Onko muilla lyhyillä äideillä vaikeuksia saada lapsi ostoskärryihin ja pois?
Meillä vajaa 2v lapsi ja jo jonkin aikaa on kärryihin nostelu ollut melkoista kikkailua. Nyt jäykät gore-kengät oli viimeinen niitti, kun ne tarttuvat niihin jalkojen aukkoihin. HErmot menee!
Onko muilla ollut samoja ongelmia ja oletteko keksineet ratkaisuja? (se, että lapsi kävelisi itse kaupassa ei ole meille se ratkaisu vielä vähään aikaa. Tarvitaan ensin vähän järkeä pojan päähän... )
Kommentit (3)
nostan 2-vuotiaan pois kärryistä " takaapäin" eli siis kädet lapsen kainaloon selkäpuolelta ja sitten nosto. Helpottaa vähän nostamista. Edestäpäin nostaessa kengät juuttuu aina!
Eli lapsi laitetaan (ja otetaan pois) kärryihin takaapäin. Tietysti jos lapsi on tosi painava, se käy käsivoimille, mutta toisaalta eihän niissä saa edes istua kun 15 kiloon.
Itse saan vielä meidän 3v sinne ihan helposti, vaikka hänellä pituutta 100cm ja minulla vain 155cm:-)
Esim. Lidlissä niitä ei kuitenkaan ole. Ollaan tehty niin, että olen nostanut lapsen ostoskärryn istuimelle seisomaan. Hän on itse laittanut jalkansa aukkoihin, tässä vaiheessa minä olen pitänyt häntä vyötäröstä kiinni ja hän minua hartioista. Poisotettaessa sama toisinpäin: kiipeää itse ensin seisomaan ja minä tuen, nostan pois vasta kun seisoo.
t. äiti 154 cm