Jouduitteko raskauden jälkeen ostamaan isommat kengät?
Kommentit (10)
Jalka ei palautunut ikinä takaisin normaalikokoon. Onneksi se ei enää kasvanut seuraavien lasten kohdalla. Ois mulla melkoiset kanootit nykyään.
Tyhmä olin vielä ostanut kivoja kenkiä muutamia ennen raskautumista. No, sisko iloitsi kyllä tästä, sai kenkiä. Vieläkin riipaisee yhdet saappaat, joita näen välillä siskoni jalassa.
Koko kasvoi ehkä noin puolella numerolla. Toisen jälkeen ei enää niin paljon. Raskaudesta on nyt kolme vuotta eikä ainakaan vielä ole tapahtunut palautumista. Kovasti ihmetyttää miksi jalka kasvoi, koska kummassakaan raskaudessa painoni ei sanottavammin noussut (kiitos raskausdiabeteksen ja huipputiukan dietin) eikä turvotustakaan esiintynyt. Kai sitä vaan luusto jotenkin jousti ja jalat lässähtivät. Haikeina katselen häissäni olleita kenkiä, joita en siis varmaan enää ikinä pysty käyttämään.
Ensimmäisen raskauden aikana kengät jäivät pieneksi ja jouduin ostamaan numeroa isompia jatkossa. Jalka ei koskaan palautunut ennalleen mutta seuraavissa raskauksissa ei kuitenkaan enää kinttu kasvanut.
Ei kyllä ollut turvotustakaan ollenkaan, eikä painoakaan juuri tullut raskausaikana. Tähän 42-43 numeroiseen jalkaan olis ollut mukava etsiä vieläkin isompia popoja. On mulla kumisaappaat kokoa 41..
Ja niille jotka eivät sitä siis tienneet, kyse ei ole turvotuksesta, vaan jalan " uudelleenmuotoutumisesta" (nivelsiteet löystyvät, halkaholvi laskee).
Äitini joutui, joten varauduin ja käytin tukipohjallisia heti kun paino nousi enemmän kuin 5 kg. Loppuraskaudesta (talvella) käytin aina tukevia maastokenkiä jotka tukivat hyvin jalkaa.
Pudotin painoa myöhemmin vielä 5 kg, nyt on jotkut kengät jääneet isoiksi.
Jaiks, turvottaako se sitten vielä jälkeenkinpäin siihen malliin? Itsellä vasta tulossa eka vauva enkä
ole turvotuksesta hiukkaakaan kärsinyt koko aikana.