Te joilla leveät jalat! Mistä saatte kenkiä joissa leveä lesti?
Mulla inhottavan leveä jalka ja kaikki normaali kengät puristaa kovasti :( Ei kiinnosta lenkkareissa aina kulkea.
Kommentit (78)
Aikuisten oikeesti jos jollain ns erikoinen jalka kengän tarpeeseen. Niin Kankaan päässä vielä valmistetaa käsitääkseni kenkiä suomalaiseen jalkaan. OON kokoo 47. Pajuniemi ja oliko pomarvin no sinne päin niin heidän kengät sopii tekeevät naisille miehille Suomalaiseen jalkaan. Kysy kaupastas kotimaista kenkää.Ja Hämmästy.Ps katso ostaessasi että nahka tarpeeksi vahvaa kengän sivus.kun joskus ns vattanahan reunasta niitä leikkaavat.Halpa nahka...OK mullam on takuu pelannut aina saanut uudet jos on pettäneet.ennen aikojaan.Vain kerran petti sit oon katsonut ostoksen tarkemmin.Pikku kenkä kauppias haluu pitää asiakaansa siihen minäkin ent yritäjänä turvaan.En osta isolta ketjulta.
Mun kauppa KansanKenkä jossain satak kadulla.Silloin kun kyläilen siellä päin.
Teettämällä saa juuri omaan jalkaan suunnitellut kengät ja pohjalliset.
Öh, ei se aina noin mene. Tilasin kerran kengät mittatilaustyönä, mutta ei sitten ollutkaan. Raakileet tuli kotisovitukseen, ja ei olleet yhtään hyvät. Maksoin vielä 100 euroa ja tuolla lojuu kaapissa puolivalmiit kengät.
Olen harkinnut jopa mennä opiskelemaan kenkäsuunnittelua, kun sopivia kenkiä on vaikea löytää :( Voisin samalla suunnitella itseni lisäksi muillekin isojalkaisille kengät. Onhan niitä nytkin kauniita, esim. Chie Mihara, niissä on vain jumalattomat korot. Varmaan tulevaisuudessa tulee samanlainen mittatilausskannaussysteemi kengille, kuin farkuissa on jo.
Tältä pojalta loppui harmittelu kengistä, kun huomasin, etten ole köyhä. Aino jalat oleet mallia leveät lättäjalat ja kenkäkaupassa käynti nöyryytystä. Mutta sitten lähdin teettämisen tielle. Ja nyt ei purista mistään ja saa vielä kengät neuvoteltua haluamansa näköisiksikin. Maksaahan se, mutta luksustakin pitää olla.
Korollisista mulle on sopiva Tamaris, tavallisen kenkäkaupan alennusmyynnistä löydetyt.
Yksi ongelmani on eripariset jalat. Onneksi eroa on vain leveydessä, ei pituudessa ja sitä saa korjattua laittamalla pohjallisen pienemmän jalan kenkään.
Muunmuassa Asoksella, Yoursilla ja New Lookilla on leveälestisiä kauniita kenkiä ja ihan kaikenmoisia, esim. korkkareita ja saappaita (jotka tosin taitavat aina olla myös suunnattu paksupohkeisille).
Hakukenttään wide fit, niin johan alkaa tapahtumaa! :)
Käykääpä katsomassa Klingelin sivuilta, sieltä löytyy monenlaista kenkää leveällä lestillä (g-k). Löytyy myös kokotaulukko, jonka mukaan on helppo mitata oman jalkansa koko. Suomalaisilla on muutenkin taipumusta ostaa liian pienet kengät.
Jana malliston kangät ovat todellakin tilavia, mutta eivät ole leveän näköisiä
mummokenkiä. Olen päässyt sovittelemaan niitä todella paljon ja voin kertoa että
etukäteen arvioituna ei voisi uskoa miten sirolta näyttävät kengät ovatkin todella
tilavat. Tilava ei ole sama kuin leveä.
Amerikkalaisissaa kaupoissa on enemmän kokoja. Parasta olisi sovittaa ensimmäiset paikan päällä. Jos tilaat sokkona, ota kokeeksi yksi pari ja valitse isoa merkkiä, jota voi tilata myöhemmin lisää. Ainakin nämä lähettävät Suomeen:
https://www.macys.com/shop/shoes/wide-narrow-widths?id=26758
https://www.neimanmarcus.com/en-fi/Shoes/All-Shoes/cat47190746_cat13030734_cat000141/c.cat
Do you ever look at the date when the original post has been written before answering? And how do you even find these old posts?
Suosittelen paljasjalkakenkiä esim Vivo Barefoot. Niissä leveä lesti jotta varpaat mahtuvat liikkumaan luonnollisella tavalla. Jos et ole aiemmin käyttänyt paljasjalkakenkiä niin totuttelu pikkuhiljaa. Ensin tunti kävelyä, sitten kaksi jne... Kengissä ei siis ole minkäänlaisia tukia tai pehmusteita jotta jalkojen lihastyö olisi mahdollisimman luonnollista. Näin ollen tottumattomat jalat tulevat todennäköisesti aluksi kipeiksi.
Rieker jotkut mallit, pomar, Sievi, ecco on joissa lesti leveämpi. Itselle sopii myös ihan prisman halpis tennarit.
Turussa kenkäkauppa Stella. Sen omistaja on jalkahoitaja ja osaa auttaa kenkien valinnasta hankalissakin tapauksissa. Kannattaa tulla kauempaakin jos haluaa kenkiä, jotka oikeasti sopivat jalkaan eivätkä purista mistään tai aiheuta rakkoja.