Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei voi olla totta!! Opettaja pakotti lapset suihkuun!

Vierailija
30.10.2008 |

Lapseni on 4. luokalla ja tapana on käydä liikuntatuntien jälkeen suihkussa. Nyt kuitenkin melkein kaikki tytöt (kahta lukuunottamatta) oli unohtanut syysloman jäljiltä pyyhkeet kotiin. Opettaja pakotti tytöt kuitenkin suihkuun, vaikka ei ollut millä kuivata itsensä. Tytöt olivat aikansa ihmetelleet mihin kuivaavat, mutta ei ollut löytynyt mitään sopivaa, joten pakko oli pukea vaatteet märkää ihoa vasten.

Mitä mieltä olette tälläisestä?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkaillaan löytyykö lapsen vartalosta mustelmia tai muita pahoinpitelyn merkkejä. Sama juttu on sen kanssa, kun päiväkotilaiset joutuvat riisumaan pikkuhoususilleen mennessään päiväunille. Ei saisi sanoa ääneen, mutta näin asia vaan on...

että jo eka luokkalaisten täytyy mennä suihkuun sisäliikuntatunnin jälkeen. Meillä joskus viime vuosituhannella ei tarvinnut suihkussa käydä. No sitten 5-6:lla ja siitä ylöspäin alettiin pesemään kasvot, kädet, varpaat, kainalot tyyliin pikkupyyhkeellä kuivaksi. Eikä se ollut mitenkään pakollista /open valvomaa, jokainen huolehti hikensä itse pois.

Vierailija
42/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella aikoinaan 80-luvulla meidatkin pakotettiin suihkuun, ei siina mitaan, mutta suihkussa ei tullut kuin kylmaa vetta ;-) tosi juttu, kamalaa lasten kiusaamista jalkikateen ajateltuna...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen pippelinsä tai olemattomien rintojensa takia. Miltä sinusta tuntuisi riisua kaikkien nähden jos joutuisit kuuntelemaan

pilkkaa noihin liittyen?

Vierailija
44/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä liittyy kouluun. Useamman lapsen äitinä olen nähnyt aika paljon.

-lapset käyvät suihkussa viimeisellä tunnilla kun on liikuntaa. Osalla 3km kävelymatka kotiin pakkasessa tukka märkänä pipon alla.

-kotiin tuli lappu, että ulkoliikuntatunnille matkaan pyyhe ja verkkarit. Lapselle laitettiin matkaan kaikki ja päälle farkut. Liikuntatuntia ennen ei ole mahdollisuutta kuitenkaan vaihtaa vaatteita, joten tuli unohdusmerkintä kun oli pakko olla farkut jalassa liikuntatunnilla. Nykyään on pakko laittaa kouluun verkkarit jalkaan niinä päivinä kun on ulkoliikuntaa, koska muuten tulee unohdus ja 3 unohduksesta jälki-istuntoa.

-talvella liikuntalistat ei pidä paikkaansa. Matkaan on otettava sukset, luistimet ja sisäliikuntavaatteet. Kaikki on kannettava matkassa varmuuden vuoksi, ettei tule unohdusmerkintää.

Liikuntatunneista on tullut kamala stressi lapsille ja me vanhemmat emme pysy enää lainkaan perässä, missä ollaan menossa.

Vierailija
45/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miksi ei pyyhkinyt itseään märkään hikiseen paitaan..... kaipa se tuntui inhottavalta? Sen jälkeen olisi suihku ollut yhtä tyhjän kanssa.

Joka tapauksessa opettaja teki väärin pakottaessaan lapset suihkuun ilman, että on jotain mihin kuivata itsensä.

ap

ettei lapsille nyt NIIN hiki tule liikatunnilla ja ettei se nyt NIIN inhottavaa ole.

Pullamössö mikä pullamössö.

Vierailija
46/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis muslimityttöjä myös?

jos niiden ei ole pakko mennä ei meidänkään lasten.

Vierailija
47/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän uskontoaan pitää kunnioittaa.

Vierailija
48/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös 3 luokkalainen poikani kertoi liikuntatuntien jälkeen et pojat joutuivat lainaamaan toistensa pyyhettä, kun olivat unohtaneet omansa kotiin.

Kuulemma 3 luokkalaisen pitää jo osata huolehtia pyyhe mukaan liikuntatunnille, oli ollut opettajan vastaus.

Vierailija
49/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille samat säännöt tai sitten jokainen saa päättää asiasta itse!

Vierailija
50/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan selvää että hikisen likuntatunin jä'lkeen käydään suihkussa, oli pyyhettä tai ei.

Jokainen saa ottaa pyhkeen mukaan tai jättää sen kotiin, se on oma valinta.

Jokainen kuitenkin tietää, että suihkussa käydään. Se on aivan perustaitoja ihmisellä. Näköjään edellen on koteja, joisssa ei perushygian päälle ymmärretä.

Jos pyyhe unohtuu ja jätetään tarkoituksella kotiin, niin kuivataan vessapaperiin/käsipyyhkeisiin, kaverin pyyhkeisiin tai omiin vaatteisiin. Myös 15 min (välitunnin verran) kuivattelu auttaa kummasti.

Tämä on asia joka tulee koulussa opettaa, mikäli vanhemmat eivät tätä osaa jälkikasvuilleen opettaa.

Tekisi hyvää monelle vanhemmallekin mennä peruskouluun takaisin, kun kehtaavat edes ehdottaa suihkussa käymättömyyttä.

Hävettää tuollaiset suihkunvastaiset kommentit. Mistäköhän niitä pahanahajuisia ihmisiä busseihin oikein siunaantuu. Tässä ketjussa taisi tulla vastaus.

Vierailija
51/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan selvää että hikisen likuntatunin jä'lkeen käydään suihkussa, oli pyyhettä tai ei.

Jokainen saa ottaa pyhkeen mukaan tai jättää sen kotiin, se on oma valinta.

Jokainen kuitenkin tietää, että suihkussa käydään. Se on aivan perustaitoja ihmisellä. Näköjään edellen on koteja, joisssa ei perushygian päälle ymmärretä.

Jos pyyhe unohtuu ja jätetään tarkoituksella kotiin, niin kuivataan vessapaperiin/käsipyyhkeisiin, kaverin pyyhkeisiin tai omiin vaatteisiin. Myös 15 min (välitunnin verran) kuivattelu auttaa kummasti.

Tämä on asia joka tulee koulussa opettaa, mikäli vanhemmat eivät tätä osaa jälkikasvuilleen opettaa.

Tekisi hyvää monelle vanhemmallekin mennä peruskouluun takaisin, kun kehtaavat edes ehdottaa suihkussa käymättömyyttä.

Hävettää tuollaiset suihkunvastaiset kommentit. Mistäköhän niitä pahanahajuisia ihmisiä busseihin oikein siunaantuu. Tässä ketjussa taisi tulla vastaus.

Vierailija
52/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on mielikuvituksettomia lapsia. Meillä taekwondossa jos joltain on jääny pyyhe kotiin ja suihkuun pitää mennä (kuten aina hikisen treenin jälkeen!), niin kuivataan vaikka niihin urkkavaatteisiin (kohtiin, jotka eivät ole niin hikisiä) tai paperipyyhkeisiin, joita löytyy käsienpesualtaiden yläpuolelta.

Aina sitä hätätilanteessa konsti löytyy jos on aivoja niitä käyttää.

Vierailija
53/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaskassako asutte? Missä täällä muka on pakkasia ollut?

Itse olen sitä mieltä, että tämä olisi ollut ihan oikein kesäkeleillä, mutta ei pakkasella. No opettaja on varmasti mielissään kun kohta on luokan kaikki tytöt poissa vilustumisen takia. Oma tyttöni ainakin oli aivan kylmissään pihalla pakkasessa märissä vaatteissa, luultavasti muutkin.

ap

Vierailija
54/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän vielä jos liikuntatunnit on ekoilla tunneilla, mutta meilläkin liikuntatunnit on päivän viimeiset tunnit, miksi ihmeessä pitää siis mennä suihkuun??? Miksi siellä suihkussa ei voi sit käydä kotona, jos on tarve? Ja tosiaan, en ymmärrä, miksi joidenkin ekaluokkalaistenkin pitäisi käydä muka suihkussa!

Vierailija
55/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaahan liikuntatunneissa ja niiden pitämisessä täytyy olla jos ne koetaan noin vastenmielisiksi. Sitä mistä tämä johtuu, kannattaisi opettajien miettiä.

Omalta kouluajaltani muistan, että suihkuja oli 2 kpl, tyttöjä 25 ja muutama min aikaa ehtiä tunnille - mahdoton yhtälö. Pukkarit olivat ahtaita ja varsinaisia koulukiusaamisen pesiä. Toisten vartaloita ja vaatteita ja mitä tahansa arvosteltiin kovaan ääneen siellä kun opettaja ei ollut kuulemassa. Sitten vielä ihmetellään miksi liikuntatunneista yritetään luistaa.

Juuri omien 4. luokkalaisteni vanhempainillassa oli puhetta siitä, miten niin monella tytöllä on jos jonkinlaista vaivaa aina liikuntatuntien aikaan. Mielikuvitus on rajaton kun yritetään päästä luistamaan liikuntatunnista ja varmaan pesuistakin sen jälkeen.

Ei varmaan unohdu toistamiseen pyyhkeet noilta tytöiltä!

Vierailija
56/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydellä sielulla kuten aiemmin. Olen ihmetellyt, missä vaiheessa opettajista on tullut kauheita vastuunpakoilijoita. Esimerkiksi vanhemman polven opettajat ymmärsivät työnsä kokonaisvaltaisuuden ja olivat valmiita puhumaan vanhempien kanssa iltaisinkin. Nykyopet kuvittelee, että heillä on joku virka-aika 8-16, jolloin saa tavoitella. Se toimisikin, jos sitten istuisivat siellä koulussa päivystämässä, mutta kukapa sitä sinne esimerkiksi perjantaina jää.

Mutta toimisin minäkin opena noin, jos vanhemmat on näin idiootteja... Varmaan tuli kauhea trauma asiasta?:) Elämässä on ikäviä tilanteita. Joskus tulee kohtuuttomuutta ja epäoikeudenmukaisuuttakin, ja turha sitä on vanhempien pahentaa kauhealla hysterialla. Jos ope on kokonaisuudessaan jees, niin anna ap asian olla!

Vierailija
57/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pyyhe tai ei. Kyllä lapset hikoilee sisäliikkatunnnilla, jos reippaasti liikkuvat.

Liikkaopeista vielä...mun tyttö joutui 4. luokalla istumaan puolet tunnista penkillä, koska ei saanut pieniä nappikorviksia pois ja mä olin ne unohtanut kotona aamulla ottaa pois...eikä noista traumoja tule.

Vierailija
58/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä me ihan tässä Uudellamaalla asutaan ja toissa päivänä oli pakkasta, ei paljoa, mutta oli kuitenkin.

Alaskassako asutte? Missä täällä muka on pakkasia ollut?

Sanon nyt vielä, että itse olen sitä mieltä että suihkussa käydään liikuntatuntien jälkeen, jos ne on keskellä päivää. Viimesellä tunnilla jos on, niin kotiin suihkuun.

Minä vain koin nyt, että opettaja oli liian ankara yhdestä unohduksesta. Ehkä ymmärtäisin, jos pyyhkeet jatkuvasti unohtuisivat, mutta kun ei.

Jotkut täällä ovat jo epäilleet tyttöni (ei siis luokan muiden tyttöjen) älykkyyttä, mikä ei ole kovin suotavaa, koska ettehän tunne tyttöä.

Joku myös kirjoitti, että miksi ei vanhemmat huolehtineet pyyhkeitä mukaan, niin miksi ei? Tämä elämänvaihe on niin vaikea, toisaalta lapselle pitää jo antaa vastuuta omista tekemisistään, toisaalta hän on vielä lapsi, jota täytyy ohjata, valvoa, neuvoa. Meillä yleensä tyttö hoitaa itse koulutarvikkeensa, niin että kaikki mitä pitää olla, on mukana. Kyselen tietenkin onko muistanut sitä ja tätä, mutta välillä jätän kysymättä, koska yleensä hän on huomioinut kaikki. Nyt kun en sitten huolehtinut, vaan oletin, ei se pyyhe ollutkaan mukana.

Tuosta paperistakin kirjoitin jo ettei sitä kuulemma ollut, vessapaperia olisi ollut, mutta jokainenhan tietää miten sen kanssa olisi käynyt.

ap

Vierailija
59/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajillakin on oma yksityiselämä. en ole ope, mutta kyllä jurppis kun joku soittelis pe ilalla duuniasioita. hyvä olisi, jos maikoilla olisi joku puhelinaika tms., vaikka illalla, mutta sen tulisi olla palkallinen.

Vierailija
60/98 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat elää vielä 50/60-luvulla, jolloin lapsia peloteltiin vilustumisella, että pukisivat kunnolla ulos. Räkätaudit, flunssat, influenssat tulevat kyllä bakteereista ja viruksista, eikä siitä, että on kylmissään ulkona. Mitä kylmempi, sen vähemmän näitä tauteja leviää. Mm. Etelä-Amerikassa tutkimusten mukaan flunssia ja korvatulehduksia enemmän kuin Suomessa, vaikka lämmintä piisaa.

Itse olen sitä mieltä, että tämä olisi ollut ihan oikein kesäkeleillä, mutta ei pakkasella. No opettaja on varmasti mielissään kun kohta on luokan kaikki tytöt poissa vilustumisen takia. Oma tyttöni ainakin oli aivan kylmissään pihalla pakkasessa märissä vaatteissa, luultavasti muutkin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan