Oletteko kotona (sisällä) sisäkengissä, tohveleissa, sukkasilteen vai miten?
Meillä lapset on yleensä sukkasilteen, miehellä on Englannista ostetut tohvelit ja minulla on siistit avokkaat.
Kommentit (44)
Itselläni on aina kotona tietenkin sellaiset korkosandaletit, jossa on pinkki karvatupsu siinä päällä.
En tuntisi oloani kotoisaksi jos pitäisin kenkiä sisällä jalassa. Joskus mulla oli kivat tohvelit, pitäiskin ostaa uudet sellaiset nyt kun talvikin on tulossa... Ja vieraat saa meillä olla sukat jalassa tai vaikka paljain varpain.
kesäisin paljain jaloin, talvisin sukkasillaan.
On suomalaisten selän ja jalkojen terveyden kannalta onni ettei meillä ole sisäkenkiä.
Paljain jaloin kävely on terveellistä.
lapset yleensä paljain jaloin vaikka musta meillä on kylmät lattiat. Siivotessa mulla aina sandaalit jalassa.
Mä en myöskään tykkää sukista, enkä kengistäkään erityisemmin.
eli ei meilläkään kyllä pidetä tossuja sisällä. miehen tädillä on yleensä villasukat tai tossut mukana. samoin miehen italiassa asuvilla tädillä ja sedällä.
mut sit esim kun itse olin englannissa työharjoittelussa ja asuin yhdessä perheessä. niin niillä oli tietty ne pirun kokolattiamatot kun siellä monilla on tapana, ja lemmikkeinä kissoja ja koira. niin kyllä silloin aika nopeasti kävin minäkin tohvelit ostamassa ettei tarvinnut sukilla kulkea, kun ois kaikki ne eläinten karvat sukkiin jääneet.
Tähän tottuu ja ei sitten enää osaa edes sukkasillaan olla :)
Meidän tuttavapiiristä taitaa kaikilla olla sisäkengät/tossut. En tiedä onko kaikilla tanskalaisilla sitten näin.
riipaisen sukat/sukkahousut pois jalasta. Kotona on kiva olla varpaisilleen. Ja on niin lämmin kämppä ettei palellu talvellakaan.
En edes osaa enää olla sukkasiltaan tai paljain jaloin kotona. Tuntuisi tosi oudolta kävellä ilman tossuja kotona :)
Lapsemme ovat mieluiten ihan paljain jaloin, vaikka itsellä ihan häijyä tekee ajatuskin. Inhoan kylmiä varpaita itselläni.
Kylässä tietysti olen sukkasiltaan, eli en kanna sisätossuja mukanani.
mutta täällä ulkomailla kylmät lattiat on pakottaneet sisätossujen käyttöön. Enää en osaisi olla ilman hetkeäkään.
Vierailija:
Tähän tottuu ja ei sitten enää osaa edes sukkasillaan olla :)
Ei ole lemmikkejä. Miksi pitäisi tunkea tohvelit kenellekään? Hikoaa vaan jalat turhan takia!
mutta kaikissa kodeissa, joissa vierailin, pyydettiin ottamaan kengät pois, ei tarjottu tossuja tilalle.
läpsyttelevät ihmiset. Itse pidän sukkia. Sisareni tulee aina kylään omien tohvelien kanssa.
Miehellä on tohvelit tai sisäkengät.
Vieraita varten on eteisessä kori, jossa on tohveleita (ei joka kokoa, ennemminkin one size, miehille ja naisille omansa). Mutta meillä kyllä vieraat saavat olla kengät jalassa.
Ajatus, että olisimme sukilla tai paljain varpain on kyllä omituinen. Ja että miehen johtajakaverit tulisivat meille iltapalalle puku päällä ja ilman kenkiä :D
Vierailija:
Miehellä on tohvelit tai sisäkengät.Vieraita varten on eteisessä kori, jossa on tohveleita (ei joka kokoa, ennemminkin one size, miehille ja naisille omansa). Mutta meillä kyllä vieraat saavat olla kengät jalassa.
Ajatus, että olisimme sukilla tai paljain varpain on kyllä omituinen. Ja että miehen johtajakaverit tulisivat meille iltapalalle puku päällä ja ilman kenkiä :D
Jalat hikoaa ja vessassa käyvät tarpeillaan siinä missä muutkin.
ja minä ja muksut paljain jaloin