.
Mutta se ikuisuusaiheesta.
Monilla oli pikkuiset olleet kipeinä, syysflunssa taitaa olla vähän jokaisessa lapsiperheessä riesana :-( Pikaista paranemista kaikille!
[b]Poppikselle[/b] kovasti voimia kaikkien kolhujen keskellä. Mä niin sydämestäni toivoisin sulle jotain oikein ihanaa yllätystä. Esimerkiksi, että Emis nukkuisi yhtäkkiä koko yön putkeen. Sitä odotellessa, isot virtuaalihalit lähetän!
Vähänkö mua muuten nauratti, kun [b]Pajuska[/b] onnitteli [b]Poppista[/b] menkoista. Mulla ei ole vielä(kään) niistä tietoa ja hyvä niin. En tietenkään toivo niitä pois ikuisiksi ajoiksi, kun Lennille kovasti toivon sisaruksia joskus, mutta toistaiseksi iloitsen siitä, ettei tarvii niitä kestää. Muistutan, että mähän olen varmaan ainoa nainen, joka voi niinpahoin oman veren näkemisestä, että olen joskus joutunut oksentamaan o.b.:ta vaihtaessani...Yäk. Että älkää vaan mua sitten onnitelko!
[b]Pi-Killä[/b] on tainnut tuntien laskeminen jo loppua :-) Rentouttavaa sunnuntain jatkoa Pi-Ki-perheelle!
Jahas, taidan ryhtyä laittamaan miehelle ruokaa. Mä olen niin onnellinen, että niillä oli koko eilinen mennyt kivasti Lennin kanssa. Kävivät kaksistaan vauvauinnissakin ja bonuksena koko koti oli siivottu ja kaupassa käyty. Ihana mies! Taidankin hemmotella myös hyvillä jälkkäreillä... ;-)
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Kesis ja Lenni melkein 7 kk
[color=#8B008B]Käytiin tänään kirjamessuilla ja vähän viinejä maistelemassa siellä viini & ruokapuolella. Sen jälkeen leffassa.. Oona oli ollut mallikkaasti mummulassa (ekaa kertaa siellä) hoidossa (klo 15-20). Nukkunut hyvät päiväunet vaunuissa ja sitten punnertanut, istunut ja konttaillut taaksepäin ahkerasti. ;) Nyt syövät isukin kanssa iltapuuroa.
ELOVENA ¿ teillä oli ainakin aikaisin alkanut aamu. :( huoh! Kuinka meni loppupäivä? Meillä säilytetty toistaiseksi matkarattaita autossa tai meillä eteisessä välillä, vaunuja takapihan terassilla.. Eli kylmässä. Voi olla että talveksi saataisiin raivattua vähän enemmän tilaa varastoon joka on rapussa, niin saataisiin toiset sisälle. En kyllä usko että on haittaa vaikka ovat kylmässä, jos kuitenkin muksulle laittaa sinne alle talvella esim jonkun taljan tms ja makuupussin. Nehän on kuitenkin lämpimiä jos sisällä ovat.
COLTSFOOTIN Hilulle onnea uusista taidoista!!! :) Kaikki muksut treenaa omat juttunsa ajallaan, ei sillä konttailullakaan mikään kiire ole.. Tämä mamma ainakin välillä jopa toivoo että Oona pysyisi hetken paikoillaan, vaikka makoilisi selällään tai edes masullaan..
Voi kun BEJPIN Even yskä kuulostaa pahalle! :( En osaa yhtään sanoa kuinka kauan pitää seurata kotona. Mä ehkä soittaisin vaikka siihen terveysneuvontanumeroon ja kyselisin sieltä ja eihän siitä lääkärissä käynnistä haittaa ole jos kovasti vaivaa ja jatkuu useamman päivän. Kovasti nyt parantavia säteitä sinne!!!
HENNA parka nyt sitten kuumeessa.. :( Rankat treffit, vai!? ;) Ja Joelkin on raasu valvonut yöllä ja ollut paha olo.. Koittakaahan tekin nyt sitten sairastaa pöpöt pois & tervehtyä pian!
PI-KILLE jaksuja Artun yöhulinoihin! On se kiva kun sun mies tuli kotiin ja sait levähtää! :) Meillä herättiin tätä virallista aikaa 7.30, neiti nukkui 11-12 ja 15-17.30 ja 20.30-21.. Nyt jo potkuttelee tuolla sängyssänsä unta pikkuhiljaa..
HANIN Sampo vilkuttaa jo! Ja harjoittelee kävelyä syöttötuolin & bumbon kanssa.. Söpöä.
KESIS oli saanut nukuttua & nyt on olo varmaan mellevä. :) Kummasti ne unet aina helpottaa. Vai oli teillä miehet uinnin lisäksi siivonneetkin! Wow! Meillä yleensä odottaa jumpasta tullessa kunnon sekasorto kun isukki & Oona on vähän ¿leikkineet¿.. ;) Ei voi valittaa kun hekottelevat niin antaumuksella keskenään. Ja ihan sama täällä, olen ollut tähän asti hyvin iloinen kun ei ole tarvinnut menkkoja kestää.. Huomaa mennyt aikamuoto. Tänään ne alkoi.. Plääh..
OK, nyt laittamaan pari iltapalaleipää & kuuma kaakao (houkuttelee pelkkä ajatuskin). Hyvät yöt kaikille!
Mammis + Oona [/color] [color=red]♥ [/color]
[color=CD1076]Kyllä se näin on, että aamulla on aina pikkasen valoisampaa.
Kiitos kaikille taas tsemppauksista. Mä oon kauheesti yrittänyt miettiä unikouluja sun muita. Nyt pitää tietty muistaa, että Emis nukkuu vielä tuolla meidän välissä. Sitä mietinkin, että onko ihan absurdia olettaa, että unikoulua vois toteuttaa kun ollaan molemmat (varsinkin minä siis) niin lähellä? Oon vähän pattitilanteessa. Jos ensin yrittäisin totuttaa sen omaan sänkyyn (kerran kokeiltu ja voi jessus sitä huutoa-annoin heti periksi), niin sieltä on vielä vaikeampaa aina nostaa se meidän sänkyyn ja takas. Vai yritänkö ensin saada sen nukkuun ja sit vasta omaan sänkyyn? Tuplashokkia en nyt kuitenkaan viitsi kokeilla. Hiuksethan siinä pieneltä lähtis..=)
KANDI: en oo kokeillu tosiaan huudattaa kun on niin lähellä. Eilen yöllä kyllä vähän tarkkailin enemmän (juu oon niin pirun tarkkaavainen yöllä väsyneenä! =D) ja se ei oikeastaan edes silmiä avaa. Oon monesti yrittäny esim. kääntää sen kyljelleen ja taputella ym., mutta huuto tosiaan yltyy. Välillä se myös juttelee muutaman sanan silmät kiinni ja sit taas on suu auki maidolle. Kyllä se on varmaan tapa.
Neuvolastahan sanottiin, että se on niitä vaiheita ja ei oo vauvalle haittaa jos mama jaksaa. Noh..sitä oon sitten itselleni vakuutellut ja miettinyt vaan, että jospa ensi yönä helpottaa. Tai ensi yönä. Tai ensi viikolla. Pakkohan tän vaiheen on joskus helpottaa..ja nyt ollaan sit tässä pisteessä ja ei vaan helpota.
HAN: mä ymmärrän täysin sun tuskan! Samanlaisen epätoivoisen huudon takia mä luovuin saman tien siitä omaan sänkyyn nukuttamisesta. Pahaa tekee ja itkettää! Sit mulle tuli huono omatunto kun en pystynyt olemaan edes paria päivää johdonmukainen ja jaksaa yrittää ja, että nyt ainakin Emis menee ihan sekaisin. Siks mäkin pelkään sitä unikoulua niin perkeleesti. Vaikka rationaalisesti ajateltuna sen olis pakko olla hyväksi. Mutta jos meillä siihen meneekin 3 viikkoa? Ei sitä voi kukaan ihminen jaksaa murtumatta kun pikkanen huutaa tissua, eihän?! Piuh.
MYKIS: ei taida olla tosiaan kuin paha tapa enää. =) Ollaan kyllä miehen kans puhuttu tosta unikoulusta ja auttamisesta. Jotenkin vaan oon sit kuitenkin huono ottaan apua vastaan kun jotenkin vaan ajattelen, että maman on hoidettava kaikki ja jaksettava. Ja sit mulle tulee huono omatunto, että VAIVAAN miestä tällasilla asioilla! Miten tyhmää SE on?! =D Eilen illalla se sit sanoi, että mitä jos nukkuisivat Emiksen kanssa olkkarissa ni mä saisin levättyä. Sanoi, että sit ku se ei enää jaksa kuunnella huutoa niin tuo sen sänkyyn. Mä en sit tajunnut sitä pointtia ja sanoin, ettei tartte nyt sellasta..
PI-KI: pitää tosiaan toivoa, ettei tää " vaihe" kestä montaa vuotta. =D Perinnönjaosta sen verran, että olivat naimisissa, erosivat ja jatkoivat yhteistä elämää. Ositusta ei tehty eli avio-oikeus on vielä. Ja avioehto oli toispuoleisesti sulkeva, eli mamalla ei oikeutta iskän rahoihin, mutta iskällä oikeus maman rahoihin (tehtiin just sen takia, ettei ne haaskat saa ainakaan mitään iskän rahoista). Pitäis olla ihan selvää karitsanlihaa, mutta asia nyt venyy tietty..pöh. Ei enää montaa tuntia, häh?! =)
Tänään pitäis olla siivouspäivä, mutta taidan jättää sen huomiselle niin voidaan miehen kanssa siivota yhdessä.
Tänään ois sen kaverin pojan aivoultraus klo 13.30. Katsotaan nyt mitä sieltäkin sanovat..Kaveri pelästy, etten jaksakaan tulla kun on kaikenlaista, mutta lupasin tietty mennä kun se on niin pirun peloissaan. Kertoilen sit siitä myöhemmin..
Nyt puuron keittoon. Ihanaa perjantaita kaikille!!
t. poppis ja Emiliina 8,5kk+