Oletteko kotona (sisällä) sisäkengissä, tohveleissa, sukkasilteen vai miten?
Meillä lapset on yleensä sukkasilteen, miehellä on Englannista ostetut tohvelit ja minulla on siistit avokkaat.
Kommentit (44)
Asutaan omakotitalossa ja näillä pystyy piipahtamaan ulkonakin. Kahden koiran vuoksi lattialle myös kertyy keskivertoa enemmän hiekkaa yms. eikä ihan aamuin illoin jaksa kuitenkaan siivota.
Kesällä paljain jaloin, talvella villasukissa. Keväällä ja syksyllä nilkkasukissa. Vieraille voin tarjota villasukkia jos niilläkin on vilu varpaista.
Minä sitten käytän tällä hetkellä mieheni tohveleita, kun omat meni puhki. En ole saanut vielä ostettua uusia..jospa jouluksi viimeistään. :)
Joskus sukkasillaan. Laattalattia tuntuu musta liian kovalle ilman kenkiä.
Täällä etelän lämmössä (Keski-Euroopassa) on kylmät lattiat!
Vierailija:
Olen asunut vuosia useammassa Pohjois-Amerikan massa,
Yhdysvallat, Meksiko ja Kanada + jotain pikkusaarivaltioita.
Vierailija:
Yhdysvallat, Meksiko ja Kanada + jotain pikkusaarivaltioita.
Ja vielä Grönlanti :-)
Tosin hakusanassa Väli-Amerikka kylläkin Meksiko luetaan Väli-/Keski-Amerikkaan.
Ei vaan, ihan ollaan sukkasillaan, niin kuin todennäköisesti 90% muistakin suomalaisista.
No ei sentään. Ihan sukkasillaan ollaan kaikki tai sit paljain jaloin :)
sukkia en pidä koskaan kotona.
Lapsella sastaa olla sukat, koska on kylmäjalkainen.
Kesät avojaloin, talvella villasukissa tai turkistohveleissa.
-viluvarvas-
Tossut? Kengät? Sukkasilteen? Vai hekin esittelevät paljaita varpaitaan kahvipöydässä?
Ovat sukkasillaan, osalla villasukat mukana jos on kylmäjalkainen. Kesällä saa olla vaikka paljain varpain jos haluaa. Näin normaalivierailulla, juhlat tietty erikseen.
Vieraat saavat meillä olla sukkasillaan tai paljain jaloin, ihan kuinka itse haluavat. Ei meillä kukaan kuitenkaan jalkojaan kahvipöydälle nostele...
Lastekokoja löytyy, samoin aikuisten kokoja iso- ja pienijalkaisille. As if ;)
Meillä sekä oma väki että vieraat on sukkasillaan. Kesällä paljan varpain. Talvella ehkä villasukissa.
Enkä IKINÄ ole käynyt kyläpaikassa, jossa tarjottais tohveleta jalkaan tai emäntä olisi avokkaissa vastassa.
Ja siellä tosiaankin on niitä vierastohveleita! Eri kokoisia, joista vieraalle tarjotaan sopivaa. Ne tohvelit ovat ihan mukavia talviaikaan jos ei ole lattialämmitystä ja on huomaavaista tarjota sellaisia vieraille.
Jos on kavereita kylässä (jotkut johtajia, jotkut jotain muuta) sukkasillaan ovat nekin. Sitten kun on " virallisemmat" juhlat, pidetään kengät jalassa. Mutta me ei asutakaan Kauniaisissa, vaan Helsingissä, ollaan vissiin rennompia täälläpäin ;) Etelä-Eurooppalaiset kaverit eivät ota kenkiä pois kylään tullessa.