G: minkä kokoisena käänsitte turvaistuimen?
Yksi ikuinen taistelunaihehan on turvaistuimen kääntäminen/vaihtaminen naama menosuuntaan. Suositushan on aikaisintaan 3v. mutta aina ei voi elää suositusta noudattaen.
Minua kiinnostaisikin tietää, kuinka pitkiä lapsenne ovat olleet kun olette luopuneet selkä menosuuntaan olevasta istuimesta. Lisäksi voisitte kertoa kuinka vanha lapsenne oli tuolloin ja minkä mallinen tuo selkä menosuuntaan istuin oli.
(Oma 1v3kk kasvaa +2 käyrällä pituudessa ja ei varmaan tule mahtumaan omaan istuimeensa 3 vuotiaaksi asti vaikka kuinka niin haluaisimme, siksi olen kiinnostunut pituuksista jonka kohdalla istuimen rajat ovat tulleet vastaan.)
Suurta vastausmäärä toivoen,
karmiini
Kommentit (25)
on esikoinen 3v ja istuu vielä selkä menosuuntaan HTP:n istuimessa. Hyvin on jaloille tilaa, kun istuimessa on hyvät säädöt ( ja autossa tilaa). On noin 95cm pitkä.
esikoinen oli 3v, istuin hts be safe kid kun käännettiin kasvot menosuuntaan. Pituutta oli ' vain' 93cm ja sen puoleen olisi jotenkuten mahtunut vielä olemaan selkä menosuuntaan, mutta kun rinnalle tuli vauvakaukalo + aikuinen takapenkille, ei mahduttu enää sujuvasti takapenkille kaikki kolme muutoin... - turvavyöistuimeen esikko vaihtoi 4v ja risat, mittaa oli silloin himpun yli 100cm.
Kuopus on nyt 3v ja n. 95cm, istuin Cragon cosmic XTP ja istuu edelleen selkä menosuuntaan, ainakin ensi kesään luulen niin. Mahtuu hyvin jalat vielä suoristamaan kenkienkin kanssa - etupenkkiäisen tilaa on täytynyt tosin pienentää ;-). Molemmissa tilanteissa autona on ollut nissan primeran farkku, vanhemman mallinen, ei tämä uusin.
kulmatuki käännetty myös siinä autossa istuimen alta pois ja jää ihan mukavasti jalkatilaa kaikille. Lapsella pituutta se metri ja joku sentti. Oletko kokeillut eliteä? Taaimmaiselle penkkiriville ei mahtunu mutta keskiriville kylläkin.
Täytyykin käydä testaamassa eliteä Voyageriin, en kyllä ole aivan varma onko tuo minun auton istuin Two way Elite vai ei.
kun hän on 2 v 7 kk. Ostimme uuden auton (ihan uusi) ja sitten kun aloimme siihen istuimia asettamaan, tajusimme, että siinä ei saa olla tukijalallista istuinta koska kolarissa tukijalka uppoaisi auton onttoon välipohjaan. Tukijalatonta selkä menosuuntaan istuinta taas ei löytynyt ainakaan Isofix-kiinnitteisenä joten päätimme ostaa kasvot menosuuntaan istuttavan isofixin. Saa nähdä mitä sitten keksimme kun vauvamme (6 kk) tarvitsee kohta istuimen. Taatusti emme häntä vielä laita kasvot menosuuntaan.