meillä kannatti kyllä kokeilla.....
Monta vuotta itkettiin ja yritettiin ja itkettiin, sitten joku sanoi että omeneviinietikka auttaa, ja niin se auttoi, ja jopa toisenkin kerran. Voihan se tietenkin olla joku muukin tai sattuma. Mutta sen nimeen vannon.
Kommentit (51)
Otin omenaviinietikkaa kahden kierron ajan ruokalusikallisen päivässä. Ei mitään vaikutusta. Maistui todella pahalta enkä aio jatkaa sen käyttöä enää. Meillä hoidot on vasta edessä (vuoden vaihteen jälkeen) ja tämä kierto oli " viimeinen toivo" luomuhedelmöittymisestä. Siis voihan ihme edelleenkin tapahtua, mutta epäilenpä... Harmittaa kun tuntuu että menee joulukin piloille murehtiessa. Mutta tää on niin tätä.
Toivottavasti muille omenaviinietikka tuo apua!
En kylläkään kärsi lapsettomuudesta, mutta uskon että omenaviinietikka muutti elimistön happo/emäs tasapainon alkiolle sopivaksi. Tärppäsi siis tässä kierrossa kun join tuota tököttiä :)
Toivottavasti tämä pieni on vain ymmärtänyt mennä oikeaan paikkaan.
...että itsessä/elimistössä oli tapahtunut muutoksia omenaviinietikka-kuurin aikana.
Mä oon nyt tämän kierron (kohta lopuillaan) huomannut moniakin muutoksia. Esimerkiksi mulla ei ole ollut sellaisia normaaleita makea-suolasen himoja, näitä on normaalisti aika paljon, siis vastustamattomia himoja =) Toinen mikä on aivan uutta mulla, että makeannälkä menee ohi hyvin pienestä. Ennen karkkipussia ei voinut jättää kesken millään vaan se oli väkisin syötävä samantien loppuun. Nyt oon saattanut syödä muutaman karkin ja se siitä, ei tee edes mieli!!! Siis ihan " outoa" ainakin mulla.
Sitten sellanen uutuus on ovulaatiolimat. Onhan niitä ennenkin ollut mutta nyt voin sanoa että ne todellakin huomaa ja voipi jopa olla häiritsevääkin. En koskaan ole tälläisiä limoja " harrastanut" aikaisemmin vaikka ovuloinkin ihan normaalisti. Ennen on limoja oikein pitänyt etsiä ja tähyillä, mutta ei tässä kierrossa...
Miten te muut, oletteko huomannut mitään muutosta/muutoksia. Olis kiva tietää voisiko nämä muutokset selittyä omenaviinietikalla.
että tämän kierron ajan olet tuota tärpättiä juonut, aikas tiukkaa tavaraa varsinkin kun minä aloitan aamun sillä lusikallisella, yöks. Mutta kaikki on kokeiltava,myös tämä.
Ihan täysin kuin mun suusta tuo makea/suolainen juttu! Mulla on eka kierto (loppuu pian) omenaviinietikkatabletteja menossa. Valitsin tabletit, kun luontaistuotekaupassa mainostivat paremmiksi hampaille, kun nestemäinen.
AnniHelen@
Mulla on sitten menkat myöhässä ehkä 2-4 päivää eli riipuen minkä mukaan laskee. Mulla ei koskaan ole menkat myöhässä vaan mieluumminkin ne tulee etuaikaan kun oikein kovasti vauvaa toivoo, heh! murphyn laki tai jotain. Mutta nyt ne on kertakaikkiaan myöhässä, mutta testasin eilen kahteenkertaan niin tyylikkäät negat!
Olo on kuin olisin raskaana mutta sitten toisaalta odottelen että menkathan sieltä alkaa ja oireet olikin mielikuvituksen tuotetta. Piinaavaa...
Yhden kierron minäkin litkin tuota tärpättiä, mutta ei auttanut... :( Sitten se oikeastaan jäi joulun alla. Pitäis kokeilla taas ensi kierrossa. Minusta se ei edes ole niin pahaa. :) Ihan hyvin pystyn sitä ottamaan.
Mutta googlettakaapa " omenaviinietikka" niin sieltä löytyy valtava määrä " hyötyjä" tuosta myrkystä! Just tuo makeanhimo pitäiskin sillä kaikota ja minä kyllä huomasin sen kans! Pitäis auttaa myös aineenvaihduntaan, painon hallintaan, pitää veren notkeana, jopa syöpään voi auttaa, kaljuun, olikohan selluliitin palamiseenkin ja mihin kaikkeen muuhun. Eli ihan hyvää tavaraa se on. :)
MaijaMurunen: Jospa olisitkin raskaana! Pidän peukkuja!
Nilli78: kiitos peukuista, sitä todella itsekin toivon ja rukoilen, että olisin raskaana.
Aamulla tein uuden testin joka näyttää edelleen negaa.
On sitten kummaa ainetta tuo omenaviinietikka, kun tätikin eksyy matkallaan =) Mulla on kyllä aina ennen ollut niin tasainen kierto, ei ole koskaan aikaisemmin kierto näin venynyt kuin nyt. Toivottavasti ei menkkoja koskaan tulisikaan vaan olisin raskaana...
Eipä auta kuin odottaa!
Kun aikaa on kulunut jo 4päivää...
Toivon sinulle parasta.
En tiedä pääsenkö nyt lähettämään viestiä, päivällä kirjoitin tänne mutta sitten tuli joku hokkuspokkus ja viesti hävisi jonnekin...
En siis ole raskaana. Eilen alkoi menkat. Eli reilusti tuli myöhässä täti ja kamalien kipujen kanssa. Ensin yöllä alkoi kivut ja menkat tuli sitten perässä päivällä..
Eli näin mulle. Jotain " outoa" on kropassa tapahtunut kun ennen niin säännöllinen kierto on pahasti myöhässä ja kivuttomat menkat yhtäkkiä kivuliaan.
=) Varokaa kaikki omenaviinietikaa, yllätyksiä täynnä koko litku (vitsi) Pakko tässä on vitsiä vääntää kun muuten tuntuu kaikki niin synkältä ja loputtomalta. Edelleen jatkan tuon litkun nauttimista, sen verran mukavan kevyt on ollut olo, kun ei ole noita mielitekoja ollut vaivana!
Kiitos vaan kaíkille!
Mulla on aina ollut ihan hirveät menkut. Mä kyllä tiedän mitä on kovat kivut ja älytön vuoto.
Mulla oli viimeksi menkut myöhässä 10päivää ja tein kaksi testiä jotka kummatkin nega. Kyllä otti sitten aivoon.
Me ollaan yritetty vasta puoli vuotta ja ensimmäisen kerran mulla oli noin paljon myöhässä ja oireita oli jos jonkun moisia.Välivuotoa joka oli todella niukkaa ja kesti vaan muutaman päivän. Heikotusta ja vapinaa muuutamana päivänä.olikohan toi haamu?
Tää onniin ihmeellistä aikaa, en olisi uskonut miten reagoin koko hommaan.
meinaatko että sitä laitaisi joihinkin ruokiin vai mitä? olemme yritäneet mieheni kanssa kohta vuoden kolmatta lasta.. kk kierto 34-34...
Omenaviinietikkaa kannattaa ottaa ihan raakana ja toinen mitä juuri parhaillaan juon on greippimehu(lasillinen).
Omenaviinietikkaa(muutama tl tai 1rkl) kannattaa juoda veteen sekotettuna tai joku laitto ohjeen kuumentaa vettä ja laittaa siihen hunajaa ja omenaviinietikka. vie kuulemma etikan maun pois. en oo itte vielä ostanut tuota etikkaa, mutta tarkoitus olisi.
Elikkäs pitihän se minunkin sit kokeilla et toimiiko se tökötti minuun. Nyt kolmatta aamua sitä naukkailen. Elikkäs itsellä takana yksi kesken meno josta nyt on jo yli vuosi aikaa. Kierrot siitä lähtien päin mäntyä ja tutkimuksiin en pääse kun isätä ei oikeen oo suostuvaisella mielin sperma näytteeseen. Jotes kaikki kokeiluun:)
Kyllä se ainaski on auttanut siihen ettei oo niin kova imelännälkä kokoajan.
Mut katsellaan kuin käy. Kp:t 14/ 24-34?
T:Dizku
Minäkin innoissanu juoksin kauppaan ostamaan sitä litkua, kun olin tätä ketjua lueskellu. Se haisee jo niin pahalta, etten kertaakaan kyennyt maistamaan. Tuskailin parisen viikkoa, ja nyt olen kohta viikon ajan napsinut niitä tabletteja. 100kpl/n.11¿ ja otetaan kolmesti päivässä, ei paha!
Meillä lapsettomuutta takana reilu 3,5v ja mulla endo, tosin vaan (vielä) toisella puolella, mutta kahta viivaa en raskaustestissä oo koskaan nähny. Viime kuun ivf:ssä oli hyvin heikko kemiallinen raskaus, joten mahiksia vissiin olis... jos vaikka tää ois ny se juttu, joka auttaa pikkuista pysymään matkassa. Kaiken muun kun olen jo kokeillut :)
Tsemppiä kaikille!!
Pingu
Meillä sekundääristä, selittämätöntä lapsettomuutta takana pian 2,5 v.
Hormooneita olen popsinut ja yksi inssikin tehtiin, vaille tulosta :(
Nyt oli hoitotaukoa (ihan siksi, että tuntui etten henkisesti jaksa noita hormooneita ja hoitoja), ja ajattelin piruuttani (vaikken uskonutkaan omenaviinietikan " voimaan" ) kokeilla omenaviinietikkaa.
Tähän kiertoon kokeilin, annostuksella 1 ruokalusikallinen per päivä, sellaisenaan (pahaa, jaiks!)
Mutta mutta...tänään, SUUREKSI yllätykseksemme, tosiaan liki 2,5 VUODEN yrittämisen jälkeen, ilman oireita...tein POSITIIVISEN raskaustestin (kp 30/28-32) :)
En tiedä kummoinen vaikutus tuolla pahalla " tökötillä" oli, mutta... yllätys oli melkoinen ;)
Pakko oli kertoa, josko joku tekee " tieteellistä tutkimusta" omenaviinietikan vaikutuksista raskautumiseen.
t: Muumimamma-72
Oikein paljon onnea raskautumisesta, ihana uutinen!!! Olipa tuolla tökötilla osuutta tai ei, niin mitäpä siitä. Onnea!
Minä täällä jatkan tuon ärtsyn aineen " nauttimista" , ja täytyy yrittää uskoa sen tehoon kun ei oikein muukaan tunnu auttavan ja kun ei meilläkään mitään vikaa tai syytä koskaan ole todettu tähän lapsettomuuteen...
Muumimamma-72 onnea vaan ja paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia asukille mukaan. Itse kanssa toiveissa olen että josko tämä nyt sitten auttaisi. Tiedä sitten mutta ompahan kokeiltu:)
Mutta vielä kerran onnea paljon!
T:Dizku
Meillä auttoi myös! 1,5 vuotta yritystä ja tokasta kierrosta, missä otin omenaviinietikkaa n. 1-2 rkl päivässä koko kierron ajan, tuli plussa!
Saman ajan myös otin disperiiniä 50 mg joka päivä, kun luin jostakin että voi auttaa munasolua kiinnittymään, jos veri on jotenkin sakeaa. Ja mulla on ollut aina hemoglobiini 150 hujakoilla, niin ajattelin kokeilla. Muistelen että virallinen totuus kai on että asperiinit lähinnä haittaavat raskautumista..
Eli jompikumpi noista auttoi, disperiini tai omppuviinietikka.
että yleisesti ottaen omenaviinietikan oton jälkeen ei sais syödä eikä juoda mitään ainakaan 30 minuuttiin (no vettä kai voi juoda). Tekee huonoa hampaille, _etenkin_ tuo greippimehu.
Mulla ei tullut tulosta ekassa kierrossa omenaviinietikan kanssa, enkä jaksa sitä toista kiertoa juoda. Tuhruvuodotkin alkoi kuiteki 4 päivää ennen menkkoja (joka on toki myöhemmin kuin yleensä). Eli mulla rusehtavaa turhuvuotoa on ollut millon pitkin kiertoa, millon viikko ennen menkkoja... kun joku kyseli. Ja juu lapsettomuudesta on kärsitty 5,5 vuotta ja tutkimuksissa oltu, syytä ei löydetty. Hoidot ei ihan juuri nyt ajankohtaisia.
Majita