Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hyvää ja mahdollisimman pitkää lomaa irtisanoutuville hoitajille!!!!

Vierailija
23.10.2007 |

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse sairaanhoitaja vaan itse pelkään et mitä jos ei palkka hoitajilla nouse niin laskeekohan ammattitaito tai tehdäänkö työt juosten kusten? Ei ollut tarkoitus antaa ymmärtää väärin. Vaan että itse pelkään et mitä jos heidän palkka ei nouse niin mitä sit tapahtuu? tehdäänkö työt hutiloiden?

T: olinkohan 33

Vierailija
42/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai kuvittele tuollaisten yleistysten uppoavan kehenkään omilla aivoillaan ajattelevaan? Kuinka paljon julkiselta puolelta on siirretty potilaita yksityiselle aikojen saatossa?

Tätä keskustelua sivusta seuranneena alan minäkin kiinnostumaan näistä varmoista tiedoista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, valtio hoitaa tyylikkäästi, pistää hoitajille palkat, sitten seuraavalla viikolla nostaa toistenkin palkkoja samassa suhteessa ja laskee liikkeelle tarvittavan määrän lisärahaa. Kaupat pistävät sitten hinnat kohdalleen.

Vierailija
44/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka on ollut pieni?

Kuka jätti työharjoittelussa asiat puolitiehen, koska ei saanut työstään palkkaa?

Minä veikkaan, että ne ihmiset joiden työmoraali on yleisestikin surkeampaa. Olen aina tehnyt kaikki työni hyvin riippumatta palkasta. Kun olen allerkirjoittanut työsopimuksen, olen myynyt työnantajalleni mahdollisimman hyvän työpanoksen saamaani korvausta vastaan. Moni ajattelee toisin ja siitä olen surullinen, vpaamatkustajat tulevat aina kalliiksi.

Vierailija
45/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana ei voi silti olla ihmettelmättä tätä sinun uskoasi yksityisen sektorin kaikkivoipaisuudesta.

Kyse ei ole siitä, että yksityisellä on surkeaa palvelua, vaan siitä, että usein yksityisen sektorin potilaat siirtyvät vielä kunnalliseen hoidettavaksi.

Yksityinen sektori kun ei pysty kaikkea hoitoa tarjoamaan!

Kannattaa selvittää asiaa ihan oman itsesikin vuoksi. Ei ole järkevää elää siinä harhassa, että voit ostaa itsellesi palvelua kuin palvelua etkä tule koskaan tarvitsemaan julkisen terveydenhuollon palveluja.

Vierailija:

Sinähän ammattilaisena uhosit tietäväsi asiat hyvin. Olisi kiinnostavaa lukea tilastoja asiasta, itse uskon aina niihin enemmän kuin epämääräisiin mainintoihin siitä miten yksittäisellä hoitajalla on kokemuksia yksityisen puolen surkeasta hoidosta.

Numerolle 35, odottelen siis edelleen tilastojasi asiasta. Sen jälkeen voin tehdä päätöksen siitä missä haluan itseäni ja läheisiäni jatkossa hoidettavan.

Vierailija
46/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ansanedustajan, lääkärin tai paperikoneen pyörittäjän työmotivaation heikkenemisestä kun palkkoja nostetaan.

Ilmeisesti hoitajat ovat jokin erityisryhmä, jonka pitäisi tehdä töitä vaikka jauhopussia vastaan. Kyllä kuulkaas hoitajakin käy ensisijaisesti töissä ihan sen takia, että siitä saa palkkaa.

Samalla logiikalla mahdollisimman pieni palkka lisäisi työhön motivoitumista :D Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
47/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitähän riittää (turha varmaan enää luetella lastentarhanopettajia, luokanopettajia, nuorisotyönekijöitä, sosiaalialan vastuuhenkilöitä, palomiehiä, poliiseja, toimintaterapeutteja, monia ns. akateemisia naisaloja jne. jne.). Luuletkos että muillekin jää sitten vielä osansa, vai onko tarkoitus niin että hoitajien kuuluu saada 600¿ kerralla, ja muut sitten tyytyköön vuosiksi osaansa? Siltä tämä nyt vaikuttaa. Tällaisten jättikorotusten seuraukset ovat kauaskantoiset kuntataloudessa, ja muut kuin tehyläiset sairaanhoitajat tuntuvat tämän tajuavan. Korotukset tasaisesti kaikille tarvitseville - sairaanhoitajat eivät ole ainoita, joista kohta on pulaa.

Vierailija
48/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha siinä on korotuksia jaella tasan.

Yksisilmäistä puhua rahan riittävyydestä kun tässä todellisuudessa on kyse siitä, mihin valtio rahojaan syytää. Sosiaali- ja terveydenhuoltoon pistetty raha on naurettavan pieni ottaen huomioon, että Suomen pitäisi olla joku hyvinvointivaltion tapainen edelleen. Se on myös kansainvälisessä vertailussa pieni.

Samaan aikaan sosiaali- ja terveydenhuoltoalan menot ovat kovassa kasvussa mm. väestön ikääntymisen myötä. Meillä on ainekset täydelliseen katastrofiin: ikääntyvä väestö, työvoimpula huonosti houkuttelevalla alalla, josta on pako muille aloille ja moni jäämässä eläkkeelle. Ostakaa ihmiset vakuutukset perheillenne ajoissa.

Joskus mietin, ovatko ihmiset vain näin tietämättömiä vaiko vain yksinkertaisia.

Vierailija
49/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet käsittänyt väärin. Kyllä se yksityinen ihan hyvin hoitaa mutta komplikaatioita nyt tulee joka tapauksessa tietylle prosentille potilaita (sydänkirurgiassa aika tavallista kun potilaat ovat yhä iäkkäämpiä)- oli leikkaus tehty missä tahansa. Mehiläisellä ei ole resursseja hoitaa esim. viikkoja tehohoitoa tarvitseva potilasta- eipä sitä kyllä kestäisi potilaan lompakkokaan! Tai jos sinun kestää (hoitopäivämaksu yli 500 ¿?) niin onneksi olkoon. Joten aika äkkiä nuo siirtyvät Meikkuun.

Muistuttaisin myös että myös pienemmissä leikkauksissa voi tulla komplikaatioita (ei mitään tavatonta että näin käy) esimerkkinä polven tähystys -> tulehdus, viikkoja iv-antibiooteilla ja sairaalahoidossa- luuletko että nämä potilaat makaavat Mehiläisen osastoilla- ei suinkaan vaan julkisessa sairaalassa.

Welcome to reality.

Vierailija:

Sinähän ammattilaisena uhosit tietäväsi asiat hyvin. Olisi kiinnostavaa lukea tilastoja asiasta, itse uskon aina niihin enemmän kuin epämääräisiin mainintoihin siitä miten yksittäisellä hoitajalla on kokemuksia yksityisen puolen surkeasta hoidosta.

Numerolle 35, odottelen siis edelleen tilastojasi asiasta. Sen jälkeen voin tehdä päätöksen siitä missä haluan itseäni ja läheisiäni jatkossa hoidettavan.

Vierailija
50/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa vietettyjen päivien korvaus riittää ehkä aamupalaan osastolla.

Meillä ei ole (vielä) yksityistä syöpäsairaalaan, vaativat leikkaukset ja toimnepiteet tehdään monesti julkisella. Julkiselle keskittyy monien erikosialojen paras osaaminen, esim. monien lasten sairauksien hoito. Suomessa ei voi synnyttää ykstyisesti ja niin edelleen.

Vierailija
51/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan panos on yksityispuolella paljon vaatimattomampi kuin julkisella sektorilla.

Vierailija
52/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse ajattelin seurata viikon tilannetta ja lomailla sen ajan. Sit jos ei työhönkutsua ala kuulumaan, alan keikkailemaan firman kautta. Mukavaa siinä firman kautta duunin teossa on se,että saa itse valita vuorot milloin ja kuinka usein haluaa tehdä ja palkkakin on rutkasti parempi kuin sairaalan palkkalistoilla.

Sh

Mikäli olet, niin tuolla tavalla menettelemällähän olet rikkuri. Käsittääkseni tähän " työtaisteluun" kuuluu myös se, että vuokratayöläiset eivät tee " irtisanoutumisen" aikana töitä... Tai tähän te ainakin omilla sivuillanne kannustatte vuorkatyöläisiä, että ne vuorot tehdään, jotka on etukäteen sovittu, ja uusia ei saa ottaa...

Vierailija
53/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan käsitä tuota sairaanhoitajan palkan vertailua paperityöläisten palkan vertailuun. Onko se niin vaikeaa käsittää, että paperitehtailla kääritään rahaa, jotta tässä maassa olisi vientituotteita, joilla saadaan rahaa sisään. Sairaanhoitajien palkat taas maksetaan meidän tilipusseistamme. Yksityistä ja julkista sektoria ei pidä tässä sekoittaa keskenään. Verratkaa vaan palkkojanne poliiien ja palomiesten palkkoihin ja puhukaa sen jälkeen NAISTEN? matalista palkoista. Mutta totta näyttää olevan, että kauhean älykkäitä ihmisiä ei alalle noilla palkoilla saa, mutta siksihän meillä on lääkärit.

Ja vielä laskuoppia 200 kansanedustajaa x 1000¿ = 200 000 ¿

XXX tuhatta sairaanhoitajaa x 600 ¿ = julmetun paljon rahaa

Vierailija
54/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen terveydenhuolto ei näin enää pysty toimimaan.

Yksityistämisen kautta saamme palkat nousemaan.

Näin tapahtui mm. Ruotsissa aikoinaan.

Ja muuten, poliisitkin tienaavat sairaahoitajia enemmän!

Vierailija:

Minä en todellakaan käsitä tuota sairaanhoitajan palkan vertailua paperityöläisten palkan vertailuun. Onko se niin vaikeaa käsittää, että paperitehtailla kääritään rahaa, jotta tässä maassa olisi vientituotteita, joilla saadaan rahaa sisään. Sairaanhoitajien palkat taas maksetaan meidän tilipusseistamme. Yksityistä ja julkista sektoria ei pidä tässä sekoittaa keskenään. Verratkaa vaan palkkojanne poliiien ja palomiesten palkkoihin ja puhukaa sen jälkeen NAISTEN? matalista palkoista. Mutta totta näyttää olevan, että kauhean älykkäitä ihmisiä ei alalle noilla palkoilla saa, mutta siksihän meillä on lääkärit.

Ja vielä laskuoppia 200 kansanedustajaa x 1000¿ = 200 000 ¿

XXX tuhatta sairaanhoitajaa x 600 ¿ = julmetun paljon rahaa

Vierailija
55/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäileville jakeluun että yksityisen sektorin potilaita todellakin jatkohoidetaan usein julkisella puolella, vaikka eksaktia kappalemäärää tilastoa ei ole juuri nyt käsillä? Ei ole ainakaan vastakommentteja tullut.

Vierailija
56/66 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja on gallupeissa yksi arvostetuimmista ammateista. SILTI iso joukko ihmisiä ei sallisi heille kunnon korotusta. Sairaanhoitajat arvostavat vaativaa työtään, ja ovat sitä mieltä, että siitä tulee maksaa kunnon korvaus.

Aikaisemmat työtaistelut ovat olleet yhtä hölynpölyä suojelutyövelvoitteen takia. Nyt me hoitsut ollaan tosissaan sitä mieltä, että hoitotyön arvostus pitäisi näkyä myös palkassa!

Vierailija
57/66 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei olla valmiita satsaamaan rahaa.

Sitä niittää, mitä kylvää. Nyt on maksun aika.

Hyvä TEHY. Toivottavasti tämä aukaisee kaikkien silmät ja saadaan terveydenhoidon taso kohoamaan. Ilman tätä joukkoirtisanoutumista asiat olisivat rapautuneet hiljaa ja kansa olisi vain hiljaisuudessa jurnuttanut. Nyt asia on tullut esille ja jopa tyhmimmät tajuavat joskus, mistä on kyse.

Vierailija
58/66 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan satavarmasti hoitsuille maksettavat rahat on pois muusta terveydenhuollosta. Raskauden ajan neuvolakäyntejä ja seulontoja supistetaan, joitain asioita ei enää hoideta ollenkaan, terveyskeskusjonot pitenevät jne. Ja niistä kärsivät ne kaikista huono-osaisimmat, joilla ei todellakaan ole varaa käydä yksityisellä. Jos valtiolla ei ole ollut rahaa/halua parantaa hammashoidon tilannetta, miten luulette tilanteen olevan hoitsujen järjettömien korotusten jälkeen? Kuntapuolella satsataan sen jälkeen kaikkeen muuhun kuin terveydenhuoltoon, sillä johan siitä äläkkä nousisi, jos yksi ala saisi korotukset ja rahaa muuhunkin.

Vierailija:

Siihen ei olla valmiita satsaamaan rahaa.

Sitä niittää, mitä kylvää. Nyt on maksun aika.

Hyvä TEHY. Toivottavasti tämä aukaisee kaikkien silmät ja saadaan terveydenhoidon taso kohoamaan. Ilman tätä joukkoirtisanoutumista asiat olisivat rapautuneet hiljaa ja kansa olisi vain hiljaisuudessa jurnuttanut. Nyt asia on tullut esille ja jopa tyhmimmät tajuavat joskus, mistä on kyse.

Vierailija
59/66 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille, jotka suunnittelevat itsemurhaa...jos joku sattumoisin tällaisen kandidaatin löytää henkitoreissaan, niin eihän sitä kuitenkaan mitään voisi tehdä, kun edes kiirreellisintäkään hoitoa ei taata, joten nyt on hyvät saumat.....

Vierailija
60/66 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajia ja heidän työtään arvostetaan. Kun on hätä, hakeudutaan hoitoon, kun olet raskaana, käyt terveyden hoitajan vastaanotolla, tarvittaessa käyt labrassa, vastaukset kysyt hoitajalta. Sairaalassa ollessasi sairaanhoitaja auttaa ja hoitaa sinua. Tiedät oikeutesi saada hoitoa, vaadit hoitoa. Vaadit hyvää, asiallista, asiantuntevaa, AMMATTITAITOISTA suomalaista hoitoa. Tiedät, että sinulla on siihen oikeus, suomessa asiat on niin hyvin järjestetty, että saat aina apua kun tarvitset.

Jos koet saaneesi huonoa hoitoa, valitat asiasta eteenpäin ja kiroat kenties keskustelupalstalla hoitajan käytöstä, vaikket edes tiedä mikä oli esim. syy miksei hoitaja ehtinyt juuri silloin luoksesi kun olisit halunnut kysyä labravastauksesi (kenties osastolle tuli juuri uusi, akuutti potilas, kenties hoitaja oli jo toimittamassa toisen potilaan asiaa, kenties lääkäri oli juuri pyytänyt hoitajan toimenpiteeseen avuksi), et tiedä, mutta valitat silti ja teet omat johtopäätöksesi: hoitajalla oli varmaan kiire juoruamaan kahvipöytään! Itsekkäästi vaadit hyvää, ammattitaitoista, kiireetöntä hoitoa hoitajalta, joka aina jaksaa hymyillä, olla ystävällinen, ammattitaitoinen, joka kenties tekee 7:ttä työvuoroaan putkeen ylitöiden kera. Haluat itsellesi kaiken mahdollisen hyvän, mutta viis veisaat hoitajan paineista ja siitä pettymyksestä mitä työ välillä tuo eteensä. Vaadit kyllä itsellesi kaiken ja ivallisesti naurat hoitajan työtaistelulle; eiväthän he ansaitse mitään korotuksia kun palvelukin on niin huonoa!

Koska hoitajien palkka menee veronmaksajien kukkarosta, heidän pitäisi tyytyä jo olemassa olevaan palkkaan. Heillä ei ole oikeus vaatia enempää, sillä korotuksethan menevät kansalaisten pussista. Mutta eivätkö ne kansalaiset ole juuri niitä palvelun käyttäjiä, jotka vaativat parempaa ja laadukkaampaa hoitoa? Eli voisiko tästä päätellä, että kansalaiset eivät halua maksaa saamastaan palvelusta? Suomalaisen perusluonne astuu esiin: minulle, minulle, minulle, mutta ei kenellekkään muulle! Sairaanhoitajien pitäisi jatkaa keskiaikaista käsitystä kutsumustyöstä ja tyytyä vähempään kuin muut, olla vaatimatta mitään, nöyristellä ja hymyillä, kun suuret herrat (=suomalaiset) vaativat palvelua itselleen.

Mä olen niin vihainen! Kiteytettynä voisi sanoa, että ihmisiä ei haittaa palkannousut, jos nousu ei mitenkään vaikuta omaan pussiin, mutta jos vähääkään vaikuttaa, vaikka itse ovatkin " tavaran" käyttäjiä, ei olla valmiita tuleviin muutoksiin. Pitäisi saada, mutta ei haluta maksaa? Ja kun tosiasia kuitenkin on, että hoitajien palkankorotus ei todellakaan edes tule vaikuttamaan yksittäisen ihmisten elämään juuri mitenkään. Se mua kans ihmetyttää, että ei ymmärretä, että suurin osa hoitajista on yli 50 vuotiaita, jotka jäävät eläkkeelle hyvinkin pian, ei ole enää rutkasti aikaa järjestää asioita. Alasta täytyisi tehdä melko kiireellä houkuttelevampi. On tosi asia, että aloittavasta sairaanhoitaja ryhmästä valmistuu vain n. puolet...ja niistäkin osa siirtyy heti muihin töihin. Hoitajia ei ole suomessa omaehtoisesti työttömänä, eli ei voida lisätä hoitajien määrää " ratkaisemaan kiireet" , eli vaihtoehtona on vain, että ala tulee houkuttelevammaksi palkannousun myötä. Rahat korotuksiin kyllä löytyy juuri esim. tupakka, alkoholi ja ruokaveroja korottamalla, sosiaalimenoja karsimalla, " turhia" sijoituksia kyllä suomesta löytyy. Jätetään vaikka jonkun oopperatalon rakentaminen toistaiseksi väliin...keinoja kyllä löytyy, jos vain niitä halutaan löytää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme