Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei voi olla totta!! Opettaja pakotti lapset suihkuun!

Vierailija
30.10.2008 |

Lapseni on 4. luokalla ja tapana on käydä liikuntatuntien jälkeen suihkussa. Nyt kuitenkin melkein kaikki tytöt (kahta lukuunottamatta) oli unohtanut syysloman jäljiltä pyyhkeet kotiin. Opettaja pakotti tytöt kuitenkin suihkuun, vaikka ei ollut millä kuivata itsensä. Tytöt olivat aikansa ihmetelleet mihin kuivaavat, mutta ei ollut löytynyt mitään sopivaa, joten pakko oli pukea vaatteet märkää ihoa vasten.

Mitä mieltä olette tälläisestä?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä nyt olinkin erikoisen välkky lapsi.

Vierailija
2/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos se on jo märkä; onko siihen kiva toisenkaan pyyhkiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tukkaahan ei siellä koulun suihkussa kastella. Minusta oli järkevämpää lainata kaverin nihkeää pyyhettä kuin pukea vaatteet märkään ihoon. Mutta minä olinkin erityisen välkky lapsi.

Vierailija
4/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos se on jo märkä; onko siihen kiva toisenkaan pyyhkiä?

Vierailija
5/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaapa tytöt sitten ensi kerralla ottaa sen pyyhkeen mukaan. Haiseva lapsi on kamala! Enkä siis tarkoita mitään hienhajua, vaan juuri sellaista tunkkaista ällöhajua, mikä tulee lapsista, joita ei pestä tai jotka eivät peseydy. Ei ne muksut nyt tollaseen kuole!

Vai vielä valitus rehtorille ja koulutoimenjohtajalle.. Anna mun kaikki kestää! Ei ihme, että opet ovat niiiiin kypsiä vanhempiin!

Ja en ole itse ope. Muuten olis varmaan ihan ok ammatti, mutta en kestäis näitä vanhempia!

Vierailija
6/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri omien 4. luokkalaisteni vanhempainillassa oli puhetta siitä, miten niin monella tytöllä on jos jonkinlaista vaivaa aina liikuntatuntien aikaan. Mielikuvitus on rajaton kun yritetään päästä luistamaan liikuntatunnista ja varmaan pesuistakin sen jälkeen.

Ei varmaan unohdu toistamiseen pyyhkeet noilta tytöiltä!

Vierailija
7/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea tällaista tapahtuu, aivan törkeää! Ei kenenkään ole pakko käydä suihkussa!

Vierailija
8/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaapa tytöt sitten ensi kerralla ottaa sen pyyhkeen mukaan. Haiseva lapsi on kamala! Enkä siis tarkoita mitään hienhajua, vaan juuri sellaista tunkkaista ällöhajua, mikä tulee lapsista, joita ei pestä tai jotka eivät peseydy. Ei ne muksut nyt tollaseen kuole!

Vai vielä valitus rehtorille ja koulutoimenjohtajalle.. Anna mun kaikki kestää! Ei ihme, että opet ovat niiiiin kypsiä vanhempiin!

Ja en ole itse ope. Muuten olis varmaan ihan ok ammatti, mutta en kestäis näitä vanhempia!

Onneksi et ole ope:(

Vierailija
9/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt tuota suihkussa käyntiä.

Vierailija
10/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tee lapsesta tunkkaista ällöhajuista. Ymmärtäisin tämän kirjoituksesi, jos ap olisi kertonut ettei lapset käy koskaan suihkussa, tässä oli ymmärtääkseni kyse yhdestä kerrasta.

Rangaistus liian kova...

Vierailija
11/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin jää tapaus varmaan muistiinkin. Mutta tuskin auttaa muistamaan pyyhkeen mukaan ottamisessa. Ei sitä muistia tuollaisilla keinoilla paranneta.

Jos suoraan sanotaan, niin peruskoulumme on läpimätä laitos ja suurin osa opettajista täysin kykenemättömiä hoitamaan kasvatus- ja opetustehtävää. Pahimipia koulukiusaajia ovat usein nimenomaan opettajat. Opettajien koulutus on surkeaa ja koulutukseen valikoituva joukko täysin alalle sopimattomia. Koululaitos on ajasta jäljessä sellaiset 30 vuotta.

Vierailija
12/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa lapsemme sai jonkun varapyyhkeen käyttöönsä ja se piti palauttaa takaisin, kun oli ensin kotona pesty.

Vierailija
13/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ope on tiukka tässä asiassa, koska muuten tulee äkkiä tavaksi. MUTTA jos kyse oli ekasta unohduksesta (eikä mistään tahallisesta ja toistuvasta), olisi ollut varmaan fiksumpaa laittaa reissarilla kotiin viestiä ja muistutus pyyhkeen ottamisesta seuraaville liikkatunneille.

Meidän lapsen koulussa on varapyyhkeitä näiden tapausten varalle. Kannattaisiko sinunkin ehdottaa sellaista käytäntöä opelle?

Vierailija
14/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan järkyttävää! Kyllä nyt on piltit taas traumatisoituneita! Kait ap:n lapselle on nyt jo terapia varattuna, kun jotain noin järkyttävää joutui kokemaan?

Vierailija
15/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kevättodistukseen kannata odottaa hyvää tai kiitettävää arvosanaa liikunnasta

KUVAUS OPPILAAN HYVÄSTÄ OSAAMISESTA 4. LUOKAN PÄÄTTYESSÄ/ peruskoulun opetussuunnitelman perusteet, liikunta

Oppilas

hallitsee motorisia perustaitoja ja osaa soveltaa niitä eri liikuntamuodoissa

osaa juosta, hypätä ja heittää

osaa voimisteluliikkeitä ilman välineitä, välineillä ja telineillä

osaa ilmaista itseään liikunnan avulla ja liikkua rytmin tai musiikin mukaan

osaa käsitellä pelivälineitä leikeissä ja harjoituksissa sekä toimia peleissä

osaa liikkua luonnossa opetuskarttaa hyväksi käyttäen

osaa luistelussa liukumisen, eteenpäin luistelun ja jarrutuksen

pystyy liikkumaan suksilla monipuolisesti

pystyy uimaan monipuolisesti uintisyvyisessä vedessä

toimii pitkäjänteisesti ja suhtautuu realistisesti omiin suorituksiinsa

osaa pukeutua tarkoituksenmukaisesti liikuntaa varten ja huolehtia puhtaudestaan

toimii itsenäisesti ja ryhmässä sovittujen ohjeiden mukaan sekä osallistuu vastuullisesti

ja yritteliäästi liikunnan opetukseen.

Vierailija
16/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kolmen koululaisen äitinä ylläty enää mistään. Tekis opettajille hyvää käydä vähän muuallakin töissä välillä, tulis vähän rentoutta tuohon hommaan.

Vierailija
17/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aikanaan suostunut koulussa (ala-asteen loppupuolella) käymään suihkussa, vaikka pakottaa tosiaan yritettiinkin. ja siitä painostamisesta jäi tosiaan sellainen fiilis, että jos joku yrittää mun lastani pakottaa koulussa suihkuun minkä voi hyvin ottaa kotonakin ---> tiukkaa puhelua ja jos se ei auta, mennään niin pitkälle kuin on tarvis. joku laista tuossa mainitsikin; on tiettyjä asioita joihin ei edes muka-kaikkivoivassa koulussa voida pakottaa ja tämä on kyllä yksi niistä.

mulla syy tuohon oli aikanaan vain se 5-6 -luokkalaisen ujous oman kropan suhteen ja asiasta jankuttaminen sai inhoamaan koko liikuntatunteja. JA olin vielä tarpeeksi itsepäinen pistääkseni vastaan 50+vee liikunnanopettajalle, joka osasi heittäytyä kyllä ÄÄRIMMÄISEN inhottavaksi muissakin asioissa ja muillekin oppilaille. just sellainen perinteinen inhokkiopettaja siis. en haluaisi samaa omalle lapselleni; käyköön jos käy mutta jos ei halua niin pakko ei ole.

itsepäisyys luonteenpiirteenä saa kyllä periytyä ja siltä näyttääkin; meillä ei olla mitään tahdottomia joojoo-lampaita. ;)

Vierailija
18/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä kyllä taideta antaa minkäänlaista arvosanaa vielä nelosella.

Vierailija
19/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrataan valtakunnallisiin kriteereihin, jotka olivat yllä.

Noilla taidoilla saa arvosanan hyvä (vastaa 8)

Vierailija
20/98 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kertaakaan ja vanhin on jo 6. luokalla. Eivät pese edes kainaloita tai muutakaan, vaatteet vaan vaihdetaan. Pitäiskö mun nyt sitten valittaa kun oppilaita ei opeteta huolehtimaan puhtaudestaan?! Näin se on paljon opesta kiinni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän