Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kai te uskovaiset tiedätte, että te uskotte vain koska aivonne ovat sattuneet rakentumaan siten?

Vierailija
23.10.2007 |

Tätä on tieteellisesti tutkittu. Joidenkin aivoissa on joku tietty rakennejuttu, jonka takia he ovat alttiimpia uskomaan jumalolentoihin ja korkeampaan voimaan näiden kirjaimellisesti määriteltyjen uskontojen sääntöjen mukaan.

Sitten jonkun aivot on erilaiset, ei niin helposti " hurahda" .

Eli ei mitään johdatusta, pelkkää biologiaa vaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla niin, että usko on tullut ensin ja sitten vasta tuo muutos aivoihin.

Vierailija
22/31 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et vastusta evoluutiota, sillä periytyvät muutokset aivoissa ovat evoluution tulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papin aamen on kuultu ja lapset kastettu.

Nyt voi sitten jokainen puuskahtaa, mikä tekopyhä olenkaan ja niin ehkä olenkin. Minulle nuo jutut merkitsevät vain kauniita tilaisuuksia. Sinänsä en usko Raamatun sanaan.

Tavallaan vaikuttaa sukulaisten " paine" , kaikki suvun lapset on aina kastettu jne.

Kaltaisiani tekopyhiä on kirkon jäsenistö väärällään. Monelle ne jutut on vaan niin tuttuja ja " asiaankuuluvia" täällä pääosin kristityssä valtiossa, jossa noihin juttuihin on täysin kasvettu sisään.

Saatan tosin erota kirkosta vielä.

ap

Vierailija
24/31 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Papin aamen on kuultu ja lapset kastettu.

Nyt voi sitten jokainen puuskahtaa, mikä tekopyhä olenkaan ja niin ehkä olenkin. Minulle nuo jutut merkitsevät vain kauniita tilaisuuksia. Sinänsä en usko Raamatun sanaan.

Tavallaan vaikuttaa sukulaisten " paine" , kaikki suvun lapset on aina kastettu jne.

Kaltaisiani tekopyhiä on kirkon jäsenistö väärällään. Monelle ne jutut on vaan niin tuttuja ja " asiaankuuluvia" täällä pääosin kristityssä valtiossa, jossa noihin juttuihin on täysin kasvettu sisään.

Saatan tosin erota kirkosta vielä.

ap

Vierailija
25/31 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet todellaki tekopyhä!!Sillon jos toimii niinku sanoo niin ok,mutta muuten tosiaan täysin feikkiä

Vierailija
26/31 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alkavat uskoa Jumalaan ja johdatukseen. Täytyy vain pitää silmät ja korvat auki. Itse sain ainakin todellisen vahvistuksen uskolleni muutama päivä sitten.

Vierailija
27/31 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et uskalla erottua ja tehdä niinku sä uskot,vaan teet niinku haluat toisten sun tekevän

Vierailija
28/31 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten rovasti Kalevi Lehtinen on sanonut jotenkin näin, että " ateisti ja uskovainen ovat tieteellisesti katsoen yhtä heikoilla uskonasioissa, sillä Jumalan olemassaoloa tai olemassaolemattomuutta ei voi tieteellisesti todistaa. Siksipä Jumala on itse ilmoittanut itsensä meille, kun me emme häneen saakka voi yltää." Ihminen voi selittää omaa uskomattomuuttaan monin eri tavoin. Jumalaa hän ei voi kuitenkaan hämätä. Jumala on luonut aivomme ja kaiken, mitä meissä on. Kaikki mitä meissä on, on Jumalan tahdosta tai sallimuksesta. Emme me voi päättää, että Jumala ei ole. Jumala on ilmoittanut itsensä ainakin luonnossa, sanassaan Raamatussa ja pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän itse voi antaa ihmiselle vahvistuksen ja vakuuden siitä, että hänen sanansa on totta, koska hän on elävä Jumala. Jos hän ei olisi elävä Jumala, olisimme vain omien tutkimustemme ja päättelyidemme varassa.

Vierailija
29/31 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon sen verran että pääsin pitkään vaivanneesta fobiastani, kun sitä tajusin muutamaa päivää aikasemmin rukouksessa pyytää. Ja kyse ei ole sellasesta minkä itse voi vaan päättää tehdä, esim. kiivetä katolle jos kärsii korkeanpaikankammosta. 35

Vierailija
30/31 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yhdessä vaiheessa elämää tosi vaikeaa. En tiennyt mitä tehdä, ja epätoivoissani rukoilin, joka päivä, monta kuukautta, avoimin mielin. Oikein toivoin, huusin ja etsin jotain suurempaa mihin tukeutua. Mitään apua en siitä saanut, konkreettista (esim. helpotusta kipuihin tmv) en edes odottanut, mutta mitään helpotusta henkiseenkään olotilaani en saanut, en mitään tunnetta siitä että jotain Jumalan kaltaista olisi olemassa.

Raamattua olen myös lukenut paljon kun uskovaiset sitä kehuvat kaikin tavoin, mutta ei sekään ole minussa mitään positiivisia tuntemuksia saanut aikaan.

Koskaan, ikinä, milloinkaan ei ole minulle tullut misään yhteydessä pienintäkään oloa siitä että Jumala olisi olemassa. Aika vaikea siihen olisi näillä eväillä uskoa.

Vierailija
31/31 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen ristintyö riittää. Jeesuksessa on uskovalle lopulta kaikki, vaikka joutuisimme kärsimäänkin välillä. Jumala kuulee kyllä kaikki huutomme ja hätämme, hänen tietämättään meille ei tapahdu mitään. Jos hän ei vastaakaan niin kuin halusimme, siihenkin on jokin hyvä tarkoitus. Hän on lähelläsi ja rakastaa sinua. Odota hänen apuaan kärsivällisesti. Ehkä etsit häntä korkealta, vaikka olet jo hänen kämmenellään. Oleellisinta kristinuskossa on Jeesuksen sovitustyö ristillä. Jumala itse suostui ristin kärsimykseen sinun pelastuksesi tähden. Käännä katseesi häneen, pois itsestäsi. Jeesuksen ristiltä meille loistaa Jumalan armo ja rakastavat kasvot.