Korvatulehduslasten äidit ja isät, vastaisitteko?
Olen niin huolissani 6-vuotiaasta lapsestani. Hänellä pitkään nuhaa ja yskää oli, siihen nousi monta päivää jatkuva kuume. Mentiin lääkäriin, lääkäri totesi molemissa korvissa korvatulehduksen (lapsi ei ollut juurikaan valittanut kipeitä korvia). Sai Amorion-kuurin, kuume laski. Eilen aamulla otti viimeisen antibioottinsa ja tänä iltana kuumetta jälleen 38,5!
Voiko olla,ettei tuo Amorion tepsi korvatulehdukseen? Kenelläkään ollut vastaavaa?
Kommentit (27)
ja putket tippunu...
pari korvatulehdusta oli tossa välissä ehkä..
nyt jännitän tuleeko putki taas..
Toivottavasti tämä tehoaa, en ole edes ajatellut että ne ei välttämättä tehoa. Meillä korvatulehdus oli kivuton ja oireeton, pikkuisen oli järkytys kun vein lapsen ihan muista syistä lääkäriin ja sain kuulla että korvat oli aivan tulehtuneet, lapsi ei kuule juuri mitään ja voi olla että puheen kehityskin jo on hidastunut tästä syystä :(
eli ei satu välttämättä lainkaan. Eli jos ei ole valittanut tai ollut kipuinen niin et ole ainakaan kiduttanut lastasi.
Ja vasta jos jatkuu pitkään hoitamattomana saattaa vaikuttaa puheeseen, ja korjaantuu helposti kun pääsee taas kärryille.
Eli ei huolta!
Vaan se Drimitri Dublo on yleensä vasta auttanut. Meillä on jo toiset potket.
Eikä myöskään Ditrin Duplo, joka on muuten ihan hirmu pahanmakuistakin vrt. muihin.
Zithromax:iin on valitettavasti jouduttu usein menemään :(
Meillä auttoi viime talvena homeopatia korvatulehduskierteeseen. Ei ole yhtään kuuria sen jälkeen syöty! Korvalääkäri alkoi jo ehdottelemaan putkitusta, vaikka ei ollut edes liimakorvaa...
Meidän pikkuisella oli tälle lääkkeelle resistentti bakteeri, eikä kuuri auttanut vaan heti kun loppui alkoi uusi. Mutta kun se on hoitosuosituksessa sitä annetaan
Clavurion Amorion Zithromax kefolor ja Ditrim Duplo. Mikään näistä ei auttanut, sillä vaivasta ehti kehittyä nk liimakorva eli krooninen korvatulehdus. Siihen ei auta muu kuin putkitus. Itse olen kuullut päinvastaista, että putkitus ja kitarisan poisto olisivat auttaneet monia korvalapsia, sillä kysymyksessähän voi olla myös rakenteellinen vika. Lääkärit eivät kyllä taatusti määrää lääkkeitä vain vanhempia rauhoittaakseen, se olisi vastoin ammattietiikkaa. Kannattaa mennä lääkäriin, kuuri ei ole purrut ja tulehdus ei ole sillä lähtenyt. Seuraava kuuri voi jo purra kuitenkin. Voimia!